Visa fullständig version : Att röka
Förstör detta mycket på själva träningem, jag är ingen rökare men man feströker ju, fast då dricker man ju alcohol...fast gör cigaretter det värre?
/niklas
jag är ingen rökare men man feströker ju
Oooookej.... :thumbup:
Men jag menar att jag inte rökar ett paket om dagen utan bara på fester...du fattar men vill jävlas :=
Själv är jag passiv rökare lite då och då, och det är garanterat negativt för träningen ja ;)
Men jag menar att jag inte rökar ett paket om dagen utan bara på fester...du fattar men vill jävlas :=
Klart jag förstod. Men det var motsägelsefullt.
Att röka då och då förstör förmodligen inte så mycket för träningen. Men det är idiotiskt att röka av 100 miljoner andra skäl.
Fatalist
2005-05-09, 22:49
Klart jag förstod. Men det var motsägelsefullt.
Att röka då och då förstör förmodligen inte så mycket för träningen. Men det är idiotiskt att röka av 100 miljoner andra skäl.
Håller med, vad är poängen med att konditionsträna när du ändå ska ut och skita ner dina lungor med sot och andra mindre trevliga saker...
HIIT:n känns alltid mycket tyngre när man rökt ett par bloss i helgen.
mini_Arnold
2005-05-09, 22:56
jag röker gräs så ofta jag får tillfälle till det
så länge morsan röker prince(gaycigg) så puffar jag gräs.
man ser tuff ut när man röker, nuff said. Snusar man å röker så ere bara till att hålla ifrån sig folk som röker i några veckor sen ere lugnt för då e det äckel päckel igen.. tills man blir fuller :D
Klart det pajjar, men själv tycker jag delvis/ibland/oftast att det är värt det, dock inte på vintern för då e det kallt
http://politicalhumor.about.com/library/graphics/arnold_joint.jpg
King Grub
2005-05-10, 04:46
Givetvis förstör det att dra ner cigarettrök i lungorna, oavsett om man gör det en gång i timmen eller en gång i veckan. Det finns få så vanliga saker som är så självdestruktiva.
Är det något som skulle totalförbjudas rakt av så tycker jag det är rökning.
Och vad är det som är så festligt med att röka, förresten? Det finns inte mycket värre än att behöva dra i sig stinkande cigarettrök när man är ute. Det skulle vara att behöva göra det hemma då, men den som försöker sig på det kan ju räkna med att det serveras en knogsmörgås. http://img.photobucket.com/albums/v296/Saeyo/icons/boxing1.gif
Lasse Kongo
2005-05-10, 05:10
Jag är inne på min 4e rökfria månad nu, aldrig mer ska en pinne sugas på! :hbang:
jag röker gräs så ofta jag får tillfälle till det
så länge morsan röker prince(gaycigg) så puffar jag gräs.
härligt och om hon hoppar från ett trevåningshus så hoppar du från ett femvånings?
mini_Arnold
2005-05-10, 08:08
härligt och om hon hoppar från ett trevåningshus så hoppar du från ett femvånings?
Beror på om jag är hög eller inte.
Något som stör mig är när man är ute och joggar eller nån annan konditionsträning och man kommer förbi gående som drar några bloss, får en äckelkänsla i hela kroppen när man behöver andas in deras passiva rök. *grr*
Beror på om jag är hög eller inte.
och hur hög? *g*
Lasse Kongo
2005-05-10, 09:05
Något som stör mig är när man är ute och joggar eller nån annan konditionsträning och man kommer förbi gående som drar några bloss, får en äckelkänsla i hela kroppen när man behöver andas in deras passiva rök. *grr*
samma sak med avgaser o bilar, vi får hoppas de förbjuder bilar och bussar snart med *whatever*
samma sak med avgaser o bilar, vi får hoppas de förbjuder bilar och bussar snart med *whatever*
Ja bara bort med skiten!
Håller med dig!
Joggar man i stan så kommer det en polsk långtradare och spyr ner en med avgaser.
Grattis till ditt nyfunna luktsinne.
Varför röka på fester när man inte gör det vanligtvis? Jag finner ingen logik i det.
Varför röka på fester när man inte gör det vanligtvis? Jag finner ingen logik i det.
