Visa fullständig version : Födas utan kön?
Kan man det? Har hört att det heter någonting med andrinyn om man gör det. Hur fungerar det och vad gör man åt problemet?
Man bestämmer ett kön åt barnet, föräldrarna alltså. Skitsvårt det måste vara.. Jag skulle valt kille utan tvekan dock. Men man vet ju inte om han blir feminin a'la Barda senare i framtiden, kan bli dödlig utgång :D
Hur är det egentligen?
Det är väl nåt med att man har penis med livmoder. Näfan jag har glömt bort! *cry*
Är det inte vanligare att man har manligt "innehåll" men snorre och påse är knappt utvecklade alls?
Kan man det? Har hört att det heter någonting med andrinyn om man gör det. Hur fungerar det och vad gör man åt problemet?
Adrenogenitalt?
Det finns ju ett antal genmutationer som gör att avkomman får halvdant kön (flera X och en Y kromosom) men oftast brukar problemen inte vara dubbelt kön utan en man med kvinnliga drag (låga testo. nivåer i puberteten som ger infertilitet, litet könsorgan, päronform, fett på "fel" ställen (bröst, höfter mm.)).
Sen finns ju AGS, adrenogenitalt syndrom
Som beror på en rubbning av hormonerna (låga värden av kortisol som ger höga värden av tex. testo.) de flickor som föds med AGS får hormonbehandling. De kan vid födslen ha sammanvuxna blygdläppar eller en förstorad klitoris och misstas därför ibland vid förlossningen för att var pojkar.
Antar att det finns många varianter till men det är dem jag känner till.
/V.
Har hört att det föds ett 10-tal barn varje år(i sverige) som har anlag för båda könen, eller hur man ska kalla det.
Vanligast är att man gör flickor utav dem iaf.
Är det inte vanligare att man har manligt "innehåll" men snorre och påse är knappt utvecklade alls?
Palme ??? :naughty:
Har hört att det föds ett 10-tal barn varje år(i sverige) som har anlag för båda könen, eller hur man ska kalla det.
Vanligast är att man gör flickor utav dem iaf.
Hermafroditer ja. ;)
Palme ??? :naughty:
VAFAN!? Jag hade inte ens tänkt öppna den här tråden så ser jag fetaste dissen! Du vet att det är en genetisk defekt och knappast är mitt fel. Min morsa valde fel kille helt enkelt.
VAFAN!? Jag hade inte ens tänkt öppna den här tråden så ser jag fetaste dissen! Du vet att det är en genetisk defekt och knappast är mitt fel. Min morsa valde fel kille helt enkelt.
Vafan jag är inte kräsen ... *kissass*
Min hund föddes som hermafrodit faktiskt. Allt fanns där! Fullt utvecklad som både hane och tik! Veterinären opererade henne till tik. Så nu heter hon Challis (Charlie + Allis = Challis). Men innan vi fick henne hette hon Dolly Parton (!!!?)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.