Visa fullständig version : Dikt
Någon som kan hitta en okänd dikt som inte är dålig...eller kan ni någon :) eller sångtext som skulle kunna tolkas som dikt, måste fixxa en bra dikt till skolan imören :)
King Grub
2005-05-10, 16:08
Har du som uppgift att skriva en egen dikt och vill försöka hitta någon som är tillräckligt okänd för att du skall kunna låtsas att du har skrivit den?
Fatalist
2005-05-10, 16:09
Någon som kan hitta en okänd dikt som inte är dålig...eller kan ni någon :) eller sångtext som skulle kunna tolkas som dikt, måste fixxa en bra dikt till skolan imören :)
Ta valfri engelsk låttext som du är bergis på att din lärare aldrig hört, och översätt till svenska! Så fick jag MVG :)
mini: En som en lärare inte vet av :D
Grub, ja? finns folk som kanske vet någon? jag letar för fulla muggar själv
Relativt okänd..
The wintry haw is burning out of season,
crab of the thorn, a small light for small people,
wanting no more from them but that they keep
the wick of self-respect from dying out,
not having to blind them with illumination.
But sometimes when your breath plumes in the frost
it takes the roaming shape of Diogenes
with his lantern, seeking one just man;
so you end up scrutinized from behind the haw
he holds up at eye-level on its twig,
and you flinch before its bonded pith and stone,
its blood-prick that you wish would test and clear you,
its pecked-at ripeness that scans you, then moves on.
Skriv en själv, om det är det som är uppgiften. Det kan jag hjälpa dig med, dock inte att fuska.
Jag tar en dikt lr låt från internet, så äre bara, du behöver inte skriva en, inte jag hlr, för åt den där feministen som bara ger bra betyg till tjejer och tänker bara på dom så ska jag inte skriva en egen.
Bumbi, jag tror jag behöver ha den svensk
Taskig ursäkt för att du är lat.
Du tror inte att det är så att tjejerna gör sina läxor istället för att ta allt från internet?
mini_Arnold
2005-05-10, 16:20
räknas bara som fusk om läraren kommer på honom fuska.
Det vet alla småfuskare!
Jag har en dikt till din feministlärare:
"Låt oss dela bördor, möda och framgång
ty lika skall vi värderas, enade skall vi stå
frigör dig från penis och bröst, åtminstone till höst"
Dumleman
2005-05-10, 16:21
för åt den där feministen som bara ger bra betyg till tjejer och tänker bara på dom så ska jag inte skriva en egen.
Nu ger du ju henne en anledning till att sätta dåligt betyg på dig på grund av att du inte gjort en egen dikt. Skriv en dikt om en orättvis lärare som bara sätter bra betyg på tjejer istället :). Gäller bara att tro att du kan så kan du.
Bumbi, jag tror jag behöver ha den svensk
Synd jag hade velat se lärarens min när du lämnar in en dikt av en nobelpristagare.
Synd jag hade velat se lärarens min när du lämnar in en dikt av en nobelpristagare.
Hehe :D de hade varit något. Men är du bra på att flumma? Gör så annars, hitta på något t.ex en bil. Sen så skriver du en massa om den som låter bra. osv. Inga problem med lite fantasi
Den här borde ge MVG
Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?
Han kysste din kind,
han kysste allt blod till din hud.
Det borde ha stannat därvid:
du var ju en annans, blott lånad
en kväll i syrenernas tid
och gullregnens månad.
Han kysste ditt öra, ditt hår.
Vad fäster en vind
sig vid om han får?
På ögonen kysstes du blind.
Du ville, förstås, ej alls
i början besvara hans trånad.
Men snart låg din arm om hans hals
i gullregnens månad.
Från din mun har han kysst
det sista av motstånd som fanns.
Din mun ligger tyst
med halvöppna läppar mot hans.
Det kommer en vind och går:
och hela din världsbild rasar
för en fläkt från syrenernas vår
och gullregnens klasar.
RobbeliRobban
2005-05-10, 16:40
Här är en av en garanterat okänd poet.
Här din kretin, jag menar elev
Får du av ovett en redig slev
För när gick det så jävla snett
Att man kunde fuska vitt och brett
Utan internet ditt MVG uteblev
Jag är en lat odisciplinerad, falsk sälle
Så se mellan fingrarna, du blida, snälle
För jag, en parasit, ett kvalster
Kan inte producera egna alster
För även denna är stulen från annat ställe
Arbetsetik, integritet och moral
I allt detta är min förmåga skral
jag saknar all distans sans och vett
jag kopierar rakt av från internet
Borde få ig, piskas med äppelskal
Bumbi, tur för mig att jag är dålig på engelska, jag lämnar inte in en dikt jag inte förstår :)
Tronte jag vågar ta en dikt här längre hahahaha :D
Det verkar som du förtjänar ditt IG...hoppas inte din lärare låter sig luras. *grr27*
trubaduren
2005-05-10, 16:55
Sök, finns hur mycket dikt sidor som helst. Men testa den här, den verkar bra.
http://www.geocities.com/dikter_00/SvenskaDikter.html
ps. alla fuskar i skolan
RobbeliRobban
2005-05-10, 16:59
Det här var kul!
