handdator

Visa fullständig version : Miss. Rub-it-in-your-face

Cupofcoffee
2005-04-26, 00:22
Varannan vecka ungefär (pga. skiftgången), tvingas jag att arbeta med en av de drygaste kvinnor som någonsin vandrat denna jord. Jag kan knappt med ord beskriva hur trött jag blir efter åtta timmar med denna småsinte och paranoide besserwisser.

Jag är en sådan som uppmuntrar lagmedlemmarna att ge och ta emot kritik på ett ödmjukt sätt. Jag gör helt enkelt det jag ska, och sedan går jag till någon annan i laget och säger "du, nu har jag spolat XYZan, skulle du kunna kolla om jag missat något?". Jag gör precis likadant med de som lärde upp mig, som med de jag själv har lärt upp.

Hela stämningen i laget blir mer öppen och folk är inte rädda för att någon ska märka att de gjort fel och kan själva påpeka när de ser någon tabbe, utan att riskera att göra någon sur.

Men så har man denna satans Bättre Vetande. Denna trettioåriga kärring som inte har något bättre för sig än att poängtera det uppenbara, motsätta sig alla logiska förslag och positiva förändringar. En besserwisser som inte bara ska ha rätt, hon ska gnida vartenda jävla misstag i ditt ansikte - även om (speciellt om) hennes åsikt är oönskad.

Jag klarar inte av att vara öppen eller ödmjuk mot henne längre.

Senast idag argumenterade hon emot mig, angående en tom (!) frysbox, som jag ville stänga av (över natten) och spola ren, istället för att ha den på i sex timmar och kyla luft.

Så gör hon varenda gång någon föreslår något som (a) inte står i "reglerna", och (b) hon inte kommit på själv.

"vi spolar ut frysboxar på fredagar"... Ett jobb som tar två minuter. En insats som sparar företaget ett par tusenlappar om året (fem frysboxar i fabriken, varav fyra kan stängas av i 100% av fallen), samt garanterat sänker äckelfaktorn i boxarna. Men nej då. Hon vet ju trots allt bäst.

Hon tror att alla vill henne illa. Om någon ber henne göra något (exempelvis någon ur maskingruppen som behöver få ett syltkar rent), så går hon och dividerar en hel jävla kväll om alla möjliga baktankar denne person haft. Hon utgår ifrån att alla är avundsjuka på henne och vill att hon ska ha det så jävligt som möjligt. Jag minns när hon sade "Ann Sofie är avundsjuk för att hon inte får diska längre, så hon försöker sabba för mig nu" - jag skojar inte! Ann Sofie diskade tidigare, men utbildade sig till maskinskötare och tjänar nu mer pengar, har bättre arbetstider och stortrivs med sitt jobb.

Allt jag kan göra är att bita ihop och arbeta i motsatt del av fabriken. Jag undviker rasterna och håller mig ur vägen för denna vidriga person.

Jag skäms för att jag inte är man nog att säga det direkt till henne.

mmmCay
2005-04-26, 00:31
Bäst att du inte säga någonting till henne. Såna vreda folk använder alla deras kraft för att göra det jobbigt för andra. Du vill inte vara objektet av hennes hatlek - du vinner inget på det.

Pez
2005-04-26, 00:32
Grattis, du har blivit med arbetsplats "paw reehktit". :D

Skit i Miss Rub-it-in-your-face.. jag vill veta vad som händer mellan dig och Ann Sofie, vem var det egentligen som behövde få sin "syltburk diskad" (ouf! Dirty!) och framförallt - spolade ni frysboxarna???

Allt detta och mer...nästa vecka i "Fabriken".

Myten
2005-04-26, 00:39
Lite Machinist varning...... Går bara och väntar tills en olycka händer, hon blir av med en arm.
Fällan är förmodligen riggad av dig!

Pdaddy
2005-04-26, 07:09
JA tycker att du skall säga va du tycker !!!
Förklara för henne vad hon gör fel i sitt konstiga tänkande mm, lär iof va svårt att få henne att haja att hon gör sig själv till en person som folk inte tycker om *screwy* .

She need a brain check.

M

PS min fru är likadan, jag slår henne bara me dronken i huvut nåra ggr så går det över :D

christian
2005-04-26, 07:42
Förklara för henne vad hon gör fel i sitt konstiga tänkande mm, lär iof va svårt att få henne att haja att hon gör sig själv till en person som folk inte tycker om *screwy* .

She need a brain check.

M

PS min fru är likadan, jag slår henne bara me dronken i huvut nåra ggr så går det över :D

Det tycker jag att han definitivt ska avvakta med.

Det beror iofs på om han är hennes chef eller inte, det är chefens problem.

Tar han tag i det kommer hon med största säkerhet ta det som en attack på hennes person och troligtvis bli ännu värre eller gå och göra an anmälan om mobbning på arbetsplatsen.

