handdator

Visa fullständig version : Max-Ot

PyToN
2005-05-11, 09:07
Hej hej!
Jag har just kört igång med att köra efter Max-Ots 12 veckors schema. Har bara hunit köra en vecka hitills, men jag kan redan säga att detta verkar vara ett träningsätt som passar mig!
Frågan jag vill ställa till er är hur ska göra nu. Jag har vartit bortrest i två dagar och har därför inte kunna följa träningsvecka två enligt schamt som finns, vad skall jag göra? Träna tio dagar på raken nu? Eller köra på enligt nått eget schema och dra igång med "Max-Ot vecka 2" nästa vecka?

Depzon
2005-05-11, 10:12
Det är ju samma schema vecka 1 som vecka 2? :)

BobTheBuilder
2005-05-11, 12:29
Fortsätt där du slutade ?!

PyToN
2005-05-11, 12:32
Men grejen är den att man tränar fem dagar i veckan, måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Det innebär att jag nu måste träna på helgerna om jag återupptar träningen där jag slutade. Därför tänkte jag köra några färre pass denna vecka, där jag tränar fler muskelgrupper per pass, för att nästa vecka på måndag återuppta Max-Ot-Shemat.
Det måste väl vara det bästa?

zirak
2005-05-11, 13:14
Går att stuva om lite bland övningarna så att man får en vettig fördelning av övningarna under veckan. Ben+vader+mage, triceps+axlar+bröst, biceps+rygg T.ex. så är du ju inte långt från chemat, annars så går det ju att välja ut någon muskelgrupp som kan behöva en extra vilovecka, kör hårt :thumbup:

Sniggel
2005-05-11, 14:01
Om du ska hålla dig stenhårt till max-OT borde du fortsätta som vanligt. Om du t ex var borta på måndag och tisdag, så sätter du igång på onsdagen (med onsdagspasset) följt av torsdag och fredag, därefter vila på helgen. Ett missat pass är ett missat pass.
Jag hade dock inte följt schemat så strikt utan hade nog kört måndagspasset på onsdagen, plockat bort någon/några övningar (t ex någon övning per muskelgrupp) och lagt till någon övning från tisdagspasset för att hinna ikapp.
hade på så sätt försökt få med (nästan) alla övningar från onsdan till lördan och vilat en dag på söndag och hoppat på vecka 3 på måndan igen.
Det blir bara en vilodag då men eftersom man fick mycket vila veckan innan kanske det inte gör så mycket. Lite fusk är det att göra så om man ska följa max-Ot men... :)

Mitt förslag iaf

Depzon
2005-05-11, 15:22
Om jag missar ett par dagar och inte riktigt kan fördela de missade övningarna bra nog över resten av veckan, så börjar jag om "från början" nästa vecka igen...Jag vill kunna utvärdera varje schema, och i början av Max OT så byts det schema ganska ofta. Men det spelar nog inte så stor roll. Har väl att göra med hur bråttom man har :)