handdator

Visa fullständig version : Slitna jeans?

fat_joe
2005-04-22, 12:56
Finns det nån bra svensk webshop som säljer slitna jeans eller vad man nu ska kalla dom ? till ex dom i reklamen då en kille cyklar på en bmx vid en tjej.

CroCop
2005-04-22, 12:57
Köp ett par hela jeans, använd dom och vips så är dom slitna efter ett tag.

Dipshit
2005-04-22, 12:59
annars finns det grejer du kan mecka med själv..

tex nåt man lägger med jeansen i tvätten..
och sen nåt annat som du finlirar med själv..

fråga mig inte va jag snackar om, för det vet jag inte..
bara hört det!

PS: är det inte Levi's-reklamen? :confused:
Isf finns de ju i många butiker, tex Levi's-butiken

Fatalist
2005-04-22, 13:00
De flesta finare jeansmärkena som är menade att se lite trashy ut får man sandpapper till :thumbup:

Piranha
2005-04-22, 13:01
Harre jääääklar man kan ju inte köpa Jeans via webben , de skall ju provas måttas och beskådas ur alla vinklar först ..

Spinkot
2005-04-22, 13:04
Själv går jag runt i ett par år gammla byxor,de är slitna.borde kanske köpa nya

tillägg:kom på att du kan ju köpa mina,300 får du dem för(du får betala porto och frakt och vad fan allt nu heter)

Diana
2005-04-22, 13:08
J jag fattar inte hur man kan komma på en sån dum ide att köpa KLÄDER från internet? *screwy* köp ett par jeans o gnid dem mot asfalten! äkta förorts trend vettö! :thumbup:

fat_joe
2005-04-22, 13:09
Ah men nu frågade jag av den anledningen att jag inte ville göra det själv, mina byxor alltid sönder i röven =/

men som sagt ingen som vet som säljer på internet ? :confused:

Dipshit
2005-04-22, 13:13
Ah men nu frågade jag av den anledningen att jag inte ville göra det själv, mina byxor alltid sönder i röven =/

men som sagt ingen som vet som säljer på internet ? :confused:
ebay.com är väl mitt hårdaste tips..
köpt en del kläder där, mest skojsiga t-shirts dock..
annars gillar jag http://www.hollisterco.com/
billigare än abercrombie, o nästan grymmare klädär..

OCH så är det "muscle-fit" på deras grejer..

EDIT: hmm, de verkar ha dåligt med kläder på lager just nu..
bara EN sweater, de brukar ha fler!
men några sleetna jeans har de faktiskt..

Metal_boy_
2005-04-22, 13:18
Skicka ett par nya till mig så kan jag blästra dom.

z_bumbi
2005-04-22, 13:31
Skicka ett par nya till mig så kan jag blästra dom.

Dragkrok på bilen och några meter rep funkar också, hagelgevär var poplärt (?)för 10 år sedan.

AFanatic
2005-04-22, 13:36
köp ett par jeans o gnid dem mot asfalten! äkta förorts trend vettö! :thumbup:

Haha :laugh: ja så kan man ju oxå göra :thumbup:

daja
2005-04-22, 13:40
varenda märke har väl en eller flera modeller som är slitna!
Spring ut och kolla runt i affärerna så hittar du garanterat nåt.
MQ hade ett par riktigt schysta senast jag sprang runt där inne, kommer inte ihåg vad märket hette men dom skiljde sig en del från Lee och Levis iaf.

Metal_boy_
2005-04-22, 13:41
Dragkrok på bilen och några meter rep funkar också, hagelgevär var poplärt (?)för 10 år sedan.

hehe hagelbössevarianten måsste ju vara grymt roligt iaf :)

Man kan också klä på dom på kattens klösbräda :D

Piranha
2005-04-22, 13:42
jag brukar låna ut mina mörkblå jeans till FlexOnline , efter 2 timmar på löpbandet och några timmar i sandlådan är de prexxis lagom inslitna och blekna , bara lappa dem emellan låren å åka ..

B-jay
2005-04-22, 13:44
Köpe ett par med en schysst tvätt, sen fixar du till dom slitningar du vill ha själv med hjälpa av sandpapper och diverse hjälpmedel.