Efter en öl smakar cigg sehr gut, så enkelt är det.
Karl_alfred
2005-05-10, 09:59
Feströker man är man en rökare! Ush så jävla äckligt det är, fattar mig inte på folk som håller på med denna vidriga syselsättning.
(Rökning suger snorre)http://img.photobucket.com/albums/v296/Saeyo/icons/boxing1.gif
Den där emoticonen avbildar exakt vad jag känner för när något k*khuvud bestämmer sig för att röka i närheten av mig. En perfekt bild, så vacker :)
Efter en öl smakar cigg sehr gut, så enkelt är det.
:thumbup: *smokinsmily*
Nicotinsuget ökar då man är alkoholpåverkad.
Fattar inte vad det är med ickerökare som har sån fientig inställning emot rökare , ( jag har själv slutat ) gillar ni inte ett rökigt rum där rökning är tillåten , piss off gå där ifrån då gnällkärringar.
Nicotinsuget ökar då man är alkoholpåverkad.Och självdisciplinen försämras något enormt.
Fattar inte vad det är med ickerökare som har sån fientig inställning emot rökare , ( jag har själv slutat ) gillar ni inte ett rökigt rum där rökning är tillåten , piss off gå där ifrån då gnällkärringar.
Och jag fattar inte hur alla rökare kan utgå ifrån att busskurer, järnvvägsperronger osv är rökrum som ickerökare inte behöver vistas vid. Obefintligt luktsinne?
Och jag fattar inte hur alla rökare kan utgå ifrån att busskurer, järnvvägsperronger osv är rökrum som ickerökare inte behöver vistas vid. Obefintligt luktsinne?
Det är inte rökrum , men de finns korkade människor i alla kategorier , jag svär folk lackar på dig också när du kör om folk på insidan på vägen till jobbet.
De flesta rökare är faktiskt rätt medvetna och visar hänsyn till andra , synd att alla dras över en kant bara.
Det är inte rökrum , men de finns korkade människor i alla kategorier , jag svär folk lackar på dig också när du kör om folk på insidan på vägen till jobbet.
De flesta rökare är faktiskt rätt medvetna och visar hänsyn till andra , synd att alla dras över en kant bara.
Vadå alla dras över en kant? Alla rökare gör tammefan likadant, bara att rökar verkar sakna luktsinne. Hur ofta ser man inte rökare som tror dom är snälla för att dom blåser röken uppåt i busskuren. Vaffan tror ni dumjävlar? Att röken löses upp milt då eller? Antingen står ni kvar mitt i kuren och är ärliga med att ni faktiskt skiter i alla andra som står där, eller så ger ni fan i att röka där.
Jag har aldrig sett någon rökare som visar hänsyn till andra. Eller iofs, dom visar kanske hänsyn genom att knalla bort ett par meter, men det osar likförbannat rök! Tanken räknas inte, röken räknas.
Vadå alla dras över en kant? Alla rökare gör tammefan likadant, bara att rökar verkar sakna luktsinne. Hur ofta ser man inte rökare som tror dom är snälla för att dom blåser röken uppåt i busskuren. Vaffan tror ni dumjävlar? Att röken löses upp milt då eller? Antingen står ni kvar mitt i kuren och är ärliga med att ni faktiskt skiter i alla andra som står där, eller så ger ni fan i att röka där.
Jag har aldrig sett någon rökare som visar hänsyn till andra. Eller iofs, dom visar kanske hänsyn genom att knalla bort ett par meter, men det osar likförbannat rök! Tanken räknas inte, röken räknas.
Sällan Stellan jag ser inte folk röka i busskurer speciellt ofta , de kanske är ett lokalt fenomen där du bor eller så får du PMS så fort du bara sen en rökare.
problemet är väl att de flesta offentliga lokaler där man vistas framförallt kvällstid har varit rökrum vilket gör att om man inte vill eller kan vistas i lokaler som är igenrökade får man snällt sitta hemma eller stå ute i naturen och hur demokratiskt är det?
Värst är det väl ändå med rökare som beställer rökfri kupé på tåg och sedan går och röker i rökkupén för att sedan gå tillbaka och sitta i den rökfria kupén. Är man ickerökare så är det oerhört störande nästan som att ha en rökandes brevid sig.
