Visa fullständig version : Ben - min utveckling
JailBait
2005-05-03, 20:29
Någongång emellanåt så tycker jag det är kul med folk som säger att fan va gott det känns i den o den övningen, jag har ökat mycket på den. Nu är det min tur. :)
Övningen är benspark i maskin jag gillar den skarpt. Jag kör ett benpass i vecken dvs ett tillväxttillfälle för benmuskulaturen. På en månad har jag ökat från att knappt kunde rubba fullt mag till en 10 reppare på dito, dvs 100 kilo, med sikte på mer. Det låter kanske inte mycket men fullt mag, det är lite kul. Med tanke på att förrförra passet en 6:a, förra en 8:a och nu i onsdags en 10:a, så är det en kul utveckling. Kanske dags för en 12:a nu då om kurvan skall följas, hoppas hoppas :)
På benpressen har det också gått frammåt, klådde rekordet förra ggn med en 10 på 270 kilo, dock ingen superstrikt med någorlunda iaf.
Berätta lite om era grymma ökningar det vore jättekul att höra! :)
MVH /Andreas
lill biffen
2005-05-03, 20:53
Skoj att du ser resultat. Men hur har själva muskelutvecklingen gått då? Har du fått större droppe på låren eller har dem bar blivit bredare?
Fatalist
2005-05-03, 21:27
Skoj att du ser resultat. Men hur har själva muskelutvecklingen gått då? Har du fått större droppe på låren eller har dem bar blivit bredare?
Förmodligen både och? *rolleyes*
Fettecke
2005-05-04, 00:51
Min största ökning hittils är skivstångs-shrugs... pass 1 körde jag 80x3x7, sen va de inte roligt längre... sedan pass 3, va jag uppe i 107x3x10, ska prova på 120 imårrn.)pass 5)
Detta beror säkerligen på att jag inte är van övningen... annars har jag ökat 10kg bänk på 2 månader(7 pass) =D samt 15kg tricepspress på 2 månader (6 pass)
det är kanske inte dom störstaste vikter du sett, men ändå =D
Shadow Warrior
2005-05-04, 05:24
Någongång emellanåt så tycker jag det är kul med folk som säger att fan va gott det känns i den o den övningen, jag har ökat mycket på den. Nu är det min tur. :)
Övningen är benspark i maskin jag gillar den skarpt. Jag kör ett benpass i vecken dvs ett tillväxttillfälle för benmuskulaturen. På en månad har jag ökat från att knappt kunde rubba fullt mag till en 10 reppare på dito, dvs 100 kilo, med sikte på mer. Det låter kanske inte mycket men fullt mag, det är lite kul. Med tanke på att förrförra passet en 6:a, förra en 8:a och nu i onsdags en 10:a, så är det en kul utveckling. Kanske dags för en 12:a nu då om kurvan skall följas, hoppas hoppas :)
På benpressen har det också gått frammåt, klådde rekordet förra ggn med en 10 på 270 kilo, dock ingen superstrikt med någorlunda iaf.
Berätta lite om era grymma ökningar det vore jättekul att höra! :)
MVH /Andreas
Håller med om bensparken, även för mej verkar det som om benen anpassar sej väldigt snabbt där, alltså bygger styrka snabbt och utan på bekostnad av andra benövningar, jag kör dock nästan alltid dropset efter det tyngsta settet som jag pyramidiserar upp till, känns som om de hjälper till att öka cell trycket och motverkar knäont, det är bara min egen teori men...
För övrigt så ökade jag 80kg i skivstångshrugs och 200kg (=100kg i en vanlig maskin) i stående vadpress på typ 3månader när jag var nybörjare... visst jag kanske kortade av ROMen lite i vadpresse :laugh:, I skivstångshrugsen har jag dock inte var starkare än vad jag då var även fast jag försökt bygga upp den övningen igen, nybörjare ökningar antar jag, varför kan man inte få sådanna igen? Jag undersöker faktiskt den saken nu igen på sätt och vis då jag knappt tränat på ett halvår pga skada hehe.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.