På så sätt har du ett par brallor som inte liknar någon annans! :thumbup:

Mart|n
2005-04-22, 13:53
ebay.com är väl mitt hårdaste tips..
köpt en del kläder där, mest skojsiga t-shirts dock..
annars gillar jag http://www.hollisterco.com/
billigare än abercrombie, o nästan grymmare klädär..

OCH så är det "muscle-fit" på deras grejer..

EDIT: hmm, de verkar ha dåligt med kläder på lager just nu..
bara EN sweater, de brukar ha fler!
men några sleetna jeans har de faktiskt..

Apropå ebay.... Det finns http://www.ebay.se nu med.

Heimdahl
2005-04-22, 14:10
Finns det nån bra svensk webshop som säljer slitna jeans eller vad man nu ska kalla dom ? till ex dom i reklamen då en kille cyklar på en bmx vid en tjej.

Jag har några gamla jeans som är inne nu, vad är du redo att ge för dom?

Dipshit
2005-04-22, 14:21
Apropå ebay.... Det finns http://www.ebay.se nu med.
jupps.. inte vidare stort ännu dock

MacLeod
2005-04-22, 20:31

Du menar ett par Levis antifit. Finns i alla Levisbutiker.
Sen så är det bullshit att man får med sandpapper till alla bättre jeansmärken. Får man med sandpapper med jeansen så vet man att det är ett italienskt skitmärke, o sandpappret är lika vass som en sax när man gick i första klass.

Läs noga nu för här kommer info du sent ska glömma.

Köp ett par otvättade jeans av japansk denim, kolla så att det är äkta stadkant på insidan med vit-röd-vit kant. Se till att det är sytt med right eller left-hand twill eftersom broken twill är svårare att slita ned.
Använd dom så mycket du kan, så ofta du kan utan att någonsin tvätta dom minst ett halvår. Luktar dom illa så kan du lufta dom eller alternativt duscha av dom i ut o in i kallt vatten. Efter ett halvår så kör du dom fortfarande ut o in men i tvättmaskin på 40 grader. Då får du en unik slitning som du kan jobba på med lite sandpapper utan att det ser fake ut. Kör hårt.

MacLeod
2005-04-24, 18:44
Nå tjockis? Har du tjackat upp dig på ett par jeans ännu?

Megatuttarna
2005-04-24, 18:46
Du menar ett par Levis antifit. Finns i alla Levisbutiker.
Sen så är det bullshit att man får med sandpapper till alla bättre jeansmärken. Får man med sandpapper med jeansen så vet man att det är ett italienskt skitmärke, o sandpappret är lika vass som en sax när man gick i första klass.

Läs noga nu för här kommer info du sent ska glömma.

Köp ett par otvättade jeans av japansk denim, kolla så att det är äkta stadkant på insidan med vit-röd-vit kant. Se till att det är sytt med right eller left-hand twill eftersom broken twill är svårare att slita ned.
Använd dom så mycket du kan, så ofta du kan utan att någonsin tvätta dom minst ett halvår. Luktar dom illa så kan du lufta dom eller alternativt duscha av dom i ut o in i kallt vatten. Efter ett halvår så kör du dom fortfarande ut o in men i tvättmaskin på 40 grader. Då får du en unik slitning som du kan jobba på med lite sandpapper utan att det ser fake ut. Kör hårt.

Kan rekommendera Evisu för det ändamålet! :thumbup:

Det är dock så jävla svårt att hitta matchande dojor till lite mer baggy byxor som Evisu. Feta och höga sneakers känns inte så tilltalande. Vad har man för andra alternativ Mac?

MacLeod
2005-04-24, 19:17
Ett par klassiska Stan Smith tycker jag funkar bra. Deras 35 Anniversary dojjor är rätt nice. http://www.adidas.com/campaigns/superstar35/content/index.asp
Dock får du inte tag i just de skorna på sidan, men liknande på Footlocker osv.
Annars Converse gamla basketdojjor, eller Pro Keds. Den senare mindre känd, men lika bra. http://www.classicsportsshoes.com/prokeds.html

bear.flowertwig
2005-04-24, 20:04
Vill man inte lägga +2000:- men vill ha baggy rådenim att slita in själv rekommenderas crockers(har inte modellnamn i huvudet men det finns bara en) för 699:-

Apropå internet, skulle vilja testa ett par 7(jaaaa, gamla jag vet!) irl men har bara hitta online för killar. Nån som vet affär i sthlm?

bear.flowertwig
2005-04-24, 20:06
Kan rekommendera Evisu för det ändamålet! :thumbup:

Det är dock så jävla svårt att hitta matchande dojor till lite mer baggy byxor som Evisu. Feta och höga sneakers känns inte så tilltalande. Vad har man för andra alternativ Mac?