Sällan Stellan jag ser inte folk röka i busskurer speciellt ofta , de kanske är ett lokalt fenomen där du bor eller så får du PMS så fort du bara sen en rökare.
jag bor i Stockholm och ser det hela tiden.
Förstör detta mycket på själva träningem, jag är ingen rökare men man feströker ju, fast då dricker man ju alcohol...fast gör cigaretter det värre?
/niklas
Marcus Ruhl röker ju och se vart han är. Inte är han bäst inte ;).
Men nu ska väl rökförbudet på krogen införas? (1jun/jul eller liknande) :thumbup: För det!
Sällan Stellan jag ser inte folk röka i busskurer speciellt ofta , de kanske är ett lokalt fenomen där du bor eller så får du PMS så fårt du bara sen en rökare.
Det är en kombo. Jag blir passivt aggressiv bara jag ser en rökare, jag skämtar inte när jag säger att jag mår illa av röken. Jag mår illa, känns som åksjuka. Jag ser jäkligt få personer som röker, ALLA jag ser med en cigg är dock på platser där jag måste vara. Tex påväg ut eller in genom porten på jobbet, perrongen, busshållplatsen, restaurangen osv.
jag svär folk lackar på dig också när du kör om folk på insidan på vägen till jobbet.
Med tanke på att man får köra om på insidan på många "åka till jobbet vägar" förstår jag inte detta riktigt.
Om rökare skulle hålla sig hemma eller ute i någon skogjävel skulle ingen bry sig, men det _är_ så att idioterna inte fattar att andra inte vill ha deras skit.
problemet är väl att de flesta offentliga lokaler där man vistas framförallt kvällstid har varit rökrum vilket gör att om man inte vill eller kan vistas i lokaler som är igenrökade får man snällt sitta hemma eller stå ute i naturen och hur demokratiskt är det?
Värst är det väl ändå med rökare som beställer rökfri kupé på tåg och sedan går och röker i rökkupén för att sedan gå tillbaka och sitta i den rökfria kupén. Är man ickerökare så är det oerhört störande nästan som att ha en rökandes brevid sig.
Så vad du säger är att du kan inte gå in i en lokal där folk tidigare på dagen rökt eller där det tidigare vart rökning tillåtet ..
Jag skulle definiera dig som överkänslig då ..
Det är ytterst sällan jag drabbas av passiv rökning och då åker jag kommunalt varje dag. Det finns ett undantag då och det är på krogen, men det slipper man ju snart.
Det är ytterst sällan jag drabbas av passiv rökning och då åker jag kommunalt varje dag. Det finns ett undantag då och det är på krogen, men det slipper man ju snart.
Ska bli skönt med rökfritt på krogen, men risken är att det kommer stinka svett på vart enda uteställe när rökarna blir utfrysta.
Så vad du säger är att du kan inte gå in i en lokal där folk tidigare på dagen rökt eller där det tidigare vart rökning tillåtet ..
Jag skulle definiera dig som överkänslig då ..
nej, jag klarar av det men många gör inte det och nu pratar jag inte om lokaler där ngn har rökt en cigarett i utan när man går ut på kvällarna på sk lokal. Då är det inte så kul och särskilt inte dagen efter då allt fortfarande luktar äckligt. Jag tycker det är bra att man inför rökförbud. Nu brukar inte jag sitta och klaga just därför det du påpekade att det är tillåtet och då får jag väl svälja att det luktar äckligt men det hindrar inte att jag tycker att det är fel att ett beteende som är skadligt för andra kan vara tillåtet.
Ska bli skönt med rökfritt på krogen, men risken är att det kommer stinka svett på vart enda uteställe när rökarna blir utfrysta.
Utfrysta mitt arsle. Och vilka luktar sämst: rökare nära döden eller friska människor? Hint: rökare luktar rök.
Ja, fy fan, det kommer lukta gammal boxningslokal.
nej, jag klarar av det men många gör inte det och nu pratar jag inte om lokaler där ngn har rökt en cigarett i utan när man går ut på kvällarna på sk lokal. Då är det inte så kul och särskilt inte dagen efter då allt fortfarande luktar äckligt. Jag tycker det är bra att man inför rökförbud. Nu brukar inte jag sitta och klaga just därför det du påpekade att det är tillåtet och då får jag väl svälja att det luktar äckligt men det hindrar inte att jag tycker att det är fel att ett beteende som är skadligt för andra kan vara tillåtet.
