handdator

Visa fullständig version : Tipsa om bra/dåliga restauranger i STHLM

ante
2005-04-26, 21:40
Jag skulle vilja höra lite recensioner på restauranger, som man kan testa.
Det kan vara vilken typ som helst, finare som man kanske sparar till dejten, eller bara nåt ställe med stora portioner och god mat.
Skriv gärna namn, adress, typ av käk, ungefärlig prisnivå, samt en kort beskrivning av vad det är för typ av ställe osv.

Föregår med gott exempel och börjar med:

West kök & bar,
ligger på Rörstrandsgatan 11

Var där och käkade buffé, fanns inte så mycket att välja på men det var gott.
Fräscha och moderna lokaler, skön stämning.

Buffén kostade ca 130 spänn. Har inte testat något från menyn.

tossefar
2005-04-26, 21:44
En friday's burger passar utmärkt som snabbmat.

Officer
2005-04-26, 21:49
Maestro kebab cirka 100 meter nedanför på samma gata som McDonalds framför Sergel. Bra kebab! och fina soffor och bra stämning

Yngve rekommenderar kebab!

http://www.yngwie.org/gallery/Endorsements/yngjstation.jpg

perarvid
2005-04-26, 22:30
Det kan vara vilken typ som helst, finare som man kanske sparar till dejten, eller bara nåt ställe med stora portioner och god mat.
Skriv gärna namn, adress, typ av käk, ungefärlig prisnivå, samt en kort beskrivning av vad det är för typ av ställe osv.

West kök & bar,

Vilken tid var du där o käka? På kvällen? På lunchtid brukade det kosta 70 kr för typ ett år sen när jag var där senast?

Munter
2005-04-26, 22:30
Aberdeen på Grev Turegatan har en jordnötssauterad fläskfilé som är smått fantastisk. Café Ogo på Odenplan har schyssta pastarätter också, och himla mysiga lokaler. Mina två favoriter just nu i alla fall!

ante
2005-04-26, 22:31
Vilken tid var du där o käka? På kvällen? På lunchtid brukade det kosta 70 kr för typ ett år sen när jag var där senast?

Var där på kvällen, en helg, så det är nog därför.

Pez
2005-04-26, 22:34
Aberdeen på Grev Turegatan har en jordnötssauterad fläskfilé som är smått fantastisk. Café Ogo på Odenplan har schyssta pastarätter också, och himla mysiga lokaler. Mina två favoriter just nu i alla fall!
Ogo sitter på rätt fina Volta/Dammsugare också.
Aberdeen är fö ett ganska kul namn på en kinakrog. :D

För dom som gillar ett bra steakhouse är Jimmy's på Tjärhovsplan ett bra tips.

Baan
2005-04-26, 22:37
Maestro kebab cirka 100 meter nedanför på samma gata som McDonalds framför Sergel. Bra kebab! och fina soffor och bra stämning

yngve gav den visst fyra releases of the fucking fury av fem möjliga..

Officer
2005-04-27, 07:00
yngve gav den visst fyra releases of the fucking fury av fem möjliga..

Cya in Tokyo, you fat bitch! :D

Henke
2005-04-27, 07:14
Kan rekomednera texa smokehouse om du vill ha rejäla portioner, man bestämmer storleken på köttbiten själv och kan få upp till ett kilo biff, tycker själv att den på kungsholmen är bäst.
Vill u äta lite finare så är lux, bonloc och leijontornet helt ok, lite dyrare men prisvärda om man ska ta en parmiddag eller så.

MVH

Menigar
2005-04-27, 10:24

Orontes(?) Kebab på Odenplan är riktigt bra. Ta en specialtallrik för 70kr, mättar min kropp bättre än två pizzor.
Fast du måste be om allt när du är där, hommos, stark sås och så vidare.

En av de få lokaler som är behaglig att sitta i året runt också, som inte får för sig att man ska ha 30grader plus bara för att det är lite vinter.

Mart|n
2005-04-27, 10:35
Är kebab så jävla dyra i Stockholm? Här kostar dom typ från 25 o uppåt.

T.ex. i Umeå kostar en falafel 45-55 kronor medans i Malmö går dom på 10-20:-

Hewalo
2005-04-27, 10:55
35 kr me bröd

Piranha
2005-04-27, 11:00
Restaurang Oxtorgs.g ( deras avsmaknings är mumms )
Anna Khan ( riddargatan )
Club Sandwishen på Sheraton är inte att leka med.

daja
2005-04-27, 11:28
Lilla Capri på Hantverkargatan på Kungsholmen har riktigt bra käk.
Rätt trångt och inget man väljer för en dejt men bra pizzor, sallader (deras avocado&bacon-sallad är ett måste att testa), pasta, och lite kötträtter.

Pez
2005-04-27, 11:36
Orontes(?) Kebab på Odenplan är riktigt bra. Ta en specialtallrik för 70kr, mättar min kropp bättre än två pizzor.
Fast du måste be om allt när du är där, hommos, stark sås och så vidare.

En av de få lokaler som är behaglig att sitta i året runt också, som inte får för sig att man ska ha 30grader plus bara för att det är lite vinter.
Sätter upp Orontes också - men då som en dålig restaurang/kebabhak.. efter en session där förra sommaren då alla 3 i sällskapet akut fick uppsöka närmsta dass ca. 30minuter efter maten.

Jensens på Vasagatan suger pung också.. på alla sätt och vis.

Papi
2005-04-27, 12:01
Grill på Drottninggatan, minns inte numret men det är rätt långt upp mot Odenplan.
Har de bästa luncherna jag har testat i stan. Dyra, kostar 90-95 tror jag.
Det är alltid en pastarätt, en fiskrätt och en kötträtt och det är buffe som gäller. Sedan är deras salladsbord det bästa jag sett också!

