Djens
2005-04-21, 18:49
Hej!
Vetinte om denna passar in här eller på träningsforumet, så jag gör ett försök.
Jag brukar inte ha så mycket tid att träna, så jag brukar istället för
att köra ett pass om dagen med div. muskler köra igenom kroppen
helt ca 2 ggr/vecka. (Suboptimalt jag vet). *innocent*
Men då är frågan om proteinsyntesen är som mest "uppumpad",
(kommer inte på ett bra ord) den dagen jag tränar och sen dagarna efter?
Jag vet att proteinsyntesen är som mest effektiv timmarna efter jag tränat, samt ett antal timmar efter det men inte hur det är efter säg 24+ timmar,
om den avtar sakta men säkert eller ligger på runt samma nivå.
Fråga 2:
jag tänkte att i så fall så ligger jag på runt 10-15% över mitt energi-
behov träningsdagen samt de två följande dagarna. det borde bli runt 800 kcal+ utöver gainer och sen har en dag där jag ligger runt 500 Kcal- , kanske med hjälp av ett HIIT pass. Sen en vilodag där man kanske går en lugn morgonpromenad och ligger på runt 300kcal- den dagen.
Och sedan upprepa den cyklen.
Vet någon om ett sådant schema skulle ge en ökning i muskelmassa medans man samtidigt inte lägger på sig (Så) mycket fett?
Alltså är det bästa upplägget för att som jag, att träna 2 ggr/vecka utan att köra Bulk/Deff perioder?
Vetinte om denna passar in här eller på träningsforumet, så jag gör ett försök.
Jag brukar inte ha så mycket tid att träna, så jag brukar istället för
att köra ett pass om dagen med div. muskler köra igenom kroppen
helt ca 2 ggr/vecka. (Suboptimalt jag vet). *innocent*
Men då är frågan om proteinsyntesen är som mest "uppumpad",
(kommer inte på ett bra ord) den dagen jag tränar och sen dagarna efter?
Jag vet att proteinsyntesen är som mest effektiv timmarna efter jag tränat, samt ett antal timmar efter det men inte hur det är efter säg 24+ timmar,
om den avtar sakta men säkert eller ligger på runt samma nivå.
Fråga 2:
jag tänkte att i så fall så ligger jag på runt 10-15% över mitt energi-
behov träningsdagen samt de två följande dagarna. det borde bli runt 800 kcal+ utöver gainer och sen har en dag där jag ligger runt 500 Kcal- , kanske med hjälp av ett HIIT pass. Sen en vilodag där man kanske går en lugn morgonpromenad och ligger på runt 300kcal- den dagen.
Och sedan upprepa den cyklen.
Vet någon om ett sådant schema skulle ge en ökning i muskelmassa medans man samtidigt inte lägger på sig (Så) mycket fett?
Alltså är det bästa upplägget för att som jag, att träna 2 ggr/vecka utan att köra Bulk/Deff perioder?