Visa fullständig version : Inglasade balkonger is THE SHIT!
Slartibartfast
2005-04-23, 13:16
Måste bara säga det. Såhär på vårkanten är det otroligt härligt att kunna sitta i bara shorts och sola sig med ett av fönstren öppet i vindstilla 20 grader, då det är två plusgrader och snålblåst strax utanför.
Sitta och läsa Slitz och dricka Pepsi Max och tänka på hur tight man kommer att vara på beachen i år.
AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH. :cool:
King Grub
2005-04-23, 13:17
Byt ut Slitz mot Kalle Anka så har du en poäng.
Byt ut Slitz mot Kalle Anka så har du en poäng.
Pocket.
King Grub
2005-04-23, 13:22
Pocket.
Italienska, löpandebandproducerade skräpserier. Nej, tack.
Italienska, löpandebandproducerade skräpserier. Nej, tack.
råkkade fejtt till nummer 150 nånstans.
King Grub
2005-04-23, 13:26
råkkade fejtt till nummer 150 nånstans.
Nej, fram tills Ingrid Emond slutade översätta. Och när man övergick till färg genom hela pocketen. Där är dom två märkbara kvalitetssänkningarna. Och därefter gick det utför med katastrofal takt. Tacka vet jag Den Kompletta Årgången, samlingarna med 40- och 50-talet, inbundna. :love: Eller Guldböckerna.
Lillgrabben
2005-04-23, 13:27
Jag har en Kalle Ankas pocket numero 1, har haft den sen jag var liten pöjk.
:thumbup:
Nej, fram tills Ingrid Emond slutade översätta. Och när man övergick till färg genom hela pocketen. Där är dom två märkbara kvalitetssänkningarna. Och därefter gick det utför med katastrofal takt. Tacka vet jag Den Kompletta Årgången, samlingarna med 40- och 50-talet, inbundna. :love: Eller Guldböckerna.
Sant, varannan färg ska det vara.
Jag har en Kalle Ankas pocket numero 1, har haft den sen jag var liten pöjk.
saknar ettan, åttan och elvan från de första åren.
De gammla pocketerna med Kalle Anka var grymma, kanske ska läsa lite nu. Eller spela FM.
King Grub
2005-04-23, 13:32
Har alla Kalle Anka-relaterade serier. :cool:
Vad tycker du Slartibartfast?
King Grub
2005-04-23, 13:33
Stör honom inte. Han är försjunken i Slitz.
Slartibartfast
2005-04-23, 13:54
Pocketarna rockade fedt!
Men som sagt ska varannan sida vara svartvit.
Minns speciellt en serie där Von Anka och Flinthjärta tävlade om vem som kunde göra större och storslagnare staty över sig själv. Det hela slutade med att de högg ut statyer av sig själv i bergen utanför Ankeborg och Joakim var slug och gjorde hatten skilt---->hans staty blev högre.
En annan minns jag som handlade om nånslags hushållsrobotar som åt avfall och omvandlade avfallet till bakverk. :D Sen kom robotarna på att bakverken var godare än avfallet och så blev de alla smällfeta. Kan ha varit i nåt annat format också. Jag prenumererade på små tunna pocketar med Joakim och gänget. De ägde hårt också.
Slartibartfast
2005-04-23, 13:56
Egentligen är jag hos mina föräldrar nu och drömmer mig bort till min egen lägenhet. Tanken var att jag skulle vara här hela veckan, men jag står knappast ut så länge. Morsan är på mig hela tiden med att jag äter för lite.
JAG DEFFAR! Får man ropa hela tiden. Känner mig som sexton. *grr*
Det är plus fem grader och strålande solsken. Perfekt balkongväder med andra ord. :(
Jag mins kalle anka album som var i a4 format när jag var yngre.. Finns dom kvar än?
Min farmor här även några lådor med Kalle Anka-tidningar som min farsa hade när han var liten sen har jag ett par hyllor, från 80-90talet. Innnan den sista vattendroppen kom och allt rann över.
King Grub
2005-04-23, 14:03
Jag mins kalle anka album som var i a4 format när jag var yngre.. Finns dom kvar än?
Kalle Ankas Bästisar? Den som återtryckte Barks klassiker? Nej, utgivningen slutade efter # 38, antagligen för att ge plats åt Guldböckerna.
Kalle Ankas Bästisar? Den som återtryckte Barks klassiker? Nej, utgivningen slutade efter # 38, antagligen för att ge plats åt Guldböckerna.
Ok. Det var kanske så dom hette. Jag hade ganska många och minns bara att jag tyckte dom var bättre än pocket..
King Grub
2005-04-23, 14:09
Ok. Det var kanske så dom hette. Jag hade ganska många och minns bara att jag tyckte dom var bättre än pocket..