Kolla affären sneakers'n'stuff(2 st i stlm och på nätet). Märket Gola har en del skön inte alltför dyra dojjor.

Trekker
2005-04-24, 20:07
För 400:- kan ni få köpa mina jeans jag använder när jag murar, såg några tonåringar med precis likadana idag..

MacLeod
2005-04-24, 20:31
Vill man inte lägga +2000:- men vill ha baggy rådenim att slita in själv rekommenderas crockers(har inte modellnamn i huvudet men det finns bara en) för 699:-

Apropå internet, skulle vilja testa ett par 7(jaaaa, gamla jag vet!) irl men har bara hitta online för killar. Nån som vet affär i sthlm?

Ska man köpa crap så är det bättre att köpa det på H&M. Dom ska komma ut eller har redan kommit ut med en ny baggymodell, som tydligen skulle vara av japansk denim oxå. Till ett bra pris.
Takeushi har dom.

bear.flowertwig
2005-04-24, 20:53
Ska man köpa crap så är det bättre att köpa det på H&M.
Du vet inte vad du pratar om(om du menade Crocker). Snygga prisvärda jeans som jag fått massa uppskattning för. Dessutom syns de INTE på var man i stan(om man tycker sånt har betydelse). Men hittar man nåt billigare på HM som man gillar, så självklart - kör.

Jense
2005-04-24, 20:55
köp ett par jeans, gå ut en kväll med jeansen på dig och fråga lite skinnskallar om de vill suga av dig

så blir de slitna

Laan
2005-04-24, 21:18
finns de nå kul alternativ på den japanska fronten förutom evisu då macleod?
(edvin är iofs helt ok)

Jag hatar att allt ska gå å bli poppis hela tiden...

Megatuttarna
2005-04-24, 21:20
(edvin är iofs helt ok)

Ijin är även japanskt om jag inte missminner.

alle
2005-04-24, 21:23
Ett par klassiska Stan Smith tycker jag funkar bra. Deras 35 Anniversary dojjor är rätt nice. http://www.adidas.com/campaigns/superstar35/content/index.asp
Dock får du inte tag i just de skorna på sidan, men liknande på Footlocker osv.
Annars Converse gamla basketdojjor, eller Pro Keds. Den senare mindre känd, men lika bra. http://www.classicsportsshoes.com/prokeds.html
Skrämmande :D

Jag går nämligen själv runt i ett Stan Smith special edition smat evisu jeans :D

alle
2005-04-24, 21:24
Ijin är även japanskt om jag inte missminner.
Ijin är ett jävla skitmärke, deras jeans är för visso ganska trendiga men har usel passform och usel kvalité.

Megatuttarna
2005-04-24, 21:24
Skrämmande :D

Jag går nämligen själv runt i ett Stan Smith special edition smat evisu jeans :D

Fast du ser ut som Ola Ullsten i ansiktet. :thumbup:

alle
2005-04-24, 21:26
Fast du ser ut som Ola Ullsten i ansiktet. :thumbup:

http://www.iisd.ca/sd/gd/images/216em7.jpg

Ska jag ta det som en komplimang? :D

zanzi
2005-04-24, 21:35
Harre jääääklar man kan ju inte köpa Jeans via webben , de skall ju provas måttas och beskådas ur alla vinklar först ..

Håller med men om man nu måste så kanske det finns nått på zoovillage.com (http://se.zoovillage.com/store/default.asp).

Hewalo
2005-04-24, 22:52
zoovillage.com har allt du behöver

obesogen
2005-04-24, 23:31
Du vet inte vad du pratar om(om du menade Crocker). Snygga prisvärda jeans som jag fått massa uppskattning för. Dessutom syns de INTE på var man i stan(om man tycker sånt har betydelse). Men hittar man nåt billigare på HM som man gillar, så självklart - kör.

Inte för att jag har ett par crocker själv men jag vågar påstå att de har bra kvalität ;) Känner ägaren för svenska distributionen och han är fan nästan värre jeansfreak än snubben (Örjan?) som äger weekdays.
Jag har slitit 6 månader på mina evisu, tänkte slita 6 mån till innan tvätt. Fick även tips om att gå ut o gå när det regnade... :thumbup:

MacLeod
2005-04-25, 00:02

Jag skiter väl för fan i om du har fått uppskattning för att du har på dig crockerjeans. Det är du som inte har en jävla aning om vad du pratar om. Det finns massor av otvättade jeans, men det är japansk denim som är det enda rätta.

MacLeod
2005-04-25, 00:14
(edvin är iofs helt ok)

True Religion är inte så stort i Sverige ännu.

isato
2005-04-25, 08:17
är ni seriösa när ni säger att man skall ha ett par byxor på sig i ett halvår innan man tvättar dem *spy*

MacLeod
2005-04-25, 11:49
Ja, slitningen blir snyggare då. Tvättar du brallan som vanligt tappar den bara färg och ser ut beige ut.

Cilia
2005-04-25, 11:52
Jag skiter väl för fan i om du har fått uppskattning för att du har på dig crockerjeans. Det är du som inte har en jävla aning om vad du pratar om. Det finns massor av otvättade jeans, men det är japansk denim som är det enda rätta.
det är ganska skönt att vara gammal så man slipper bry síg om att ha "det enda rätta" jämt. Sen är det väl så att dom som är riktigt coola är före och när ngt är det enda rätta så är dom redan förbi det för länge sedan.

MacLeod
2005-04-25, 11:59
Jag kan erkänna att jag tycker det är kul att vara först. Och mindre kul när någoting slår så hårt att man känner att man bara vill slänga skiten. Att man sliter in ett par jeans är ju inte bara en fråga om mode, det är ju bekvämt oxå.

Laan
2005-04-25, 12:50
Att man sliter in ett par jeans är ju inte bara en fråga om mode, det är ju bekvämt oxå.

Det finns inge skönare än sina favorit jeans efter x antal månader utan tvätt!

ps. jag har ett par jeans i min garderob som är otvättade, jag anväder dem inte längre.. hade de i ett år utan tvätt! och nej.. de luktade/luktar inte dåligt för det.. de blev för små i midjan *cry*

PyToN
2005-04-25, 13:17
Om man inte tvättar byxorna på ett halvår, blir de väl fyllda med massor av bakterier och saker? Har för mig att jag sett bilder på detta nån gång... :confused: Jag har även läst att det är att rekomendera att lägga byxorna i frysen då och då för att slippa detta.

MacLeod
2005-04-25, 13:33
Klart att smutsen inte är bakteriefri efter 6 månader. Så länge dom inte luktar illa, kliar eller ger dig andra besvär så är det ju bara att köra.
Man kan som sagt lufta dom eller spola av dom i kallt vatten (för att få bort lukten alltså).

z_bumbi
2005-04-25, 13:38
Efter 6 månader lär det vara mycket fett och döda hudceller ingrodda i tyget från insidan och ungefär lika mycket fett från utsidan plus massor annat som i alla fall inte jag vill ha i mina kläder.

King Grub
2005-04-25, 13:44
Gå i samma byxor i ett halvår utan att tvätta dom? *spy* Vilka snuskpellar det finns.

MacLeod
2005-04-25, 14:05
Sen finns det ju ingen som säger att man ska ha samma jeans varje dag.

Scratch89
2005-04-25, 14:15
Aaah, Converse All Star skor är underbara! *viftar med tårna* :)

AcidSleeper
2005-04-25, 14:18
http://se.zoovillage.com/store/default.asp

obesogen
2005-04-25, 14:29
Efter 6 månader lär det vara mycket fett och döda hudceller ingrodda i tyget från insidan och ungefär lika mycket fett från utsidan plus massor annat som i alla fall inte jag vill ha i mina kläder.

Och det är det som är så bra! :thumbup: Kroppsfettet sätter sig i sömmarna och bidrar till den grymma slitningen som man får efter första tvätten då man gått in dom i ett år

zanzi
2005-04-25, 14:40
Gå i samma byxor i ett halvår utan att tvätta dom? *spy* Vilka snuskpellar det finns.

