handdator

Visa fullständig version : Diagnostiskt prov - Polisuttagningen

AcidSleeper
2005-05-04, 15:12
Gjorde det idag och tänkte höra om det var fler kolomedlemmar som gjorde det eller har gjort det denna omgång!?

Jag klarade det och det lilla samtalet med en polis från rekryteringsenheten!! :hbang: :hbang:

Wiiking
2005-05-04, 18:01
Bra jobbat Acid!

Vad är nästa moment?

Officer
2005-05-04, 18:03
Bra jobbat! Snart blir du snut, precis som Yngwie!

AcidSleeper
2005-05-04, 18:16
Kring vecka 20 får vi som anses mest konkurranskraftiga ett brev om kallelse till Fysprov på Sporthallen v22-v25: 2km löpning, Harres test och släpa en docka 15m...

Så nu är det bara att hålla tummen och hoppas på det bästa!

AcidSleeper
2005-05-19, 19:25
Yep, yep! Det ser ut som man är konkurrenskraftig eftersom jag fick idag ett brev fr¨ån Rikspolisstyrelsen där det står at jag nu ska kallas till Fysprov på Gammliavallen i Umeå!

I´m the best! :D

Frantic
2005-05-19, 19:30
Fan vad skönt! Grattis :cheers:

påven
2005-05-19, 19:56
vad tjänar en polis?

Magnus
2005-05-19, 20:12
vad tjänar en polis?
"Lön
Efter avslutad polisutbildning gör man en sex månaders praktik med en praktiklön på 15 000 kronor i månaden. Lönen för polisassistenter är i genomsnitt 19 000 kronor i månaden. Därefter gäller individuell lönesättning, vilket innebär att lönen fastställs i lokala förhandlingar."

Mental
2005-05-19, 20:18
Grattis, alltid kul att bli "uttagen" man mår så bra när man har presterat.

Klara prov och få jobb, ta körkort och liknande, skööön känsla!

porja
2005-05-19, 23:08
Grattis

hade varit bättre om de hade en polisskola i GBG....

Om man har linser/glasögon får man inte komma in i polislinjen eller?

Megatuttarna
2005-05-19, 23:53
"Lön
Efter avslutad polisutbildning gör man en sex månaders praktik med en praktiklön på 15 000 kronor i månaden. Lönen för polisassistenter är i genomsnitt 19 000 kronor i månaden. Därefter gäller individuell lönesättning, vilket innebär att lönen fastställs i lokala förhandlingar."

Hur långt upp kan man klättra då?

Magnus
2005-05-20, 05:30
Vet ej jag kopiera från AMS :em:

Prankie
2005-05-20, 06:04
Är polisens 3km cooper test nånting speciellt? Årets fyselev som kille hade 10:43, tjejer hade över en bra bit över 13. Blev lite fundersam när jag såg väggen i polisens hinderbanan lokal.

TPS
2005-05-20, 06:26
Har för mig att polisen bara kör på 2km?

Acid: Vad frågade det egentligen under den där sk. intervjuen? Även jag ska bli snut men det är några år tills dess...

Froddan
2005-05-20, 06:32

Acid: Vad frågade det egentligen under den där sk. intervjuen? Även jag ska bli snut men det är några år tills dess...I och med fystesterna under antagningsprocessen, ja.

Intervjun i första testomgången bedöms enbart G eller IG, precis som svensktestet. Den är sällan längre än 15 minuter och syftar till att kontrollera att den sökande inte är ett uppenbart pucko. "Berätta om dig själv? Vad arbetar du med? Vad har du för fritidsintressen?" etc.

Froddan
2005-05-20, 06:46
Rikspolischefen Sten Heckscher tjänade 96 400 kr/månaden år 2003.

En länspolismästare tjänar ungefär 70 000 kr/månaden.

AcidSleeper
2005-05-20, 06:59

Acid: Vad frågade det egentligen under den där sk. intervjuen? Även jag ska bli snut men det är några år tills dess...

