handdator

Visa fullständig version : Mallans kur i ur och skur

Sidor : [1] 2 3 4 5

Mallan
2002-04-26, 11:42
Å så var det då äntligen fredag. Veckans dos av styrketräning är avklarad med diverse resultat. En sak är säker..träningsvärken känns ordentligt i mage och ben.

Den här veckan fick jag träna på ett av gymen i Düsseldorf (pga av jobb). En lite annorlunda upplevelse. Här tränar "Helmut" med jättelika muskler och acneproblem tillsammans med den något tanigare "Tanja" och så kom jag dit förståss. Det pumpas och stönas och ut ur högtalarna dunkar peppande musik.

På måndagen körde jag bröst och triceps med bra resultat. Styrkan höll även i sig under tisdagen då det var dags för biceps och rygg. Sen kom smällen...ben på onsdag och ett smått blodsockerfall efter träningen och en mer eller mindre ostabil ställning på vägen hem. Att svetten lackade pga av värmen inne i gymet gjorde nog inte saken bättre.
Igår avslutades veckans grovjobb med mage och axlar. Fick mjölksyrekänsla nästan med en gång i axlarna medan magövningarna flöt på bra. Har använt i stort sett samma vikter som veckan innan då jag fick gå ner ett 1/2 kilo på en av axelövningarna (hantlar utmed sidorna), hrrmmm.

Som sagt, nu är det helg=ätardag och uppladdning.
Viktmässigt säger spegeln att jag minskat (ser resultat på magen). Vågen har jag lagt på hyllan ett tag. Går in på v.10 på deffen nästa vecka. :rolleyes: :D :D :(

[ 08 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Forest
2002-04-26, 18:18
Det var en flitig arbetsvecka! Var du på mässan?

Fortsätt den här journalen nu.

Mallan
2002-05-08, 15:03
Tyvärr var jag inte iväg på mässan. Var tvungen att åka hem över helgen och självklart var mässan just den helgen, men, men. Jag hörde att en av de berömda tyskarna hade varit på gymet som jag går till och spänt upp sig i olika "posar".

Efter att ha varit på hemmaplan under valborg är jag nu tillbaka i Düsseldorf. Det var riktigt skönt att komma hem och få köra på ett fräscht gym med nya maskiner.
På måndagen körde jag bröst/triceps nere i Düsseldorf. Låg kvar på samma vikter som förra veckan.
Tisdag och onsdag blev det endast konditionsträning. På torsdag blev det axlar och mage. Tog i för kung och fosterland och det kändes lättare med axelövningarna jämfört med förra omgången (samma vikter). På magövningarna orkade jag flera repetitioner (ligger på bröstmaskinen och drar upp raka ben för att avsluta med att trycka upp bäckenet??!!)3x30 innan det tog total stopp. I maskinen för sidorna ökade jag till 7:an(?), körde ytterligare 2 övningar.
Fredag och dags för ben. Körde så svetten lackade, låg i medel kvar på samma som tidigare men i högt tempo.
Lördag och sista styrkepasset för den här veckan=biceps och rygg. Här kände jag stor skillnad då jag körde "omvänd" chins och liknande övning fast med biceps som "huvudmuskelgrupp" (finns det ett sånt ord). Jag använder mig av chins/dips maskinen här, men utan motstånd utan börjar på högsta läge och håller emot på nedvägen. Kul!
Blev lite stressad på slutet då gymet stängde. Rygg gick bra, ökade till 60kg där man sitter och drar ner (måste lära mig namnen på alla maskiner). Körde rodd, latsdrag och även svanken där jag ökade till 8:an.
Igår blev det åter bröst/triceps i Dûsseldorfsgymlokal. Ökade i hantlarna till 12kg samt i två tricepsövningarna. Känner mig laddad inför dagens pass. Av någon anledning känner jag ett visst energiöverskott vilket bidrog till ett x-tra cardiopass igår. Viktmässigt är jag nere i 58kg efter 10v deff (började på 65kg) och har även börjat med Fairings Kreapyr i förra veckan. :D ;)

Mallan
2002-05-10, 11:27
Tänk att det ska vara så himla svårt att sova ut trots helgdagar....Av någon anledning vaknar jag i ottan vare sig jag går och lägger mig sent eller inte. Skapligt frustrerande när jag känner hur kroppen trånar efter vila. Tja, jag får väl se det positivt, snart e re måndag.....

