handdator

Visa fullständig version : Tallinn

Chandler
2005-05-08, 10:42
Är på väg till Tallinn nästa helg och är intresserad av lite tips!

Är det möjligt att köpa "säkra" tillskott någonstans? Förra gången nöjde jag mig med (grymt billiga) C-vitamin- och fiskleveroljakapslar från ett apotek, men om det finns möjlighet att fynda säkert någonstans så :thumbup: .

Hårdrock? Butik med 'alternativa' kläder?

Billigt brännvin och öl?

Ja, det var väl allt jag kommer på för tillfället, men om det finns erfarna estlandsresernärer här, så kom gärna med flera tips!

Karl_alfred
2005-05-08, 10:50
:hbang: Klubb Havanna!

s_himself
2005-05-08, 10:53
jag va där i nov. men gick mest omkring i gammla stan och där är väl inte så mkt, dyrare där kan jag tro också då allt är till för turister.. men går man mer innåt den rediga stan har du lite stora köpcentra också sånt. mycket kläder, va inne i ett 5 våningars.. typ street på plan 1, sedan kom det cassual och lite sånt skit, sedan blev det musik och stereo och allt möjligt ju högre upp man kom.

maten är helt ok iaf. en BIG mac meny med + meny + en stor pommes till utöver det gick på 25:- för mig :D :hbang:

edit: sedan är det en redigt bra fylleresa. jag va nog onykter i nära 36 timmar tror jag. Deras julbord va gudomlig! oj oj oj så mkt mat! och så mkt gratis öl!

Sonny
2005-05-08, 11:17
hoppas att du ska bo på "Paldiski Palace" :D

Zakath
2005-05-08, 12:03
Du har väl sett torsk på tallinn?

Dags att skaffa sig en hustru tror jag :thumbup:

Sonny
2005-05-08, 13:15
Svettlana! :love:

Bigbulka
2005-05-08, 13:42
Leta upp ett gym så kan du säkert handla tillskott ganska billigt.

bolt
2005-05-08, 17:49
Lasso bar.. :mallan:

brema
2005-05-08, 18:59
När jag var där stod det på Eiselt's sida att de hade ett kontor på en gata som hette Stadiooni, typ. Well, där fanns en stadion - och jag fick se Erki Nool träna, men inget Eiselt. Däremot ett litet källargym, på vilket jag frågade efter både Eiselt och tillskott, men de visste inte vad jag snackade om... Tydligen inte så populärt med tillskott i Estland :confused:

Chandler
2005-05-08, 20:22
När jag var där stod det på Eiselt's sida att de hade ett kontor på en gata som hette Stadiooni, typ. Well, där fanns en stadion - och jag fick se Erki Nool träna, men inget Eiselt. Däremot ett litet källargym, på vilket jag frågade efter både Eiselt och tillskott, men de visste inte vad jag snackade om... Tydligen inte så populärt med tillskott i Estland :confused:

Så du hittade alltså inget?
Jag är som sagt inte så hemma på Tallinns gator, så det enda jag hittade var apotek. Visst hade de någon sorts proteintillskott, men det kostade minst lika mycket som här. Kanske bara att glömma; annars slutar det väl bara med att jag får några mystiska preparat som resulterar i tre armar... *rolleyes*

Fettecke
2005-05-08, 20:26
du åker med MS Victoria eller?

iaf, jag och flickvännen va till tallinn för ett tag sen, köpte sprit där för 3000 svenska, kom hem med närmare 20L sprit... köpte de mesta på winestore.... www.winestore.se, det är typ 500m från hamnen...

vi hann inte gå urnt så mkt, bara 5h, sedan tillbax till sverige... men, de finns några större köpcentrum i närheten av hamnen, tvärs över viken finns det ett större... samt vid kyrkan som syns...

ut och löp så ser du hur mkt som helst.

Chandler
2005-05-08, 21:22
du åker med MS Victoria eller?

iaf, jag och flickvännen va till tallinn för ett tag sen, köpte sprit där för 3000 svenska, kom hem med närmare 20L sprit... köpte de mesta på winestore.... www.winestore.se, det är typ 500m från hamnen...

vi hann inte gå urnt så mkt, bara 5h, sedan tillbax till sverige... men, de finns några större köpcentrum i närheten av hamnen, tvärs över viken finns det ett större... samt vid kyrkan som syns...

ut och löp så ser du hur mkt som helst.

MS vem? :D Jag åker från hamnen i Helsingfors, kommer inte ihåg vad namnet på fartyget är.

Yes, jag har också kollat in winestore, fast ett billigare alternativ har jag allt hittat, superalko hette det visst. Det här med alkohol är ganska på klart nog, jag har väl näsa för sånt eller nåt. *innocent*

Löper gör jag gärna, men tyvärr finns det inte tid för sånt den här gången. Jag är för övrigt officiellt där på en hundutställning om någon undrar. :hbang:

Men åter till sak. Om det finns någon som är insatt i kosttillskott/hårdrocksaffärer så tipsa gärna! Och om någon är skickligare Googlare än mig, så finns det nu möjlighet att vinna min respekt.