Det finns isåfall tonvis med rökfria fik , restauranger som även är rökfria kvällstid.
Däremot så tror jag inte det är skadligt för dig att gå dit dagen efter då röken i sig självt inte vart där på flera timmar.
Rökförbudet kommer säkert bli bra , och ni / vi ickerökare kommer bli skitglada , däremot så kommer vissa krogar gynnas av det och säkerligen andra gå omkull , rökarna kommer dras till ställen där man lätt kan röka.
Utfrysta mitt arsle. Och vilka luktar sämst: rökare nära döden eller friska människor? Hint: rökare luktar rök.
Tänk den här tanken , ta en krog , men en 20 meter lång bardisk , sätt upp en vägg mitt i med en dörr i det finns plats för 100 pers på röksidan och 100 pers på ickeröksidan ..
Var tror du att de kommer finnas flest folk ?
Tänk den här tanken , ta en krog , men en 20 meter lång bardisk , sätt upp en vägg mitt i med en dörr i det finns plats för 100 pers på röksidan och 100 pers på ickeröksidan ..
Lätt: ickerökarsidan. Där kommer både rökare och ickerökare sitta. Även rökare vill sitta utan rök.
Ja, fy fan, det kommer lukta gammal boxningslokal.
Jao... då kommer ju bara testot att flöda o man känner sig tvungen o dra hem en puma trots att man lovat sig själv att man skulle köra med Lena Handén istället...
*rolleyes*
Pirre>
Anser du att jag ska behöva säga upp mig o gå på a-kassa bara för att jag inte klarar av all röklukt runt omkring mig på mitt jobb? Tycker du det är en bra lösning så att rökare får blossa som dom vill?
Rökare måste ju fan vara det dummaste släktet som finns... Finns väl ingen som är född efter 1960 som inte vet vad det innebar att börja röka??? Rökare borde ju omyndighetförklaras... Eftersom det bevisar att dom inte tänker speciellt långt... Fast o andra sidan så kanske det är därför Sverige styrs som det gör...... :confused:
Ja... kom igen nu Pirre... Du brukar ju hugga som en piraja på sånt här... Bollen är din! :naughty:
Det finns isåfall tonvis med rökfria fik , restauranger som även är rökfria kvällstid.
jag kan faktiskt inte komma på ett enda om vi inte pratar typ kyrkans kaffestund eller liknande.
Tricklev
2005-05-10, 14:08
Mår illa av cigarett lukt, och hatar således det, och det är inte enda anledningen.
Svar:
Det kommer vara mest tjejer på ickerök sidan eftersom jag kommer vara där. Hade jag inte varit där så hade folket gått till en annan krog eftersom ingen vill vistas på en krog med en stor vägg mitt i....
Lätt: ickerökarsidan. Där kommer både rökare och ickerökare sitta. Även rökare vill sitta utan rök.
Jag tror tvärt om , synd det inte går att visa i praktiken jag skulle tom kunna sätta pengar på att de är på röksidan de flesta skulle vara.
Jag tror tvärt om , synd det inte går att visa i praktiken jag skulle tom kunna sätta pengar på att de är på röksidan de flesta skulle vara.
Jag sätter pengar på att jag har rätt där. Lätt! Lyssna på vad rökare själva säger. Kolla på tågen, kolla på restauranger. Ingen rökare jag känner vill sitta bland andra rökare och äta tex, tom rökare tycker det luktar skit. Dom knallar över för att röka, sen tillbaka igen. En poll kanske Pirre?
Jao... då kommer ju bara testot att flöda o man känner sig tvungen o dra hem en puma trots att man lovat sig själv att man skulle köra med Lena Handén istället...
*rolleyes*
Pirre>
Anser du att jag ska behöva säga upp mig o gå på a-kassa bara för att jag inte klarar av all röklukt runt omkring mig på mitt jobb? Tycker du det är en bra lösning så att rökare får blossa som dom vill?
