Visa fullständig version : Jag har köpt en whiskytunna
Den 30/4 destilleras min egen tunna Bruichladdich. :hbang: Tänkte bara berätta det, nu när det är fredag och så.
King Grub
2005-04-22, 14:53
Räcker den fram till maj?
Vad fick du punga upp för den?
Den räcker garanterat till maj 2015. ;) Då är den klar.
10 lök kostade den, 200l som minskar med ca 2.5% per år. Sen blir det skatt och buteljeringskostnader då man ska dricka opp ett.
grattis till ett bra köp!
Vilken sorts cask valde du?
Standardalternativet, fresh bourbon. Gillar inte sherryslisk. Helst hade jag velat köpa en Port Charlotte men det bjöds bara Bruichladdich. Den duger gott den också... :)
Standardalternativet, fresh bourbon. Gillar inte sherryslisk. Helst hade jag velat köpa en Port Charlotte men det bjöds bara Bruichladdich. Den duger gott den också... :)
Hmm.. de har varit lite skumma med PC i år verkar det som.. först helt tillbakadragen, sen tillbaka i ngn månad å sen borta igen?
Har även hört att detta verkar vara sista året som de överhuvudtaget skal gå att få loss ngt alls därifrån..
Vill oxå ha en egen tunna :D
Den 30/4 destilleras min egen tunna Bruichladdich. :hbang: Tänkte bara berätta det, nu när det är fredag och så.
kan du tappa uppp en flaska till mig sen och skicka?
Alkohol är katabolt, Droog-Werner!
kan du tappa uppp en flaska till mig sen och skicka? Hmm, single barrel, cask strength...skcka mig 1000kr om 10år så kanske... :D
Den räcker garanterat till maj 2015. ;) Då är den klar.
10 lök kostade den, 200l som minskar med ca 2.5% per år. Sen blir det skatt och buteljeringskostnader då man ska dricka opp ett.
Det kommer alltås bara vara 16 liter kvar i den om 100 år?
ok?
Hmm, ja och ingen etanol...
Laan, är du en stolt ägare också?
Fettecke
2005-04-23, 00:17
Droog, Din gris!! :p *vill ha, vill ha, vill ha*
Hmm, single barrel, cask strength...skcka mig 1000kr om 10år så kanske... :D
ok, men då åker jag hem till dig
med en yxa
Kolla in http://www.bruichladdich.com/web_cam.htm och titta med anvundsjuka på när min whisky tillverkas. I still house och spirit safe händer det grejor. :hbang:
Fan vad avundsjuk jag blev nu. :(
Kolla in http://www.bruichladdich.com/web_cam.htm och titta med anvundsjuka på när min whisky tillverkas. I still house och spirit safe händer det grejor. :hbang:
Varför står det en kille och häller Grants på fat, ner i tunnorna i "cask house"?
Laan, är du en stolt ägare också?
hmmm.. mina csn pengar räcker tyvärr bara till tysk importerad medium segments whisky :cryout:
men när man é ute å jobbar sen så!
Någon som har lust å förklara vad detta är för en minderårig? ;)
Någon som har lust å förklara vad detta är för en minderårig? ;)
Farbröderna som syns i webkamerorna tillverkar detta livets vatten just nu. Eller vad tänkte du på?
Farbröderna som syns i webkamerorna tillverkar detta livets vatten just nu. Eller vad tänkte du på?
Uisge Beatha
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.