handdator

Visa fullständig version : Ang. BB kvinnor som ser "manliga ut" i fejset

Herkulez
2005-05-04, 17:15
Ofta när det postas bilder på kvinnor som är byggare tex så kommer det kommentarer om att dom ser manliga ut etc i fejset av NOObs som man så fränt skriver idag. Ville bara visa med ett hyffsat exempel hur mycket några extra kilo deff gör på ansiktet, klart käkbenen och annat kommer fram bättre när man är hård.

Det här är alltså samma brud, grymt vacker är hon.

Offseason
http://jenkersten.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/dfp03jenk10.jpg

Tävlingsform
http://jenkersten.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/doug2004pic1.jpg.w300h448.jpg

Nu är hon i tävlingsform för fitness, tänk om hon varit ytterligare några kilon hårdare. Tänk er för nästa gång ni gnäller, hon kan vara jäääävligt söt nör hon inte är i tävlingsform (som dom oftast bara är några veckor/år)

Jen Kerstens hemsida
http://jenkersten.tripod.com/

Matte_Maiden
2005-05-04, 17:20
Du är en vis man Johan. :)

rememberence
2005-05-04, 17:20
i'd hit her :cool:

Sonny
2005-05-04, 17:22
sen ere väll så att detta är kolozzeum, träningsforum, inte snyggast.com lr vafan sidan heter...

jakke
2005-05-04, 17:24
Får vi se ett kort på rumpan

Sverker
2005-05-04, 17:25
Ett mycket klokt inlägg Herculez :thumbup:

Lasse Kongo
2005-05-04, 17:30
va är det för ful bild den andra bilden?

Här är hon ju fan hård med och bra söt, skulle lätt bjuda henne på en prottedrink trots denna hårdhet.

Herkulez
2005-05-04, 17:32
va är det för ful bild den andra bilden?

Här är hon ju fan hård med och bra söt, skulle lätt bjuda henne på en prottedrink trots denna hårdhet.
gå och sätt på din TJEJ (http://212.112.182.19/images/55/55-55981738155.jpg) istället för att skriva i min tråd

Lasse Kongo
2005-05-04, 17:34
gå och sätt på din TJEJ (http://212.112.182.19/images/55/55-55981738155.jpg) istället för att skriva i min tråd

*report bad post*

s_himself
2005-05-04, 17:41
jag tyckte hon såg bättre ut off iofs :)

Jorgen
2005-05-04, 17:44
Men det där har vi gått genom 100 gånger.
Det är bodybuilding det handlar om. Inte någon skönhetstävling.

//Jörgen

Herkulez
2005-05-04, 17:48
det var det som var hela grejjen, att dom kan få "manligare" drag när dom är hårda i kroppen.

Tigerkotten
2005-05-04, 17:52
Mmm jo fin skillnad dära på första och andra kortet.

Lite off topic:

Skulle det inte vara rätt fint med ett underforum där bilderna är?
Så att folk kanske kan posta bilder på t ex folk som coleman osv eller andra tävlande personer etc.

För allmänt är ju svårt att hinna med ibland, och med några underforum skulle iaf jag gilla mera.

Myten
2005-05-04, 17:54
Men man kan ändå fråga sig om det är snyggt..........Brudar stora som män med testo ansikten om man utrycker sig grovt.......
Och Herke det va ett riktigt dåligt exempel det där...... hon såg fortfarande kvinnlig ut.

Sonny
2005-05-04, 17:56
Men man kan ändå fråga sig om det är snyggt..........Brudar stora som män med testo ansikten om man utrycker sig grovt.......
*rolleyes*

s_himself
2005-05-04, 17:59
det var det som var hela grejjen, att dom kan få "manligare" drag när dom är hårda i kroppen.

läste nog något fel då. Fick för mig du mena tvärt om *screwy*

Men det såg jag något annat exempel på när någon posta nån brud för ett tag sedan.. Hon hade dok. väldigt mkt på sin sida, många magbilder osv. Kommer inte ihåg vem det va.

TCOG
2005-05-04, 18:23
bra tråd :thumbup:

kimonque
2005-05-04, 18:25
bra tråd :thumbup: , men jag kan nästan lova att nästa gång en kvinnlig byggare kommer upp är det samma sak igen :sleep:

mangemani
2005-05-04, 18:28
Ofta när det postas bilder på kvinnor som är byggare tex så kommer det kommentarer om att dom ser manliga ut etc i fejset av NOObs som man så fränt skriver idag. Ville bara visa med ett hyffsat exempel hur mycket några extra kilo deff gör på ansiktet, klart käkbenen och annat kommer fram bättre när man är hård.

Det här är alltså samma brud, grymt vacker är hon.

Offseason
http://jenkersten.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/dfp03jenk10.jpg

Tävlingsform
http://jenkersten.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/.pond/doug2004pic1.jpg.w300h448.jpg

Nu är hon i tävlingsform för fitness, tänk om hon varit ytterligare några kilon hårdare. Tänk er för nästa gång ni gnäller, hon kan vara jäääävligt söt nör hon inte är i tävlingsform (som dom oftast bara är några veckor/år)

Jen Kerstens hemsida
http://jenkersten.tripod.com/

finns mycket trångsynt folk.
det är bara att acceptera det tyvär=/

Baan
2005-05-04, 18:29
Det är väl subjektivt vad man tycker är snyggt eller inte, lägger man upp en bild och börjar snacka om "snyggt" etc så får man väl ta att någon inte håller med. Själv tycker jag det verkar som om man själv tränar och börjar tycka det är snyggt med muskulösare kroppar så kan man tycka muskulösare tjejer funkar också, ananrs verkar det inte "funka" lika bra -- om jag använder kompisar som inte tränar som referens

AnimalGen
2005-05-04, 18:37
Dom förlora nästan alla kvinnliga former, tyvär.

Kan det vara därför fittnes tjejerna sminkar, bär högklackat mm för att överväga detta?

Allan
2005-05-04, 18:40
Dom förlora nästan alla kvinnliga former, tyvär.

Kan det vara därför fittnes tjejerna sminkar, bär högklackat mm för att överväga detta?

Det är väl tur att det är olika. Byggning handlar inte om ansiktet - vare sig på killar eller tjejer.

allan

Kwon
2005-05-04, 18:42
Hon såg jäkligt bra ut off dock! :)

Det e det enda jag kan bidra med i denna diskussion :)

Nismo
2005-05-04, 18:46
Mmm

RobbeliRobban
2005-05-04, 19:02
Men det där har vi gått genom 100 gånger.
Det är bodybuilding det handlar om. Inte någon skönhetstävling.

