handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig och mitt dåliga humör

Markus H
2005-05-06, 13:38
Nu skulle man ha velat vara annonym, men jag skiter i det.

Jag har varit på grymt dåligt humör (obefogat), minsta små-sak har jag kunnat reta upp mig på, och känt mig allmänt irriterad senaste veckorna. ( *grr27*

Har senaste tiden gått in i en fas där jag tränar så hårt jag bara klarar varje pass (4/vecka), hadde vilovecka för ca 1.5-2 månader sedan, äter INTE nå olagliga medel.

Jag deffar inte, snarar tvärt om. Äter minst var tredje timme och riktiga mål varje gång. + träningsdrinkarna (kollisar och protein)

Min fråga är , har ni haft samma problem, har det med träningen att göra ? får man ökade testo-värden som kan bidra till detta, jag är jhu i slutet av min pubertet (hoppas jag) så hormon svängningar tror jag inte det är.

Vad ska jag göra, omgivningen börjar jhu ta illa upp.. *cry*

mystic[-_-]
2005-05-06, 13:42
Sov mer och ta det lugnt. Du verkar göra saker värre än vad de är, retar upp dig själv bara för sakens skull

Nismo
2005-05-06, 13:42
Jag kan också vara så ibland. Tror det är ganska naturligt att vara på dåligt humör ibland.
Det är inget som undermedvetet gnager dig?

mini
2005-05-06, 13:44
Jag skulle titta på livssituationen utanför gymmet istället. Stress? Något annat negativt som du inte tar hand om direkt så att du reagerar med pyrande ilska? Gymmet brukar ju ofta vara en ventil som gör att vardagliga frustrationer släpper, varför tror du att det är träningsrelaterat? Hur känns det när du är på gymmet?
MVH Dr Phil från minis konto

Jense
2005-05-06, 13:45
sov mer ja. jag blir cpskadad om jag sover förlite under en längre period. verkligen elak

Markus H
2005-05-06, 13:45
Huvva , mitt undermedvetna vill jag inte ens tänka på, finns nog en hel del som kan gnaga. *cry*

Jag sover i regel 7-8 timmar /natt....

mini
2005-05-06, 13:48
Visst är det "naturligt" att vara på dåligt humör ibland. Att vara det i flera veckor är det inte. Antingen får du ta itu med att hitta vad det är som gnager dig, eller så får du aktivt jobba för att släppa tidigare bagage. (Det första brukar iofs vara nära på förutsättning för det andra.)

Markus H
2005-05-06, 13:52
Jag skulle titta på livssituationen utanför gymmet istället. Stress? Något annat negativt som du inte tar hand om direkt så att du reagerar med pyrande ilska? Gymmet brukar ju ofta vara en ventil som gör att vardagliga frustrationer släpper, varför tror du att det är träningsrelaterat? Hur känns det när du är på gymmet?
MVH Dr Phil från minis konto

på gymmet känns allt helt ok... inte mer irriterad än vanligt, snarare lugnare (där slipper man jhu ta itu med andra än sig själv)

men jag tror att jag ska försöka sova mer (jobbar två skift så det där med att somna samma tid varje kväll är svårt.)

Baan
2005-05-06, 14:13
på gymmet känns allt helt ok... inte mer irriterad än vanligt, snarare lugnare (där slipper man jhu ta itu med andra än sig själv)

men jag tror att jag ska försöka sova mer (jobbar två skift så det där med att somna samma tid varje kväll är svårt.)

jobba skift kan vara riktigt jobbigt för vissa, vissa trivs med det, vissa mår riktigt kass av att ändra på planeringen varje vecka så kanske ligger något i det. Har du något att göra på fritiden då? Sitter man glor på TV och har tråkigt så kan man ju bli lite frustrerad/lack/sur/whatever.

n1tro
2005-05-06, 19:03
ja börjar också bli mer o mer irriterad på allt o alla , vet inte varför

racePete
2005-05-06, 19:53
sov mer ja. jag blir cpskadad om jag sover förlite under en längre period. verkligen elak

cpskadad=elak :confused: *rolleyes*

Doctor Snuggles
2005-05-06, 20:08
Kom ihåg att det bara är en känsla, det är inte hela världen, och du behöver inte slaviskt lyssna på den.

isato
2005-05-06, 21:36
äter du tillräckligt......... jag får också såna där perioder är jag äter för lite ........ främst kolhydrater tror jag att jag låg lågt med

aliquis
2005-05-06, 21:41
Tror det är för lite mat.

ETK_TIS
2005-05-07, 08:50
Nu skulle man ha velat vara annonym, men jag skiter i det.

Jag har varit på grymt dåligt humör (obefogat), minsta små-sak har jag kunnat reta upp mig på, och känt mig allmänt irriterad senaste veckorna. ( *grr27*

Har senaste tiden gått in i en fas där jag tränar så hårt jag bara klarar varje pass (4/vecka), hadde vilovecka för ca 1.5-2 månader sedan, äter INTE nå olagliga medel.

Jag deffar inte, snarar tvärt om. Äter minst var tredje timme och riktiga mål varje gång. + träningsdrinkarna (kollisar och protein)

Min fråga är , har ni haft samma problem, har det med träningen att göra ? får man ökade testo-värden som kan bidra till detta, jag är jhu i slutet av min pubertet (hoppas jag) så hormon svängningar tror jag inte det är.

Vad ska jag göra, omgivningen börjar jhu ta illa upp.. *cry*

Ingen astma , som du tar medicament för ?