Visa fullständig version : Synonymer på att gå ner i vikt.
Deffa Banta Dieta
Olika ord för en och samma sak eller finns det skillnader ..
Ordet är fritt..
Deffa= bränna fett men ändå ha kvar muskler
Banta= gå ner i vikt
Dieta= äta nyttigare
Diet betyder väl egentligen kosthållning, vare sig det handlar om diet för viktminskning eller viktökning. Dock används ju ordet Diet i folkmun oftast vid kosthållning för vikt-/fettminskning.
Cutta = SATS/turk slang för bli hård till sommarn alt. skära nån
Rippad = Tävlingshård
Deffa/Diet = Seriös kosthållning med mål att gå ner i vikt
Banta = Viktväktarna
johnnytex
2005-04-15, 16:46
Diet betyder väl egentligen kosthållning, vare sig det handlar om diet för viktminskning eller viktökning. Dock används ju ordet Diet i folkmun oftast vid kosthållning för vikt-/fettminskning.
Tänkte precis det oxå! Det är så störigt när tjejerna springer runder och pratar om att de dietar, vadå det gör ju alla som äter :confused:
Tänkte precis det oxå! Det är så störigt när tjejerna springer runder och pratar om att de dietar, vadå det gör ju alla som äter :confused:
Njae, alla som äter på ett givet sätt för att nå ett mål. Har man som mål att bli fet och aktivt strävar efter att äta sig fet - följer man en diet. Äter man bara svensonmat och råkar bli fet av det, är det inte en diet. Det medvetna valet är vad som kännetecknar en diet.
undernära, flaskhals, såga, smida, svarva
regim säger jag men det är för det heter det på franska och jag har alltid tyckt det var ett bra ord för det.
jag är då på en fettnötardiet
johnnytex
2005-04-15, 18:02
Njae, alla som äter på ett givet sätt för att nå ett mål. Har man som mål att bli fet och aktivt strävar efter att äta sig fet - följer man en diet. Äter man bara svensonmat och råkar bli fet av det, är det inte en diet. Det medvetna valet är vad som kännetecknar en diet.
Att välja att inte följa någon enskild diet då är ju oxå ett val ;)
edit: skrev nog lite muddigt först haha
TrasMannen
2005-04-15, 18:06
Slakta
Fräsa
Lätta
Crafta
Är det inte en diet att välja att inte följa någon enskild diet då. Det är ju oxå en val ;)
Är valet medvetet och det har funnits en tanke bakom det så är det en diet. De jag tänker på är dock sådana som inte känner till begreppet diet alls och bara lever.
johnnytex
2005-04-15, 18:11
Är valet medvetet och det har funnits en tanke bakom det så är det en diet. De jag tänker på är dock sådana som inte känner till begreppet diet alls och bara lever.
Haha, jo, var tvugen att fylla upp min drygmätare idag bara *screwy*
Finns ju även en del fjollor som säger att dom ska bli fit. Dom använder även ordet för att tex säga att armsträck gör dom "Fit" i bröst och armar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.