//Jörgen

Veto. Varför dömer man då ner massa, och istället premierar diffusa begrepp som estetik, linjer och symmetri på damsidan?

bladhet
2005-05-04, 19:04
En riktig tjej har massa muskler.
Kanske därför man aldrig hittar sig en tjej, inte så många tjejer som har så mycket muskler som jag önskar dom borde ha :/

Herkulez
2005-05-04, 19:04
Och Herke det va ett riktigt dåligt exempel det där...... hon såg fortfarande kvinnlig ut.
orkade inte söka efter en med extrema skillnader, men det finns. Nog ser man på bilden att det är stor skillnad på ansiktsdragen när hon är off mot on eller hur?

Jorgen
2005-05-04, 19:05
Veto. Varför dömer man då ner massa, och istället premierar diffusa begrepp som estetik, linjer och symmetri på damsidan?
Pratar vi proffs eller amatörer nu?

//Jörgen

palme
2005-05-04, 19:06
Visa hellre nån som juliet bergman, där man tydligt ser spår av AAS användande i ansiktet.

Men inte gäller det alla dambyggare inte!

Herkulez
2005-05-04, 19:15
Visa hellre nån som juliet bergman, där man tydligt ser spår av AAS användande i ansiktet.

Men inte gäller det alla dambyggare inte!
precis, därför man inte ska vara så snabb på att döma

Kebab-Arne
2005-05-04, 20:05
Om det finns ett forum med största andel tjejer och det visas bilder på manliga kroppsbyggare, tror ni inte att det kommer kommenteras om utseendet på dessa manliga kroppsbyggare? Det är iaf jag fullstädigt övertygad om. För vissa brukar bli extremt upprörda bara man kommenterar någon kvinnlig kroppbyggares utseende. Varesig man nämner ordet anabola eller ej. Även om stämmer det Herkulez påpekar att tjejerna ser manligare ut mer extremt lite BF%.

RobbeliRobban
2005-05-04, 20:08
Pratar vi proffs eller amatörer nu?

//Jörgen

Du har rätt, jag var inne på proffs-sidan för damer. Men det kanske är aktuellt snart på den lokala scenen med?

Bjorne
2005-05-04, 20:11
Mmm
*spy*

Allan
2005-05-04, 20:12
Jamen det är ju så här - manliga respektive kvinnliga kranier är i stort sett identiska. Det krävs noggrann analys för att bestämma om ett kranie tillhört en man eller en kvinna. Det som skapar de kvinnliga dragen är fettet. Minskar man fettet minskar man också de feminina dragen. Det kan vi även se på bilder från svält- eller katatsrofområden.

allan

Allan
2005-05-04, 20:13
*spy*

Det där fattade inte jag. Hon var ju skitbra!

allan

Bjorne
2005-05-04, 20:33
Jamen det är ju så här - manliga respektive kvinnliga kranier är i stort sett identiska. Det krävs noggrann analys för att bestämma om ett kranie tillhört en man eller en kvinna. Det som skapar de kvinnliga dragen är fettet. Minskar man fettet minskar man också de feminina dragen. Det kan vi även se på bilder från svält- eller katatsrofområden.

allanDet där kan du ju tro på själv, men leta upp en bild på en tös som svält och har så manliga drag i ansiktet som de där töserna jag gjort en *spy* åt...

RobbeliRobban
2005-05-04, 20:44
Det där kan du ju tro på själv, men leta upp en bild på en tös som svält och har så manliga drag i ansiktet som de där töserna jag gjort en *spy* åt...

Har du aldrig sett en kvinnlig anorektiker? Det låga kroppsfettet är den enda förklaringen. Det skall till MYCKET preppande för att få "akromegalgi/elefanthiasis-drag" med hakförstoring mm.

Bjorne
2005-05-04, 20:50
Har du aldrig sett en kvinnlig anorektiker? Det låga kroppsfettet är den enda förklaringen. Det skall till MYCKET preppande för att få "akromegalgi/elefanthiasis-drag" med hakförstoring mm.Sett bilder på många anorektiker, aldrig sett någon där jag sett tydliga manliga drag i ansiktet.

s_himself
2005-05-04, 20:52
Det där kan du ju tro på själv, men leta upp en bild på en tös som svält och har så manliga drag i ansiktet som de där töserna jag gjort en *spy* åt...

han syftade väl naturligtvis på hur kranierna ser ut. dom har väl inprincip inget fett på kropparna.. och huvudet på dom ser typ likadant ut på en kvinna som en man. Inte om dom har manliga drag eller ej eller kvinnliga.

Arne Persson
2005-05-04, 21:01

allan

Inte riktigt! Mannen har bl.a en kraftigare glabella, kraftigare processus mastoideus, bredare arcus zygomaticus, kraftigare processus occipitalis externa och linea nuchae mm! :)

Jag har normalt inga större problem att skilja ett manlig och kvinnligt kranium åt varandra. ;)

ErikWrestlingFreaket
2005-05-04, 21:07
Anledning till att så många klagar är nog också, ifall det inte är en skönhets tävling varför så ställer då många av dom upp på halvporriga bilder?

Jorgen
2005-05-04, 21:09
Anledning till att så många klagar är nog också, ifall det inte är en skönhets tävling varför så ställer då många av dom upp på halvporriga bilder?
På scenen?

Vad dom gör av scenen har inget med tävlandet att göra.

//Jörgen

ErikWrestlingFreaket
2005-05-04, 21:15
På scenen?

//Jörgen

JAg tycker det har en verkan när några kvinnliga bodybuilders ställer upp på halvporriga grejer, utanför scenen.

Det går alltid såhär när det gäller kvinnliga bodybuilders:

Det kommer alltid någon som säger hon är ursnygg, sedan när några nämner att dom inte tycker hon är snygg börjar genast folk med att säga, det här är bodybuilding, det handlar inte om att vara snygg. Jag har inte sett någon säga det här är bodybuilding och handlar inte om att vara snygg, när någon har sagt att någon är snygg. Jag tycker bara ifall någon nämner att någon är snygg, så ska folk få nämna att hon inte är snygg.

Allan
2005-05-04, 21:44
Det måste vara extremt sällan som nån säger att en kvinnlig byggare på toppnivå blir bedömd som "ursnygg". Var har du läst det eller hört det? De kvinnliga byggare jag känner är inte alls speciellt nöjda med sina ansikten före tävling. Och det är stor skillnad på hur de ser ut under tävlingssäsong eller inte, tro mig.
Det kryllar av kvinnor som idrottar som inte är speciellt snygga - inte ens när de verkligen anstränger sig ser det speciellt bra ut (inga namn från mig dock!). Men det är tammefan bara inom byggning som det tydligen ska vara ett negativt drag.

allan

Baan
2005-05-04, 21:47
Det måste vara extremt sällan som nån säger att en kvinnlig byggare på toppnivå blir bedömd som "ursnygg". Var har du läst det eller hört det? De kvinnliga byggare jag känner är inte alls speciellt nöjda med sina ansikten före tävling. Och det är stor skillnad på hur de ser ut under tävlingssäsong eller inte, tro mig.
Det kryllar av kvinnor som idrottar som inte är speciellt snygga - inte ens när de verkligen anstränger sig ser det speciellt bra ut (inga namn från mig dock!). Men det är tammefan bara inom byggning som det tydligen ska vara ett negativt drag.

allan

nä fan, jag snackar gärna skit om kvinnliga idrottare överlag, upp med lite bilder bara :booty:

;)

Eatalot
2005-05-04, 22:10

allan

Ser man en tjej springa häck är det juh springandet som utgör idrottsprestationen. Då man kollar på dambyggning däremot är det juh hela fysiken man kollar på, och hur man ser på kvinnan påverkas juh mycke av hur hennes ansikte ser ut. Så naturligtvis ligger det närmare till hands att säga om en dambyggare inte ser så vacker ut, tillskillnad från en löperska eller simmare.

