Visa fullständig version : Spindel på väggen
Alltså, ja skulle just gå o lägga mig, ja klär av mig, kollar på väggen utan anledning. Ser denna spindel, vad i helvete?
Vafan kom den ifrån? o hur fan ska ja döda den, behöver tips fort som fan innan den springer o gömmer sig!?!?!?!??!?!
*uppdate*
Spindeln är nu död, jag fixade en fälla som sket sig totalt men det hela löste sig rätt så bra, nu ska ja snart gå o lägga mig o invänta hämd fårn spindels polre...
WHITEFOLKS
2005-05-06, 01:13
satan vad nasty, platt hyfsat tungt föremål kirrar biffen :)
den e inte rolig, sitter o kollar på den hela tiden så den inte sticker, om den försvinner...ojojoj, akta Alien 1...
haha.. gjort nåt åt saken ännu?
lustigt att man är rädd för de små krypen.. de kan ju inte göra nåt..
or could they??
den är död, filmade spektaklet me digitalkamera, gillrade en fälla, men spillerill, kmr inte kunna sova inatt i alla fall
Denna hade annars varit en lösning.
Till nästa gång - referensobjekt tex. en tändsticksask eller liknande, please. Å sen kan du ju fånga den i ett glas och släppa den ute i trädgården. Det kommer att regna hos dig imorgon bara för det.
Shit!! Bolt - är det en sån dom använder för att göra tunneln i Hallandsåsen? Ligger på nån kulle i Laholm och "snipar" mot åsen och skjuter ett hål....damn...
Till nästa gång - referensobjekt tex. en tändsticksask eller liknande, please. Å sen kan du ju fånga den i ett glas och släppa den ute i trädgården. Det kommer att regna hos dig imorgon bara för det.
hade inte en tanke på d, men en tändsticksask var bra, med benen kanske den var precis lite längre, benen inkluderade alltså
Shit!! Bolt - är det en sån dom använder för att göra tunneln i Hallandsåsen? Ligger på nån kulle i Laholm och "snipar" mot åsen och skjuter ett hål....damn...
Möjligt..
Jag tror han kompenserar för nåt.. :D
En riktigt nasty en den där.
Jag hade såna på mitt rum ganska ofta när jag bodde hemma.
Är riktigt rädd för spindlar.
har provat det mesta.
En grej som faktiskt funkade var att spreja den med massor av hårsprej, den stelande och dog ganska fort.
Inte speciellt snällt, men ändå.
drog man till dom med något hårt, så blev det värsta fläcken på väggen.
jag är inte rädd för spindlar, men om jag skulle veta att den där rackaren skulle vara nånstans i mitt rum så hade det nog blivit lite sovtid :em:
haha, låt spindlar vara-... så slipper du iaf flugor, o getingar osv beroende på spindlens storlek.. synd att döda
Mördare. Spindlar är våra vänner.
Pellefant
2005-05-06, 09:05
Gör som tjejen i filmen "hennes alibi" :cool:
Fyfaaan vilket vidrigt otyg...
s_himself
2005-05-06, 09:18
spindlar är äckliga.. fyyy fan så äckliga!
Gör som en khmer, ät upp den!
http://www.rhymer.net/New%20Folder/spiderboy/spiderwoman3m.jpg
Pellefant
2005-05-06, 09:20
Roligt att här skriver stora tuffa muskulösa killar om sin rädsla för små harmlösa spindlar. :D
Roligt att här skriver stora tuffa muskulösa killar om sin rädsla för små harmlösa spindlar. :D
Men så rakar dom sig under armarna också *innocent* :D
Alltså, visst skulle jag själv föredra att få bort den levande, men när man står där i kallingar, trött o ska gå o lägga sig så är inte det de första man tänker på, inte jag iaf.
Fy fan vad nasty, hur fungerade "fällan"?
rememberence
2005-05-06, 10:35
den är död, filmade spektaklet me digitalkamera, gillrade en fälla, men spillerill, kmr inte kunna sova inatt i alla fall
alltså..lägg upp filmen då? :D
Fy fan vad nasty, hur fungerade "fällan"?