Igår var det dags för ännu ett biceps/rygg pass och dagen innan dess axlar och mage. Tyvärr har man endast två magmaskiner så det gäller att improvisera och "bygga" egna lösningar. Generellt har det kännts bra. Nu återstår benträningen innan den här veckan är fulländad. Blir ikväll.
Tycker mig känna en positivt resultat av Kreapyret som jag började med i förra veckan. Vet inte om det kan ge så snabb effekt, men jag känner mig i alla fall psykiskt större och starkare.

:D :D

Mallan
2002-05-13, 16:09
Ughh, helgen är över. Känner mig lite seg efter gårdagens "ätardag", halsbrännan e ju annars nå´t jag drabbats av den senaste månaden. Så himla underbart när dagen-D kommer och man får frossa i allt möjligt mumsigt. Lakrits i alla de möjliga former och smaker, mrmmmrmm.
Drabbades av en klar energikick under söndagen och trots min dagliga morgonprommis blev det en tur till gymet och lite cardiomaskins träning i 40min. Svetten lackade.
Benträningen under fredagen gick mot förväntan bra. Trodde att jag skulle vara mer orkeslös, men även dagens sista övning -utfall med 10kg hantlar i vardera hand- gick bra. Ökade på insida lår till 14 (icke kg) och utsidag lår till 11:an.
Tåhävningarna (vaderna) ökade jag till 111:an (fråga inte hur mycket det är i kg), benpressen låg kvar på 110kg.
Provade dessutom en ny övning för baksida lår där man står upp, men har samma princip som den sittandes, dock med sämre resultat för min del. Tycker dessutom att det är lätt att spänna sig i svanken, men det är väl en övningssak antar jag.
Som sagt nu e re måndag, dax att ta sig från jobbet och börja ladda inför kvällens träningspass...axlar & mage eller bröst & triceps hm, får se helt enkelt...
:D :rolleyes:

Mallan
2002-05-14, 09:41
Solen strålar från en klarblå himmel, vad mer kan man önska sig en dag som denna...känner mig enormt peppad för ett pass på gymet. Passade även på att ladda CD spelaren med Core-22 för att ladda lite x-tra på spårvagnen.
Vet inte om det var solen som fick tyskarna att plötsligt vakna till liv, men de var otroligt hjälpsamma och trevliga idag. Måste erkänna att det underlättar att ha någon som "passar" när det börjar gå riktigt tungt eller när man tom har gått så långt att man inte rör sig en millimeter med vikten. Tack för assistansen!!!
Körde axlar och mage. I vanliga fall brukar axlarna vara rätt tungkörda, men jag tror att gårdagens "ätardag" fick det att kännas lite lättare.
Baksida axlar 2*10 m.10kg & 1*10 m.20kg
Hantlar åt sidorna m. någorlunda raka armar 3*10 á 5kg (kändes ngt lätt, ska nog öka till 6kg nästa vecka)
Mer baksida axlar på bänk 3*10 á6kg hantlar
"Arnold press" (sittandes) 3*10 á 7kg hantlar
Hantlelyft 90grader och uppåt 3*10 á 8kg hantlar
Axelpress i maskin 1*10 á25kg, 2*10 á20kg (fick tokstopp!!)
Magövningen blev hederliga situps (sneda &raka)3*30
Liggandes på lutande bänk m.lyft 3*40,35,30
Tyvärr är utbudet på magmaskiner riktigt dåligt här i Düsseldorf så jag tänkte ev. köra ett x-tra pass när jag kommer hem till gymet i Stockholm (helgen).
Sen var det dags för lite "middag", axlarna ömmar redan... :eek:

Mallan
2002-05-14, 15:14
Aj, oj, oooppss!!
Morgonens promenix som i vanliga fall brukar vara förhållandevis trevlig blev till en riktig mardröm de första 5km!!
Benhinnorna sved och värkte utav bara helsicke...skam den som ger sig, smärta é skönt...gick som en felställd kamel och slutet gott allting gott, när det väl gick över (pust!!) kunde jag fortsätta i normalt tempo som en normal människa. Får nog gnida in lite av liniment stiftet ikväll för att undvika samma "snedträff" imorgon.

Hm, har hört att Stockholm har strålande sol och varmt...här ligger molnen tunga och vinden är på stormstyrka. :mad: :mad:

Mallan
2002-05-14, 15:23
Åhhh, det regnar. Jag HATAR allt skit som kommer ner från skyn, regn som snö..jag vill hem till Stockholm och solsken!!!