Rökare måste ju fan vara det dummaste släktet som finns... Finns väl ingen som är född efter 1960 som inte vet vad det innebar att börja röka??? Rökare borde ju omyndighetförklaras... Eftersom det bevisar att dom inte tänker speciellt långt... Fast o andra sidan så kanske det är därför Sverige styrs som det gör...... :confused:
Ja... kom igen nu Pirre... Du brukar ju hugga som en piraja på sånt här... Bollen är din! :naughty:
Om du skall ha det hårda svaret så är det , Ja sök annat jobb .. de utövar trots allt sin lagliga rätt och har du sånna problem att du inte klarar av att ta det så är det faktiskt i slutändan ditt problem , även om jag tycker det är synd isåfall ..
Jag förespråkar inte Rökning på alla platser överallt , det jag vill se är valfrihet att vistas i en lokal där rökning är tillåten eller att vistas i en där det är förbjudet , sen visst så kommer rökare ha röklukt i kläderna , men folk luktar skit av alla möjliga anledningar ibland är de tom riktig skit.
Jag sätter pengar på att jag har rätt där. Lätt! Lyssna på vad rökare själva säger. Kolla på tågen, kolla på restauranger. Ingen rökare jag känner vill sitta bland andra rökare och äta tex, tom rökare tycker det luktar skit. Dom knallar över för att röka, sen tillbaka igen. En poll kanske Pirre?
Vi snackar krogen nu , de är skillnad , folk som drickere vill kunna röka fanimej hela tiden för de är va de gör på fyllan ..
Sen kommer en stor skara ickerökare som inte bryr sig så hårt om lukten att fall över för sällskapets skull.
Att ni orkar hålla på och härja med alla stackars rökare. Själv har jag rökt hela dagen och ni skall jag snart ut och springa. Sedan skall jag köpa ett nytt paket. :thumbup:
jag tror tyvärr att Piranha har rätt av någon konstig anledning. Inte en vanlig dag men på kvällen så har folk en förmåga att dras till där det är rökigt. Jag går hellre på ett rökigt ställe för det är bättre drag där än på en rökfri restaurang för där händer det inget om jag nu skulle hitta en sån.
jag tror tyvärr att Piranha har rätt av någon konstig anledning. Inte en vanlig dag men på kvällen så har folk en förmåga att dras till där det är rökigt. Jag går hellre på ett rökigt ställe för det är bättre drag där än på en rökfri restaurang för där händer det inget om jag nu skulle hitta en sån.
Jag tror inte Pirre har rätt, det går inte att jämföra på det sättet än eftersom inga bra ställen är rökfria nu. Klart folk vill röka och rökare får röka om dom vills osv osv, men givet valet: Rökigt rum eller rökfritt rum så tror jag dom flesta väljer det rökfria. Även rökare.
Pirre>
Tur att det inträder en ny lag om 3 veckor då så du slipper betala min lön :naughty:
jag kan faktiskt inte komma på ett enda om vi inte pratar typ kyrkans kaffestund eller liknande.
http://www.guldgaffeln.nu/serveringar.asp
Jag ringde faktiskt min tjej som jobbar i krogsvängen .
Det fanns tydligen 1 enda restaurang i hela stockholm som var helt rökfri , men den gick tydligen i konkurs , förlite gäster..
Det fanns tydligen 1 enda restaurang i hela stockholm som var helt rökfri , men den gick tydligen i konkurs , förlite gäster..
:D
Bra rökarlogik där Pirre. Hur många restauranger gick i KK förra året i sthlm, en av dom var för ickerökare. Antar att Mc Donalds inte räknas som restauranger heller då.
Jag tror inte Pirre har rätt, det går inte att jämföra på det sättet än eftersom inga bra ställen är rökfria nu. Klart folk vill röka och rökare får röka om dom vills osv osv, men givet valet: Rökigt rum eller rökfritt rum så tror jag dom flesta väljer det rökfria. Även rökare.
Det sura som blir vid rökförbudet är de krogar som inte kan anpassa sig snabbt , man får inte röka inne där man dricker alkoholen , och man får inte ta med sig alkoholen ut ..
Krogvakterna kommer få ett helvete med alla som skall ha med sig öl å skit ut.
Bra rökarlogik där Pirre. Hur många restauranger gick i KK förra året i sthlm, en av dom var för ickerökare. Antar att Mc Donalds inte räknas som restauranger heller då.
