handdator

Visa fullständig version : hur?

mangemani
2005-04-10, 21:42
hur ser detta ut nu då:

frukost: havregryns gröt,protec + frukt + lättmjölk i gröten
mellanmål:protec+ frukter
lunch:stor portion pasta och nån ren proteinkälla
eftertränings målet: (gainer)
middag:stor portion pasta eller annan långsam kolhydrat samt protein
mellanmål: protec + frukt
mål: lite mindre portion med pasta och protein
kvällsmål:kan variera,makrill i tomatsås,protec med lite fett i osv

kcal är räknade och uppdelade i varje mål,så den delan är jag säker på.
till varje mål blir det nån nyttig fettkälla med(tex köttet kommer stekas i raps/solros osv olja).

kommer också käka ALA vilket jag tar 20 min innan frukost(direkt när jag kommer in från morgon promenaden),20 min innan lunch och 20 min innan middag.

promenerar 60 min i rask takt 4 ggr i veckan sam ligger på -500.

så,hur ser det ut?

King Grub
2005-04-11, 06:12
Jag vet inte vad du menar med "stor" portion pasta, men flera "stora" portioner pasta plus en mindre och gröt på det låter som mycket kalorier med tanke på att jag har för mig att du sagt att du är stillasittande förutom gymträningen. Om det stämmer fortfarande?

Inget fel alls på kosten annars! :) För dom flesta ser det nog mer ut som en bulk än en deff i o f s.

Lizzie
2005-04-11, 11:30
Snälla Grub. Kan du bara förklara lite snabbt vad bulk och deff är? :em:
(tråden är ju lånad, så kanske inga uppsatser)

King Grub
2005-04-11, 11:44
Deff=definition. När man tränar och äter för att förlora kroppsfett och få sina muskler definierade och synliga med så liten muskelförlust som möjligt.

Bulk är inriktad på uppbyggnad och viktökning och överätning. Det är önskvärt om så mycket som möjligt av viktökningen består av muskelmassa, men en viss fettökning är ofrånkomlig. Vissa tar bulk "to the extreme" och äter sig grisfeta, men det är en annan sak. ;)

Lizzie
2005-04-11, 11:56
Tack! Då var det som jag trodde, men det är ju bättre att fråga ändå.

mangemani
2005-04-11, 12:20
Jag vet inte vad du menar med "stor" portion pasta, men flera "stora" portioner pasta plus en mindre och gröt på det låter som mycket kalorier med tanke på att jag har för mig att du sagt att du är stillasittande förutom gymträningen. Om det stämmer fortfarande?

Inget fel alls på kosten annars! :) För dom flesta ser det nog mer ut som en bulk än en deff i o f s.

har räknat ut min dagliga kcal summa,beräknat både efter dom dagar jag tränar och är stilla sittande och har då delat upp dom i dom olika målen.

det jag menar med stora mål är att jag käkar lite extra och det gör jag efter träningen,målet före träningen och vid frukost.

men är det inge bra att käka stora portioner då och då?