Visa fullständig version : Sprit eller öl ???
Hallo alla
Va är minst onyttigast om man dricker en viss mängd alkohol me öl eller samma mäng alkohol med sprit ???
Ölen ger fler kalorier. Ungefär 50 kcal/dl. Min huvudräkning säger mig att motsvarande tal för 40% vodka är knappt 30 kcal/dl. Givetvis skall du inte blanda ut vodkan annat i vatten eller sockerfri läsk!
Minst onyttigast...
Om du med onyttigt menar kalorier så ger ölen fler än spriten. Dvs om du dricker den ren.
Men ingetdera är nyttigare än det andra. Ska du festa och vill dricka alkohol, dirck det du tycker är gott, öl eller drink ger bara marginella skillnader, så pass marginella att om du bryr dig om den marginalen borde du inte dricka alls. Typ :)
Ska du festa och vill dricka alkohol, dirck det du tycker är gott, öl eller drink ger bara marginella skillnader, så pass marginella att om du bryr dig om den marginalen borde du inte dricka alls. Typ :)
Det var väldigt bra skrivet, instämmer till fullo.
OnT: Det sägs ju att öl och vin innehåller viktiga antioxidanter och de missar ju med spriten.
Snackar vi grovfylla eller?
Kan rekommendera salongsberusning, den är gode skön.
Bara du blandar det med funlight så blir det optimalt! ;)
Mjölkdrinkar, white russian, bananlikör-vodka-mjölk osv. kan ju vara något, lite näring iaf.
Kaboffastar
2005-04-06, 21:59
eller så tar du bara 30 cl sprit.. dricker det på 10 sekunder, där har du en relativt "nyttig" fylla =P å halvfull lär du bli iaf. sen skippa kebabpizzan på nattkvisten och strunta i kylskåpet när du kommer hem haha
Bara du blandar det med funlight så blir det optimalt! ;)
Vaddå, man måste ju blanda med Vassleprotein, annars blir inte groggen optimal heller! *slap*
Pest eller kolera?
Nä, men ska du dricka så har det väl ingen betydelse?
Jag upplever dock att jag blir mer uttorkad om jag dricker öl...
Fettecke
2005-04-07, 08:39
själv tycker jag att har du bestämt dig att du ska dricka, så är det väll inget du ska ha i bakhuvet om vad som är nyttigast, nyttigast är att gefan i spriten totalt...
Drick vad du vill med gott samvete, och dagen efter så vet du att du inte har ett underskott på kcal:)
Kaboffastar
2005-04-07, 09:15
Vaddå, man måste ju blanda med Vassleprotein, annars blir inte groggen optimal heller! *slap*
Du bör inte blanda tillskott med alkohol.. finns ofta cp ämnen i tillskott som inte är vidare bra att mixa med alco
King Grub
2005-04-07, 09:17
Inte proteinet i alla fall.
Hallo alla
Va är minst onyttigast om man dricker en viss mängd alkohol me öl eller samma mäng alkohol med sprit ???
Gör som andra seriösa byggare och knarka istället.
Det är mkt bättre för träningsresultaten. Finns inte
många byggare som dricker alkohol när det finns
bättre alternativ(för träningsresultaten alltså).
Sen är det ju inte så bra i övrigt att knarka, det
kan vara värt att uppmärksamma.
Gör som andra seriösa byggare och knarka istället.
Det är mkt bättre för träningsresultaten. Finns inte
många byggare som dricker alkohol när det finns
bättre alternativ(för träningsresultaten alltså).
Sen är det ju inte så bra i övrigt att knarka, det
kan vara värt att uppmärksamma.
Eller så slutar man att se på dryckerna som berusningsmedel/drog i första hand och dricker det som är gott i lagom mängd lagom ofta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.