De gör de säkert , men jag tror inte snabbmatskjedjor är inkluderade där.
jag kan plocka fram mer exakt om du vill
De gör de säkert , men jag tror inte snabbmatskjedjor är inkluderade där.
jag kan plocka fram mer exakt om du vill
Det är inte så intressant om du inte med det hela menar att du tror alla uteställen kommer att plötsligt gå mycket sämre överlag med ett totalt rökförbud.
Det är inte så intressant om du inte med det hela menar att du tror alla uteställen kommer att plötsligt gå mycket sämre överlag med ett totalt rökförbud.
Ja dem om inte kan anpassa sig med tex rök gård, rökrum eller nånstans där man samtidigt förtära alkohol och röka samtidigt.
Vi kan säkert kika på Norska siter om vi vill ha statistik.
Ja dem om inte kan anpassa sig med tex rök gård, rökrum eller nånstans där man samtidigt förtära alkohol och röka samtidigt.
Vi kan säkert kika på Norska siter om vi vill ha statistik.
Såg ett högst vetenskapligt sensationsinslag(:D) på tv som menade att långt fler var på krongen nu, mindre strul osv också.
Såg ett högst vetenskapligt sensationsinslag(:D) på tv som menade att långt fler var på krongen nu, mindre strul osv också.
Huh .... *rolleyes*
kollade just din länk och konstaterade samma sak och du som just har skickat iväg mig till alla tusen rökfria alternativ. Antar att du menade en picnic i Kungsträdgården? *eg*
kollade just din länk och konstaterade samma sak och du som just har skickat iväg mig till alla tusen rökfria alternativ. Antar att du menade en picnic i Kungsträdgården? *eg*
Var det en invit eller ? *asg*
Den där listan visade bara förorterna , de måste finnas mera centralt..
Det sura som blir vid rökförbudet är de krogar som inte kan anpassa sig snabbt , man får inte röka inne där man dricker alkoholen , och man får inte ta med sig alkoholen ut ..
Krogvakterna kommer få ett helvete med alla som skall ha med sig öl å skit ut.
det kan ju vara en anpassningsproblem också och om några år så tycker vi att det är helt ok och tycka det är konstigt att man fick röka i allmänna lokaler tidigare? Så är det ju med många andra saker som man tidigare tyckte var konstigt som att för inte så många år sedan så satt många och rökte på sina arbetsrum och reflekterade inte över det. Nu tycker man det är konstigt, äckligt och uppseendeväckande även dom som är rökare. Så attityder går att förändra.
det kan ju vara en anpassningsproblem också och om några år så tycker vi att det är helt ok och tycka det är konstigt att man fick röka i allmänna lokaler tidigare? Så är det ju med många andra saker som man tidigare tyckte var konstigt som att för inte så många år sedan så satt många och rökte på sina arbetsrum och reflekterade inte över det. Nu tycker man det är konstigt, äckligt och uppseendeväckande även dom som är rökare. Så attityder går att förändra.
Jopps ... Jag har ändå lite svårt med de där storebrorsfasonerna även om de är i allmänhetens bästa intresse.
Förmodar att de är en tidsfråga till Tobak förbjuds helt , därefter Alkolhol , sex osv osv ..
Jopps ... Jag har ändå lite svårt med de där storebrorsfasonerna även om de är i allmänhetens bästa intresse.
Förmodar att de är en tidsfråga till Tobak förbjuds helt , därefter Alkholhol , sex osv osv ..
Du menar storebrorsfasonerna hos alla rökare som tvingar ickerökare till tobaksrök nu?
Rökning suger och alla som röker gör det oxå...... :D
Pirre är den coolaste rökare jag träffat. Snusar gör han oxå *yourock*
Du menar storebrorsfasonerna hos alla rökare som tvingar ickerökare till tobaksrök nu?
Exakt vad jag menar , men du kan välja att gå därifrån eller anpassa dig , men till din glädje så slipper du det från och med ( va de nu är för datum ) sen kan du alltid ofreda rökare som utövar sin lagliga rätt på gatan bäst du vill , men de är bara du som riskerar bryta lagen på det.
