handdator

Visa fullständig version : Glass ?

brolinho
2005-04-07, 15:16
Två månader kvar till sommar perioden. Nu är jag så förtjust i glass. Det innehåller en del proteiner, kolydrater men också mycket fett.

14.g fett
03.g protein
19.g kolhydrat

Jag har väldigt lite underhudsfett, det är genetiskt. Dock har jag hört att fett lägger sig på magen hos killar, detär just den jag vill ha fram till sommaren. Då undrar jag om det sätter sig mest där, eller om det är utspritt över hela kroppen ?

Väger 62 kg och är 176 lång, så jag är smal. Vad tror ni, ska jag skippa glassen i 3-4 månader ?

Thony
2005-04-07, 15:17
1: Det finns redan en tråd om just glass
2. Kosttillskott ?
3 jag gilar glas

King Grub
2005-04-07, 15:20
Varför gäller frågan just glass? Om du överäter lägger du på dig kroppsfett. Äter du mer än du gör av med kommer du att gå upp i fettvikt; det kommer inte vara glasskalorierna specifikt som lägger sig kring midjan. :)

brolinho
2005-04-07, 15:23
Tack för svaren, och sorry för fel forum.
Tittade inte så noga var jag gick in och kost och kosttillskott är rätt lika i början.

King Grub: Alltid lika bra :)

Junior
2005-04-08, 11:53
Jag hade helt klart tagit en promenad extra och fortsatt äta glassen, glass är gott! :cool:

Kan tipsa om GBs lättglass som jag gillar (iallafall Choklad), den innehåller inte riktigt lika mycket energi. :thumbup:

Lasse Kongo
2005-04-08, 11:56
det går att deffa på glass med, bara du gör av med skiten *flex*

Entity
2005-04-08, 12:32
är glass ok när man är sjuk? känns som man har svårt att få i sig 3000 kcal förmodligen bränner kroppen mer, har 39c feber nu,.

Bigbulka
2005-04-08, 12:36
Bättre att äta nått än att inte äta alls.

Beast
2005-04-08, 14:47
Grymt mycket protein innehöll den! Ska LÄTT byta ut vasslet/kaseinet mot detta!
Me be mista optimal

HenrY
2005-04-08, 15:55
Grymt mycket protein innehöll den! Ska LÄTT byta ut vasslet/kaseinet mot detta!
Me be mista optimal

Vad?

King Grub
2005-04-08, 15:58
Ironi? ;)

HenrY
2005-04-08, 16:01
Ironi? ;)

Jahaja, han menade den första glass sorten i topicen. Fattade inte det först haha.

mini_Arnold
2005-04-08, 16:20
Kan tipsa om GBs lättglass som jag gillar (iallafall Choklad), den innehåller inte riktigt lika mycket energi. :thumbup:
Den är riktigt god! Mitt lördagsgodis

Junior
2005-04-08, 18:25
Ofta mitt med. Vaniljen kan vara OK om man låter den smälta lite och äter den med bär eller något liknande till.

Är det någon som har hittat flera sorters glass som har (jämförelsevis) vettigt innehåll?

JAM
2005-04-09, 00:00
Jag har väldigt lite underhudsfett, det är genetiskt.Hur menar du då? :confused:Dock har jag hört att fett lägger sig på magen hos killar, detär just den jag vill ha fram till sommaren.Nu förstår jag inte. Om du har så lite underhudsfett som du säger, då borde du ju redan se rutorna...?

brolinho
2005-04-09, 00:32
Hur menar du då? :confused:Nu förstår jag inte. Om du har så lite underhudsfett som du säger, då borde du ju redan se rutorna...?

Jo min farfar och fader är "senliga", liksom totalt utan fett. På pappa syns hur mycket blodådror som hälst, tror att han inte döljer någon hehe. Jag har det inte lika jobbigt med det. Men jag är lika "senig". Finns knappt något fett. Testade förra året med att inte anstränga mig annat än på idrotten i skolan, under 3 månader då fotbollen hade break. Jag åt typ pizza/kebab varje helg, chips, cola, glass, godis dagligen you name it. Tro det eller ej, jag gick upp 3 kg, men dem försvann efter två veckor med fotbollen. Hade stora problem med min vikt förr, det ända som gör att jag ökar i vikt är styrketräning.

Jo visst syns fyra rutor, men vart har de andra gömmt sig ? Ok, jag har inte de största rutorna, men de kan man inte ha vid 16 års ålder..

Här är magen (http://hem.bredband.net/marcus11/magen.JPG)

JAM
2005-04-09, 01:07
Jo min farfar och fader är "senliga", liksom totalt utan fett. På pappa syns hur mycket blodådror som hälst, tror att han inte döljer någon hehe. Jag har det inte lika jobbigt med det. Men jag är lika "senig". Finns knappt något fett. Testade förra året med att inte anstränga mig annat än på idrotten i skolan, under 3 månader då fotbollen hade break. Jag åt typ pizza/kebab varje helg, chips, cola, glass, godis dagligen you name it. Tro det eller ej, jag gick upp 3 kg, men dem försvann efter två veckor med fotbollen. Hade stora problem med min vikt förr, det ända som gör att jag ökar i vikt är styrketräning.

Jo visst syns fyra rutor, men vart har de andra gömmt sig ? Ok, jag har inte de största rutorna, men de kan man inte ha vid 16 års ålder..

Här är magen (http://hem.bredband.net/marcus11/magen.JPG)Sorry, men jag var lite ironisk när jag frågade hur du menade. Jag tror nämligen inte att det handlar om så mycket genetik i ditt fall. De allra, allra flesta som "kan äta huuuuura mycket som helst", äter egentligen endast mycket vid några få mål om dagen. Utslaget på hela dagen blir det inte speciellt mycket alls. Därför går det bra att klämma in en pizza eller en massa chips ibland utan att det totala kcalintaget blir så värst högt. Så olika är vi människor trots allt inte. Äter du fler kcal än du förbrukar, går du upp i vikt. Vissa har lätt att få i sig dessa kcal, andra inte.

King Grub
2005-04-09, 05:41
Finns knappt något fett.

Jo visst syns fyra rutor, men vart har de andra gömmt sig?

Under fett. ;) Du har en helt normal mage med lite "tonårsfläsk". Inget konstigt, precis som Jam säger.