Ja, mycket. Barks har aldrig överträffats. Som Jon Gisle kriver i boken "Ankismen" om dom europeiska serierna som introducerades när inte den amerikanska produktionen hann med efterfrågan: ett "spekulationspräglat, kommersialistiskt, massproducerat virrvarr".
hobbitar
2005-04-23, 14:45
http://beach.istheshit.net/
Fatalist
2005-04-23, 14:49
Har alla Kalle Anka-relaterade serier. :cool:
Joakim von Ankas liv är så great :bow:
King Grub
2005-04-23, 14:58
Joakim von Ankas liv är så great :bow:
Don Rosa = http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/thumbsdown.gif
Hans tidiga historier var okej, men när han gav sig på att försöka skapa kontinuitet i ank-universat och göra fortsättningar på Barkshistorierna blev det pannkaka. Samtidigt som hans teckningsstil utvecklades allt mer mot en gröt, helt i avsaknad av det berättarflyt som kännetecknar mästarens stil. Less is more.
Jag vet att Rosa är populär, men jag uppskattar honom inte. Av dagens tecknare tycker jag Daan Jippes är bäst, följd av Vicar.
The_RobRoy
2005-04-23, 15:12
Tror fasen jag har alla dom, prenumerade på dom A4 storleksgrejerna, helt överlägsna..
King Grub
2005-04-23, 15:16
Bästis!
nejnejnejnej. don rosa är ju fan den skönaste kalle anka-tecknaren. :hbang:
King Grub
2005-04-23, 15:31
Se vilket eländigt gytter och dålig berättarteknik (Rosa):
http://ksacomics.com/rosa/3.JPG
Så här skall det se ut (Barks):
http://ksacomics.com/barks1/5.JPG
Vad händer sen då? Vill veta vad grannen gör :D
King Grub
2005-04-23, 15:43
Läs hela historien. (http://ksacomics.com/barks1/1.htm)
Läs hela historien. (http://ksacomics.com/barks1/1.htm)
Bästis!
Ja exakt dom där. Fast dom har kommit i flera utgåvor?
Mina ser mycket nyare ut.
Vart kan man komma över sånna där kalle album mm. (alltså sånt som är vårt att läsa enligt dig)
King Grub
2005-04-23, 16:05
Ja exakt dom där. Fast dom har kommit i flera utgåvor?
Mina ser mycket nyare ut.
Vart kan man komma över sånna där kalle album mm. (alltså sånt som är vårt att läsa enligt dig)
Dom 7 första albumen (av totalt 38) kom ut i två utgåvor. Den första mellan 1974-1977 och sedan återtrycktes dom 1986-1992. Album 8-38 finns bara i en upplaga.
Dom borde inte vara speciellt svåra att hitta på dom flesta serieantikvariat.
Guldböckerna gavs ut i 17 inbundna, makalöst fina, böcker, som samlar massor av Barksserier i utmärkt färgläggning. Tyvärr är många av böckerna väldigt dyra att köpa antikvariskt, med priser som hamnar en bra bit över 5000 kr styck i Mint.
Alla böcker i serien Kalle Anka - Den Kompletta Årgången (finns ett trettiotal inbundna sådana som spänner över 1948 - 1959), som samlar alla nummer av Kalle Anka fram till 1959 är köpvärda och finns i tryck. Cirka 170 kronor styck (och det är billigt för en 300+ sidor inbunden seriebok) på t ex http://www.adlibris.se/shop/
känns som om tråden gick över till en Kalle Anka tråd istället för en sola på balkongen tråd.
Jag gillar inte inglasade balkonger men däremot balkonger och sitta i solen och lapa sol med en god bok och ett stort glas vatten brevid mig. Enda problemet är att jag börjar se ut som en uggla från solglasögonen men oj så skönt det är.
Slartibartfast
2005-04-23, 16:46
Men är inte balkongen inglasad så får mna ju inte "växthuseffekten". Det är ju som att sitta utomhus. *brrrr*
men om man sitter i lä så värmer solen bra ändå.
Jag sitter i en stol med en filt bakom mig som värmer ryggen.
Man kan inte klä av sig helt men munkbyxor och bh funkar bra.
hahaha, bland de värsta trådkapningarna i mannaminne! Och av en moderator!! Och av Grub!! :eek:
men inte illa, du verkar kunna dina saker, grubben! *kissass*
Mmmm, saknar inglasade altanen i gamla huset.. Sattan va varmt det kunde bli..
haha du tar fan priset i nördighet grub :laugh:
King Grub
2005-04-23, 17:51
Bra Disneyserier är kultur. *slap*
"Kalle Anka & C:o" bjuder i sin svenska version på en verkligt god och sund underhållning för alla i åldern 3 till 90 år."
Bra Disneyserier är kultur. *slap*
"Kalle Anka & C:o" bjuder i sin svenska version på en verkligt god och sund underhållning för alla i åldern 3 till 90 år."
japp det gör pussel med men det är fortfarande ganska nördigt :booty:
Kebab-Arne
2005-04-23, 17:56
Don Rosa diskussionen har varit uppe förut, och den lär inte denna gång leda till nåt annat än konstanterandet att folk tycker olika. :D
Men här är min åsikt iaf, själv uppskattar jag Don Rosas serier väldigt mycket. Det är detalj rikedomen som gör det så roligt att läsa serierna flera gånger om. Det finns alltid små detaljer man missat första gången jag läste. Dock skulle det bli jobbigt om alla skrev och målade på samma sätt som Don Rosa, men när det nu mer eller mindre bara är han så är det ytterst underhållande.
Slartibartfast
2005-04-23, 18:08
Jag gillar Don Rosa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.