handdator

Visa fullständig version : Tips inför Max-OT

larre
2005-05-01, 19:11
Jag skall imorgon påbörja de 6 månaderna med Max-OT och undrar ifall ni som har kört det eller har erfarenheter utav det har några tips eller synpunkter på saker angående det som jag skall tänka på.

Lallle
2005-05-01, 20:04
Om det är för tråkigt - lägg ner.

Sheogorath
2005-05-01, 21:01
Följt uppvärmningsschemat, håll vilotiderna och skit i om du inte "känner dig slutkörd" när passet är slut. Se till att hitta bra träningsvikter så fort som möjligt så att du slipper göra massa onödiga pass innan du hittat ett bra utgångsläge för dina ökningar.

z_bumbi
2005-05-02, 08:47
Jag skall imorgon påbörja de 6 månaderna med Max-OT och undrar ifall ni som har kört det eller har erfarenheter utav det har några tips eller synpunkter på saker angående det som jag skall tänka på.

Det beror mycket på hur längde du har tränat innan du börjar och hur van du är vid de övningar som "ingår".

Depzon
2005-05-02, 23:44
Följt uppvärmningsschemat, håll vilotiderna och skit i om du inte "känner dig slutkörd" när passet är slut. Se till att hitta bra träningsvikter så fort som möjligt så att du slipper göra massa onödiga pass innan du hittat ett bra utgångsläge för dina ökningar.

Japp, och för anteckningar över hur mycket du lyfter så att du vet från gång till gång hur mycket du bör lasta på. Satsa på att öka litegrann från gång till gång. Det schema i Max-OT som gett mig mest, är det som jag trodde minst på då jag såg det på papper, så förkasta inget av schemana :)

larre
2005-05-03, 00:04
z_bumbi: kört på råd-till-nybörjare schemat 2-3mån och har lite tidigare erfarenheter, inte direkt några nya övningar med max-ot.
Byter nu även gym till ett där jag känner lite folk så att jag kan få lite mer hjälp ifall jag skulle ha problem med någon övning.

Kör på att så ofta som möjligt smyga in någon extra 1.25/1.5 vikt så att man stegar sig sakta men säkert uppåt :)

Ska ta och skaffa nåt block där jag kan knåpa ned allt, funderar även på att ta några "före" bilder samt ta lite mått på armar/ben, kan tänka mig att det kan vara kul att jämföra när man kommit en bit på vägen.

Sheogorath
2005-05-03, 04:54
z_bumbi: kört på råd-till-nybörjare schemat 2-3mån och har lite tidigare erfarenheter, inte direkt några nya övningar med max-ot.
Byter nu även gym till ett där jag känner lite folk så att jag kan få lite mer hjälp ifall jag skulle ha problem med någon övning.

Kör på att så ofta som möjligt smyga in någon extra 1.25/1.5 vikt så att man stegar sig sakta men säkert uppåt :)

Ska ta och skaffa nåt block där jag kan knåpa ned allt, funderar även på att ta några "före" bilder samt ta lite mått på armar/ben, kan tänka mig att det kan vara kul att jämföra när man kommit en bit på vägen.

Att vara noga med statistiken så att man ALDRIG väljer fel vikter av glömska eller slarv är nog DET viktigaste att tänka på...

Grisen
2005-05-03, 10:37
Följ huvudpunkterna noggrant så att du verkligen kan avgöra om metoden passar dig eller inte. När jag testade max-ot så körde jag ibland forced reps (med hjälp) och det blev lite för mycket för mig.