handdator

Visa fullständig version : gainer innan

mangemani
2005-04-05, 15:06
nu på måndag hade man tänkt att börja röra på sej lite.
börjar väl med en kopp kaffe som man alltid brukade göra och sen tar man sej en 50-60 min lång promenad i rask takt.
men sen när man kommer hem så hade jag inte tänkt att slänga mej på kylskåpet direkt och börja med frukosten utan gå in och dusha osv,kanske dröjer 30-40 min innan jag får i mej frukosten...är det då bra att kanske ta en gainer direkt när man kommer in och låta den verka medans?

King Grub
2005-04-05, 15:15
Vad menar du med låta verka?

Inte en chans i världen att du behöver druvsockersnabba kolhydrater efter en morgonpromenad. Det vore en smärre katastrof att börja dagen med.

Vassleprotein kan du använde; det gör ingen skada, men jag vet inte om det gör någon märkbart positiv skillnad heller. Men ät en banan eller en brödskiva till i stället, inget druvsocker/maltodextrin.

mangemani
2005-04-05, 15:23
Vad menar du med låta verka?

Inte en chans i världen att du behöver druvsockersnabba kolhydrater efter en morgonpromenad. Det vore en smärre katastrof att börja dagen med.

Vassleprotein kan du använde; det gör ingen skada, men jag vet inte om det gör någon märkbart positiv skillnad heller. Men ät en banan eller en brödskiva till i stället, inget druvsocker/maltodextrin.

ok.
det jag menade var att kroppen skulle ha lite att ta utav medans man gjorde sej iordning.
har dock inget vassle,utan bara protec,duger en sådan?

King Grub
2005-04-05, 15:26
Vilken fullvärdig proteinkälla som helst.

Snabba kolhydrater på morgonen utan hård ansträngning lägger grunden för en dags effektiv fettinlagring. :thumbup: