Visa fullständig version : Vid sjukdom
The Draf
2005-04-25, 09:02
Ger det nått att äta magnecyl, ipren och liknande om man inte har feber? Jag är täpp i näsan och halsen har svullit upp som satan.
King Grub
2005-04-25, 09:10
Det botar inte sjukdomen eller skyndar på tillfrisknande.
Om du har ont i hals och/eller nästa skulle jag rekommendera Alvedon, det brukar funka bra för mig i alla fall (botar inte heller, men gör livet lite behagligare). Mot resten av besvären - nästäppa p.g.a. svullnad och snor i skön kombination - är det dock bara näsdroppar och pappersnäsdukar som gäller.
The Draf
2005-04-25, 09:29
Ok, tack för hjälpen. Alltså, jag har inte varit sjuk på 1½ år. Nu är det så att jag ska ta ett drogtest nästa vecka. Det måste alla som ska sommarjobba där jag ska sommarjobba. Så jag tänkte att jag skulle sluta med alla kosttillskott. Är lite paranoid så jag tänkte vara på den säkra sidan, man vet ju aldrig vad dom blandar i gainern ;)
Jag blev iaf sjuk bara ett par tre dagar efter jag slutat. Samma sak hände sist jag var sjuk också. Nån som uppleft samma sak? Alltså när man slutar med kosttillskotten så blir man sjuk.
Jag har också precis slutat med kosttillskotten (pga träningsuppehåll) och blivit sjuk, men ser det snarare som ett sammanträffande. *screwy*
Ok, tack för hjälpen. Alltså, jag har inte varit sjuk på 1½ år. Nu är det så att jag ska ta ett drogtest nästa vecka. Det måste alla som ska sommarjobba där jag ska sommarjobba. Så jag tänkte att jag skulle sluta med alla kosttillskott. Är lite paranoid så jag tänkte vara på den säkra sidan, man vet ju aldrig vad dom blandar i gainern ;)
Jag blev iaf sjuk bara ett par tre dagar efter jag slutat. Samma sak hände sist jag var sjuk också. Nån som uppleft samma sak? Alltså när man slutar med kosttillskotten så blir man sjuk.
Gainer är mat i pulverform och inga andra "konstigheter" eller hokus pokus.
OT men men...
Man får alltså inte finnar av koststillskott?
Även om man slänger ner ett par dl oboy-pulver i proteindrinken?
Upplever nämligen att jag fått mindre finnar nu efter ett uppehåll (på ugnefär en vecka) från träningen och kosttillsokott . ;)
King Grub
2005-04-25, 13:16
Det finns inget bevisat generalla samband mellan intag av vissa livsmedel och akne, utan det är i sådana fall inviduella undantag, och att socker i sig är boven är inte troligt. Det är i sådana fall de hormonella svaren av ett överdrivet sockerintag, men inte heller detta borde vara relevant om sockerintaget hålls kring träning. Själva träningens hormonpåverkan låter i sådana fall troligare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.