Visa fullständig version : Strösocker kontra honung.
Fredrik790
2005-04-22, 09:57
Vad är att föredra av strösocker och honung ur hälsosynpunkt, för att tex smaksätta morgongröten samt varför?
King Grub
2005-04-22, 10:07
Inget av alternativen har någon hälsosynpunkt.
Olika honungssorter kan ha olika fördelning av glukos och fruktos.
Jämfört med strösocker innehåller honung lite mineraler och spårämnen, men det är inte i mängder som på något sätt gör den nyttig. Det är fortfarande rent socker det också.
Vad är att föredra av strösocker och honung ur hälsosynpunkt, för att tex smaksätta morgongröten samt varför?
Jag brukar ha en klick lingonsylt och arspartam-sötningsmedel (mest pga. att jag är diabetiker)
Bra fråga ang. honung endå! Har själv undrat om det är "bättre" än vanligt socker. Thx Mr. Grub !
Honungen ger ju en annorlunda smak till maten, inte bara sötman som vanligt strösocker ger. Det är mest därför jag har det i teet i alla fall. Inga mängder som påverkar hälsan även om det hade varit vettiga mängder av nån mineral.
Doctor Snuggles
2005-04-22, 23:00
Honungen har visserligen nån slags phytonutrienter, så hälsosammare är den nog alltid.
WHITEFOLKS
2005-04-22, 23:05
vet inte om det är phytonutrienterna men läste nånstans (fråga inte efter källa :) ) att honung skulle ha vissa antiinflammatoriska egenskaper
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.