Mitt rum är lite konstigt men det är i alla fall ett utrymme mellan väggen den satt på och min byrålåda, kanske 30cm som mest, den kunde inte krypa under byrålådan men den kunde krypa ut på golvet i rummet, så ja la en låda för som den inte kunde fly nånstans...trode jag...ja sjussade ner den med ett block papper på golvet *smack* sa det, den började direkt (fort som satan vill ja tillägga) springa upp på väggen o ja slog efter den med blocket till slut träffa jag o den ramla ner igen, vi det här laget pumpade jag me blocket på den för kung o fosterland. Så jagar man spindlar!
Det som är värst är ändå att jag var rädd för den :(
Vi har fuktspindlar till och från i huset, som dom flesta som bor i villa, radhus osv. o dom har jag inget problem med eftersom dom inte brukar vara så stora, tar dom försiktigt med lite papper o släpper ut dom. Den här jäveln var lite för maffig för mig *screwy*
Asså fan finns det sådär stora spindlar i Sverige??!!
Är riktigt rädd för spindlar, inte ormar dock. Men spindlar har jag på gränsen till fobi mot.
Fyfan vilken äcklig, skulle fan inte kunna gå och lägga mig efter att jag sett en sån i rummet.
Dumleman
2005-05-06, 11:03
Har också sett, och fotograferat, en sådan spindel men det var ute i det fria. Det är ingen liten sten, jag skulle uppskatta spindelkroppens längd till 3cm+ :).
Hellre en maffig spindel än massa onödiga flygfän.
Någon som har bilder o fakta om Sveriges största spindel då?
Vore intressant...
Sparrisen
2005-05-06, 11:14
Tror satt sveriges största spindel är träskspindeln. Den ser ut som den på första bilden. Där jag bodde förut hade vi många. Vi förde en ojämn kamp mot dem...
Dumleman
2005-05-06, 11:24
Tror satt sveriges största spindel är träskspindeln. Den ser ut som den på första bilden. Där jag bodde förut hade vi många. Vi förde en ojämn kamp mot dem...
Kärrspindeln är sveriges största spindel, kan bli större än handflatan på en vuxen man :).
http://www.skogssverige.se/skog/fragaomskog/Dummy/3942.cfm
http://www.skogssverige.se/skog/fragaomskog/Dummy/3631.cfm
Usch!
Såg mitt livs största spindel för nån vecka sen, satt i en kompis källare och kollade på film när ett monster plötsligt uppenbarade sig, köttig och stor som en femkrona! fan vad rädd jag blev :D
edit: så stavar vi rätt också
Fyfan vilken äcklig, skulle fan inte kunna gå och lägga mig efter att jag sett en sån i rummet.
jag låg juh en 2,3min i sängen o kolla runt på väggarna o taket efter fler innan ja släkte ljuset :D
Sådana spindlar har vi här i huset också,kommer alltid vid denna tid på våren då de är på väg ut.På hösten ska dom in och då brukar man också ertappa dom på väggarna.Men jag håller nog med om att man inte ska döda dom utan bära ut dom.Det är kanska dig vi ska skylla på att det är så regnigt väder! *grr27* :D
Sådana spindlar har vi här i huset också,kommer alltid vid denna tid på våren då de är på väg ut.På hösten ska dom in och då brukar man också ertappa dom på väggarna.Men jag håller nog med om att man inte ska döda dom utan bära ut dom.Det är kanska dig vi ska skylla på att det är så regnigt väder! *grr27* :D
haha, som sagt hade jag inte en tanke på att släppa ut den 2 på natten när ja va på väg i säng, om det regna hos nån idag så får jag be om ursäkt! ;)
jonte_myra
2005-05-06, 15:18
öhhh, ja hade slagit ihjäl den på en gång :) , eller ja skulle låtat brosan göra det
;)
Jo, det är ju ganska pissigt väder här. Vi kanske får ta o fixa Sonny.
