Logga in

Visa fullständig version : Vad göra angående deff/bygga?

Granpa
2005-04-04, 23:28
Hallå där!
Har ett sådant fruktansvärt jävla dilemma.

Jag vill gärna gå ner i fettvikt men fortfarande bygga muskler.
Vad jag läst så är det skitsvårt. Detta är mina stats just nu:

Längd: 175 - 176cm
Vikt: 96 - 97Kg
Tränat: ca 1år styrketräning

Jag skulle gärna vilja gå ner i fett för att få lite mer definition på musklerna samt p.g.a att jag uppenbart väger för mycket. Visst skulle jag kunna deffa under en tid men vafasen om man inte kan bygga muskler under deff så tycker jag att det är lite slöseri med tid kanske? Jag menar, jag ser ju mig själv som en nybörjare och jag vill ju bygga muskler, bygga muskler och återigen bygga muskler. Samtidigt vill jag ju dock lose:a lite fett så man kan se lite fräsch ut. Jag blir faen gråhårig bara jag tänker på skiten.

Det verkar ju vara en prioriteringsfråga om man antingen skall bygga muskler eller lose:a fett.

Är det värt att deff:a? Kanske något jag själv har det bästa svaret på egentligen. Vad skulle ni gjort?

Herregud vilken fjortistråd...

formula4shape
2005-04-04, 23:44
Deffa och bygga går inte hand i hand. Gör en sak i taget så får du mycket snabbare och bättre resultat...
Starta med att gå ner till en lämplig vikt, där du känner dig nöjd med dig själv, sedan börja bygg utifrån det. Läs på forumet hur du ska lyckas, och styrketräna under hela förloppet. Sätt upp mål och ge dig inte förens du når dem! Deffa går fort, bygga tar lång tid...tänk så..du förlorar inte speciellt mycket på att ta bort några kilo.

mmmCay
2005-04-05, 00:06
Är det värt att deff:a? Kanske något jag själv har det bästa svaret på egentligen. Vad skulle ni gjort?

När man deffar, lyftar man fortfarande vikter. Jag ökar i styrka under deff, även om jag inte ökar i muskelvikt/volym.

Här finns en annan anledning att deffa: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=789027&postcount=5

aliquis
2005-04-05, 11:25
Rent spontant tycker jag du kan köra en deff ändå om du känner dig för fet, första året har ju redan gjort och utseendemässigt gör väl mindre isolering större för utseendet.