Har en lärare som har haft samma kläder nu i fem år. Finns inget sexigare än hans byxor med påsydd läderlapp vid grensömmen :naughty: .

King Grub
2005-04-25, 14:47
Har en lärare som har haft samma kläder nu i fem år. Finns inget sexigare än hans byxor med påsydd läderlapp vid grensömmen :naughty: .

Han har väl tvättat dom? Eller?

PyToN
2005-04-25, 15:20
Varför går byxor (jeans) alltid sönder just i grenen? :confused:

King Grub
2005-04-25, 15:23
Det är alltid där påfrestningen är som störst. :thumbup:

Piranha
2005-04-25, 15:25
Mmm jag tvättar aldrig håret , de är mycke snyggare när det ligger platt som en pannkaka på huvet , om de luktar stoppa jag bara in huvet i frysen en timme ..

*screwy*

zanzi
2005-04-25, 15:29
Han har väl tvättat dom? Eller?

De var alldrig smutsiga så det tror jag han gjorde.
Fattar däremot inte varför han vägra köpa ett par nya. Kommer säkert börja förstå då jag doktorerar (_om_ måste tilläggas :D)

PyToN
2005-04-25, 17:04
Mmm jag tvättar aldrig håret , de är mycke snyggare när det ligger platt som en pannkaka på huvet , om de luktar stoppa jag bara in huvet i frysen en timme ..

*screwy*

:)

bear.flowertwig
2005-04-25, 17:05

Tagga ner. Pajas.

Grahn
2005-04-25, 17:06

*screwy*

Vilket hår pratar vi om just nu? :D

isato
2005-04-25, 18:04
:confused: så sandpapper är inget bra ?

Cilia
2005-04-25, 19:32
allvarligt talat mode eller inte.
det finns inget snyggare än en killrumpa i ett par 501:or
sedan kan modet komma och gå som det vill men nypvänligare än så blir det inte.

mmartin
2005-04-25, 19:44
ähh köp Nudie jeans, de som jag tycker sitter bäst och är skönast.. personlig åsikt visserligen men å andra sidan har jag testat de flesta jeans och jeans sorter... i princip de flesta märkerna har jag iaf testat, levis crocker wrangler diesel d&g armani nudie, u name it!

palme
2005-04-25, 20:15
allvarligt talat mode eller inte.
det finns inget snyggare än en killrumpa i ett par 501:or
sedan kan modet komma och gå som det vill men nypvänligare än så blir det inte.

Då ska du spana in mig för jag har par nya levis jeans som jag köpte idag, röven ser sååå sööööööööt ut! *flex* Ska ta idolbild och signa den så kan du få den utanför tingshuset sen :thumbup:

Cilia
2005-04-25, 20:16
Då ska du spana in mig för jag har par nya levis jeans som jag köpte idag, röven ser sååå sööööööööt ut! *flex* Ska ta idolbild och signa den så kan du få den utanför tingshuset sen :thumbup:
underbart men vad har tingshuset med det hela att göra?
ska du anmäla mig för pedofeli?

MacLeod
2005-04-25, 20:16
Tagga ner. Pajas.

Om du skiter ner dig först.

palme
2005-04-25, 20:19
underbart men vad har tingshuset med det hela att göra?
ska du anmäla mig för pedofeli?

var det inte du som fått jobb där?

Cilia
2005-04-25, 20:21
*skrattar*
nej inte en chans, jag är ekonom.
men jag kan låtsas *blink*
jag kan spela många roller.

Grahn
2005-04-25, 20:24
Och Mcleod och Bear.F tar och lugnar ner sig lite båda två, tack.

Fortsatt bråkande kan utföras i PM.

palme
2005-04-25, 20:38
*skrattar*
nej inte en chans, jag är ekonom.
men jag kan låtsas *blink*
jag kan spela många roller.

Ahh sorry jag blanar ihop dig med Cilla.

Vi kanske kunde träffas nångång och köra rollspel? Hehe ;) :naughty:

Cilia
2005-04-25, 20:39
Ahh sorry jag blanar ihop dig med Cilla.

Vi kanske kunde träffas nångång och köra rollspel? Hehe ;) :naughty:
Cilla? finns det en sån, Cinna kanske?
hhmmmm rollspel?
välj spelplan *wink*

palme
2005-04-25, 20:41
Cilla? finns det en sån, Cinna kanske?
hhmmmm rollspel?
välj spelplan *wink*

Ja jag verkar ju var hög idag...nån är det iaf haha.

Katolskflickskola...skulle va najs.

Piranha
2005-04-25, 20:41

Ha ha ha Cinna är den som skall börja jobba i Uppsala .

*kommer bli spännande de här*

Palme ... your up ..

Cilia
2005-04-25, 20:43
Katolskflickskola...skulle va najs.
*skrattar*
kinky boy, du har inte möjligtvis ngt brittiskt påbrå?

palme
2005-04-25, 20:44
Nej men ungerskt. Vi är lite sjuka sådär.

Cilia
2005-04-25, 20:49
Nej men ungerskt. Vi är lite sjuka sådär.
men god smak iaf när det gäller jeans.
och ett trevligt land och vakert.

Cinna
2005-04-26, 09:01
Oj oj ... rörigt med alla namn här :)

Men du Palme, jag tar gärna den där idolbilden. Är ganska förtjust i 501 jag med. Du kan väl möta upp mig på måndag morgon så får jag en perfekt bild att ställa på skrivbordet första dagen :naughty: :D

Piranha
2005-04-26, 09:02
Utan byxor går bra det med.

//Cinna ifrån Pirres konto.

mmartin
2005-04-26, 09:02
jag vill oxå vara med och leka!!!! men jag vill inte ha levis utan nudie *flex*

Piranha
2005-04-26, 09:03
Jag får ta med Palme på lite kvalitetsshopping i stan de hör jag det , skall introducera honom för "Gabba" sen kommer han aldrig köra svennebrallor igen.

palme
2005-04-26, 09:16

Men du Palme, jag tar gärna den där idolbilden. Är ganska förtjust i 501 jag med. Du kan väl möta upp mig på måndag morgon så får jag en perfekt bild att ställa på skrivbordet första dagen :naughty: :D

Hahaha ja why not, vill ju att du ska få ett bra intryck av uppsala :thumbup:

Calleman
2005-04-26, 09:25
När vi ändå pratar jeans! Brukar få kämpa för att överhuvudtaget kunna hitta några schyssta jeans som fungerar till min längd. Är 1.97 lång och behöver 36 i längd. Men alla designjeans görs bara i 34.

Har fått tag på ett par Gabba, ett par Diesel och ett par Lee-jeans som det säkert blivit ngt fel på eftersom de fungerar ändå. Eller så beror det helt enkelt på att de sitter väldigt lågt i midjan men ändå har samma längd som en vanlig 34.

Men till frågan, någon lång ståtlig människa som mig som har tips på schyssta jeans i rätt längd? Minst sagt tråkigt att handla jeans när det inte passar...

Piranha
2005-04-26, 09:33
När vi ändå pratar jeans! Brukar få kämpa för att överhuvudtaget kunna hitta några schyssta jeans som fungerar till min längd. Är 1.97 lång och behöver 36 i längd. Men alla designjeans görs bara i 34.

Har fått tag på ett par Gabba, ett par Diesel och ett par Lee-jeans som det säkert blivit ngt fel på eftersom de fungerar ändå. Eller så beror det helt enkelt på att de sitter väldigt lågt i midjan men ändå har samma längd som en vanlig 34.

Men till frågan, någon lång ståtlig människa som mig som har tips på schyssta jeans i rätt längd? Minst sagt tråkigt att handla jeans när det inte passar...

Gabba görs till storlek 38 , J Lindeberg görs till storlek 40 tom, jag var på Replay och provade jeans härom veckan och de hadde storlek 40, så inga problem där heller, sen är de så att många butiker väljer att inte plocka in storlekar över 34-36 , för de säljs inte.

Så det finns Jeans även för långa ( eller stora ) , fast jag brukar ändå välja gabba för de är väl tilltagna på låren och röven ..

Dessutom har gabba nu i sommarkollektionen ett par mörka snygga med lite flairs på som dessutom är i lätt stretch ... wohooooooooo !! ( som dessutom bor i MMA borde kunna fara över till Köpenhamn å shoppa Gabba för de är ju ett Danskt märke )

Calleman
2005-04-26, 10:19
Gabba görs till storlek 38 , J Lindeberg görs till storlek 40 tom, jag var på Replay och provade jeans härom veckan och de hadde storlek 40, så inga problem där heller, sen är de så att många butiker väljer att inte plocka in storlekar över 34-36 , för de säljs inte.