Vissa har inte huvudet påskruvat rätt, helt enkelt. Det tråkiga med vissa av dem är att de kan göra det till sin livsuppgift att förstöra för just dig.

Mart|n
2005-04-26, 08:56
Varför inte ta upp det med din chef och dina kollegor?

Cupofcoffee
2005-04-26, 10:58
Grattis, du har blivit med arbetsplats "paw reehktit". :D

Skit i Miss Rub-it-in-your-face.. jag vill veta vad som händer mellan dig och Ann Sofie, vem var det egentligen som behövde få sin "syltburk diskad" (ouf! Dirty!) och framförallt - spolade ni frysboxarna???

Allt detta och mer...nästa vecka i "Fabriken".

:laugh:

Blivit med arbetsplats? Menar du att jag äntligen (?) upptäckt den sociala baksidan, eller att jag fått jobb? Har gått där till och från i tre år nu, så det är ett grattis i efterskott. ;)

Och nej. Jag drog ut strömmen till boxen när hon gick därifrån. Hon spolade aldrig ut den, så idag var den nog mindre mysig när de startade upp. Hoppas att det tas upp på nästa diskmöte, så kan man få det diskuterat med båda lagen och "personalchefen".

Jag har faktiskt formulerat tanken precis så, själv. Hon skaffar sig inga kompisar direkt.

She need a brain check.

Agreed.

Varför inte ta upp det med din chef och dina kollegor?

"Chefen" är ett hopplöst fall. Jag behöver inte gå in på några detaljer, utan nöjer mig med att konstatera att hon inte gör sitt jobb och är inte intresserad av att börja göra det heller. Vi har inte haft rätt bemanning i produktionen en enda vecka i sträck sedan förra året. -_-

Miss Rubitin är ett känt "problem", både bland arbetskamrater och chefer. Hon är ofta inblandad på ett eller annat sätt när folk ryker ihop och snackar skit. På en arbetsplats med 80% kvinnor blir det en hel del intriger och hemliga motiv. Jag är ändå lyckigt lottad, för jag följer inte skiften utan går i båda. Så jag står liksom utanför hela den där sociala följetongen och behöver helt enkelt inte bry mig om alla dessa taktiska utspel och strategisk smutskastning.

Saken är att den enda gemmensamma nämnaren mellan alla de människor som "bråkat" med Miss. Rubitin - är hon själv. Vi kan väl bara konstatera att hon inte skulle saknas om hon sade upp sig.

Bolio
2005-04-26, 11:32
Bryt ner de sociala spärrar som hindrar dig från att knivknülla henne i ansiktet.

mini_Arnold
2005-04-26, 11:41
Plockat från film o så: du kanske är lite förtjust i henne?
I feel the love! :D

OBS. jag är seriös, var snäll mot henne så släpper hon kanske garden?
Yes, jag är kärlekskrank o störd.

Herkulez
2005-04-26, 11:45
såna subbor som hon som kan göra att man börjar hata att gå till jobbet, finns gott om såna satkärringar inom vårdyrket

http://fire.blog.excite.it/img/vidaguerra.jpg

pellepedal
2005-04-26, 12:49
Hon behöver nog bara lite kärlek.

Hoppa ner i frysboxen med henne och gör ett barn!

Cupofcoffee
2005-12-31, 02:44
När Kristina (äntligen) fick sparken ifrån jobbet i slutet av augusti, hade jag redan flytt landet och bosatt mig på den kalkrika ön i öster, och har sedan dess levt i trygg förvissning om att jag aldrig skulle behöva se henne igen.

Tillåt mig att här skratta lite torrt och ironiskt. ;)

Men för lite mer än två veckor sedan fick jag reda på att min äldre bror blivit ihop med denna fruktansvärda människa.

Jag unnar min bror all regelbunden sex han kan få, men... för helvete! :cryout:

David86
2005-12-31, 02:50
Du borde börja fundera på om inte hon har det som hennes quest att förpesta ditt liv :laugh:

Vad tusan är oddsen för det där

Jense
2005-12-31, 02:52
säg till nu innan du bryter ihop och ger henne en fet smäll.

mitt tips till dig som medmänniska

reinholdsson
2005-12-31, 02:53
När Kristina (äntligen) fick sparken ifrån jobbet i slutet av augusti, hade jag redan flytt landet och bosatt mig på den kalkrika ön i öster, och har sedan dess levt i trygg förvissning om att jag aldrig skulle behöva se henne igen.

Men för lite mer än två veckor sedan fick jag reda på att min äldre bror blivit ihop med denna fruktansvärda människa.

Världen är bra liten ibland...