Hör och häpna, lärare samt vänner
jag lämnar min dom i era händer
Må det bära må det brista
Detta är upp till er att tvista
Min limerick är stulen, jag bekänner
Dumleman
2005-05-10, 17:01
ps. alla fuskar i skolan
Nej du det där är en lögn! Jag fuskade aldrig i skolan och lär inte varit ensam om det :).
King Grub
2005-05-10, 17:03
mini: En som en lärare inte vet av :D
Grub, ja? finns folk som kanske vet någon? jag letar för fulla muggar själv
Bedrövligt.
RobbeliRobban: Jag gillar dina bidrag skarpt, frågan är dock om inte det att man erkänner att man fuskar i det man lämnar in kan dra ner betyget eller får man istället pluspoäng för att man är ärlig?
*Funderar*
"Månen ligger på taket och lyser
Tomten sitter på dass och myser
Grammofonen vrålar i ett hörn
Polar Per trodde katten var en björn
Hos Micke är det en jäkla fest
Man tävlar om vem som kan dricka mest
Hem till Micke åker polisen
Någon hade lag dynamit i spisen
Brandkårens tjut hörs över hela stan
Mickes kåk brinner som fan
Morgonen därpå gryr
Ur kåken det pyr
Det var en jäkla kul fest
Men branden var ändå bäst"
Gillar den här dikten men sidan finns i sökregistret på fusksidor, inget är så kul som att göra några snabba sökningar och sen sätta ett IG. :devil:
Droppen
Av Mats Wilander:
Jag sitter mitt ibland gamla och unga människor på det här fiket.
Framför mig står en bricka, med en kopp kaffe, med två sockerbitar liggandes på koppens tallrik.
Snart ska dom ner i det varma kaffet och kämpa för att inte bli nedsmälta. Jag greppar dem mellan tummen och pekfingert.
Precis när jag är ovanför koppens runda väggar tappar jag ner dem, båda två, i kaffet.
Plopp lät det, samtidigt som en droppe kaffe far upp ur koppen.
Liksom den hade legat där nere på bottnen och bara väntat på att hämnas. Hämnas bara för att sockerbitarna sjönk ner på bottnen och tog hans plats.
Så nu befinner sig droppen hotfullt långt ovanför koppen.
Plötsligt vänder den och tar fart mot mig och min vita tröja.
Jag hinner inte undan.
Droppen träffar mig mitt på magen.
Jag tittar ner och ser den dra ut sig lika stor som en tumnagel.
Jag har helt glömt bort sockerbitarna som ligger där nere på botten och får lungorna fyllda med svart kaffe.
Dom dör bara för att ge mig njutning.
På bordet står också en askkopp. Det ligger fem fimpade cigaretter i den.
Tillsammans bildar de en fruktansvärd massgrav.
En onödig massgrav. Så jag reser mig upp och går min väg.
De flesta liv tänds och släcks alltför snabbt.
ps. alla fuskar i skolan
Inte jag.
/adde
RobbeliRobban
2005-05-10, 17:21
RobbeliRobban: Jag gillar dina bidrag skarpt, frågan är dock om inte det att man erkänner att man fuskar i det man lämnar in kan dra ner betyget eller får man istället pluspoäng för att man är ärlig?
*Funderar*
Den var klurig. Men givetvis erkänner man inte att det är stulet, även om texten i dikten säger det. man kan tex. tillägna de till en klasskamrat.
Tigerkotten
2005-05-10, 17:23
blir mera och mera sådana hära tråder om folk som vill ha "hjälp" att man ska göras deras uppgift. Okej om man behöver lite svar som man kanske tycker är svåra, eller att man kan hjälpa en och göra det man gjort bättre som t ex biologi b uppgiften. Då har man i a f försökt, men att låta fusk som sådant hära e bedrövligt enligt mig.
Borde bli låst om sådant fusk är fallet anser jag.. :)
man kan tex. tillägna de till en klasskamrat.
Elakt men kul. Bra titlar är alltså "Min bänkgranne" eller "Hon tror att hon kommer att ta studenten"?
AndersHermansson
2005-05-10, 17:31
ps. alla fuskar i skolan
Alla drägg ja. *screwy*
RobbeliRobban
2005-05-10, 17:38
Elakt men kul. Bra titlar är alltså "Min bänkgranne" eller "Hon tror att hon kommer att ta studenten"?
