kalle_banan
2005-05-07, 16:27
jag tänkte lägga in win xp igen (säkert tionde gången jag formaterar på tre dagar) men nu går det inte! jag ändrar bootordningen i bios (satte alla på cdrom bara för sakens skull) och startade om, men gång på gång sker samma sak: den kontrollerar datorn hårdvarukonfig, och sedan bilr skärmen svart och cdromen slutar snurra efter ett tag, sedan står den där och tuggar (dock låter inte hd'n alls, men "tänkarlampan" lyser med ett stadigt sken)
just nu har jag linux - fedora core 3. kan det vara det som spökar till det? och bootdiskett har jag försökt med tills jag såg (innan jag laddade hem den..) att det var .exefiler. lyckat.
så jag tänkte slänga in red hat 8.0 och formatera igen när jag gjort det (kan hd'n ta skada av att formateras så ofta?) och om inte det funkar så vad ska jag göra?
just nu har jag linux - fedora core 3. kan det vara det som spökar till det? och bootdiskett har jag försökt med tills jag såg (innan jag laddade hem den..) att det var .exefiler. lyckat.
så jag tänkte slänga in red hat 8.0 och formatera igen när jag gjort det (kan hd'n ta skada av att formateras så ofta?) och om inte det funkar så vad ska jag göra?