Visa fullständig version : Resmål !
Jag och ett par polare har bestämt oss för att åka utomlands i Juli. Vi vet dock bara inte vart vi ska åka. Har Ni några förslag? Ett grymt uteliv är förstås ett måste. Sedan om det är riktigt billigt och fint där är ju inte något minus :)
Hur länge har ni tänkt vara borta och hur mycket vill ni lägga ut på resan?
Vi är 18 och vi kan väl tänka oss lägga ut ca 4000 max.. Finns ju alltid ett Sista Minuten alternativ.
Vi ska vara borta 1 vecka.
då är de ju dom klassiska party-ställena som gäller.
Kos, Ios, Magaluf, Cypern. Sunny beach i Bulgarien ska ha en hel del fest med och vara riktigt billigt.
Okej.. ska kolla på de ställerna.. Nå fler förslag?
Vi har pratat om Zakynthos eller Alanya med.. Är det ngt att åka till?
Okej.. ska kolla på de ställerna.. Nå fler förslag?
Vi har pratat om Zakynthos eller Alanya med.. Är det ngt att åka till?
Alanya har jag aldrig varit i men av det jag hört ska det nog uppfylla dina krav på fest och unga tjejer.
Zakynthos däremot, är inte stället ni ska till om ni ska ha massa fest och brudar. Det är en fin grekisk ö men inte alls ett ställe för partysugna ungdommar. Mer ett ställe man tar med sig tjejen till på en skön avkopplande charter med lite romance.
Bulgarien, sunny beach såklart :hbang:
Alanya har jag aldrig varit i men av det jag hört ska det nog uppfylla dina krav på fest och unga tjejer.
Låter ju great :hbang: Aya napa och ibitza då? :D *spånar vilt* Tänkte ringa resebyrån imorgon, så vill gärna ha lite alternativ i huvet :) Jätte tacksam för all hjälpen :)
Vilket resebolag är bäst då tror du? Alla lika bra kanske, beroende på resmål?
thx
Bulgarien, sunny beach såklart :hbang:
Dit ska faktiskt några av min kompisar.. Men jag vet inte jag.. Har svårt o tänka mig Bulgarien som nå hett ställe :D fördomar kanske :P Upplys mig ;)
Jag var i Alanya ifjol, dock lite för sent på året för att det skulle vara bra drag, men ska ni bara dit och festa så är det riktigt bra under sommaren, lite för varmt kanske. Staden i övrigt kändes mest stökig och illaluktande men det var rätt många som iaf kunde göra sig förstådda på svenska.
Låter ju great :hbang: Aya napa och ibitza då? :D *spånar vilt* Tänkte ringa resebyrån imorgon, så vill gärna ha lite alternativ i huvet :) Jätte tacksam för all hjälpen :)
thx
Aya napa på Cypern och Ibitza fungerar säkerligen.
Korfu är också ett ställe med bra uteliv.
Du gör rätt som sticker iväg med polarna och festar! Vänta inte i några år, då är ni redan för gamla för de ställena.
Spannmål
2005-04-29, 22:54
Rekommenderar napa.
Sunny beach är ganska sunkigt, mycket lokala tattare. Det är en ort som uppstått mitt i ingenstans enbart för turismen. Det känns konstlat och plastigt. Det är riktigt billigt där vad gäller mat och dryck. Rätt kasst med kvällsnöje, dock - endast ett fåtal discon och pubar, varav jag skulle klassa 2-3 st som bra.
Daniel Mattusch
2005-04-29, 22:54
thx
Vad jag har förstått så är Ibiza relativt dyrt, någon annan som kanske vet mer exakt?
Spannmål
2005-04-29, 23:35
Vad jag har förstått så är Ibiza relativt dyrt, någon annan som kanske vet mer exakt?
Ibiza är dyrt, ja. 300 kr för inträde till en nattklubb är inte ovanligt. Drinkarna ligger väl i Sverige-klass, vad jag minns.
Napa är också ganska kostsamt - strax under Sverigepriser.
Har egentligen bara varit på ett ställe på röjjarresa.. så lite svårt att jämföra..
Va i Magaluf..
Packat med britter.. men var är det inte det? Va lite jobbigt ibland..
stora klubben BCM va väl egentligen bäst..
grabbarna grus tex.. helt värdelöst.. och sjukt äcklig mentalitet på alla bartenders på sånna ställen..
men kan man öht få nån sån här resa billigt? även om det är sista minuten..
sa du hur många ni är?
Ibiza , Kos är de hyffsat drag i brallan på ...
