Visa fullständig version : Posering
Kaboffastar
2005-05-06, 13:05
Tjaa någon som har några bra tips på hur man ska "tänka" när man göra de obligatoriska poserna ?
Läste nånstans att vid en sidechest ska man "bak med axeln ut med luften och bla bla"
hmm hur ska man tex tänka vid en Lat spread för bästa effekt ?
Herkulez
2005-05-06, 13:11
dra isär skulderbladen för maximal vidd.
ps: din ide om hundar var idiotisk, hann inte kommentera det :D
nej lyssna inte på herk, dra ihopa ryggen så mycket som möjligt!! skitsnygga dubbelbicor och latspread
Herkulez
2005-05-06, 13:13
http://www.bodybuilding.com/fun/posing.htm
här har du annars en bra länk :thumbup:
Kaboffastar
2005-05-06, 13:14
dra isär skulderbladen för maximal vidd.
ps: din ide om hundar var idiotisk, hann inte kommentera det :D
Men jag ville bara skapa lite debatt. jag inser väl såklart att man inte kan förbjuda hundar :P det var bara en fråga / förslag.
On topic : tack, jag drar ut å testar några bilder.
Kaboffastar
2005-05-06, 13:14
nej lyssna inte på herk, dra ihopa ryggen så mycket som möjligt!! skitsnygga dubbelbicor och latspread
vaaa ? dubbelbiccor ? :D
m, front fouble bicep och back dubble bicep
koula länken. jag ljög om mitt tips, ut med skulderbladen, dra isär, öva öva öva
pellepedal
2005-05-06, 13:16
Vet du vad en dubbel biceps är?
Kaboffastar
2005-05-06, 13:18
m, front fouble bicep och back dubble bicep
koula länken. jag ljög om mitt tips, ut med skulderbladen, dra isär, öva öva öva
Jag förstog det men inte varför du sa nåt om dubbelbicce :D
Vet du vad en dubbel biceps är?
neeeej :D jag vet vad det är.
nej det skrev jag ju för att va rolig. eller lustig kanske är ett bättre ord
Kaboffastar
2005-05-06, 13:22
nej det skrev jag ju för att va rolig. eller lustig kanske är ett bättre ord
haha ja, och jag fattar inte ett skit kenny(jag) = *screwy*
Hur som helst om vi tar den här som exempel, vad gör jag fel ?
du drar inte isAER. härär en gammal amatörbild från mig..nä det gjorde det inte
känn efter med händerna vid lats slut, fixera axlarna och dra isär med armarna ,, armbåge framåt, axlarna stilla
Kaboffastar
2005-05-06, 13:27
du drar inte isAER. härär en gammal amatörbild från mig..nä det gjorde det inte
känn efter med händerna vid lats slut, fixera axlarna och dra isär med armarna ,, armbåge framåt, axlarna stilla
Akey, vänta 5 min jag drar ut å försöker igen.
Kaboffastar
2005-05-06, 13:33
tål att tränas på
tål att tränas på
Du ser inte ut att ha händerna på kroppen alls. Kolla på stora människor som gör posen, dom har händerna placerade runt midjan. Ungefär. Håll runt midjan och tryck liksom framåt, så att skulderbladen är isär ordentligt. Knepigt att förklara, men studera hur andra gör det.
http://www.leeapperson.com/aslides/latspread.jpg
tål att tränas på
Den där ser ju klart bättre ut! Tryck hårt dina händer mot framsida låren så the wings kommer fram :hbang:
kör hårt!
MVH TT
Kaboffastar
2005-05-06, 14:02
Du ser inte ut att ha händerna på kroppen alls. Kolla på stora människor som gör posen, dom har händerna placerade runt midjan. Ungefär. Håll runt midjan och tryck liksom framåt, så att skulderbladen är isär ordentligt. Knepigt att förklara, men studera hur andra gör det.
Hmm okej, tack för tipser, ska tänka på det till nästa gång.
Den där ser ju klart bättre ut! Tryck hårt dina händer mot framsida låren så the wings kommer fram :hbang:
kör hårt!
MVH TT
okej.. kommer en bild till inom nåon dag, min syster var här och kapade kameran nyss.
jag har i alla fall en hum om hur man gör, tredje gången gilt så att säga sen en massa övning.
bear.flowertwig
2005-05-06, 14:06
kör hårt!
MVH TT
Lårens framsida? *screwy*
Skärp dig *slap* ;)
Lasse Kongo
2005-05-06, 14:08
Jag tror många tar i för mkt sas, man ska inte spänna så man blir gul o blå, man ska se till att "flexa" utan att pressa sönder sig.
Jag ser en jävla skillnad p tex latss bak när ja mer fäller ut ryggen och inte tar i så mkt mot om ja tar i för kung o fosterland, det ser sååå mkt bättre ut om jag inte tar i så mkt.
Ngt att prova kanske, alla hittar vi våra egna sätt, bara det funkar så *flex*
Kongo har helt rätt. Många spänner alldeles för mycket. Man ser inte större ut för att man tar i så att man skakar. Detta är vad IFBB´s kriterier säger:
"5. Back Lat Spread (see Figure 5)
Standing with his back to the judges, the competitor will place his hands on his
waist with his elbows kept wide, one foot back and resting on the toes. He will
then contract the latissimus dorsi as wide as possible and display a calf
contraction by pressing downward on the rear toes. The competitor should make
an effort to display the opposite calf to that which was displayed during the back
double biceps pose so the the judge may assess both calf muscle equally. It shall
be strictly forbidden for the competitor to pull up on the posing trunks so as to
show the gluteus maximus muscles.
The judge will look for a good spread of the latissimus dorsi, but also for good
muscle density and will again conclude with the head-to-foot survey."
//Jörgen
Lasse Kongo
2005-05-06, 14:37
Kongo har helt rätt. Många spänner alldeles för mycket. Man ser inte större ut för att man tar i så att man skakar. Detta är vad IFBB´s kriterier säger:
"5. Back Lat Spread (see Figure 5)
Standing with his back to the judges, the competitor will place his hands on his
waist with his elbows kept wide, one foot back and resting on the toes. He will
then contract the latissimus dorsi as wide as possible and display a calf
contraction by pressing downward on the rear toes. The competitor should make
an effort to display the opposite calf to that which was displayed during the back
double biceps pose so the the judge may assess both calf muscle equally. It shall
be strictly forbidden for the competitor to pull up on the posing trunks so as to
show the gluteus maximus muscles.
The judge will look for a good spread of the latissimus dorsi, but also for good
muscle density and will again conclude with the head-to-foot survey."
//Jörgen
iiiiii va klad ja blev nu när en domare höll med mig :D
genom trial and error kommer man fram till det mesta här i livet :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.