handdator

Visa fullständig version : Samma bf% året om

rubber_duck
2005-04-24, 11:58
Ni som håller er på samma kroppsfett% året om (främst ni som håller den låg) hur ser eran energifördelning ut? Hur mycket cardio kör ni, och hur mycket gymar ni för den delen? Vore trevligt om typ Grub som verkar köra med den stilen kunde lägga upp hur kosten ser ut en vanlig dag, är så less på att läsa bulk och deffcheman.

King Grub
2005-04-24, 12:57
Det borde väl bara att ta ett bra matschema och antingen höja eller sänka energimängden, beroende på om det är ett "bulk"- eller "deff"-schema?

Det här är det bästa kostupplägget jag sett på forumet:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36264

Jay-Z
2005-04-24, 12:59
Det borde väl bara att ta ett bra matschema och antingen höja eller sänka energimängden, beroende på om det är ett "bulk"- eller "deff"-schema?

Det här är det bästa kostupplägget jag sett på forumet:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36264

Ref. länken. Om han hade slängt in en drink under träning hade kanske varit ännu bättre? Iofs såg det redan optimalt ut.

WHITEFOLKS
2005-04-24, 13:00
jo det borde ju vara lättast att hålla samma schema men göra lite småjusteringar beroende på hur mycket "extra" kalorier man har att leka med. Gör nog ingen större nytta med några större omsvängningar.

King Grub
2005-04-24, 13:00
Ref. länken. Om han hade slängt in en drink under träning hade kanske varit ännu bättre? Iofs såg det redan optimalt ut.

Du tror inte...

"14.00 Innan träning: 30 g vassle, 70 g maltodextrin

15.00 Efter träning: 30 g vassle, 70 g maltodextrin"

...var i drinkform?

Jay-Z
2005-04-24, 13:03
Du tror inte...

"14.00 Innan träning: 30 g vassle, 70 g maltodextrin

15.00 Efter träning: 30 g vassle, 70 g maltodextrin"

...var i drinkform?

Jo, det tror jag. Men det jag menade var en drink samtidigt som han tränade, dvs under passet.

rubber_duck
2005-04-24, 14:40
Tackar så mycket, ska lägga om kosten lite mer åt det hållet nu. Men frågan om kardio består dock.

HenrY
2005-04-24, 17:23
Jo, det tror jag. Men det jag menade var en drink samtidigt som han tränade, dvs under passet.

Mycket nödvändigt...Detaljer!;)
Borde väl isof ha lite mer långsamt protte till frukost med. men i det stora hela så lär han öka rätt bra med det schemat! :thumbup:

HenrY
2005-04-24, 17:24
Tackar så mycket, ska lägga om kosten lite mer åt det hållet nu. Men frågan om kardio består dock.

Vilket håll?
Kör cardio året runt, även under bulk! kan du ju äta mer efter träningen,- mer muskler!;)

rubber_duck
2005-04-24, 17:45
Vilket håll?
Kör cardio året runt, även under bulk! kan du ju äta mer efter träningen,- mer muskler!;)
Jag kommer att anpassa mitt kostupplägg så att det i viss mån efterliknar det ovan länkade. Måste jag förklara mer ingående? Nu har jag skolgympa 2 timmar i veckan, två konditionspass och två 40min morgonpromenader före frukost. Kan det med rätt kost räcka för att kunna hålla mig på samma bf% och samtidigt bygga muskler?

HenrY
2005-04-24, 17:58
Jag kommer att anpassa mitt kostupplägg så att det i viss mån efterliknar det ovan länkade. Måste jag förklara mer ingående? Nu har jag skolgympa 2 timmar i veckan, två konditionspass och två 40min morgonpromenader före frukost. Kan det med rätt kost räcka för att kunna hålla mig på samma bf% och samtidigt bygga muskler?

Hmmm, ska du gå upp hyffsat snabbt i muskler så bör du ju iaf ligga på ett kcal överskott. Men då får du också räkna med fett uppgång. Men kör på med cardio med, så får du bättre insulinkänslighet samt att du kan äta mer och hålla fettet "under kontroll"!
Men jag tror också att det går att gå upp i muskler utan att gå upp nämnvärt i fett, sköter man sina kort rätt så tror jag definitivt att det går!

rubber_duck
2005-04-24, 18:58
Skönt att någon annan delar min åsikt.

Sparrisen
2005-04-24, 19:24
Det tråkiga är ju att det inte går att leva ett normalt liv med ett sådant kostschema som beskrevs i länken. Men det beror ju helt på vad man prioriterar här i livet.

HenrY
2005-04-24, 19:31
Det tråkiga är ju att det inte går att leva ett normalt liv med ett sådant kostschema som beskrevs i länken. Men det beror ju helt på vad man prioriterar här i livet.

Tycker jag, så fort man får in en bra rutin på allting så går det.
jag vet eftersom jag äter ungefär likadant.

Sparrisen
2005-04-24, 19:38
Tycker jag, så fort man får in en bra rutin på allting så går det.
jag vet eftersom jag äter ungefär likadant.

Funkade då man var arbetslös, bodde hemma hos mamma, alla kompisar pluggade eller lumpde och man bara sov, åt och tränade.

;)