Jense
2005-12-31, 02:54
200 år gammal tråd ja.

jo men din bror kanske är utvecklingsstörd då?

hon verkar nämligen va det

Cupofcoffee
2005-12-31, 03:06
200 år gammal tråd ja.

jo men din bror kanske är utvecklingsstörd då?

hon verkar nämligen va det

Alltså, jag förstår hans motiv. Killen är 27 år och har aldrig haft en flicka. Jag kan lätt förstå hans behov.

Men hennes? Inte i mina vildaste jävla fantasier. Det bästa jag kan komma på är att hon vill in i fabriken igen. För många anställda har fått jobb genom att ******/vara ihop/släkt med rätt personer för att utesluta den teorin.

Bror min är engagerad fackrepresentant och spenderar en hel del tid med kontorsfolket, så det är inte omöjligt att han har trådar att dra i, om man ser det så.

Fatalist
2005-12-31, 03:23
Asså seriöst, fyfan vilket jävla scenario!

Ta ett snack med brodern, det första du gör iaf.

mr ruhl
2005-12-31, 08:25
haha det här börjar ju likna dallas eller rederiet el nåt :laugh: alla verkar ha en baktanke med allt dom gör, kanske du kan berätta till din bror om hennes beteende så kanske han kan snacka henne till rätta? eller som Pdaddy så vackert skrev "slå dronken i huvet på henne ett par gånger" :D

Herkulez
2005-12-31, 09:57

:laugh: fyfan viiken otur. Dom kommer skaffa barn och sen kommer du få stå ut med subban i alla familjesamankomster hahahahhah

Kwon
2005-12-31, 15:41
CupofCoffee

Det här var (förlåt mig) det roligaste jag läst på länge.

Inte kan väl du låta Bror din bli tillsammans med denna plågoande!

Som ngn tidigare sa, det är ju rama Dallas!

Här tror du att du ÄNTLIGEN skall få slippa se henne så blir hon tillsammans med bror din! :laugh:

Diana
2005-12-31, 15:50
:laugh: underbart när sånna grejjer kommer tillbaka och biter en i aschlet

trodde de va LAG på att varje arbetsplats skulle ha en sån kärring anställd :D verkar va vanligare än darin-assessoarer på sthlms gator numera *popcorn*

Jorgen
2005-12-31, 15:55
verkar va vanligare än darin-assessoarer på sthlms gator numera *popcorn*
:confused:

Fartman
2005-12-31, 16:03
ahahaha! jag tänkt först när jag läste att hon fick sparken: Skönt för honom!
Sen läste jag vidare, vilken jävla fars!! :laugh:

Diana
2005-12-31, 16:07
:confused:
visst är det skrämmande.. :confused:

Jorgen
2005-12-31, 16:08
visst är det skrämmande.. :confused:
Jag undrade mest vad det är för något?

Krampus
2005-12-31, 16:12
Darin, you know? "Dajin". :)

Jorgen
2005-12-31, 16:16
Darin, you know? "Dajin". :)
Jojo, I know, tyvärr. Men "darin-assessoarer"?

Diana
2005-12-31, 16:17
hahaha jahaaa! :D
-darintröjjor, OBS!! måste specielbeställas!! finns INTE på hans officiella site :(

Jorgen
2005-12-31, 16:18
hahaha jahaaa! :D
-darintröjjor, OBS!! måste specielbeställas!! finns INTE på hans officiella site :(
Usch då.

Cupofcoffee
2006-01-01, 23:03
Jag kan bara instämma med alla röster om hur fruktansvärt jävla farsartat det här är. Jag tyckte att min lillbrorsa (19) tog priset när han för tre månader sedan blev tillsammans med en trettioplussig trebarnsmor (tillika arbetskamrat till samtliga oss bröder). Men hans situation är så mycket mer försvarbar; alla män bör ha rätt till en mogen kvinna, och alla tajta mammor borde ha minst en ung älskare. Men storebror... Jag kan inte föreställa mig hur desperat man måste vara för att acceptera uppvaktan ifrån det danska trollet.

Vi har jobbat på samma arbetsplats allihop i några år nu, och vi har alla varit rörande överens angående denna vår mycket säregna och besvärliga kollega. Men storebrorsan kunde uppenbarligen (och jag måste anta; mot bättre vetande) inte stå emot inviten.

Asså seriöst, fyfan vilket jävla scenario!

Ta ett snack med brodern, det första du gör iaf.

Jo, jag har snackat med honom. Till syvende och sist så är det inte min sak vem eller som i det här faller - vad - mina bröder och systrar blir ihop med. Det har jag inte ens rätt att ha en åsikt om. Men jag sade det till honom, att det är fullständigt jävla oacceptabelt om han får för sig att försöka föra ihop oss två. Jag är glad för hans skull, men jag kommer aldrig att tycka om henne, och det får han helt sonika acceptera och respektera.

Sen får vi se hur jag väljer att göra om hon ska vara med på familjehögtider och liknande. Och ber till gudarna att de inte får barn. Tillsammans.