I det här fallet så har du fortfarande valmöjligheten att gå ut ur lokalen om du inte trivs i den ..
Och du har valet att inte gå till rökfria krogar, du kan stanna hemma på kammaren istället. Så vad gnäller alla rökare om, ni kan ju stanna hemma istället, då behöver ni inte låta bli att röka, eller krångla med det.
Tro mig Jwwrrrkkd , de vore en önskedröm att få se dig få roid-rage på nån stackars rökare som råkat stå på fel :D
Tro mig Jwwrrrkkd , de vore en önskedröm att få se dig få roid-rage på nån stackars rökare som råkat stå på fel :D
Prlranckel, det har jag redan fått mer än en gång. :D
Och du har valet att inte gå till rökfria krogar, du kan stanna hemma på kammaren istället. Så vad gnäller alla rökare om, ni kan ju stanna hemma istället, då behöver ni inte låta bli att röka, eller krångla med det.
Hi hi hi , de är ju ni ickerökare som står för gnället fram tills Aug , sen blir de tvärtom.
Hi hi hi , de är ju ni ickerökare som står för gnället fram tills Aug , sen blir de tvärtom.
Exakt. Folk har rökt sen hur många år tillbaka? Ombytta roller nu.
Exakt. Folk har rökt sen hur många år tillbaka? Ombytta roller nu.
Jag tror ifs de kommer gå rätt så smärtfritt , en inkörningperiod sen återgår alla till sitt normalt odrägliga jag.
Ändå så hör kröka å röka ihop ... kombinationen är oslagbar
Jag tror ifs de kommer gå rätt så smärtfritt , en inkörningperiod sen återgår alla till sitt normalt odrägliga jag.
Ändå så hör kröka å röka ihop ... kombinationen är oslagbar
Jag kan bara vara säker på hur jag kommer att göra, jag kommer att vara oftare på krogen, det är en sak som är säker. Caféer stänger klockan 18, krogen luktar rövhål, så har man varit ute och knallat en skön sommarkväll och vill ha en macka och bira/läskeblask/vatten runt 20-snåret så finns det inget bra alternativ.
Jag kan bara vara säker på hur jag kommer att göra, jag kommer att vara oftare på krogen, det är en sak som är säker. Caféer stänger klockan 18, krogen luktar rövhål, så har man varit ute och knallat en skön sommarkväll och vill ha en macka och bira/läskeblask/vatten runt 20-snåret så finns det inget bra alternativ.
Jag tänkte säga nåt här ang rövhål , men jag måste kila för dagen ..
Ha de gött så får vi se om vi kan få en rage i morrn med :thumbup:
Jag tänkte säga nåt här ang rövhål , men jag måste kila för dagen ..
Ha de gött så får vi se om vi kan få en rage i morrn med :thumbup:
Haha :)
Metal_boy_
2005-05-10, 15:18
Jag är inne på min 4e rökfria månad nu, aldrig mer ska en pinne sugas på! :hbang:
Äre stock som gäller nu? :D
Förmodar att de är en tidsfråga till Tobak förbjuds helt , därefter Alkolhol , sex osv osv ..
fast så tyckte man nog när man förbjöd rökning på kontorsrum med. Jag kan hålla med om ditt resonemang så länge det bara handlar om en själv. Problemet med rökning är ju att det påverkar alla runt omkring.
Sex tror jag också på det är väl så att dom flesta arter så småningom utplånar sig själva från jorden? Och sex är bara överreklamerat!! *visslar*
mmm, sex förbjuds..ska man ha barn får man lägga det i en burk å ge till frugan
datorjaevel
2005-05-12, 16:01
anledningen till att du kanske aldrig sett en rökare som visat hänsyn till andra är just pga av att de visat hänsyn, därför du inte "sett" någon. Jag tycker din inställning är ganska dålig. Du kanske är trångsynt?
anledningen till att du kanske aldrig sett en rökare som visat hänsyn till andra är just pga av att de visat hänsyn, därför du inte "sett" någon. Jag tycker din inställning är ganska dålig. Du kanske är trångsynt?
