Visa fullständig version : Vikter - Göteborg
Jag undrar om någon här vet var man kan få tag på relativt billiga vikter (2 tums hål) någonstans i närheten av göteborg. Krav är att de EJ ska vara gummerade, gärna relativt smala.
Ca: 15kr/kg
Mycket tacksam för svar!
Ingen som vet något om var man kan få tag på vikter i Göteborg?
Hade du tänkt bygga upp ett gym där hemma?
Har haft lite funderingar kring hur man kan lösa plattsbristen när det gäller hantlarna. Jag hade tänkt mig en enda hantel med "variabla" vikter som skötes med en serie "pinnar". Alltså att man har en hantel med alla viktplattor uppställd på en "form" fast när man drar upp stången hänger bara vikterna man vill ha med.
Hoppas någon fattar vad jag menar nu :) .
Fördelen är att man bara behöver en enda hantel plus att det går rätt snabbt att ställa in vikten man vill ha jämfört med hantel & "lösa vikter".
Förlåt Zakath för att jag kladdar i din tråd... kände mig tvungen att svara något i tråden eftersom ingen svara ;)
RobbeliRobban
2005-05-07, 15:25
Begagnat vet jag ej. Annars finns ju billiga internationella vikter på cyckelringen, backa3 (backaplan). eller så får du göra Onkel-Kånkel tricket, gå till ett gym, låtsas vara bodybuilder, ta tag i en femkilostyngd och stjäl med den hem.
Har haft lite funderingar kring hur man kan lösa plattsbristen när det gäller hantlarna. Jag hade tänkt mig en enda hantel med "variabla" vikter som skötes med en serie "pinnar". Alltså att man har en hantel med alla viktplattor uppställd på en "form" fast när man drar upp stången hänger bara vikterna man vill ha med.
Fördelen är att man bara behöver en enda hantel plus att det går rätt snabbt att ställa in vikten man vill ha jämfört med hantel & "lösa vikter".
Förlåt Zakath för att jag kladdar i din tråd... kände mig tvungen att svara något i tråden eftersom ingen svara ;)
Jupp, för greppträningen. Så det behövs inte så mycket plats :D
Vi har rensat ut en stor 1x3m kista ur garaget, så där finns tillräckligt med plats nu.
Det är en bra idé, enklast är om du inte har något emot lite bättre grepp. Köp ett ca. 2m långt stål/aluminiumrör och kapa upp det i lagom längder för hantlar. Fungerar hur enkelt som helst!
Begagnat vet jag ej. Annars finns ju billiga internationella vikter på cyckelringen, backa3 (backaplan). eller så får du göra Onkel-Kånkel tricket, gå till ett gym, låtsas vara bodybuilder, ta tag i en femkilostyngd och stjäl med den hem.
Tack för svaret Robbelirobban, du är ska veta att du alltid är en förebild här på forumet med allt förutom benträningen :bow: :D
Jag skulle bli väldigt glad om du också kunde ge mig några ungefärliga adresser, och ännu bättre priser så jag slipper åka o kolla på alla ställena.
Hahhaaha, det skulle se rätt roligt ut det där "tricket"! Men 200-300kg är tyvärr relativt tungt. :(
Jag undrar om någon här vet var man kan få tag på relativt billiga vikter (2 tums hål) någonstans i närheten av göteborg. Krav är att de EJ ska vara gummerade, gärna relativt smala.
Ca: 15kr/kg
Mycket tacksam för svar!
På kartan ser det inte ut att vara särskilt långt till (jag vet att jag brukar svara det som följer...) Rune Andersson. Han säljer nya nästan till det priset du frågade efter. Billigare tror jag är svårt att hitta, om man pratar om nya vikter. Annars är det ju nästan bara annonser som gäller. Såg en annons på Blocket för en tid sedan där en person sålde 800 kg internationella vikter för 10 kr/kg. Fast de vikterna var redan sålda... Kolla på annonssidor regelbundet, för det dyker upp fynd med jämna mellanrum.
//Jim
RobbeliRobban
2005-05-07, 21:05
Tack för svaret Robbelirobban, du är ska veta att du alltid är en förebild här på forumet med allt förutom benträningen :bow: :D
Jag skulle bli väldigt glad om du också kunde ge mig några ungefärliga adresser, och ännu bättre priser så jag slipper åka o kolla på alla ställena.
