handdator

Visa fullständig version : Gainer efter konditionsträningen.

Fatcan
2005-04-04, 19:04
Ska man dricka en gainer efter man kört ett hårt konditionspass med ändamål att bränna fett? Kommer det påverka fettförbränningen?

KIRE
2005-04-04, 19:10
Ska man dricka en gainer efter man kört ett hårt konditionspass med ändamål att bränna fett? Kommer det påverka fettförbränningen?

Ja drick gainer. Nej det påverkar inte fettbränning negativt.
Vill du veta varför så sök upp en av alla äldre trådar i ämnet :)

mvda
2005-04-04, 19:36
själv trodde jag inte man skulle slänga i sig en gainer efter konditionsträningen. Om man nu ska det, hur "hårt" måste man träna för att man ska ta en gainer?

KIRE
2005-04-04, 19:50
själv trodde jag inte man skulle slänga i sig en gainer efter konditionsträningen. Om man nu ska det, hur "hårt" måste man träna för att man ska ta en gainer?

Använd sökfunktionen :)

hasse36
2005-04-04, 20:25
Om man nu ska det, hur "hårt" måste man träna för att man ska ta en gainer?Vad menas med "hårt"? Det finns inte många typer av träning som förbrukar så lite energi som styrketräning.

Du skriver att du vill bränna fett och då skall du rimligtvis inte bryta ditt katabola tillstånd genom att ta en gainer. Vill du förbättra din kondition, ja då skall du nog ta en gainer.

King Grub
2005-04-04, 20:28
Jag skulle kört på vanlig mat, om det inte varit frågan om 60+ minuters stenhårda intervaller, kanske. Vassleprotein kan du använde; det gör ingen skada, men jag vet inte om det gör någon märkbart positiv skillnad heller.

Kör du cardion i konditionssyfte och prioriterar återhämtning och glykogeninlagring framför fettförbränning kan du visst använda dig av en gainer också. Runt 1.2 g kolhydrat per kilo kroppsvikt direkt efter passet i sådana fall. Prioriterar du fettförbränning kanske du kan välja kolhydrater från vanlig mat med medelhögt GI, t ex flingor, potatis, müsli, bröd, havregryn osv.

Fatcan
2005-04-04, 21:04
Okej, tack för svaren. Det är altså ingen risk att muskler bryts ned ifall man inte får i sig snabba kolisar+protein direkt efter konditionsträningen?