Tolkia
2005-05-05, 01:18
Det är ju fortfarande muskelpaketet man bedömer, mig veterligen (reservation dock, jag vet inte mycket byggning och kan ha fattat fel), även när man bedömer symmetri etc. De kommentarer som fälls här hänför sig däremot huvudsakligen till saker som "testoansikte" eller ej, "snygg" (verkligt objektivt omdöme) eller ej, "f--kable" eller ej - kanske inte termer som ens de mest "diffusa" tävlingsdomare skulle ta i sin mun ...?
Sett bilder på många anorektiker, aldrig sett någon där jag sett tydliga manliga drag i ansiktet
Jag har också sett åtskilliga, både på bild och live, och jag skulle vilja påstå att det är en fråga om var man väljer att dra gränsen mellan "manliga" och "kvinnliga" drag. Jag har i och för sig aldrig sett någon med Stålmannenhaka och skäggstubb (luden kan man förvisso bli, men det är en fjunigare sorts ludd), men de riktigt underviktiga har ansikten som inte består av mycket annat än ögon och tänder med pergamenthud som ser ut som om den skall spricka över kindknotorna när de drar på munnen - och i det tillståndet är det inte mycket som skiljer från avtärd pojke. Visst, det är inga problem att fortfarande urskilj att det är en tjej det rör sig om, men det är en tjej som befinner sig väldigt långt från det kvinnoideal som brukar dominera i brudtrådarna här - faktum är de får tävlingssäsongsbilderna på tjejen som inledde tråden att se ut som rena skönhetsmisskandidaten.

Det mest komiska med "byggarkvinnotrådarna"/"kvinnobyggningstrådarna" är väl annars hur de på rekordtid urartar till orgier i totaldissningar ("Å fan vilket monster!", "Vidrigt!", "En karl med sillisar!", "Vem fan vill :kinky: den där?" etc.) författade av grabbhalvor (av varierande ålder ...) med max hälften av de kommenterade tjejernas massa och definition i en ton som om de på fullt allvar trodde att indignerade utrop om förlorad kvinnlighet från sådana Guds gåvor till det täcka könet skulle få tjejerna att panikslaget släppa vikterna med ett brak och byta dem mot spinningcykel och trappmaskin för att transformera "okvinnliga" muskler till "kvinnligt" spröd spenslighet ... :D

Bjorne
2005-05-05, 01:28
Jag har också sett åtskilliga, både på bild och live, och jag skulle vilja påstå att det är en fråga om var man väljer att dra gränsen mellan "manliga" och "kvinnliga" drag. Jag har i och för sig aldrig sett någon med Stålmannenhaka och skäggstubb (luden kan man förvisso bli, men det är en fjunigare sorts ludd), men de riktigt underviktiga har ansikten som inte består av mycket annat än ögon och tänder med pergamenthud som ser ut som om den skall spricka över kindknotorna när de drar på munnen - och i det tillståndet är det inte mycket som skiljer från avtärd pojke. Visst, det är inga problem att fortfarande urskilj att det är en tjej det rör sig om, men det är en tjej som befinner sig väldigt långt från det kvinnoideal som brukar dominera i brudtrådarna här - faktum är de får tävlingssäsongsbilderna på tjejen som inledde tråden att se ut som rena skönhetsmisskandidaten. Precis, många av proffsen inom BB ser inte undernärda ut, utan maskulina drag, svältoffer ser undernärda och trasiga ut, dock inte maskulinadrag.

Megatuttarna
2005-05-05, 01:29
Hur skulle folk reagera ifall det fanns någon sport där män var fullproppade med östrogen?

Grahn
2005-05-05, 01:53
Hur skulle folk reagera ifall det fanns någon sport där män var fullproppade med östrogen?

Schlagerfestivalen?

hallar
2005-05-05, 05:47
Schlagerfestivalen?

Klockren kommentar! :laugh:

Sverker
2005-05-05, 05:53
På scenen?

//Jörgen

Där håller jag inte med *grr27*

Tävlar man i någon av kroppskulturgrenarna och väljer att exponera sig på ett sådant sätt att kroppen är det avgörande, spelar det roll.

Då har man ett ansvar för sin idrott. Tävlande är ambasadörer för sin idrott och det kräver ett acceptabelt uppträdande.

Alex
2005-05-05, 07:13

Tävlar man i någon av kroppskulturgrenarna och väljer att exponera sig på ett sådant sätt att kroppen är det avgörande, spelar det roll.

Då har man ett ansvar för sin idrott. Tävlande är ambasadörer för sin idrott och det kräver ett acceptabelt uppträdande.

Är det verkligen så enkelt? Handlar det inte mer om att man som aspirerande kroppsbyggande kvinna helt enkelt tvingas att ta alla chanser till exponering för att åtminstone i teorin kunna tjäna en slant på sin idrott?

För de allra flesta byggartjejer är verkligheten den att det finns NOLL möjlighet till sponsorer, NOLL möjlighet till att få vara med i tidningar, och därmed NOLL möjlighet att kunna dryga ut inkomsterna.

Se det så här: Iris Kyle vann Ms O i höstas, och hon är därmed den bästa kvinnliga byggaren i världen. Trots det bedömer jag de marknadsmässiga möjligheterna för en stor, muskulös, svart tjej som en smula begränsade.

Det är ju främst killar som de facto är intresserade av att både gå på tävlingar och att läsa om byggning i tidningar. Och att toleransen för kvinnliga muskler är relativt låg även bland tränande killar (vilket för mig är otroligt märkligt) är väl denna tråd ett tydligt exempel på. För icke tränande så är det nog om möjligt ännu värre.

Vid alla tillfällen där en tjejs fysik visas upp, med eller utan muskler, så gör många av oss bedömningar utifrån sexuella preferenser. "F***able" osv. Och även om man rent moraliskt kan diskutera det till döddagar, så är det också så den stora världen fungerar. Bodybuilding attraherar mest män – vi män ser tjejer som objekt – och då blir dom det också.

Vi vill ju uppenbarligen inte ha dem/se dem/läsa om dem när de utför sin sport – flexandes. Så är det då konstigt att många byggartjejer väljer att puta med läpparna och trycka upp rökan mot linsen?

