Visa fullständig version : Min "diet"
Hejsan!
Är 168cm och väger 59kg. Har inte så mycket fett att förbränna men mindre kärlekshandtag skulle bikinin uppskatta ;)
Jag tränar på gym tis, ons, tors och sön ca 1h / gång. Ibland går jag dit på lördagar om det regnar när jag ska ut och springa :em: Måndagar springer jag även efter skolan (ca 3-4km)
Går även morgonpromenad 4 dgr i veckan på 60-90 minuter och har en timmes gymnastik i skolan / vecka. Utöver detta blir det en del timmar springades i stadens affärer samt nattlig tvåmanna motion :naughty:
Maten som slinker ner är följande:
Frukost:
1 port. fiberhavregrym + 1 äpple.
En kopp the och 1 dl mellanmjölk (den enda laktosfria som finns)
1 Knäckebröd med skinka
Mellanmål:
Ett äpple eller en banan
Lunch:
Skolmatenenligt tallriksmodellen, dock lite mindre kolhydrater och mer protein. Dock inget potatismos eller dylikt.
Mellanmål(efter träning):
2 st Grovtbröd/knäckebröd med leverpastej
1 "port." whey class +
Middag:
Det mamma lagar :naughty:
Väldigt mycket fisk och kokt potatis eller ris. Enligt tallriksmodellen.
Är jag riktigt godissugen (lätt om man har mens eller dylikt) tar jag antingen några få russin eller lite mörk choklad. Samt en hel del vatten och en del glas mjölk.
Kritisera mig gärna. Säg till vad jag kan ändra och dylikt :)
Fettecke
2005-05-08, 20:01
du behöver inte ändra nånting tror jag...
har du märkt att du tappar vikt?
PS: en sak hittade jag... sluta ******, kletet från din pojke gör dig tjock :)
hehe, iaf... åter till tråden... det ser bra ut som det gör nu, du får din motion så pass ofta så din kropp är konstant anabol efter dina gympass. konstant högre förbränning dvs.
sedan maten som serveras är ju ganska svårt att reglera med tanke på din skolgång och din mamma...
men som du skrev, mkt löpande på stan, innebär även många stopp på standens cafeer =D... där har du en sak du kanske ska tänka på om du ska vara riktigt strikt...
men som du vet, en löprunda på stan är fan inget utan en fika nånstans =D
vore du min flickvän skulle jag säga "skitsnack kvinna, sluta med dina tankar!" med tanke på hur du verkar leva i dagsläget!..
Keep on rolin´ baby!
//////////
Edit:
med en närmare eftertanke, är du inte fundersam över nån typ av överträning med ditt hålligång?...
kan inte sluta ******* det är det bästa med pojkvän dammit :P
jag behöver somsagt inte gå ner så mkt :P bara kärlekshandtagen...
min kropp är min akompisars mål så jag bör nog int eklaga så mkt ;)
på stadens caféer blir det vara kaffe för min del ;) jag tål inte nått av det goda eftersom jag är laktosintollerant.. :P enda gången det är bra att vara allergisk :P
jag verken åt eller tränade för ett år sedan... började äta, gick upp 5 kg, började träna och gick upp 5 kg till.. efter dte började jag med denna dieten och har gått ner 3 kg igen. så jag har tappat lite.
Fettecke
2005-05-08, 20:21
kan inte sluta ******* det är det bästa med pojkvän dammit :P
jag behöver somsagt inte gå ner så mkt :P bara kärlekshandtagen...
min kropp är min akompisars mål så jag bör nog int eklaga så mkt ;)
på stadens caféer blir det vara kaffe för min del ;) jag tål inte nått av det goda eftersom jag är laktosintollerant.. :P enda gången det är bra att vara allergisk :P
jag verken åt eller tränade för ett år sedan... började äta, gick upp 5 kg, började träna och gick upp 5 kg till.. efter dte började jag med denna dieten och har gått ner 3 kg igen. så jag har tappat lite.
som du kanske vet så går det inte att punktförbränna fett, så dina handtag kommer försvinna tillsammans med andra delar av din kropp...
kör du på som du gör nu så kommer du bli smalare, fettmässigt... samt mer definition av dina kommande svällande muskler =D, såg nyss dina resultat i bänk och böj....
med tanke på att det är så pass "lite" du begär av din kropp, som kommer försvinna med din nuvarande träning, så behöver du inte tänka mer på det...
att gå på diet i ditt läge kommer nog få din mor att tänka lite andra, kanske negativa tankar, när du sliter fram vågen och börjar väga maten för att tappa nått kg...
Tycker jag, notera ingen annan =D
som du kanske vet så går det inte att punktförbränna fett, så dina handtag kommer försvinna tillsammans med andra delar av din kropp...
kör du på som du gör nu så kommer du bli smalare, fettmässigt... samt mer definition av dina kommande svällande muskler =D, såg nyss dina resultat i bänk och böj....
med tanke på att det är så pass "lite" du begär av din kropp, som kommer försvinna med din nuvarande träning, så behöver du inte tänka mer på det...
att gå på diet i ditt läge kommer nog få din mor att tänka lite andra, kanske negativa tankar, när du sliter fram vågen och börjar väga maten för att tappa nått kg...
Tycker jag, notera ingen annan =D
ne jag är medveten om det... utan det jag får göra är att typ köra mkt motionträning och undvika chokladen (som jag inte heller tål :cryout: )
jag har inte direkt några svällande muskler .. bara axlarna och låren som är biffiga på mig *cry*
jag är inte så noggrann att jag väger maten med tanke på att jag tränar såpass mkt och har såpass lite att förbränna.
en av biffarna sa att man kan få bort kärlekshandtagen genom att köra rullande rygglyft ? stämmer inte det då? *flex*
Fettecke
2005-05-08, 20:32
en av biffarna sa att man kan få bort kärlekshandtagen genom att köra rullande rygglyft ? stämmer inte det då? *flex*
nu är jag inte direkt någon expert inom detta område, men logiken säger mig att kärlekshandag är fett... och det vore konstigt om man nu kunde träna bort just det fettet med rullande rygglyft, vilket vore punktförbränning? :D
eller, delvis har den där biffen rätt... men isåfall så kan du även bli av med dina handtag om du kör tåhävningar, vilket också aktiverar kroppen :D
nu är jag inte direkt någon expert inom detta område, men logiken säger mig att kärlekshandag är fett... och det vore konstigt om man nu kunde träna bort just det fettet med rullande rygglyft, vilket vore punktförbränning? :D
mjo det är ju punktförbränning då ja :em:
tycker att det är lite elakt av han "biffen" att lura en liten tösabit som mig :whipped:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.