Jo, det är ju ganska pissigt väder här. Vi kanske får ta o fixa Sonny.
hahaha
vafan... finaste dagen i år igår!
men IDAG har det regnat nästan hela tiden.. *grr27*
nästa gång får du va en man och plocka upp den! :cool:
Metal_boy_
2005-05-06, 15:55
Asså fan finns det sådär stora spindlar i Sverige??!!
Är riktigt rädd för spindlar, inte ormar dock. Men spindlar har jag på gränsen till fobi mot.
Den där är ingenting emot den som jag hade vid fötterna när jag paddlade kanot efter atrt paddlat igenom ett träsk. Är ute hos tjejens morsa nu och dom har riktigt stora mörkröda spindlarna i jordkällaren som har saftiga kroppar och ben.
Metal_boy_
2005-05-06, 15:57
Har också sett, och fotograferat, en sådan spindel men det var ute i det fria. Det är ingen liten sten, jag skulle uppskatta spindelkroppens längd till 3cm+ :).
Såndär var det som jag hade i kanoten.
Ibland kan det vara bra att ha en Rottis som tycker om att stampa på saker.En av mina rottisar brukar gillar att stampa spindlar!
Hade tvärdött om en sån hade infunnit sig i mitt rum!!!! :S spooky!
Vi har också fått en massa stora spindlar hemma. Senast så hade mamma en i håret, men eftersom jag inte är rädd för sådana saker går det bra att ta dom i handen och slänga ut den.
Igår så slängde jag 2 fetingar inanför min kompis tröja. Jag kan tilläga att han hatar spindlar :D Fan va mogen jag är :cool:
Vi har också fått en massa stora spindlar hemma. Senast så hade mamma en i håret, men eftersom jag inte är rädd för sådana saker går det bra att ta dom i handen och slänga ut den.
Igår så slängde jag 2 fetingar inanför min kompis tröja. Jag kan tilläga att han hatar spindlar :D Fan va mogen jag är :cool:
Snäll vän du har,hade det varit på mig hade du varken kunnat träna eller ha sex på ett år! :whipped:
Hehe, han ger aldrig igen. Försöker att få han att slå till mig, men det funkar inte.
s_himself
2005-05-07, 08:42
Hehe, han ger aldrig igen. Försöker att få han att slå till mig, men det funkar inte.
varför vill du att han ska slå dig?
varför vill du att han ska slå dig?
Inte att han ska slå ner mig. Jag vill bara att han ska visa något tecken på att vilja ge igen.
Metal_boy_
2005-05-07, 23:33
Hade tvärdött om en sån hade infunnit sig i mitt rum!!!! :S spooky!
äh! Strippa lite och sen knäpper du ett kort när spindeln tappar hakan :D
äh! Strippa lite och sen knäpper du ett kort när spindeln tappar hakan :D
Okej Metal, det där var nog veckans sämsta raggningförsök... *slap*
WHITEFOLKS
2005-05-07, 23:43
Inte att han ska slå ner mig. Jag vill bara att han ska visa något tecken på att vilja ge igen.
Han samlar/planerar till en riktigt grym comeback istället :thumbup:
Alltså, ja skulle just gå o lägga mig, ja klär av mig, kollar på väggen utan anledning. Ser denna spindel, vad i helvete?
Vafan kom den ifrån? o hur fan ska ja döda den, behöver tips fort som fan innan den springer o gömmer sig!?!?!?!??!?!Prova att självmordsbomba den.
*uppdate*
Spindeln är nu död, jag fixade en fälla som sket sig totalt men det hela löste sig rätt så bra, nu ska ja snart gå o lägga mig o invänta hämd fårn spindels polre...
Metal_boy_
2005-05-08, 00:07
Okej Metal, det där var nog veckans sämsta raggningförsök... *slap*
På spindeln då eller? det va ju den jag ville ha kort på ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.