Det tycker i alla fall inte jag.

Alex

RobbeliRobban
2005-05-05, 07:56
Det är ju fortfarande muskelpaketet man bedömer, mig veterligen (reservation dock, jag vet inte mycket byggning och kan ha fattat fel), även när man bedömer symmetri etc. De kommentarer som fälls här hänför sig däremot huvudsakligen till saker som "testoansikte" eller ej, "snygg" (verkligt objektivt omdöme) eller ej, "f--kable" eller ej - kanske inte termer som ens de mest "diffusa" tävlingsdomare skulle ta i sin mun ...?

Domarna bedömer skönhet, de har bara en annan syn på vad som är snyggt (f--kable) än "andra". "bra linjer", "Estetiskt tilltalande fysik" och i viss mån "bra symmetri" är "byggardomaromskrivningar" för f--kable. Grövst har mindre relevans än mest f--kable.

Hehehe näe kanske inte, men i vissa avartsdiscipliner är det mer sant.

Bucyrus
2005-05-05, 08:29
Är det verkligen så enkelt? Handlar det inte mer om att man som aspirerande kroppsbyggande kvinna helt enkelt tvingas att ta alla chanser till exponering för att åtminstone i teorin kunna tjäna en slant på sin idrott?

För de allra flesta byggartjejer är verkligheten den att det finns NOLL möjlighet till sponsorer, NOLL möjlighet till att få vara med i tidningar, och därmed NOLL möjlighet att kunna dryga ut inkomsterna.

Se det så här: Iris Kyle vann Ms O i höstas, och hon är därmed den bästa kvinnliga byggaren i världen. Trots det bedömer jag de marknadsmässiga möjligheterna för en stor, muskulös, svart tjej som en smula begränsade.

Det är ju främst killar som de facto är intresserade av att både gå på tävlingar och att läsa om byggning i tidningar. Och att toleransen för kvinnliga muskler är relativt låg även bland tränande killar (vilket för mig är otroligt märkligt) är väl denna tråd ett tydligt exempel på. För icke tränande så är det nog om möjligt ännu värre.

Vid alla tillfällen där en tjejs fysik visas upp, med eller utan muskler, så gör många av oss bedömningar utifrån sexuella preferenser. "F***able" osv. Och även om man rent moraliskt kan diskutera det till döddagar, så är det också så den stora världen fungerar. Bodybuilding attraherar mest män – vi män ser tjejer som objekt – och då blir dom det också.

Vi vill ju uppenbarligen inte ha dem/se dem/läsa om dem när de utför sin sport – flexandes. Så är det då konstigt att många byggartjejer väljer att puta med läpparna och trycka upp rökan mot linsen?

Det tycker i alla fall inte jag.

Alex
Du har en poäng här Alex :thumbup: .......sedan ska man som tävlande kvinna/man självklart representera sin "idrott" på ett föredömligt sätt :)

Klein
2005-05-05, 09:12
BB är inte en sport, det är en konstform.

Sverker
2005-05-05, 09:22
Alex ! Du skrev "tvingas att ta alla chanser till exponering för att åtminstone i teorin kunna tjäna en slant på sin idrott?"

Vi har helt olika syn på idrott !

Idrott för mig är något jag gör på min fritid för det är kul och stimulerande. Man behöver inte tjäna pengar på att tävla, man behöver inte hamna i tidningarna, man behöver inte sponsorer för att göra det som är kul.

Det måste ju finna andra sätt att tjäna sitt uppehälle än att leva på andras uppmärksamhet och ekonomiska bidrag ?...eller hur ?

Allan
2005-05-05, 09:35
Idrott för mig är något jag gör på min fritid för det är kul och stimulerande. Man behöver inte tjäna pengar på att tävla, man behöver inte hamna i tidningarna, man behöver inte sponsorer för att göra det som är kul.

Det måste ju finna andra sätt att tjäna sitt uppehälle än att leva på andras uppmärksamhet och ekonomiska bidrag ?...eller hur ?

Men då borde väl också tjejer som tränar kunna få göra det fullt ut utan att alltid bli bedömda efter kriterier som "snygg" eller "f*ckable eller liknande. Om det bara handlar om att det är kul och stimulerande, menar jag?

allan

Slartibartfast
2005-05-05, 09:41
Offseasontjejer rules!

aliquis
2005-05-05, 09:46
det hade ju inget med att göra om du tyckte det var snyggt eller inte.

Sverker
2005-05-05, 10:01
Men då borde väl också tjejer som tränar kunna få göra det fullt ut utan att alltid bli bedömda efter kriterier som "snygg" eller "f*ckable eller liknande. Om det bara handlar om att det är kul och stimulerande, menar jag?

allan

Har jag skrivit något annat :confused:

Alex
2005-05-05, 10:16
Alex ! Du skrev "tvingas att ta alla chanser till exponering för att åtminstone i teorin kunna tjäna en slant på sin idrott?"

Vi har helt olika syn på idrott !

Alla har sina egna motiv till varför de håller på med byggning. Du har dina Sverker, och de är i alla delar lika legitima som någon annans. Om inte mer. Men om jag skulle våga mig på en gissning så är nog ”behovet” av uppmärksamhet ett av de främsta skälen till varför någon överhuvudtaget kommer på idén att tävla, kanske till och med att från första början greppa hanteln. Oavsett om detta kan appliceras på dig.

Och får man då ingen uppmärksamhet annan än med avsmak laddade kommentarer från långt ifrån fullvuxna män, så antar jag att man tar de chanser man får. Och för mig är det inget konstigt.

Egentligen är allt detta symptom på ett sjukdomstillstånd inom sporten (eller vad vi nu väljer att kalla den). Dambyggningen verkar ju nu dessvärre sjunga på sista versen. I år genomförs 5 stycken proffstävlingar för dambyggare, och hela 14 stycken dito för Figure-tjejer. Vad säger det om sporten? Jo, att publiken (dvs vi män) inte vill se muskulösa damer. Vi vill istället se ”lagom tränade” snygga tjejer, bara snurra omkring i baddräkt och högklackat. Vad vi sedan ska med dessa sensationer till väljer jag att inte gå in på...

Och om man vill se lite längre så kanske det också är ett symptom på ett sjukdomstillstånd i hela samhället? Jag spekulerar nu, men kan det vara så att män och kvinnor helt enkelt blivit lite för lika? Våra könsroller luckras upp mer och mer, och det som förr var typiskt kvinnligt (gråta, prata om känslor, gulla med barn osv) är numera egenskaper som varje modern man SKA ha. Omvänt så är kvinnor idag mer självständiga, rediga, ställer större krav (inte minst på oss män) och tar mer självklar plats än för exempelvis 25 år sedan. När tom kvinnorna börjar att se ut som vi (eller tom större och starkare, ve och fasa) så får det fan vara nog, typ.