Stämmer bra att fystestet som jag ska på är 2km. Kraven för killar är max 9½min och för tjejer 10min.

Blev intervjuade av av äldre polis från ekoroteln, först gick vi igenom mitt provresultat och därefter ställde han några frågor:

1. Varför vill du bli polis?
2. Har du kört för fort med bil?
3. Skulle du bötfälla en person som körde 75-80km/h på 70väg?

Ett tips är att inte ljuga på andra frågan, tror nog att de ser sådant, själv sa jag att visst hade jag kört för fort ett par ggr. Svaret jag fick tillbaka var att det har nog alla gjort minst 1ggr...

Sen fråga tre så här är det mest du själv som bestämmer varför du väljer att göra det som ditt hjärta känner för! Jag sa att jag nog skulle släppa honom undan om han inte insåg att han körde lite för fort! Sen utveklade jag varför jag tyckte så...

Han tyckte att jag gav bra svar på de frågor han ställde och skulle därför rekommendera mig till fystestet, men sa även att sista beslutet inte låg hos honom utan hos Riskpolisstyrelsen!

Hoppas du kommer in när du söker, förresten så är det en fråga uppe om att öppna 3st nya polisskolor!

JJ
2005-05-20, 07:54
Rikspolischefen Sten Heckscher tjänade 96 400 kr/månaden år 2003.

En länspolismästare tjänar ungefär 70 000 kr/månaden.

lol, de är politiker, inte poliser.

mmartin
2005-05-20, 11:13
Stämmer bra att fystestet som jag ska på är 2km. Kraven för killar är max 9½min och för tjejer 10min.

Blev intervjuade av av äldre polis från ekoroteln, först gick vi igenom mitt provresultat och därefter ställde han några frågor:

1. Varför vill du bli polis?
2. Har du kört för fort med bil?
3. Skulle du bötfälla en person som körde 75-80km/h på 70väg?

Ett tips är att inte ljuga på andra frågan, tror nog att de ser sådant, själv sa jag att visst hade jag kört för fort ett par ggr. Svaret jag fick tillbaka var att det har nog alla gjort minst 1ggr...

Sen fråga tre så här är det mest du själv som bestämmer varför du väljer att göra det som ditt hjärta känner för! Jag sa att jag nog skulle släppa honom undan om han inte insåg att han körde lite för fort! Sen utveklade jag varför jag tyckte så...

Han tyckte att jag gav bra svar på de frågor han ställde och skulle därför rekommendera mig till fystestet, men sa även att sista beslutet inte låg hos honom utan hos Riskpolisstyrelsen!

Hoppas du kommer in när du söker, förresten så är det en fråga uppe om att öppna 3st nya polisskolor!

kul att höra lite av dig, ska själv söka snart till polis.

Av de frågorna är ju faktiskt den 1:a svårast, hur la du upp det för varför du ville bli polis? berätta nu för dina kolo-kompisar :bow:

akAn
2005-05-20, 13:58
hur lång arbetstid är det då?

AcidSleeper
2005-05-20, 15:04
kul att höra lite av dig, ska själv söka snart till polis.

Av de frågorna är ju faktiskt den 1:a svårast, hur la du upp det för varför du ville bli polis? berätta nu för dina kolo-kompisar :bow:

Jag sa bara sanning om varför jag ville bli polis, bl.a. något jag haft som mål länge men inte kunnat realisera eftersom jag hade för dålig syn men nu har opererat mig...

Va dig själv helt enkelt och sitt och klura på varför du vill bli polis...

porja
2005-05-20, 15:14
är det så att de som har synfel får inte komma in i polislinjen ?????????

AcidSleeper
2005-05-20, 15:17
är det så att de som har synfel får inte komma in i polislinjen ?????????
Du får ha ett visst synfel men jag hade så enormt att jag inte ens såg översta raden på tavlan, inte ens med avståndet halverat! :D

Gränserna är: Ha en synskärpa som uppgår till minst 0,1 på vardera ögat okorrigerat. Krav är också att sökande med korrektion måste se minst 0,8 på vardera ögat.