Vi blir 3-4 st, max.. Fått jätta bra tips.. schyrre :D Har ni fler tips och upplevelser, så dela gärna med er :)
tack
Vi blir 3-4 st, max.. Fått jätta bra tips.. schyrre :D Har ni fler tips och upplevelser, så dela gärna med er :)
tack
Jag hade sjukligt roligt på Magaluf förra sommaren och ska dit i år igen.
Britter visst, men på det stället vi gick till fick bara scandiavier komma in på.
Mycket beror på vilket gäng du åker med.
gargantua
2005-04-30, 11:42
Vad är poängen med att resa runt halva jordklotet för att festa med andra skandinavier?
Spara lite pengar och åk till Kuba innan Castro stupar!
Åk till Kreta, Hersonnissos (stavning?)! Jag var där för 2 år sen med ett gäng kompisar och vi hade skitkul. Ska ner till samma ställe den 12e Juni! Vår resa kostade nu ca 4500 för en vecka, har inte priserna i huvudet men kolla på www.apollo.se
Finns mycket att göra där, en FET bargata o vattenland o beachparty, skumparty, bungeejump på stranden osv osv. Det rockar!
Vad är poängen med att resa runt halva jordklotet för att festa med andra skandinavier?
Spara lite pengar och åk till Kuba innan Castro stupar!
instämmer.. det är trist
jag kommer aldrig åka till nåt som mallorca igen..
nästa roliga semester blir nog till central/sydamerika..
Megatuttarna
2005-04-30, 13:07
Jag vill åka på semester genom Japan, Thailand och Australien. Fy fan vad underbart det vore. Har redan varit i Australien en gång och det var helt suveränt och då gjorde jag ändå inget; spenderade den mesta tiden i Sydney bara.
Är det som många säger nu för tiden; att man inte bör åka till Kos? Morsan min hade värsta talet om varför jag inte ska åka dit =P
Megatuttarna
2005-04-30, 13:11
Är det som många säger nu för tiden; att man inte bör åka till Kos? Morsan min hade värsta talet om varför jag inte ska åka dit =P
Talar hon ur egen erfarenhet eller? :D
Talar hon ur egen erfarenhet eller? :D
Hehe nää.. tror inte det iaf :D vet ju aldrig vad föräldrarna kan han haft för sig i sina dar' :MrT: Men hon var nog mest till spanien när hon var igång.
Kos har ju blivit rätt "hypat" i media med snacket om Calle Jonsson och diverse granskingsprogram som rapporterar om det redlösa supandet. Och det är precis så, dom överdriver inte. Men de va väl de ni va ute efter? Hejdlöst festande med andra 15-20 åringar.
Nu var de rätt länge sen jag själv va på Kos, och har annars egentligen bara varit på Ios och Korfu av partyöarna, men det är nog hugget som stucket vilket ni väljer. Det man kan säga är ju att de blivit klart dyrare i Grekland och Spanien tex sedan Euron infördes så ni får räkna med att lägga en hel del pengar på en vecka.
åk till egypten, galet bra dykning. sharm el shejk (stavning?) själv var jag i hurghada. underbart. inget uteliv bara, men är man ute efter dykning och snorkling så är det ett av världens bästa. billigt också.
åk till egypten, galet bra dykning. sharm el shejk (stavning?) själv var jag i hurghada. underbart. inget uteliv bara, men är man ute efter dykning och snorkling så är det ett av världens bästa. billigt också.
kravet var "ett grymt uteliv" så det faller nog bort i det här fallet
Är ni säkra på att Zakynthos inte är ett ställe med drag i? Min kompis säger att det är jätte mkt fest där.. :S *känner sig kluven*
ja o en tjejkompis ska åka till rhodos. VI är inte där för att ha värsta kulturresan, utan bara för att sola bada och festa, så då kvittar egentligen om där finns mycket skandinaver, för vi är ändå inte där för kulturen, klart man får en bit av det också, men det är liksom inte vårt mål.
Alla ställen är väl precis samma sak, bara åk där det är billigast. Apollo är lätt den bästa resebyrån, de är billiga och bra.
Är ni säkra på att Zakynthos inte är ett ställe med drag i? Min kompis säger att det är jätte mkt fest där.. :S *känner sig kluven*
det kan säkert ha varit en del fest där, precis som det är på nästan alla charterorter, men inte en chans att det går att jämföra med tidigare nämnda ställen.
Flygplan
2005-05-02, 13:09
Haha, åk inte till alanya om ni e singlar! Det är parens paradis.... Dansgolven består av 90% turkar 10% turister. Max 2-3% damer, men dom är sånna äckliga luder som vill ha turkar :naughty:
Är det någon som åkt med bolaget Detur? Finns nämligen billiga resor med dem, men aldrig hört talas om dem =P
Behöver lite mer hjälp nu..