Undermedvetet skulle allt detta, rent teoretiskt, kunna föda ett behov att återställa polariseringen lite tydligare. Tjejer gör nu mer tuttar än någonsin, för att helt enkelt bli ”mer” kvinnor (för inte finns det något attribut som uppfattas mer kvinnligt än bröst?). Och vi killar tränar, kanske preppar och ligger i för att få större muskler, för att på så sätt bli ”mer” män.

Fan vet, jag kanske har stått för nära avgasröret för länge, men för mig skulle detta kunna innehålla spår av sanning.

Avslutningsvis: alla har som sagt sin egna drivkrafter, men oavsett vilka så är jag rätt säker på att alla som någon gång når en scen verkligen älskar det de gör. Och det är egentligen det enda som betyder nåt.

Alex

Baan
2005-05-05, 10:42
Alla har sina egna motiv till varför de håller på med byggning. Du har dina Sverker, och de är i alla delar lika legitima som någon annans. Om inte mer. Men om jag skulle våga mig på en gissning så är nog ”behovet” av uppmärksamhet ett av de främsta skälen till varför någon överhuvudtaget kommer på idén att tävla, kanske till och med att från första början greppa hanteln. Oavsett om detta kan appliceras på dig.

Och får man då ingen uppmärksamhet annan än med avsmak laddade kommentarer från långt ifrån fullvuxna män, så antar jag att man tar de chanser man får. Och för mig är det inget konstigt.

Egentligen är allt detta symptom på ett sjukdomstillstånd inom sporten (eller vad vi nu väljer att kalla den). Dambyggningen verkar ju nu dessvärre sjunga på sista versen. I år genomförs 5 stycken proffstävlingar för dambyggare, och hela 14 stycken dito för Figure-tjejer. Vad säger det om sporten? Jo, att publiken (dvs vi män) inte vill se muskulösa damer. Vi vill istället se ”lagom tränade” snygga tjejer, bara snurra omkring i baddräkt och högklackat. Vad vi sedan ska med dessa sensationer till väljer jag att inte gå in på...

Och om man vill se lite längre så kanske det också är ett symptom på ett sjukdomstillstånd i hela samhället? Jag spekulerar nu, men kan det vara så att män och kvinnor helt enkelt blivit lite för lika? Våra könsroller luckras upp mer och mer, och det som förr var typiskt kvinnligt (gråta, prata om känslor, gulla med barn osv) är numera egenskaper som varje modern man SKA ha. Omvänt så är kvinnor idag mer självständiga, rediga, ställer större krav (inte minst på oss män) och tar mer självklar plats än för exempelvis 25 år sedan. När tom kvinnorna börjar att se ut som vi (eller tom större och starkare, ve och fasa) så får det fan vara nog, typ.

Undermedvetet skulle allt detta, rent teoretiskt, kunna föda ett behov att återställa polariseringen lite tydligare. Tjejer gör nu mer tuttar än någonsin, för att helt enkelt bli ”mer” kvinnor (för inte finns det något attribut som uppfattas mer kvinnligt än bröst?). Och vi killar tränar, kanske preppar och ligger i för att få större muskler, för att på så sätt bli ”mer” män.

Fan vet, jag kanske har stått för nära avgasröret för länge, men för mig skulle detta kunna innehålla spår av sanning.

Avslutningsvis: alla har som sagt sin egna drivkrafter, men oavsett vilka så är jag rätt säker på att alla som någon gång når en scen verkligen älskar det de gör. Och det är egentligen det enda som betyder nåt.

Alex

Din första del handlar då om att folk inte är intresserade av kvinnlig byggning, och att det är riktigt tråkigt. Jo det kan vara riktigt tråkigt men tyvärr är det majoriteten som bestämmer, i USA gillar dom t ex inte fotboll, så att vara fotbollsspelare där kan vara rätt kärvt, förutom om du är i yttersta toppen, och även där blir du nog inte superrik.

Sen tycker jag att ditt "sjukdomstillstånd" inte är särskilt hmm, ja förstår inte riktigt vad du försöker säga, okej, vi män vill vara manligare, kvinnor vill vara kvinnligare, sen NÄR är detta något vi inte eftersträvar? Så länge ordet mode funnits så har vi män följt några ideal och kvinnor några andra, sen att för kanske 200-300 år sen skulle män vara feta på ett visst sätt är ju en helt annan femma. Att vi idag gått tillbaka till att män ska vara muskulösa och kvinnor smala men dock kurviga (som i sig kanske inte riktigt går ihop..) är ju bara en trend. Vem vet om 100 år kanske män ska sminka sig och kvinnor vara muskulösa? Förmodligen inte, men vem vet.

Det där med att byggartjejer måste extraknäcka på mindre "fina" jobb är väl inget nytt, men du har ändå ett val att ha ett normalt jobb vid sidan om eller att visa skinkorna på någon byggarporrhemsiad alternativt vara med i någon porrfilm så det är inte direkt någon som tvingar dom att sära på benen, för att nämna ett grovt exempel. Visst är det lätta pengar men dom skulle lika gärna kunnat ha ett normalt jobb. Nu menar jag klart inte att majoriteten sänker sig till en "lägre" nivå och strippar eller vad det nu är, men jag tycker inte man ska försvara dom individerna som gör det genom att säga att dambyggningen i sig inte har tillräckligt med cash för att understödja dom så dom inte behöver vara med på sånt skit

Alex
2005-05-05, 11:04
Din första del handlar då om att folk inte är intresserade av kvinnlig byggning, och att det är riktigt tråkigt. Jo det kan vara riktigt tråkigt men tyvärr är det majoriteten som bestämmer, i USA gillar dom t ex inte fotboll, så att vara fotbollsspelare där kan vara rätt kärvt, förutom om du är i yttersta toppen, och även där blir du nog inte superrik.

Sen tycker jag att ditt "sjukdomstillstånd" inte är särskilt hmm, ja förstår inte riktigt vad du försöker säga, okej, vi män vill vara manligare, kvinnor vill vara kvinnligare, sen NÄR är detta något vi inte eftersträvar? Så länge ordet mode funnits så har vi män följt några ideal och kvinnor några andra, sen att för kanske 200-300 år sen skulle män vara feta på ett visst sätt är ju en helt annan femma. Att vi idag gått tillbaka till att män ska vara muskulösa och kvinnor smala men dock kurviga (som i sig kanske inte riktigt går ihop..) är ju bara en trend. Vem vet om 100 år kanske män ska sminka sig och kvinnor vara muskulösa? Förmodligen inte, men vem vet.

Det där med att byggartjejer måste extraknäcka på mindre "fina" jobb är väl inget nytt, men du har ändå ett val att ha ett normalt jobb vid sidan om eller att visa skinkorna på någon byggarporrhemsiad alternativt vara med i någon porrfilm så det är inte direkt någon som tvingar dom att sära på benen, för att nämna ett grovt exempel. Visst är det lätta pengar men dom skulle lika gärna kunnat ha ett normalt jobb. Nu menar jag klart inte att majoriteten sänker sig till en "lägre" nivå och strippar eller vad det nu är, men jag tycker inte man ska försvara dom individerna som gör det genom att säga att dambyggningen i sig inte har tillräckligt med cash för att understödja dom så dom inte behöver vara med på sånt skit

Ordet som fick mig att hoppa in i diskussionen var ANSVAR.

