Visa fullständig version : Utfall för första gången
körde utfall efter knäböj och raka mark och det gör ont i benen idag som bara den.
jag körde dels vanliga till golvet och på en pall för att stretcha lårmuskeln ännu mer.
min fråga är om jag ska fortsätta med utfall eller inte? är det givande eller ej, jag kan ju inte ha så mycket vikt i den övningen så jag undrar om det ger nåt eller inte.
Jag tycker att den är bra, men om du är byggare vet jag inte om den ger så mycket egentlign. Men det skadar ju inte.
Utfall e något av de mest underbara du kan slösa din tid på! Fria sådana! :thumbup:
Utfall e något av de mest underbara du kan slösa din tid på! Fria sådana! :thumbup:
Ursäkta en okunnig individ, men vad menas med "fria" utfall - och vad är i så fall "ofria"? :em:
Är fria utfall helt enkelt såna här, med skivstång eller hantlar http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/DBLunge.html så håller jag med, till 100%!!!
Eva
Ursäkta en okunnig individ, men vad menas med "fria" utfall - och vad är i så fall "ofria"? :em:
Är fria utfall helt enkelt såna här, med skivstång eller hantlar http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/DBLunge.html så håller jag med, till 100%!!!
Eva
ofria är väl i Smithmaskinen och det tycker inte jag om heller. men fria med stång gav en hel del stryk på rätt område. ska garanterat fortsätta.
Ajuste! Gillar den speciellt oxå för den skonar korsryggen så man orkar me stelamark efteråt eller inom de närmsta dagarna iaf :thumbup: Provade me hantlarr förr minns ja men de blir ju råtungt att hiva upp dem på axlarna+ att tyngdpunkten kommer obehagligt längre fram än me stången.
Gör du utfallssteg i smithmaskin så blir det ju enbensknäböj... Eller? Förstår inte hur utfallssteg inte kan vara "fria"... :confused:
Men enbensknöböj är grymt bra :thumbup:
utfall funkar bra som byggarövning... har faktiskt sett/hört/läst en del byggare rekommendera den, nästan så man vågar påstå att den är vanligare hos större killar som tränar ben än mindre :) kanske för det inte ser alltför manligt ut att köra utfall förmodligen. Men i alla fall, övningen är bra och tar bra på framsida och gluteus.. mycket bra som variation ibland
Ja men den e lite smått föraktad av vissa speciellt killa för den tar ju rätt bra på aschlet! :thumbup:
Håller me om att de blir ju inte utfall egentligen i smithen, lite knäppt att de kallas så *screwy*
Fatalist
2005-04-22, 21:10
Coleman och Jay Cutler kör utfall :thumbup:
Jag har kört, men la ner då jag kunde ta ut mig tillräckligt i böjen
De e ju böjjen du ska lägga ner så du kan ta ut dej tillräckligt i utfallen juh! ;)
WHITEFOLKS
2005-04-22, 22:51
utfall och böj känns verkligen som de komplenterar varandra jättebra för att köra slut benen. släg på lite raka mark och sissysquats och man har en intressant morgondag framför sig :thumbup:
Ja men den e lite smått föraktad av vissa speciellt killa för den tar ju rätt bra på aschlet! :thumbup:
Håller me om att de blir ju inte utfall egentligen i smithen, lite knäppt att de kallas så *screwy*
mycket för att det finns så många brudar som förstör övnignen så djävla mycket. hur fan kan man träna ben med 8-10 kg på ryggen? jag menar va fan, då kan man lika gärna fylla en ryggsäck hemma :P
nä men stör mig lite på att på mitt gym (som för övrigt är rätt många tjejer i.. som inte har alltför 100% koll) där utfall är rätt populärt, dom har väl fått för sig att gluteus exploderar av välbehag så fort man tänker utfall, så dom kör väl lite lätt på 8-10kg och snackar skit samtidgt med träningskompisen.. eller skvallerkompisen fan vet jag. Mycket gjort blir det inte oftast men finns ju klart seriösare tjejer :)
Ajuste! Gillar den speciellt oxå för den skonar korsryggen så man orkar me stelamark efteråt eller inom de närmsta dagarna iaf :thumbup: Provade me hantlarr förr minns ja men de blir ju råtungt att hiva upp dem på axlarna+ att tyngdpunkten kommer obehagligt längre fram än me stången.
Nu skoja du med oss va?
Kör du med hantlar så håller du ju bara hantlarna rakt ner med avslappnade armar, behöver inte "hiva" upp dem i axelhöjd.
Jag kör med hantlar om det är många/lättare (15-30) reps och stång om det är med färre/tyngre (3-14) repetitioner.
no1fitness
2005-04-23, 05:38
Utfall tar alldeles för mycket på rumpan tycker jag. *grr27* Speciellt om man kör utan smithen.
mycket för att det finns så många brudar som förstör övnignen så djävla mycket. hur fan kan man träna ben med 8-10 kg på ryggen? jag menar va fan, då kan man lika gärna fylla en ryggsäck hemma :P
nä men stör mig lite på att på mitt gym (som för övrigt är rätt många tjejer i.. som inte har alltför 100% koll) där utfall är rätt populärt, dom har väl fått för sig att gluteus exploderar av välbehag så fort man tänker utfall, så dom kör väl lite lätt på 8-10kg och snackar skit samtidgt med träningskompisen.. eller skvallerkompisen fan vet jag. Mycket gjort blir det inte oftast men finns ju klart seriösare tjejer :)
Haha ja den har faktiskt lyckats dra å sej en redig kärringstämpel tack vare dessa människors fjollerier.
Nu skoja du med oss va?
Kör du med hantlar så håller du ju bara hantlarna rakt ner med avslappnade armar, behöver inte "hiva" upp dem i axelhöjd.
Jag kör med hantlar om det är många/lättare (15-30) reps och stång om det är med färre/tyngre (3-14) repetitioner.
Ja prövade de i början av min 'karriär' men ja tyckte de gick åt aaaldeles önödigt mycke energi åt att hålla i dom på det sättet, för att få upp dom på axlarna va ja tvungen att antingen ha nån som gav mej dom eller ligga på nån madrass och försöka ha dom på axlarna medans ja ställde mej upp *screwy* haha ja mycke mysko har man gjort i sina dar :D
Numer e det tveklöst stång som gäller dock ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.