handdator

Visa fullständig version : Kreatin vid deffning!?

GamleSvarten
2005-05-04, 14:48
Ska man käka kreatin vid deffning? Är det bra, mindre bra eller kvittar det?
Man pinkar ju sig sönder o samman av kreatin och förlorar dessutom extra mycket vätska vid förbränning.

Upptäckte precis denna sida. Tack för alla bra tips!!! *yourock*
Hej svejs

WHITEFOLKS
2005-05-04, 15:01
Det avgör du själv, du binder ju en del vätska = vikt. Oftast är det ju dock fett man vill bli av med och där kan kreatinet hjälpa till genom att man kan behålla styrkan bättre.

Leon
2005-05-04, 15:08
Kör du en deff med hög protein mängd och low carb,har kreatin inte effekt.Kroppen måste ha kolhydrater för att tillgodogöra sig kreatinet.Men det finns ju hjälpmedel som fungerar rätt okej ändå som att vissa tar dextropur tillsammans med kreatinet.

Jay-Z
2005-05-04, 15:55
Kör du en deff med hög protein mängd och low carb,har kreatin inte effekt.Kroppen måste ha kolhydrater för att tillgodogöra sig kreatinet.Men det finns ju hjälpmedel som fungerar rätt okej ändå som att vissa tar dextropur tillsammans med kreatinet.

Jag håller inte med. De flesta kreatinkurer innebär väl trots allt en laddningsfas och sedan en underhållsfas. Laddningsfasen innebär fler doser spridda över dagen medan underhållsfasen innebär att man tar kreatinet före och efter träning. Men även lågkolhydratsdieter innehåller väl ändå en del kolhydrater ochj bara man planerar intaget av kreatin med kolhydratsintaget kan man säkert komma runt den problematiken. Och för att helt eliminera problemet kan man väl använda t ex kreatinpuryuvat som jag har för mig gör att man slipper kolhydraterna som transportör?

watertouch
2005-05-04, 16:45
Sen ska tydligen kreatin höjja förbränningen med en 100kcal dygn. Plus att du väger mer så det höjjer ju förbränningen lite oxå.

Kaboffastar
2005-05-04, 16:47
Läs här

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43002

och här

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=42417

Leon
2005-05-05, 09:20
Jag håller inte med. De flesta kreatinkurer innebär väl trots allt en laddningsfas och sedan en underhållsfas. Laddningsfasen innebär fler doser spridda över dagen medan underhållsfasen innebär att man tar kreatinet före och efter träning. Men även lågkolhydratsdieter innehåller väl ändå en del kolhydrater ochj bara man planerar intaget av kreatin med kolhydratsintaget kan man säkert komma runt den problematiken. Och för att helt eliminera problemet kan man väl använda t ex kreatinpuryuvat som jag har för mig gör att man slipper kolhydraterna som transportör?
Okej,det var bara de råd jag fick.Jag ville nämligen ta kreatin i samband med deffen men det var inte lönt enligt dom som jag frågade.Men det är klart man kan ju göra på det viset kanske.Ligger löjligt lågt på kolisar för tillfället!