Så det finns Jeans även för långa ( eller stora ) , fast jag brukar ändå välja gabba för de är väl tilltagna på låren och röven ..

Dessutom har gabba nu i sommarkollektionen ett par mörka snygga med lite flairs på som dessutom är i lätt stretch ... wohooooooooo !! ( som dessutom bor i MMA borde kunna fara över till Köpenhamn å shoppa Gabba för de är ju ett Danskt märke )

Ja, stämmer det du säger så är det skitbra. Men är du helt säker på att du inte tänker på midjemåtten när du nämner jeans som görs till storleken 40??? Aldrig sett några byxor som ligger över 36 i längd.

Men om du är säker på din sak så ska jag definitivt ta mig en titt i stan, om inte annat höra om de kan ta in större storlekar.

Gabba gillar jag, skitsnygga jeans, men har bara hittat ett par som passat mig och det var 34 L.

Piranha
2005-04-26, 10:27
Ja, stämmer det du säger så är det skitbra. Men är du helt säker på att du inte tänker på midjemåtten när du nämner jeans som görs till storleken 40??? Aldrig sett några byxor som ligger över 36 i längd.

Men om du är säker på din sak så ska jag definitivt ta mig en titt i stan, om inte annat höra om de kan ta in större storlekar.

Gabba gillar jag, skitsnygga jeans, men har bara hittat ett par som passat mig och det var 34 L.

Jo det är midjemått , men många byxor som gabba där tex märks endast med Midjemått , men storl 38 är låååånga på benen ..

Calleman
2005-04-26, 10:29
Jo det är midjemått , men många byxor som gabba där tex märks endast med Midjemått , men storl 38 är låååånga på benen ..

Ok, if you say so.

Jag kollar läget i stan och håller tummarna, för då blir det garanterat ett inköp!

Calleman
2005-04-26, 10:31
Förresten!

Menar du att Gabbas 38 då är 38 i midjan och har rätt längd? Om jag då ska ha 33 t ex så är väl längden fortfarande bara motsvarande 33???

Eller?

Cilia
2005-04-26, 10:38

nää nu jäklar *jabbar och morrar*
vad är det där för solidaritet tjejer emellan?? Jag bara undrar.

Piranha
2005-04-26, 10:39
Jopps de lägger längden lite efter vidden , de har ifs modeller märkta med längd också ..

Jag är inte heller direkt kort , 189 , ifs du är längre men det har hänt jag sprättat sömmen på byxbenen nertill för att få nån cent till så de faller snyggt på skorna ..

JL däremot är märkta med längd.

Förresten!

Menar du att Gabbas 38 då är 38 i midjan och har rätt längd? Om jag då ska ha 33 t ex så är väl längden fortfarande bara motsvarande 33???

Eller?

Calleman
2005-04-26, 10:45
Jopps de lägger längden lite efter vidden , de har ifs modeller märkta med längd också ..

Jag är inte heller direkt kort , 189 , ifs du är längre men det har hänt jag sprättat sömmen på byxbenen nertill för att få nån cent till så de faller snyggt på skorna ..

JL däremot är märkta med längd.

Ok, då rök nog Gabba *grr*

Har ungefär 33 i midja, men JL, deras jeans har jag inte ens sett. Är de schyssta?

Piranha
2005-04-26, 10:48
Ok, då rök nog Gabba *grr*

Har ungefär 33 i midja, men JL, deras jeans har jag inte ens sett. Är de schyssta?

Dem är helt okej , Tiger jeansen är också snygga .. förbannat snygga tom , fast där kan du nog gå bet på storlekarna ..

Känner du nån som kan sy ifs går de mesta att korrigera

Cinna
2005-04-26, 12:44
nää nu jäklar *jabbar och morrar*
vad är det där för solidaritet tjejer emellan?? Jag bara undrar.