Jag lägger mig inte i vad folk gör privat, så länge allt sker av fri vilja och man inte skadar någon. Vill man posera med endast läppstift på sig på nån obskyr hemsida så är det helt alright för mig. Men jag kan inte se hur det i någon nämvärd omfattning kan skada sporten? Det är ju bara surfrunkare som hittar dit ändå?

Och om man har det, varför ska man inte få visa det? Måste man under någon sorts moralisk fana verkligen ta ifrån tjejerna den möjliigheten att visa upp sig också (eftersom de knappt får tävla längre)? Om man pratar om att ta ansvar för sporten så anser jag det finns betydligt viktigare saker att ta fasta på.

Vill du reducera allt det vi gör och varför, till ytliga betingelser som trender och mode, så får det stå för dig. För mig är människan som organism mer sammansatt än så.

mvh

Alex

Megatuttarna
2005-05-05, 11:04
Schlagerfestivalen?

Jaja, bortsett ifrån det! :D

Hur skulle de fysiska aspekterna uppfattas kring män som injicerat och fått de verkningar som östrogen medför?

Jorgen
2005-05-05, 11:11

Det jag menade var att vad dom gör av scenen inte skall påverkar bedömingen på scen. Du skall inte bli nerdömd (eller uppdömd för den delen) för något du gör på din "fritid" om man säger så.

Sen att man självklart skall vara en bra ambasadör för sporten håller jag fullt med på.

//Jörgen

Baan
2005-05-05, 11:34
Ordet som fick mig att hoppa in i diskussionen var ANSVAR.

Jag lägger mig inte i vad folk gör privat, så länge allt sker av fri vilja och man inte skadar någon. Vill man posera med endast läppstift på sig på nån obskyr hemsida så är det helt alright för mig. Men jag kan inte se hur det i någon nämvärd omfattning kan skada sporten? Det är ju bara surfrunkare som hittar dit ändå?

Och om man har det, varför ska man inte få visa det? Måste man under någon sorts moralisk fana verkligen ta ifrån tjejerna den möjliigheten att visa upp sig också (eftersom de knappt får tävla längre)? Om man pratar om att ta ansvar för sporten så anser jag det finns betydligt viktigare saker att ta fasta på.

Vill du reducera allt det vi gör och varför, till ytliga betingelser som trender och mode, så får det stå för dig. För mig är människan som organism mer sammansatt än så.

mvh

Alex

Det är å andra sidan fortfarande inte särskillt accepterat att sära på skinkorna för $$$, sen det är kalrt man får göra det, men man får vara beredd på att ta skit för det också ,mer komplicerat än så är det inte. Att vika ut sig handlar ju ändå om snabba pengar, sen kan man snacka om hur "rätt" det är, men man får vara beredd på att ta den diskussionen, är man inte så kanske man ska skita i att göra något man inte vågar stå för. Sen att du själv kanske skiter i om någon varit med i en hårdporrfilm är ju en sak, men det finns en hel del andra som inte är lika, tja, liberala?
"Nätrunkarna" är en väldigt stor folkgrupp även om få vill känna sig vid titeln så jag tror inte man ska underskatta dom :) Sen att dom flesta kanske inte tycker om väldigt muskulösa kvinnor är en annan femma.

Trender och mode är inga ytliga betingelser utan det är det det handlar om, förstår inte vad människan som organism har med det att göra då just att vi har trender/mode tyder på att vi är ganska utvecklade som organismer som ens bryr oss om sånt. Det finns ingen genetisk lag som får oss att vilja bli muskulösa, det är ju vi själva som styr trender för män och kvinnor, det är väl inget konstigt i sig med det. Vad som är inne skiftar ju hela tiden, sen är det ju klart en fördel idag att med sillicon och annat kunna "förbättra" utseendet och i männens fall så finns det tämligen goda träningsmöjligheter i västvärlden som gynnar det manliga, fysiska idealet idag.

Alex
2005-05-05, 11:49
Det är å andra sidan fortfarande inte särskillt accepterat att sära på skinkorna för $$$, sen det är kalrt man får göra det, men man får vara beredd på att ta skit för det också ,mer komplicerat än så är det inte. Att vika ut sig handlar ju ändå om snabba pengar, sen kan man snacka om hur "rätt" det är, men man får vara beredd på att ta den diskussionen, är man inte så kanske man ska skita i att göra något man inte vågar stå för. Sen att du själv kanske skiter i om någon varit med i en hårdporrfilm är ju en sak, men det finns en hel del andra som inte är lika, tja, liberala?
"Nätrunkarna" är en väldigt stor folkgrupp även om få vill känna sig vid titeln så jag tror inte man ska underskatta dom :) Sen att dom flesta kanske inte tycker om väldigt muskulösa kvinnor är en annan femma.

Trender och mode är inga ytliga betingelser utan det är det det handlar om, förstår inte vad människan som organism har med det att göra då just att vi har trender/mode tyder på att vi är ganska utvecklade som organismer som ens bryr oss om sånt. Det finns ingen genetisk lag som får oss att vilja bli muskulösa, det är ju vi själva som styr trender för män och kvinnor, det är väl inget konstigt i sig med det. Vad som är inne skiftar ju hela tiden, sen är det ju klart en fördel idag att med sillicon och annat kunna "förbättra" utseendet och i männens fall så finns det tämligen goda träningsmöjligheter i västvärlden som gynnar det manliga, fysiska idealet idag.

Det som nämndes var förvisso "halvporriga bilder", men innebörden i det ligger väl i betraktarens ögon.;)

Du elaborerar igenom om mode och trender. Men har du funderat på VARFÖR vi människor så gärna vill följa trender och mode? Det är nämligen det intressanta, tycker jag.

mvh

Alex

Sverker
2005-05-05, 11:54
Alex !

Du har säkert helt rätt med att alla har ett behov av att synas. Det är ju det innersta i själen, självaktningen, att vara någon och att betyda något.

Vem skall då påtala att kjesaren är naken ? Att man inte skall göra något som man kan ångra efteråt bara för att få uppmärksamhet :(

Då skriver jag det: Du har ett helt liv framför dig. Du betyder något för någon. Ta hand om din skola eller arbete och tävla för att det är kul. Pengarna finns i Svenssonlivet och tillfredsställensen finns i idrotten :thumbup:

Alex
2005-05-05, 11:59
Alex !

Du har säkert helt rätt med att alla har ett behov av att synas. Det är ju det innersta i själen, självaktningen, att vara någon och att betyda något.