:D :D Exakt.
jag har inte bett er göra en dikt, bara om ni kunna hitta en...Och om jag skiter i detta ämne så stör det väll inte erat liv, vill ni skriva en dikt får ni göra det annars behöver ni inte lägga ett post. Helt onödigt
jag har inte bett er göra en dikt, bara om ni kunna hitta en...Och om jag skiter i detta ämne så stör det väll inte erat liv, vill ni skriva en dikt får ni göra det annars behöver ni inte lägga ett post. Helt onödigt
Det är en trevlig tradition vi har här på Kolozzeum att sabba försök till fusk i skolan.
Meningen med det hela är dels att ha kul och dels få folk att inse att det tar längre tid att läsa trådarna än att göra arbetet på det sätt som det är meningen att det ska göras.
På den tid du har lagt ner att skriva inlägg i den här tråden, läsa andras inlägg och, gissar jag, leta på nätet utan att hitta något hade du antagligen kunnat skriva ihop något själv. Eller hur?
Och ja jag har jobbat som lärare.
True true, men jag har inte bästa fantasin
backflash
2005-05-10, 18:59
jag är ingen! vem är du?
är du också ingen?
då är vi två - men säg inget!
de hade förvisat oss, du vet!
så tråkigt att vara någon!
så uttalande, som en arabesk
att berätta ditt namn hela dagen
till ett beundrande träsk
dickinson vänder sig i graven
Varför fuska, har aldrig förstått det. Vad tjänar man på det egentligen? Man måste ju vara "riktigt" stolt över sig själv när man fuskat till sig betyg.
Löjtnant Blank
2005-05-10, 19:35
Droppen
Av Mats Wilander:
Jag sitter mitt ibland gamla och unga människor på det här fiket.
Framför mig står en bricka, med en kopp kaffe, med två sockerbitar liggandes på koppens tallrik.
Snart ska dom ner i det varma kaffet och kämpa för att inte bli nedsmälta. Jag greppar dem mellan tummen och pekfingert.
Precis när jag är ovanför koppens runda väggar tappar jag ner dem, båda två, i kaffet.
Plopp lät det, samtidigt som en droppe kaffe far upp ur koppen.
Liksom den hade legat där nere på bottnen och bara väntat på att hämnas. Hämnas bara för att sockerbitarna sjönk ner på bottnen och tog hans plats.
Så nu befinner sig droppen hotfullt långt ovanför koppen.
Plötsligt vänder den och tar fart mot mig och min vita tröja.
Jag hinner inte undan.
Droppen träffar mig mitt på magen.
Jag tittar ner och ser den dra ut sig lika stor som en tumnagel.
Jag har helt glömt bort sockerbitarna som ligger där nere på botten och får lungorna fyllda med svart kaffe.
Dom dör bara för att ge mig njutning.
På bordet står också en askkopp. Det ligger fem fimpade cigaretter i den.
Tillsammans bildar de en fruktansvärd massgrav.
En onödig massgrav. Så jag reser mig upp och går min väg.
De flesta liv tänds och släcks alltför snabbt.
Ha, ha! Mats Wilander - alltid lika sinnessvag.
Jag tar en dikt lr låt från internet, så äre bara, du behöver inte skriva en, inte jag hlr, för åt den där feministen som bara ger bra betyg till tjejer
Du tror inte att det kan vara så att du inte förtjänar ett bra betyg om du håller på såhär med alla uppgifter?
Ta valfri engelsk låttext som du är bergis på att din lärare aldrig hört, och översätt till svenska! Så fick jag MVG :)
Jag gjorde precis sådär för x antal år sen... Läraren läste först upp min dikt, Sedan spelade hon up låten jag hade kopierat ifrån på CD... Känndes inte lika smart efter att hon hade gjort det *screwy*
:laugh:
RobbeliRobban; :laugh: Du är sjuk..
z_bumbi; vad purken du har blivit på sistonde, rolig i och för sig men purken.
vildängel
2005-05-10, 23:00
Skärp dig, gör dina läxor själv!
En i min klass gjorde precis som du när vi skulle skriva dikter som läraren sedan läste upp. När hans dikt var uppläst skrek alla tjejer i klassen "DEN HAR HAN KOPIERAT!". Han hade tagit en "okänd" dikt, trodde han, men som dessvärre hade varit med i en Frida-tidning för nåt år sen, och som alla tjejer givetvis hade läst. Han skämdes en aning bara. Det var skoj.
Den var bra,har du funderat på att sälja in den till Feministas inför valet? :laugh:
Rockhard
2005-05-11, 08:08
Synd att du var dålig på engelska. Annars översätter man ju bara en engelsk dikt till svenska. Läraren kommer inte känna igen den. Slutats: du har fuskat på engelskan också vilket du inte borde gjort ;)
Den var bra,har du funderat på att sälja in den till Feministas inför valet? :laugh:
Nej för fan, då kanske de vinner valet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.