Hahhaaha, det skulle se rätt roligt ut det där "tricket"! Men 200-300kg är tyvärr relativt tungt. :(
Cykelringen
http://www.cykelringen.se/butiker/goteborg.html
Har för mig att de internationella vikterna är billiga där, billiga är enligt hörsägen och skralt minne, och jag kan tyvärr ej ge prisuppgift.
Edit: kolla min journal för ett hejdundrande benpass, där det avverkades hela fem set knäböj! Så numera är jag förebild på alla livets områden.
På kartan ser det inte ut att vara särskilt långt till (jag vet att jag brukar svara det som följer...) Rune Andersson. Han säljer nya nästan till det priset du frågade efter. Billigare tror jag är svårt att hitta, om man pratar om nya vikter. Annars är det ju nästan bara annonser som gäller. Såg en annons på Blocket för en tid sedan där en person sålde 800 kg internationella vikter för 10 kr/kg. Fast de vikterna var redan sålda... Kolla på annonssidor regelbundet, för det dyker upp fynd med jämna mellanrum.
//Jim
Jo, det kanske blir Kuserud. Men problemet är ju att dem inte har 25kgs vikter där, vilket jag helst vill ha.. Det lär ju inte ta mer än 1,5h med bil dit, så kanske man kan övertala farsan ;)
Cykelringen
http://www.cykelringen.se/butiker/goteborg.html
Har för mig att de internationella vikterna är billiga där, billiga är enligt hörsägen och skralt minne, och jag kan tyvärr ej ge prisuppgift.
Edit: kolla min journal för ett hejdundrande benpass, där det avverkades hela fem set knäböj! Så numera är jag förebild på alla livets områden.
Ska kolla in stället snarast möjligt, tack!
5 set, när du säger 10 set - då är jag din! :booty:
Cupofcoffee
2005-05-08, 01:00
[...]
Jag fattar ingenting. Men fördelarna verkar ju vettiga, så var snäll och förklara igen. Kanske en bild också?
Jag har kollat in cykelringen nu, dem har internationella GUMMIvikter :( Men dem har skolvikter av gjutjärn, 14kr/kg :thumbup:
Problemet var att dem var 3,75cm höga, vilket betyder att jag bara kan få på ca 220kg på min loading pin med dem :( Och helst vill jag ju ha internationella vikter så att jag kan använda dem till vanliga skivstänger också..
Men jag skulle ju kunna göra så här, för att dra ned på priset lite:
5st 20kg med 3,75cm höjd = 1400kr
12st 20kg/25kg med 2cm höjd = mycket
=340/400kg
Annars får jag ju bara plats med 11 sådan viktskivor, vilket kostar 3080kr och bara blir 220kg..
Om någon ser en bra annons eller nåt så är jag oändligt tacksam :bow:
Har du kollat med företag som säljer utrustning?
Om man byter ut utrustning på äldre gym så brukar man slänga ut järnvikterna och eftersom inte många gym inser fördelarna med järnvikter så kan det bli några över.
minishcap
2010-01-13, 22:37
Jag kör en sen bump med samma fråga, men mer specifik är jag ute efter 0,5 kgs vikter (spelar ingen roll om de är gummi eller ej, bara de fungerar för internationell stång) i Göteborgsområdet. Jag är i behov av det till fredag. Scandic Fitness säljer det och har butik i Göteborg (repairshop i Majorna), någon som vet om de säljer 0,5 kgs vikter eller någon annanstans i Göteborg man kan hitta det?
Vet att cykelringen har vikter, hur stora hålen är vet jag dock inte.
Degpekka
2010-01-14, 00:13
Jag har faktiskt aldrig sett så små som 0.5kg... men det lär väl finnas på atletklubbarna. Budo-fitness hade iaf 1.25kg som minst... Dock kan du ju köpa fjäderlås från budo fitness, dem borde ju väga något sånt.
Jag är ute efter viktplattor i Göteborg jag också. Billigast möjliga, 2x10 kg. Köpte resten av mina saker från Västsvänska Träningsprodukter nere i Kungsbacka, men det är en bit att ta sig dit och tåg/buss går inte så bra dit.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.