Sorry, viste inte att Palme var bokad :D

Tänkte att det fanns så mycket av honom att det skulle räcka till oss alla *popcorn*

Cilia
2005-04-26, 13:25
Sorry, viste inte att Palme var bokad :D

Tänkte att det fanns så mycket av honom att det skulle räcka till oss alla *popcorn*
hhhmmmm du är riktigt elak du, nu fick du mig att verka sniken istället *gggrrr*
ok då *sparkar i marken och hänger med huvudet* bara jag får rumpan så ........

Cinna
2005-04-26, 13:40
hhhmmmm du är riktigt elak du, nu fick du mig att verka sniken istället *gggrrr*
ok då *sparkar i marken och hänger med huvudet* bara jag får rumpan så ........

Å nu så ska hon ha den bästa biten också ... jisses *rolleyes*

Vissa ska verkligen behålla allt roligt för sig själv, vad hände med konceptet dela med sig *slap*

:D

palme
2005-04-26, 15:44
Såja lugna ner er lite tjejer! Finns som sagt tillräckligt av mig till er alla *flex* :thumbup:

Cilia
2005-04-26, 17:56
Såja lugna ner er lite tjejer! Finns som sagt tillräckligt av mig till er alla *flex* :thumbup:
ssshhhhh, vad har du med det hela att göra?
Det här är mellan Cinna och mig.
Vi håller bara på och delar upp dig på ett vänligt och systematiskt sätt.
Gå och sätt dig och se söt ut och håll dig utanför det som inte har med dig att göra *rme*

Å nu så ska hon ha den bästa biten också ... jisses

Vissa ska verkligen behålla allt roligt för sig själv, vad hände med konceptet dela med sig
Se det så här istället, du får 90% av honom *nickar och blinkar*
Deal?

MacLeod
2005-04-26, 20:23
Köper du Gabba i 33 så kommer längden vara 34. Lee, Nudie, Levis, Diesel mfl görs alla i 36 längder. Om du kan ha 34 på de jeans du har så är det inget fel. Då är du helt enkelt en vanlig 34 i längd. Sen går det att dra ut jeansens längd med runt 3 cm.

Cinna
2005-04-26, 20:43
Se det så här istället, du får 90% av honom *nickar och blinkar*
Deal?

Är rumpan bara värd 10% ... hmm trodde den var större *flex*

Okey för den här gången då, men nästa gång vill jag välja först :D

Grisen
2005-04-26, 21:57
Köper du Gabba i 33 så kommer längden vara 34. Lee, Nudie, Levis, Diesel mfl görs alla i 36 längder. Om du kan ha 34 på de jeans du har så är det inget fel. Då är du helt enkelt en vanlig 34 i längd. Sen går det att dra ut jeansens längd med runt 3 cm.

Vad menar du med att dra ut, hurdå?

MacLeod
2005-04-26, 22:18
Jeans är gjorda av denim, denim är bomull. Bomull är tänjbart precis som när du tänjer ut en tröja som är fuktig.
När jeansen är blöta, ställ dig på slagen och dra jeansen mot huvudet så blir dom längre.

Wayfaerer
2005-04-26, 22:29
Jeans är gjorda av denim, denim är bomull. Bomull är tänjbart precis som när du tänjer ut en tröja som är fuktig.
När jeansen är blöta, ställ dig på slagen och dra jeansen mot huvudet så blir dom längre.

Nåt liknande tips för att öka vidden på benen? Börjar få för grova lår för mina favoritjeans *grr*

isato
2005-04-26, 22:38
jag är väll ingen expert men det borde väll bara vara att dra lite i dem ??

Grisen
2005-04-26, 23:06

Att det går att dra ut dem så pass mycket som tre centimeter trodde jag inte. Jag tycker jeansen brukar ändra tillbaka sig, så snart de torkat och man använt dem några dar. Detta gäller speciellt tajta jeans.

Ska testa igen med några jeans som är på gränsen till för korta, tack för tipset!

MacLeod
2005-04-27, 00:16
Nåt liknande tips för att öka vidden på benen? Börjar få för grova lår för mina favoritjeans *grr*

Lite svårare eftersom jeansen är sydda som dom är. Gör som Piranha o alla andra med stora lår eller röv o köp Gabba.

Megatuttarna
2005-04-27, 01:28
Lite svårare eftersom jeansen är sydda som dom är. Gör som Piranha o alla andra med stora lår eller röv o köp Gabba.

Eller Acnes MOD.