Om vi utesluter Napa, Ibiza, Alanya och Zakynthos och Bulgarien.. Vart ska vi åka då? :D Nåt ställe med mkt drag på!
åk till side liger utanför antalya turkiet
Nu har vi bokat resa. Alanya here we come! :hbang:
Är det några fler här från forumet som ska dit?
Fan asså. Nu måste man köra extra hårt med träningen inför resan ;) Riktigt bra motivation. :whipped:
skeletron
2005-06-12, 23:25
Skåne
Jag och ett par polare har bestämt oss för att åka utomlands i Juli. Vi vet dock bara inte vart vi ska åka. Har Ni några förslag? Ett grymt uteliv är förstås ett måste. Sedan om det är riktigt billigt och fint där är ju inte något minus :)
Tja. Då var det så dags igen. I år bär det av till Ayia Napa med grabbarna i början på Juli. Ska bli riktigt kul !
Någon som har nå "kul-info" om napa? Rolika saker att göra? Hur man käkar billigt, priser på sprit osv..? vad som helst :) Vill inte hör nå "tråk-info" hehe ;)
Också.. någon av er som ska ner dit i sommar med?
/DjaN
Du kan ju ta o berätta lite om hur den förra resan var. Nöjd med valet av resmål osv osv`?
Men givetvis givetvis..
Jag var helnöjd med resan till Alanya. Bodde på 3stjärnigt hotell precis vid östra stranden, ca 500 m från centrum. Grymma klubbar vid hamnen. Fanns 2 riktigt stora: Robin Hood (4 våningar) och James Dean. Priserna låg på drinkar låg väl på 60-80 spänn och spriten i affärerna kanske låg på 120 kr för 1 L vodka, är osäker. (var iaf billigare om man köpte på flygplatsen direkt när man kom dit).
Fann partybåtar där som åkte ut på havet. Där ingick all-inclusive dvs. att man fick dricka hur mycket man ville. Sen fick man hoppa o bada på massa oliak ställen. Rekomenderas varmt (tänk dock på att inte vara bakis när ni åker med båten, vi satt o drack mineralvatten hela resan:D )
internazionale83
2006-02-09, 01:53
+++alanya, en stor stad där det finns massa saker att göra, förutom det vanliga
Skåne
dyrare här än i din lilla nerskitna bögby
Ingen som har något om Napa? ^^
Zakynthos däremot, är inte stället ni ska till om ni ska ha massa fest och brudar. Det är en fin grekisk ö men inte alls ett ställe för partysugna ungdommar. Mer ett ställe man tar med sig tjejen till på en skön avkopplande charter med lite romance.
Nänä, de va ju på zykanthos dom hade oralsex tävlingar och fylleslag o masse annat en 18åring kan uppskatta
Tja. Då var det så dags igen. I år bär det av till Ayia Napa med grabbarna i början på Juli. Ska bli riktigt kul !
Någon som har nå "kul-info" om napa? Rolika saker att göra? Hur man käkar billigt, priser på sprit osv..? vad som helst :) Vill inte hör nå "tråk-info" hehe ;)
Också.. någon av er som ska ner dit i sommar med?
/DjaN
efterfesten.com brukar väl ha partyn i napa.
Nänä, de va ju på zykanthos dom hade oralsex tävlingar och fylleslag o masse annat en 18åring kan uppskatta
tack för tipset, sommarens resmål är nu spikat
ikariotis
2006-02-11, 16:43
som grek måste jag rekommendera att åka till grekland =)
Vill du träffa mycket scandinavier ska du åka till Kos eller rhodos (åldrar mellan 15-21 år)
Zakynthos (utalas Zakinthos som jag ibland stör mig på) är det väldigt mtk engelsmän, Ayia napa är gär helt ok många olika nationaliteter...bästa festställerna för dem absolut galanaste är nog Ios och mynkonos (mynkonos är också många transor och homosexuella som åker) Vill ni ta det lite lungare och lära känna grekland rekommenderar ajg ingne av orterna ovan då maten är kass och bara party som gäller.
Har vart i alanya några ggr, gillar stället, men de har blivit så dyrt nu, va där 1 vecka i augusti, lika dyrt som i Sverige, förutom att det är gratis inträde till uteställena...
pocoloco
2006-02-11, 19:40
Bulgarien av dessa skäl
Tre timmars resa, man förlorar ingen dag på den veckan
Varmt och skönt
Billigt både resande, levande och festande
Mr. Moose
2006-02-12, 02:10
Varför ska man resa??
Borta bra men hemma bäst! (Tycker JAG iallafall.)
Claes
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.