Tro mig datorjavel, jag har sett rökare. Du kommer ju ingenstans genom att påstå att jag aldrig sett en enda rökare med anledningen att dom alla visar mig hänsyn genom att röka så långt ifrån mig att jag inte ser dom... dummaste jag hört. Igår stod det tre rökare utanför porten till mitt jobb, ingen vid hållplatsen där jag klev på, 5 (FEM!!) rökare vid kuren där jag kliver på tåget. Jag hörde eller såg ingen av dom fråga någon av alla andra som stod där fråga om det var ok att dom rökte dom mitt i fejan. Den hänsynsfulle rökaren är inte född än.
Tricklev
2005-05-12, 16:09
Står minst 4 rökare utanför våran skola hela tiden, och lika många vid busskurerna efter skolan, såväll äldre som skolelever.
Så kiss på er, rökare är inte hänsynsfulla, iaf inte tillräkligt många.
datorjaevel
2005-05-12, 16:13
Tro mig datorjavel, jag har sett rökare. Du kommer ju ingenstans genom att påstå att jag aldrig sett en enda rökare med anledningen att dom alla visar mig hänsyn genom att röka så långt ifrån mig att jag inte ser dom... dummaste jag hört. Igår stod det tre rökare utanför porten till mitt jobb, ingen vid hållplatsen där jag klev på, 5 (FEM!!) rökare vid kuren där jag kliver på tåget. Jag hörde eller såg ingen av dom fråga någon av alla andra som stod där fråga om det var ok att dom rökte dom mitt i fejan. Den hänsynsfulle rökaren är inte född än.
Du behöver inte överdriva som vanligt. Jag syftade på den hänsynsfulle rökaren, vilket såklart hör till minoriteten. Påpekade bara på att de existerar om än sällsynta. Själv så röker jag inte, och tycker det ska bli intressant med rökförbudet på krogen, ifall du får en uppfattning om att jag är rökare som försvarar rökning.
Det jag reagerade på var din grymt aggressiva attityd. Det får mig och undra hur du är i andra fall.
datorjaevel
2005-05-12, 16:14
Står minst 4 rökare utanför våran skola hela tiden, och lika många vid busskurerna efter skolan, såväll äldre som skolelever.
Så kiss på er, rökare är inte hänsynsfulla, iaf inte tillräkligt många .
exakt
Du behöver inte överdriva som vanligt. Jag syftade på den hänsynsfulle rökaren, vilket såklart hör till minoriteten. Påpekade bara på att de existerar om än sällsynta. Själv så röker jag inte, och tycker det ska bli intressant med rökförbudet på krogen, ifall du får en uppfattning om att jag är rökare som försvarar rökning.
Du var rå i ditt inlägg, du fick tillbaka av samma medicin helt enkelt. Allt jag är ute efter är att rökaren, precis som jag, inte har oinskränkt fri vilja. Hade jag det så fanns det jävligt många med trasiga näsor och käkar, det funkar inte helt enkelt. Rökare tror däremot att förbudet går ut över något dom TROR dom har (den oinskränkta fria viljan), men som i själva verket bara är dum jävla egoism och brist på omtanke.
Rökare är verkligen inte hänsynsfulla. Och alla rökare skräpar ner något fruktansvärt med alla fimpar som de slänger på marken.. Tänk om alla skulle slänga sitt skräp på det sättet.
Jag ser faktiskt ner på rökare, kan inte låta bli att göra det. Finns nog inget som irriterar mig så mycket heller. Man kan inte gå på stan en eftermiddag utan att få massa rök blåst i ansiktet.
Jag tror att med största sannolikhet kommer det bli förbud att röka på alla offenliga platser, med det menas, gator, torg, konserter etc etc.. Då blir jag glad. :hbang:
Det är sexigt att röka!
:hbang: :hbang:
bear.flowertwig
2005-05-12, 19:58
...inte hänsynsfulla... skräpar ner ...fimpar... skräp...
Jag ser faktiskt ner på rökare
...irriterar ...massa rök i ansiktet....
...förbud...
Nu kan jag visserligen bara svara som feströkare men... vi ser faktiskt också ner på oss själva :D
King Grub
2005-05-12, 21:19
Det är sexigt att röka!
:hbang: :hbang:
http://www.jammerbabe.com/images/Smiley/talktothehand.gif
Jag kan inte tänka mig mycket osexigare.
http://bestsmileys.com/smoking/1.gif
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.