Annars, om man gillar indiskt så är ju Tre Indier på Åsögatan suveränt.
Ganska billigt och bra portioner och framför allt, fantastiskt gott! :eating:

stiffieboy
2006-07-04, 21:09

West kök & bar,

säger bara en sak, Broncos bar vid rådmansgatan, oslagbart!! :hbang:

Tolkia
2006-07-04, 21:18
Jag rekommenderar INTE "Jerusalem kebab" i Gamla stan.

Cilia
2006-07-04, 21:24
Avsmakningsmenyn på Lux (inkl dryck) är nog det bästa jag har fått i mig.
Gillar Grill med (särskilt drinkarna).
Narknoi, bra thailänsk mat
Stockholms matvarufabrik (ny regi, vet inte hur det är efter det)
Lilla Pakistan

(gissa vilken stadsdel jag bor i)

April i Gallerian har bar luncher kring 80 kr.
Medelhavsmuseet har också bara luncher liksom Medeltidsmuseet där man sitter fantastisktvackert när det är sommar. Sista är dock dyrt.

Pata
2006-07-04, 21:51
Grill på Drottninggatan, minns inte numret men det är rätt långt upp mot Odenplan.
Har de bästa luncherna jag har testat i stan. Dyra, kostar 90-95 tror jag.
Det är alltid en pastarätt, en fiskrätt och en kötträtt och det är buffe som gäller. Sedan är deras salladsbord det bästa jag sett också!

Ganska billigt och bra portioner och framför allt, fantastiskt gott! :eating:

word!:thumbup:
Du glömde nämna den fina inredningen och trevliga personalen på tre indier ;)

Lilly
2006-07-04, 23:35
Ingen dyr date här inte... falafelkungen på sveavägen (åt lunch och middag där en dag och skämdes lite efteråt men det var värt det!)

Rock'nRoll
2006-07-04, 23:45
Jag rekommenderar INTE "Jerusalem kebab" i Gamla stan.

Haha, har hört de mest fasansfulla ryktena om det stället.

dynamo
2006-07-05, 00:33
Om man är ute på Stora Essingen så har de fina pizzor på Pizzabutiken där. Jag har iofs bara provat en, men den var riktigt god. Valde fullkornsbotten (utan extra kostnad) och fick byta ut ingredienser utan extra kostnad och det var riktigt gott. Jag åt en oxfilé-pizza med mozarella, kantareller, färsk tomat, vitlöksklyftor och basilika låg på och nå mer.. Suveränt! Tredje bästa pizzan jag någonsin ätit var det nog tror jag, Möjligtvis att den tog andraplatsen. :D

Lade inte märke till inredningen och ingen uteservering hade de. Det var nog rätt torftigt. Det var alldeles för varmt därinne en het solig dag, men vi tog med pizzorna och satte oss uti kajen på norra sidan av ön i solen och åt. Det är inget date-ställe direkt, men riktigt bra var pizzan.

Pizzabutiken Stora Essingen
Badstrandsv. 27

Tolkia
2006-07-05, 09:26
Haha, har hört de mest fasansfulla ryktena om det stället.
Jag och min lillebror gick dit i desperation första gången jag hälsade på honom när han hade börjat plugga i Stockholm; det var visst någon kursare till honom som varit där och käkat och gillat det ... min gissning är att det var klockan fyra på morgonen och att kompisen var OFANTLIGT fyllehungrig. :D

klingen
2006-07-05, 09:31
Kina mat på Bamboo Garden, åsögatan södermalm. Dom e grymt bra på lunchtid. Kanske en av stockholms bästa kina restauranger.

Juliette
2006-07-05, 09:48

Den som ligger runt hörnan där på Västgötagatan, tror den heter Indian Garden är ännu bättre, har nästan blivit stammis där :eating: :eating:

melancoolio
2006-07-05, 10:00
Sätter upp Orontes också - men då som en dålig restaurang/kebabhak.. efter en session där förra sommaren då alla 3 i sällskapet akut fick uppsöka närmsta dass ca. 30minuter efter maten.

Vad åt ni för något(maträtt)? Orontes är mitt absoluta favoritsunkishak :eating: :D

Pez
2006-07-05, 10:02
Vad åt ni för något(maträtt)? Orontes är mitt absoluta favoritsunkishak :eating: :D
Kebabtallrik. Dom målade om toaletterna, så personalen växlade mellan att måla de fortfarande för allmänheten öppna toaletterna och laga mat. Stort hygientänk där. Grattis. :D

melancoolio
2006-07-05, 10:06
Kebabtallrik. Dom målade om toaletterna, så personalen växlade mellan att måla de fortfarande för allmänheten öppna toaletterna och laga mat. Stort hygientänk där. Grattis. :D

Hahahaha....lite skit rensar magen som sagt! :Virro

Ok. Jag käkar inte kebabkött just för att magen rasar av det. :MrT:

userfriendly
2006-07-05, 10:26
Resturang Sahara på Kungsholmen har helt gudomlig libanesisk meze, till ett högt pris så klart men guuuud så gott det är... sjukt mkt mat!!!

Världens bästa sushi har Roppongi (kanske stavas Ropongi), Kungsholmen, även ett högt pris här men FYFAN VA GOTT

Hermit
2006-07-05, 11:44
Kebabtallrik på kungsgrillen :eating:

Lilly
2006-07-05, 16:25

Haha det måste ju ha sett lite lustigt ut :hbang: