Visa fullständig version : Sauna Belt, blir så arg!
Sitter och kollar lite på TV4+. De försöker sälja nån skit där, sauna belt. Man ska ha den runt midjan så värmer den tydligen upp magen så man börjar svettas. Då svettas man bort fettet och gifter från magen!! Jag kan bli så förbannad när jag ser sånt här hur kan de få tillåtelse att sända sånt skit? Och vilka går med på att splea med i en sån reklamfilm? Det måste ju bara vara psykiskt störda och extremt dumma människor.
De säger till och med att motion inte ger några resultat! Hur vågar de? Jag skulle göra vad som helst för att ha producenten/utvecklaren av reklamfilmen/produkten framför mig.
Jag måste skaffa en boxsäck att avreagera mig på alltså!
King Grub
2005-04-23, 08:27
Funkar för mig. :thumbup:
Me TOO!!! :thumbup: :thumbup:
Herkulez
2005-04-23, 08:35
är det den dom tappar typ 16cm runt midjan på 2v?
har du en sån? Då antar jag att du tappat ca 10 cm i midjan på, vad var det, 10 minuter eller 50 minuter, kommer ej ihåg. ;) Det enda skälet till att använda den måste ju vara om det på något sätt skulle kunna vara skönt att använda den. Som nån form av meditation, kan behövas efter att man sett deras reklam. :cryout:
King Grub
2005-04-23, 08:37
är det den dom tappar typ 16cm runt midjan på 2v?
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/worship.gifhttp://www.teleshop.bg/product/big/SaunaBeltWeb.jpg
Herkulez
2005-04-23, 08:49
shit är det din hemlighet grub, måste skaffa en sån :hbang:
Älskar dessa männsikor som verkligen tror på reklamfilmerna, dom som köper en maskin som ger dom stötar i magen o resten av kroppen o tror att dom ska få g@lna kroppar av det *screwy* *popcorn*
Borde den inte funka?
Den säger ju att man ska tappa runt midjan, men inte vad man ska tappa. Vatten lär man väl tappa och midjan lär väl bli smalare temporärt av det?
om inte annat så måste det vara ganska skönt att ha på sig när man känner sig lite frusen :thumbup:
watertouch
2005-04-23, 11:32
600kcal timme har jag för mig att dom påstår att den ska bränna
Jag kan bli så förbannad när jag ser sånt här hur kan de få tillåtelse att sända sånt skit? Och vilka går med på att splea med i en sån reklamfilm? Det måste ju bara vara psykiskt störda och extremt dumma människor.
Vad gör människor inte för pengar? :em:
tossefar
2005-04-23, 11:41
De påstår väl inte att man tappar kalorier? Precis som med vanlig bastu så tappar man vatten och därmed vikt.
Någon som minns "Sweet Sweat"? Lite samma princip, fast i krämform. Och med minst lika imbecill reklam ...
Någon som minns "Sweet Sweat"? Lite samma princip, fast i krämform. Och med minst lika imbecill reklam ...
YES. Det var tider det. Smörj in dig och svettas som en gris = du går ner i vikt. :thumbup:
//Jörgen
Megatuttarna
2005-04-23, 13:12
Som sagt, kan ju vara asskönt när det är iskallt ute. Eller när man är magsjuk och har frossa.
Sparrisen
2005-04-23, 13:14
Om man har på sig den för länge kan man gå av på mitten... ;)
Pellefant
2005-04-23, 13:19
Reklamen verkar ju full med lögner, faller den inte under svensk marknadsföringslagstifning? Sänds från England?
Sparrisen
2005-04-23, 13:26
Det borde vara olagligt tycker iaf jag
Ja, de påstår att den bränner 600 kilokalorier på 50 minuter. Jag skulle vilja veta vad som skulle hända om man hade den på under 24 timmar. Det borde ju inte vara så mycket kvar av kroppen efter ett par såna pass. Och i dagens värld när alla borde veta att det inte går att punktförbränna, det är väl det första man hör när man försöker gå ner i vikt. Då sänder de en reklam om en produkt som baseras just på punktförbränning, helt sjukt.
Sedan testade de att mäta midjemåttet på programledaren först och sedan efter hon hade använt denna grej i 50 minuter eller så mäter de igen och konstaterar att hon gått ner 2.5 cm, om det är sant eller ej spelar i detta fallet ingen roll. Saken är ju att det kan fejkas så lätt så det inger ju ingen trovärdightet i själva testet.
Det är ju bara för henne att lite diskret hålla in magen eller för han som mäter att dra åt måttbandet lite hårdare.
Men de gjorde det ännu enklare genom att zooma in på själva mätområdet runt hennes midja så man såg inte ens om de mätt runt midjan, de kunde lika gärna ha använt 2 måttband eller nåt sånt.
suck suck
Slartibartfast
2005-04-23, 14:06
Men sån är ju all TV-shop reklam.
Abking t.ex. ges ju ut för att vara en magmuskelmaskin, men samtidigt häver människorna ur sig att de gått ner 30 kg och minskat en meter på midjemåttet.
Varför kan de bara inte marknadsföra det för vad det är. En magmuskelmaskin. Det har inget med fettförbränning att göra. *grr*
Fatalist
2005-04-23, 14:51
Jag förlorade 3cm på midjan på bara 50 minuter! :thumbup: *slap*
OJ, en finess!
japp :thumbup:
Jag älskar TV-shop-reklam.
Kommer ihåg när den kom till Sverige. Jag och mina kompisar satt i timmar och tittade och bara skrattade. Är det ingen som kommer ihåg Crystal earth?
Silikon (tror jag) kulor som tog upp vatten. Reklamen gick ut på att jord till växter var onödig när man istället kunde ha Crystal earth som dessutom gick att färga så man fick en fin dekorativ vas, kanon.
Jag älskar TV-shop-reklam.
Kommer ihåg när den kom till Sverige. Jag och mina kompisar satt i timmar och tittade och bara skrattade. Är det ingen som kommer ihåg Crystal earth?
Silikon (tror jag) kulor som tog upp vatten. Reklamen gick ut på att jord till växter var onödig när man istället kunde ha Crystal earth som dessutom gick att färga så man fick en fin dekorativ vas, kanon.
Ah, den svenska tv-shopens barndom. Vem minns inte produkter som Didi-seven, Euro painter eller tv-grillen? Och vad hette kniven som kunde skära igenom vad som helst utan att bli slö?
Ah, den svenska tv-shopens barndom. Vem minns inte produkter som Didi-seven, Euro painter eller tv-grillen? Och vad hette kniven som kunde skära igenom vad som helst utan att bli slö?
Annu en som har åldern inne för att ha varit med på istiden, härligt.
Jag älskade kniven, särskilt när dom skar i betong och stål innan och sedan klöv en tomat som om det vore luft.
Själv skäms jag för att erkänna det men jag gick faktiskt på euro painter och behöver jag säga att det var skit? didi-seven var det det mirakulösa rengöringsmedlet? Det gillade jag med eller den magiska bilvaxet.
WHITEFOLKS
2005-04-23, 20:02
the flow! (vattenpåsen man skulle svinga runt!) flowbee (klippningsgrejen till dammsugaren). stabila grejer :)
the flow! (vattenpåsen man skulle svinga runt!) flowbee (klippningsgrejen till dammsugaren). stabila grejer :)
ja flowbee, men vad tusan gjorde den? Kommer bara vagt ihåg den.
Kul var det iaf. Nu är ju jag oerhört lättlurad men jag fick behov av att köpa alla produkter dom visade. Det är nästan som att gå på Claes Olsson
Doctor Snuggles
2005-04-23, 20:06
Annu en som har åldern inne för att ha varit med på istiden, härligt.
Jag älskade kniven, särskilt när dom skar i betong och stål innan och sedan klöv en tomat som om det vore luft.
Själv skäms jag för att erkänna det men jag gick faktiskt på euro painter och behöver jag säga att det var skit? didi-seven var det det mirakulösa rengöringsmedlet? Det gillade jag med eller den magiska bilvaxet.
Haha... jag minns alla de där. Bilvaxet var kul.. efter man hade smörjt in bilen kunde man tända eld på den och den fick inte en skråma! :D
Thighmaster då? Man kunde träna hela kroppen med den! :laugh:
Morsan köpte en "skid-maskin" som skulle simulera långfärdskidåkning.
Det var nog det värsta plastiga skräpet jag någonsin sett. Det var knappt så att det fungerade.
Haha... jag minns alla de där. Bilvaxet var kul.. efter man hade smörjt in bilen kunde man tända eld på den och den fick inte en skråma! :D
stekte dom inte ägg på bilen? eller var det ngt annat?
jag köpte faktiskt en annan sak med (glad att jag aldrig kommer att träffa ngn från den här siten irl)
det var en grej man satte mellan låren och så skulle den träna innerlårmuskelaturen.
tror den är kvar hos mamma ngnstans, underbar. Rosa var den nog med eller lila.
Morsan köpte en "skid-maskin" som skulle simulera långfärdskidåkning.
Det var nog det värsta plastiga skräpet jag någonsin sett. Det var knappt så att det fungerade.
Fanns det inte en skön skridskosimulerare också? En glatt matta (typ 30 gånger 200 cm) med klossar i ändarna som man skulle glida fram och tillbaka på. Den verkade rätt kul faktiskt. Men däremot "the Flow" som WHITEFOLKS påminde om. Fy fan vilken idiotisk produkt. Cilia, jag hoppas verkligen att det inte kryper fram att du varit inne även på detta sagolika bottennapp. :D
Fanns det inte en skön skridskosimulerare också? En glatt matta (typ 30 gånger 200 cm) med klossar i ändarna som man skulle glida fram och tillbaka på. Den verkade rätt kul faktiskt. Men däremot "the Flow" som WHITEFOLKS påminde om. Fy fan vilken idiotisk produkt. Cilia, jag hoppas verkligen att det inte kryper fram att du varit inne även på detta sagolika bottennapp. :D
*skrattar*
nej, jag hann nog inte med flowen för jag satt väl fast med en lila mojäng mellan bena.
Slide grejen kommer jag ihåg med tror Tomas Gustavsson instruerade det hela och visst såg det skoj ut. Tror t o m att dom hade ngt liknande på några gym faktiskt.
WHITEFOLKS
2005-04-23, 21:06
på ett gym jag och mmmcay brukar träna på i usa så har de nån jättemärklig skridskocardiomaskin från nautilus. aldrig sett någon använda den :)
Men sån är ju all TV-shop reklam.
Abking t.ex. ges ju ut för att vara en magmuskelmaskin, men samtidigt häver människorna ur sig att de gått ner 30 kg och minskat en meter på midjemåttet.
Varför kan de bara inte marknadsföra det för vad det är. En magmuskelmaskin. Det har inget med fettförbränning att göra. *grr*
Inget med fettförbränning att göra? Så länge som man kan bränna en halv kalori fett med den så ljuger dom ju inte eller hur? Dom är bra på att presentera alla fakta på ett YTTERST subjektivt sätt, men jag ser sällan att dom verkligen ljuger.
Det fräcka med sån här skit är ändå att om t.ex Grubben verkligen hade börjat promota denna produkt, så hade förmodligen ett antal personer härinne köpt en... Allt handlar om rätt marknadsföring!
Det fräcka med sån här skit är ändå att om t.ex Grubben verkligen hade börjat promota denna produkt, så hade förmodligen ett antal personer härinne köpt en...
Så jäkla sant ... :laugh:
Ja, de påstår att den bränner 600 kilokalorier på 50 minuter. Jag skulle vilja veta vad som skulle hända om man hade den på under 24 timmar. Det borde ju inte vara så mycket kvar av kroppen efter ett par såna pass.
Tanken svindlar ... :D
En av de märkligare grejer jag sett prånglas ut på TV-shop var annars något slags "gruskorn" som man hällde vatten på, varpå de svällde till gelernas motsvarighet till singel och kunde användas till att plantera blommor i. Tjusig värre, istället för tråkig jord, särskilt när man färgade gelkornen vackert gröna, röda eller blå med specialfärg som man naturligtvis också kunde köpa från TV-shop när man ändå höll på ...
Herkulez
2005-04-23, 23:25
Det fräcka med sån här skit är ändå att om t.ex Grubben verkligen hade börjat promota denna produkt, så hade förmodligen ett antal personer härinne köpt en... Allt handlar om rätt marknadsföring!
lollilollloll :laugh:
En av de märkligare grejer jag sett prånglas ut på TV-shop var annars något slags "gruskorn" som man hällde vatten på, varpå de svällde till gelernas motsvarighet till singel och kunde användas till att plantera blommor i. Tjusig värre, istället för tråkig jord, särskilt när man färgade gelkornen vackert gröna, röda eller blå med specialfärg som man naturligtvis också kunde köpa från TV-shop när man ändå höll på ...
Crystal earth!!!
Det var det jag skrev om tidigare. *nickar*
Det som är märkligt är att det idag säljs i trädgårdsaffärer.
Jag blandar ner dom i mina balkonglådor och det är hur bra som helst för de binder mycket vatten så lådorna blir inte uttorkade lika snabbt. Men att bara använda det är väl att gå lite väl långt, vart tog näringen vägen?
Crystal earth!!!
Hm ... missade att det redan varit uppe.
Men att bara använda det är väl att gå lite väl långt, vart tog näringen vägen?
Inga problem - vem behöver tråkiga "naturliga" närsalter när man kan köpa dem i flytande form - som av en händelse firån TV-shop ...? Dessutom lägger ju ingen vettig (i alla fall ingen trendig, inne och hipp) människa tid på att försöka få blommor som börjat se lite risiga ut (p.g.a. näringsbrist, t.ex.) och sålunda förstör intrycket av det perfekta hemmet, att överleva när man kan köpa nya, fräscha ... :D
Dessutom lägger ju ingen vettig (i alla fall ingen trendig, inne och hipp) människa tid på att försöka få blommor som börjat se lite risiga ut (p.g.a. näringsbrist, t.ex.) och sålunda förstör intrycket av det perfekta hemmet, att överleva när man kan köpa nya, fräscha ... :D
Glömde det, måste skärpa mig så jag håller nivån uppe....
Krokodil
2005-04-24, 22:29
Och vad hette kniven som kunde skära igenom vad som helst utan att bli slö?
Ginzu 2000... fråga mig inte varför jag kommer ihåg det.
Fast topprodukten alla kategorier måste väl vara "The Purrfect Punch"! Har ni glömt den? Det var en mojäng som fäste pärlor på dina favoritjeans och därmed gjorde dem häftiga.
Solstollarnas telefonsvarare var också en höjdare. ;)
Mitso kniven, ring innom tio minuter, jag sa tio minuter så skickar vi med den.. *screwy*
Nån som vet ifall denna produkt är likvärdig med "Velform's" ?
http://www.tradera.com/auction/aid_24057900
Är tacksam för svar.
Det är den säkert.
Lika värdelösa och verkningslösa båda. ;)
OJ, en finess!
hahahahah :laugh:
av nån anledning
hahahahah :laugh:
av nån anledningDet är g@let att skriva g@let! :D
säger dom inte på saunabelt reklamen att man förlorar inches? tror inte dom nämner kilon
men de e fin förmiddagsunderhållning *rolleyes*
Kitchen Wizard+ med Mitsu-kniven var faktiskt rätt bra för att kosta typ 200 bagis.
Kitchen Wizard+ med Mitsu-kniven var faktiskt rätt bra för att kosta typ 200 bagis.
ja, frugan köpte också mitsukniven. kan vara kanske 8-9 år sen, jag var skeptisk men den funkar faktiskt fortfarande.
600kcal timme har jag för mig att dom påstår att den ska bränna
Det stämmer iofs…
Den förbrukar nog 2510400 kilojoule i timmen :)
Men inte din kropp : D
nossralj
2006-02-04, 22:31
Mitso kniven, ring innom tio minuter, jag sa tio minuter så skickar vi med den.. *screwy*
Mitsu :thumbup:
Metal_boy_
2006-02-04, 22:31
Lägg ner allt som har med Tv-shop att göra. Om nån av dom där produkterna funkade som har sålts under alla år, så skulle varenda dum och fet Amerikan sitta och äta chips med stenhårda tvättbrädor, en så här 10-15 år efter att värstingprylarna lanserades för första ggn.
Corpobal
2006-02-05, 00:16
Chuck Norris med sitt Total Gym känns lite tveksam, men ändå en av de bättre sakerna som sålts via TV tror jag. Man måste ju faktiskt själv utföra rörelser i den, som dessutom påminner rätt mycket om vanlig gymträning.
Dissector
2006-02-05, 00:42
Ja, det är rätt otroligt. Och hur alla gummibandsgrejer ska ersätta hantlarna och hur små apparater ska ge dig en rejäl tvättbräda. Hooyaa!
Däremot kan kanske Saunabelt vara effektivt för byggare timmarna innan tävling för att få ut överskottsvatten... kanske?
Chuck Norris med sitt Total Gym känns lite tveksam, men ändå en av de bättre sakerna som sålts via TV tror jag. Man måste ju faktiskt själv utföra rörelser i den, som dessutom påminner rätt mycket om vanlig gymträning.
Richard Sandrak använde total gym i TV-programmet om honom som visades för ett tag sen.
(!!)
Sauna Belt + Mitsu kniven = Bra Krejjer!
Du tappar massa fort!
Berguven
2006-02-05, 03:04
Ja, de påstår att den bränner 600 kilokalorier på 50 minuter.
Det där behöver faktiskt inte vara en lögn. Det krävs energi för att hålla bältet varmt, och det kan mycket väl vara 600 kcal/50 min = 60/50 kcal/s = 6/5 kcal/s = 4,19 * 6/5 kW. En mycket märklig men gångbar enhet för dess effekt.
Deras magmaskiner tränar ju övre-, mitt-, undre- och sidomagmusklerna. Mycket effektivare än att träna på annat sätt, utan magmaskinen så måste man träna hela 4 andra övningar för att man ska få med hela magen.
TV shop äger.
Jag har byggt min fysik på tighmaster , buttmaster , homegym 2000 , ab-blaster, ab-roller , ab-flex , moonwalker 1800 pi.
Sen äter jag endast mat lagad på quick grill
TV shop äger.
Jag har byggt min fysik på tighmaster , buttmaster , homegym 2000 , ab-blaster, ab-roller , ab-flex , moonwalker 1800 pi.
Sen äter jag endast mat lagad på quick grill
du glömde din bullet master :cool:
Berguven
2006-02-05, 12:11
Det där behöver faktiskt inte vara en lögn. Det krävs energi för att hålla bältet varmt, och det kan mycket väl vara 600 kcal/50 min = 60/50 kcal/s = 6/5 kcal/s = 4,19 * 6/5 kW. En mycket märklig men gångbar enhet för dess effekt.
På en minut går det tydligen 60 sekunder och inte 10.
Det ska alltså vara 1/5 kcal/s vilket ungefär blir 1 kw.
Slartibartfast
2006-02-05, 12:12
du glömde din bullet master :cool:
Magic bullet. *rolleyes*
Magic bullet. *rolleyes*
Vilken jävla avatar, Slarti. Emilio Esteves! I vilken film?
Slartibartfast
2006-02-05, 12:25
Vilken jävla avatar, Slarti. Emilio Esteves! I vilken film?
Vet inte vilken film, men han är alltid cool i hockeyfrilla! :hbang:
För övrigt HATAR jag Matthew Broderick över allt annat på denna jord. Jag vill sprätta upp han!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.