Visa fullständig version : Kyckling
Hej, precis dragit igång med deffen och har valt kyckling som måltid (lunch och middag) det jag undrade är om det blir skillnad negativt eller possitivt beroende på hur man tillagar kycklingen, dvs grillat, stekt (ugn) micrat etc..
Sen också om någon persom har något bra tips på vad man kan göra med kyckling än att bara äta det med ris och grönsaker. helst kalorisnålt då ;)
Vore nice :D
ciao
Hej, precis dragit igång med deffen och har valt kyckling som måltid (lunch och middag) det jag undrade är om det blir skillnad negativt eller possitivt beroende på hur man tillagar kycklingen, dvs grillat, stekt (ugn) micrat etc..
Sen också om någon persom har något bra tips på vad man kan göra med kyckling än att bara äta det med ris och grönsaker. helst kalorisnålt då ;)
Vore nice :D
ciao
Blir ju nyttigare i ugnen, då du inte använder så mycket matfett/olja...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=40568 <-- kan du ju testa. Smakar inte direkt som "vanlig kyckling med ris" :)
Ska själv fixa till det nu :)
Själv åt jag precis kyckling med fullkornspasta å grönsaker. Jag brukar bara lägga kycklingfiléerna i en ugnsfast form. Häll över nån dl. vatten med grönsaksbuljong och LITE Sambal Oelek över, salt å peppar förstås. Kanske 20-30 min i 200 grader - inte för länge, då blir den bara torr. Mycket enkelt å saftigt & gott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.