Vem skall då påtala att kjesaren är naken ? Att man inte skall göra något som man kan ångra efteråt bara för att få uppmärksamhet :(

Då skriver jag det: Du har ett helt liv framför dig. Du betyder något för någon. Ta hand om din skola eller arbete och tävla för att det är kul. Pengarna finns i Svenssonlivet och tillfredsställensen finns i idrotten :thumbup:

*yourock*

Bra insats på NOGP, förresten!

mvh

Alex

Grisen
2005-05-05, 12:03
Alex :thumbup:

Kwon
2005-05-05, 12:23
Måste bara tillägga att tjejen i Herkiz exempel i denna tråd ser JÄKLIGT bra ut off! :)

-

Nu kan ni återgå till diskussionen. (Har inget mer att tillägga)

Grahn
2005-05-05, 12:29
Jaja, bortsett ifrån det! :D

Hur skulle de fysiska aspekterna uppfattas kring män som injicerat och fått de verkningar som östrogen medför?

De skulle väl mobbas till döds som alla andra transexuella......

Baan
2005-05-05, 13:25
Det som nämndes var förvisso "halvporriga bilder", men innebörden i det ligger väl i betraktarens ögon.;)

Du elaborerar igenom om mode och trender. Men har du funderat på VARFÖR vi människor så gärna vill följa trender och mode? Det är nämligen det intressanta, tycker jag.

mvh

Alex

äh tog väl det steget längre... :) visst jag tog extremfall, möjligtvis är inte ens svenska byggartjejer med på något sånt, men i USA är det ju inte ovanligt att man extraknäcker som strippa, med i mjukporullar eller allmänt skumma grejer. Visst det är många steg gröve än att bara inta en "sexig" pose, det är ju som vilket modelljobb som helst så kanske lite fel att dra kopplingarna med det, om det nu lät så så är det my bad på den.

Sen angående trender/mode, det är väl i slutändan att vi är flockdjur och vill passa in, om man förenklar det hela lite. Tror att alla faktorer som kan påverka en mäninska att vilja se ut på ett visst sätt är ganska svåra att täcka, man påverkas ju från så många håll..

Alex
2005-05-05, 13:36
äh tog väl det steget längre... :) visst jag tog extremfall, möjligtvis är inte ens svenska byggartjejer med på något sånt, men i USA är det ju inte ovanligt att man extraknäcker som strippa, med i mjukporullar eller allmänt skumma grejer. Visst det är många steg gröve än att bara inta en "sexig" pose, det är ju som vilket modelljobb som helst så kanske lite fel att dra kopplingarna med det, om det nu lät så så är det my bad på den.

OK, I'll take your word for it! ;)

Sen angående trender/mode, det är väl i slutändan att vi är flockdjur och vill passa in, om man förenklar det hela lite. Tror att alla faktorer som kan påverka en mäninska att vilja se ut på ett visst sätt är ganska svåra att täcka, man påverkas ju från så många håll..

Mmmm...men skrapa ett lager till...fundera över VARFÖR vi vill passa in? :)

mvh

Alex

Baan
2005-05-05, 13:44
OK, I'll take your word for it! ;)

Mmmm...men skrapa ett lager till...fundera över VARFÖR vi vill passa in? :)

mvh

Alex

hmpf... jag ser att du vill få det här på atomnivå ;)

Alex
2005-05-05, 13:52
hmpf... jag ser att du vill få det här på atomnivå ;)

Hehe...Jag menar bara att få saker sker för sin egen skull. Det mesta med oss människor har sin naturliga förklaring.

Du ska få en ledtråd till vad jag menar: FORTPLANTNING

mvh

Alex

mini
2005-05-05, 14:03
Nu är vi en bra bit ifrån ursprungsinlägget, men jag vill också lägga till en ledtråd:
RELIGION
(apropå könsroller)
Dessutom kan man fundera på om alla kvinnor alltid tycker att bekräftelse från män är viktigt, eller ens önskvärt?

Alex
2005-05-05, 14:08
Nu är vi en bra bit ifrån ursprungsinlägget, men jag vill också lägga till en ledtråd:
RELIGION
(apropå könsroller)
Dessutom kan man fundera på om alla kvinnor alltid tycker att bekräftelse från män är viktigt, eller ens önskvärt?

För mig är religion en kulturell värdering, inte ett fundamentalt behov. Alla, oavsett religiös status, har ett inbyggt fortplantningsbehov.

Bekräftelsebehovet är på inget sätt könsbetingat. Vi män är lika måna om det som kvinnor.

Alex

mini
2005-05-05, 14:23
Men bekräftelsen triggas ju av olika saker. Det finns ju inget generellt genom tiderna beständigt givet varför könsrollerna ser ut som de gör, vad som är manligt och kvinnligt om man ser ur genusperspektiv. Det är ju bara en kulturell överenskommelse.

Alex
2005-05-05, 15:03
Men bekräftelsen triggas ju av olika saker. Det finns ju inget generellt genom tiderna beständigt givet varför könsrollerna ser ut som de gör, vad som är manligt och kvinnligt om man ser ur genusperspektiv. Det är ju bara en kulturell överenskommelse.

Hmm... vi får attackera den här frågan från två håll.

Jag menar att det mesta av det vi människor gör styrs av det underliggande behovet att fortplanta oss (att göka, mao). Sedan har kulturella och samhälleliga funktioner fått oss att kamofluera detta. Vi kan nu föra oss civilicerat och företrädesvis väljer vi att fortplanta oss med vår livspartner (om vi är gifta eller inbegripna i en relation).

Men i grunden är vi bara djur. Fortfarade finns behovet där - underliggande och i de allra flesta fall inte ens medvetet, men det finns där. Läste någon undersökning att vi män tänker på sex minst 100 gånger i timmen, och för kvinnor var det inte mycket sämre (om jag minns rätt).

Därför vill vi passa in, vara snygga och kunna attrahera en tilltänkt partner. Och därför vill vi bli beundrade och bekräftade. Märk väl att de flesta av dessa strömningar sker i det undermedvetna. Vi följer modet för att det finns ett mode, tror vi. Men egentligen har vi bara anpassat oss till det då rådande idealet. För det är ju på de premisserna våra tilltänkta gör sitt eget urval. Och då vill man ju inte bli bortsorterad.

Min poäng om könsroller är egentligen en annan fråga. Jag menar att det har skett en radikal uppluckring av könsrollerna de senaste årtiondena. Och att det innerst inne gör oss förvirrade. "Ska vi gasa eller bromsa?" "Vad menar han/hon?"
Jag menar att tidigare var det ganska tydligt vad som var manligt respektive kvinnligt. Män var av en blå pol, och kvinnor av en röd (rent konceptuellt). Idag är det mera som att vi skapat två poler med olika nyanser av grått. Olika, men ändå väldigt nära varandra. Och det tror jag bidrar till att skapa ett underliggande behov hos oss alla att förstärka vår könstillhörlighet.

