handdator

Visa fullständig version : En gåta..Här får ni tänka till lite ;)

_Robbie_
2005-04-28, 14:35
Ett gammalt par hade bestämt sig för att gå en promenad i bergen.

Efter ett par timmars gående finner de något förbluffande.
2 lik infrusna i ett is-block. Väl bevarade.
Kvinnan skriker: Herregud de e Adam Och Eva!!

Nu e frågan... Hur visste hon att de va Adam och Eva?

:D

Timmi
2005-04-28, 14:38
Det kanske var det några hon kände?

Hatar att inte veta allt om allt....svara rätt nån och det fort

stahlberg
2005-04-28, 14:38
Adam hade ett revben för lite. Men att det var Eva visste dom ju inte. det kan lika gärna ha varit den elaka ormen, eller t.om - om hon var stor och stadig, men slapp i hullet - Napoleon Bonapartes saknade änka.

stahlberg
2005-04-28, 14:40
Kan förstås tänka mig att det kunde haft något med naveln att göra också. Men detta stämmer in också på både ormen (ormar saknar navel) och på Napoleons änka (som var så fet att naveln doldes i hudvecken).

Grahn
2005-04-28, 14:42
Tja lönnlöv värmer ju inte så mkt....

JJ
2005-04-28, 14:43
Jag tror Stahlberg har rätt, de hade ingen navel och därmed inget navelludd.

RobbeliRobban
2005-04-28, 14:45
Kvinnan är gud alt. adam och Eva är hennes barn/ barnbarn alt Kvinnan är själv Eva och har en utomkroppslig upplevelse, ifrån distans ser hon sig själv frysa ihjäl.

stahlberg
2005-04-28, 15:15
RobbeliRobban : fyller du år idag igen?

jwzrd
2005-04-28, 15:17

Har du något emot att jag citerar dig i min signatur? :D

stahlberg
2005-04-28, 15:21
Fast den gamle mannen kan ju vara gud. Kvinnan ropar ju : "Herregud...". Detta förklarar ju inte vem kvinnan - som vet att det är adam och eva - är. skulle tro att den gamla kvinnan är ormen.

Ormar är ju ofta långa och smala. Ändå sades det att Napoleons änka, som var både tjock och slapp i hullet, var en riktig orm. Och kramas kunde hon dessutom, nästan som en anakonda.

Tippar ändå på att den gamla kvinnan inte var Napoleons änka, utan den RIKTIGA ormen, från paradiset (för den kunde ju känna igen adam och eva som ingenting).

Den gamle gubben var alltså gud, och kvinnan var ormen från paradiset i bibeln.

Och är det någon som inte tror att en orm kan vara en kvinna - och tvärtom - så är det lätt att få det bevisat : gift dig, och den vackraste och snällaste kvinna i världen förvandlas till en orm!

RobbeliRobban
2005-04-28, 15:24

Jag vet inte, får kolla min kalender. :cool:

stahlberg
2005-04-28, 15:28
jwzrd : Om det är mig du vill citera går det förstås bra. Egentligen borde det ju göras en helt skild kolo-avdelning med stahlberg-citat? ;)

jwzrd
2005-04-28, 15:35
jwzrd : Om det är mig du vill citera går det förstås bra. Egentligen borde det ju göras en helt skild kolo-avdelning med stahlberg-citat? ;)

En mycket bra ide min gode man :)

mmmCay
2005-04-28, 15:47
Nu e frågan... Hur visste hon att de va Adam och Eva? :D

Jag skulle gissa att det gamla paret är Adam och Eva först.

Sen kommer jag inte vidare hehe...

Edit: De gamla paret, Adam och Eva, mördade de två lik i isblocken, och Eva, pga skuld känslor och grej, skrek ut att det var de själva, Adam och Eva, som gjorde det.

z_bumbi
2005-04-28, 15:53
Nu e frågan... Hur visste hon att de va Adam och Eva?

Det visste hon inte, hon är så senil att hon kallar allt och alla för Adam och Eva inklusive soffan och soffbordet hemma i bostaden.

stahlberg
2005-04-28, 15:55
Nej, nej, jag är på rätt spår! Det är ju BEVISAT att den gamle mannen var gud. Kvinnan försa sig : hon ropade "Herregud!". Det som är en aning oklart är vem kvinnan var.

Men en orm var hon, det är ett som är säkert.

Dipshit
2005-04-28, 16:00
Det kanske var det några hon kände?

Hatar att inte veta allt om allt....svara rätt nån och det fort
hmm.. ingen mer som tror på den här linjen?
att det var tex Adam och Eva Johansson..

stahlberg
2005-04-28, 16:13
Det förstår du väl, att gud och ormen inte kunde känna Adam och Eva Johansson.

jwzrd
2005-04-28, 16:32
Jag vill veta var exakt det där "revbenet" sitter på Adam. Syns det genom isen?

z_bumbi
2005-04-28, 17:00
Jag vill veta var exakt det där "revbenet" sitter på Adam. Syns det genom isen?

Det är borttaget och heter numera Eva. :confused:

*innocent*

Ame
2005-04-28, 17:35
Det mest logiska är att det är några paret kände som vissa har sagt. Varför måste det handla om det bibliska paret adam och eva?

_Robbie_
2005-04-29, 14:26
Okeeej ! jag får väll säga svaret ! :p

Vet inte vem sa sa det rätta svaret men här e de iaf..

Eva och Adam hade inga navlar eftersom de var de första människorna på jorden ..
Och som alla vet får man navelsträngen genom sin mamma under graviditeten...

heheh Mycket bra svars alternativ !!

jwzrd
2005-04-29, 14:43
Det är borttaget och heter numera Eva. :confused:

*innocent*

Metal_boy_
2005-04-29, 15:04
Vad säger att Adam och Ewa måsste vara dom ifrån bibeln?

Om jag känner ett par som heter Svenne och Lotta så betyder ju inte det, att jag syftar på den feta flottiga damen tillsammans med sitt puckelryggade kvastskaft med förlängd kastrullfrilla, som står och sjunger bomerang.

jwzrd
2005-04-29, 15:06
Vad säger att Adam och Ewa måsste vara dom ifrån bibeln?

Om jag känner ett par som heter Svenne och Lotta så betyder ju inte det, att jag syftar på den feta flottiga damen tillsammans med sitt puckelryggade kvastskaft med förlängd kastrullfrilla, som står och sjunger bomerang.

Ingen säger egentligen det, när du antar att dom är det för att påstå att dom inte är det.. så säger DU att dom är "från" bibeln :D (Smaka på den!)