Visa fullständig version : Optimalt mål efter 3-4 timmar low intense cardio?
Ja, frågan står i topic. Just nu dricker jag en liter lättyoghurt. Skulle en druvsocker / vassle-drink vara bättre? Eller n¨ågot helt annat? Det ska som vanligt när det gäller mig vara något snabbt att göra och äta ;) Målet innan cardion är en vanlig måltid t.ex spaghetti / ris med kött / fågel / osv.
AFanatic
2005-04-07, 15:14
Hittade du inte ut ur skogen, när du var på promenad lr? :D
Brevbärare ffs *grr27*
Men ibland cyklar jag vilse i skogen *cry*
Jag skulle äta lite mer kolhydrater till yogurten men det beror ju lite på vad du har för syn på kolhydrater i dieten i övrigt.
Jag skulle äta lite mer kolhydrater till yogurten men det beror ju lite på vad du har för syn på kolhydrater i dieten i övrigt.
Hmm, ok. Jag är allmänt positiv till kolhydrater. Äter ganska lite fett, så det brukar bli ganska mycket kolhydrater. Annars så brukar jag ungefär en timme efter yoghurten äta 3dl havregryn med mjölk. Kanske det räcker som "efter" mat?
Men jag har ingen bra koll på hur mycket kolisar man verkligen behöver vid så lång ansträngning.
Edit: det är alltså fruktyoughurt. 100-130 gram kolhydrater alltså. Tänkte om du tänkte på "vanlig" yoghurt :)
Metal_boy_
2005-04-08, 02:42
efter 3-4tim så skulle jag nog satsa på snabba kolhydrater. Det är skillnad på en morgonpromenad som ligger på 40min - 1tim. 150-160g skulle du nog kunna slänga i dig efter en så pass lång tid, sen käka vanlig mat 1-1,5tim senare. Alternativ: att du kastar i dig 100g snabba och käkar vanlig mat efter 20-30min.
för mig e brevbäraryrket ett 4-5 timmars HIIT pass :whipped:
för mig e brevbäraryrket ett 4-5 timmars HIIT pass :whipped:
Hehe jo, beror ju på vad man har för område :)
Springportar är väl lite HIIT, medans villa är low intense.
Men 4-5 timmar? Vad har ni för jätteområden?
jag har inga villor =(
springportar å hissportar..
har bara jobbat där i några veckor så de blir 4-5 timmar för mig, som hälften av tiden springer allt vad jag kan åt fel håll :em:
jobbar i centrala gbg.
men men...de e ju betald träning ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.