handdator

Visa fullständig version : Första deffen!

agahowa22
2005-04-16, 13:11
Hej. har kollat runt lite för att försöka få en bra kost jag är 17 snart 18år 172cm och väger 78kg. när ja räknade på en sida fick ja fram att i vila har jag 2016cal och gångrade med 1,45 å fick då 2900. hoppas detta stämmer.

om ja dår ta bort 500cal så får ja då i vila 1500cal/dag =S och 2400cal/dag vid träning.
Jag tränar ca 4-5 dar i veckan på gym och ska börja gå på morgonen i ca 30-60min

Här är mitt kost schema som ja har byggt i hop av mina få kunskaper ja har.

Frukost: 2dl havregrynsgröt 1-2dl mellan mjölk ev en frukt

Mellanmål: keso eller kesella med funlight eller frukt med lite nötter. Vet dock ej hur mycket ja ska ta av allt har inte riktigt räknat på de.

Luch: oftast skolmat och till de brukar ja ta en hel del rivna morötter, inte ofta vanlig sallad borde ja ta de istället lr lite av varje?

Mellanmål: som de första ev en grov macca med kalkon?

Efterträning: en proteindrink (super mass fuel)

Middag(kan ibland hamna innan träning): mammas mat den e oftast ganksa nyttig vad jag sett och gämfört med olika förslag ja hittat på forumet.
äter middag 1.5h efter träning om ja tränat innan borde de ta längre tid lr kortare?

kvällsmat: ett päron =)

komentera gärna både possetivt och negativa saker. lägg gärna till egna matförslag ja kan byta ut mot nått eller liknande.

agahowa22
2005-04-16, 13:12
glömmde säga attmin målivkt är ca 70kg =)

Tulork
2005-04-16, 13:17
Hej. har kollat runt lite för att försöka få en bra kost jag är 17 snart 18år 172cm och väger 78kg. när ja räknade på en sida fick ja fram att i vila har jag 2016cal och gångrade med 1,45 å fick då 2900. hoppas detta stämmer.

om ja dår ta bort 500cal så får ja då i vila 1500cal/dag =S och 2400cal/dag vid träning.
Jag tränar ca 4-5 dar i veckan på gym och ska börja gå på morgonen i ca 30-60min

Här är mitt kost schema som ja har byggt i hop av mina få kunskaper ja har.

Frukost: 2dl havregrynsgröt 1-2dl mellan mjölk ev en frukt

Mellanmål: keso eller kesella med funlight eller frukt med lite nötter. Vet dock ej hur mycket ja ska ta av allt har inte riktigt räknat på de.

Luch: oftast skolmat och till de brukar ja ta en hel del rivna morötter, inte ofta vanlig sallad borde ja ta de istället lr lite av varje?

Mellanmål: som de första ev en grov macca med kalkon?

Efterträning: en proteindrink (super mass fuel)

Middag(kan ibland hamna innan träning): mammas mat den e oftast ganksa nyttig vad jag sett och gämfört med olika förslag ja hittat på forumet.
äter middag 1.5h efter träning om ja tränat innan borde de ta längre tid lr kortare?

komentera gärna både possetivt och negativa saker. lägg gärna till egna matförslag ja kan byta ut mot nått eller liknande.

Jag tycker faktiskt det ser bra ut. Men hade jag varit du så hade jag ändrat på min frukost och gjort den mer stabil, lite mer mat dvs.

T ex 1dl havregry (2dl vatten), 2 dl mjölk. 3st GROV mackor med t ex mackkrill, räkost... Stadig frukost=stadig dag :hbang:

Fangface
2005-04-18, 01:14

Skulle lagt till lite långsamt protein till det (kött/fisk/mjölkprotein)