Om man funderar över det en stund så kommer i vart fall jag fram till att den fysiskt sett mest feminina signal man kan sända ut är via brösten. Och därför är det inte särskilt konstigt att det sker så ohyggligt många kosmetiska bröstoperationer idag. Omvänt då, för oss gubbar? Ja, där kommer musklerna in. Med det menar jag på inget sätt att manligheten sitter i musklerna (eller kvinnligheten i brösten, för den delen), men det är en visuellt tydlig signal om vilket kön vi tillhör, om nu någon skulle tvivla på det när vi ligger på golvet och visar våra känslor.

Ja...så, ungefär.

Alex

Kwon
2005-05-05, 15:21
Håller med Alex! :)

Mycket som händer undermedvetet i skallen utan att man tänker på det när man gör saker och ting.

Oj, ibland gör man riktigt dumma saker :D

http://www.halogod.com/albums/Greatest-Gifs-Ever/ohyea.gif

Kaboffastar
2005-05-09, 18:07
Ärligt talat herk ! jag måste kontra, jag måste fanimej det.

Vi måste ha nånting att sätta i paritet. och jag tycker att de här monstret får duga.

Jag vet inte vem det är men tro mig hon ser likadan ut på varenda bild, jag får rysningar.

Herkulez
2005-05-09, 18:46
Ärligt talat herk ! jag måste kontra, jag måste fanimej det.

Vi måste ha nånting att sätta i paritet. och jag tycker att de här monstret får duga.

Jag vet inte vem det är men tro mig hon ser likadan ut på varenda bild, jag får rysningar.
klart det finns skräckexempel, men bara därför ska man inte dra alla över en kam.

Kaboffastar
2005-05-09, 18:52
klart det finns skräckexempel, men bara därför ska man inte dra alla över en kam.

Det gör jag inte :) men nu har vi en av bästa resp värsta sort.

*Flash*
2005-05-09, 18:54
Nu kanske hon inte var världens vackraste tjej i ansiktet, men tycker du verkligen hon ser "manlig" ut i fejjan :confused:

Bucyrus
2005-05-09, 19:47
En rysare: Blivande fru Rühl:

Allan
2005-05-09, 19:50

Känner jag dig rätt skulle du lätt kunna bjuda upp henne....

allan

Sonny
2005-05-09, 19:54

allan
haha :D

Bucyrus
2005-05-09, 20:01

allan
Föredrar en blond gudinna *rolleyes* ....

Bucyrus
2005-05-09, 20:02

allan
Men ok.....några set biceps ihop skulle väl gå bra :D

vxcv
2005-05-09, 21:42
Jag tycker att hon ser bra mycket femininare ut i xxxl rullen, hon liknar nästan en kvinna i den.

bear.flowertwig
2005-05-09, 21:44

allan

Ja och det är ju VÄLDIGT konstigt att bb-tjejer åker på smällar för utseendet eftersom 400-meterslöpare och kvinnliga byggare bedöms på samma objektiva kriterier i sitt tävlande. Ge dig... *rolleyes*

Edit: lite sen kanske :)

Wicked
2005-05-09, 22:38
Ingen kommentar!

Megatuttarna
2005-05-09, 22:40
Ingen kommentar!

"Riktiga skönheter" :naughty: :bow:

Finns det ingen äcklig jävel som sagt det än? :confused:

Allan
2005-05-10, 03:52
Ja och det är ju VÄLDIGT konstigt att bb-tjejer åker på smällar för utseendet eftersom 400-meterslöpare och kvinnliga byggare bedöms på samma objektiva kriterier i sitt tävlande. Ge dig... *rolleyes*

Edit: lite sen kanske :)

Och jag säger fortfarande att byggartjejer inte SKA bedömas beroende på hur de ser ut i nyllet. Gudskelov kan en "ful" tjej fortfarande vinna en BB-tävling före en "söt" tjej ( det finns massor av exempel). Precis som att byggande herrar inte bedöms efter hur de ser ut ovanför halsen, vilket en del av dem ska vara jäkligt glada för.

allan

Lasse Kongo
2005-05-10, 05:17
Byggare överlag får ju ta mer skit än inom andra sporter, obefogad skit dessutom, men vafan gör det, byggare är snyggare *flex*

förutom ovanstående damer då

Kwon
2006-12-15, 14:01
http://www.imageshare.de/images/upload/BleXXon/frau_bodybuilding_haesslich-7763.jpg

Tricklev
2006-12-15, 14:06
Ahhhhh fyfan Kwon! *spy* *gah!*

Lasse Kongo
2006-12-15, 14:13
Haha fyfan, visst tjejerna ska ha all cred alltså, men att samtidigt förneka är ju bara pinsamt.

Javisst ser de ut som män i ansiktet enbart för att de har lågt kropps% *rolleyes*

Eller annars kan det ju vara roids som är problemet.

MAXX
2006-12-15, 14:28
hej

http://www.rennetoney.com/FreeGallery/oct42006/images/DSC_4564.jpg

Mass-Tech
2006-12-15, 14:37
http://img228.imageshack.us/img228/2236/394398jpgxw8.jpg
http://img390.imageshack.us/img390/4067/392867jpgfq5.jpg

Snake
2006-12-15, 14:38
Bra pecs.

MAXX
2006-12-15, 14:55
http://i142.photobucket.com/albums/r91/Big_Maxx/peniledevelopment.jpg

:banned

Mass-Tech
2006-12-15, 15:03
http://i142.photobucket.com/albums/r91/Big_Maxx/peniledevelopment.jpg

:banned

Säg vad man vill om GETBIG men en del har humor:laugh:

RassK
2006-12-15, 15:06
http://photos1.blogger.com/hello/238/9712/640/IMG_0034.0.jpg
http://photos1.blogger.com/x/blogger/1448/852/1600/53399/378405.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/1448/852/1600/Cindy_Phillips-A136-low.jpg

Vic_1981
2006-12-15, 15:09
http://photos1.blogger.com/hello/238/9712/640/IMG_0034.0.jpg
http://photos1.blogger.com/x/blogger/1448/852/1600/53399/378405.jpg

första bilden påminner om din avatar. Hon saknar dock dom starka solglasögonen.

Mass-Tech
2006-12-15, 15:09

Kan inte se ansiktet.:D

flenders
2006-12-15, 15:23
Värt att ha i åtanke är att kvinnor inte har höga nivåer av testeron i kroppen. "Många" proffs dopar sig. Det är känt att skelettet växer av doping. En kraftigare haka är hyfsat vanligt och ger ett manligare utseende.

Kan också tänka mig att många som inte är nöjda med sitt utseende försöker kompensera, ett sätt vore att få en snyggare kropp. Därför tränar de som fan, kommer upp på scen och voila - det har en mer muskulös kropp men fejjan är kvar sen innan.

HajduMan
2006-12-15, 17:15
Det är väll ingen nyhet att käken kan växa av hormoner