Men, men nu ska det inte deppas. Äta lite Protec+ för snart e re dax för ett nytt pass på gymet, yeahhh!! :p

Mallan
2002-05-15, 12:57
Alltså man (jag) kan inte låta bli att erkänna att jag känner en måttlig form av beundran nästintill avundsjuka när man läser en journal från brudar som "Stålkvinnan" :eek:
Eftersom jag är relativt ny på den här typen av idrott och inte är speciellt insatt i hur mycket som krävs för en styrka och kropp av såna dimensioner, speciellt på tjejer, så kan jag ju trösta mig med att ett flitigt tränande och dagligt intag av protein kommer göra susen.... :rolleyes:

Igår blev det ett bröst & triceps pass. Så tokmycket folk i gymet att jag till slut gav upp med att stå i kö och blandade övningarna för fullt. :mad:
Kanske var det som gjorde att jag aldrig hann känna att jag var "slutkörd" i varken ena eller andra muskeln. Bra eller dåligt vad vet jag. Blev även ett litet x-tra cardio pass efteråt, 25min på "cardiomaskinen".

:D

supremo
2002-05-15, 13:02
Ja..det är inte kul, när det är så j-vla mkt folk på gymmet...
Man planerar passet, sen är det sån kö på alla grejjer, så inget funkar som det ska :(

Mallan
2002-05-16, 10:13
Igår var det benpass:

Benpress, 1/2liggandes 3*100kg
Lårcurl 3*6an (?)
Övn. där jag sitter på knä & lutar mig tillbaka för att sedan dra mig upp igen, vikt på bröstet för att göra det tyngre 1*5kg 2*6kg (ökning!)
Baksida lår, sittandes 3*8an
Benpress, liggandes 3*95 (ökning!)
Insida lår 3*14e
Utsida lår 3*12an
"Buttblaster" 3*max Undviker att lyfta benet för högt så svanken lätt blir lidande
Utfall m.2st 10kg hantlar 3*12 (kändes lätt!!)
Tåhävningar 3*117e

Avlutade med 30min på cardiomaskinen då jag "led" av överskottsenergi. Var riktigt nöjd efteråt då benen kännts som en plåga sista gångerna..och nu ökningar!!! Yes!!

Mallan
2002-05-16, 12:45
Är det någon i detta forum som likt mig har upptäckt den underbara, oemotståndliga dunder proteinkällan Cottage Cheese från Valio...18g protein, 0.3%fett och endst 2g kolhydrater (ja, jag vet att det kan vara mkt under deff, men va fan). Äter det som gott som varje morgon till frulle efter dagens morgonprommis.
Ett hett tips är att lägga den i äggviteomeletten och låta den smälta...mmmumms!!!
:D :eek:

Mallan
2002-05-21, 09:44
En pingsthelg i Stockholm med massor av träning och leverans av kosttillskott. Underbart!!
På fredagen traskade jag muntert till posten för att hämta ut min leverans från ************* och Muskelbyggar´n. Här ska laddas!!
Det blev en träff med tränaren på gymet för att kolla upp hur det gått under min tid i Tyskland. Det blev rygg och biceps.
Resultatet blir tyvärr lite krasst då jag låter tränaren hålla koll;
:rolleyes:
Latsdrag
2xRodd
?maskin
Skivstångscurl 1*10 m.18kg 2*10 m.23,5kg
Biceps, arm var för sig 3*10
Bicepsövn. m. "mothåll" 3*10
Tyvärr blev passet lite kortare än normalt.
:(

Mallan
2002-05-21, 09:50
Eftersom magträningen inte blev så lyckad i veckan pga få maskiner (ja, jag vet att man kan göra mycket utan, men..) :rolleyes:
så vart det ett x-tra i lördags.

Ryggläge m. höftlyft 1*40 2*35
Sneda i maskin 1*10*6an, 1*10*7an, 1*10*8an (ökning :D )
Situps i ställning 3*30
Maskin 3*30kg
..maskin2 3*10*4an

Många maskiner och ömma muskler :eek:

Nu är jag redo för kvällens party med tjejerna. Kanske borde nämna att spritkonsumtionen har varit lika med 0 ( :eek: :eek: ) sen nyår!! Uhhmmm...

supremo
2002-05-21, 09:51
Mallan> Den där osten lät väldigt intressant! Den måste jag testa!

Mallan
2002-05-21, 09:55
Tro mig det är en höjdare.
Inhandlade även lite grillad, skivad, kalkon på Vivo i helgen som jag la upp på sidan om. Underbart!!! :D
Massor av proteiner, lite fett och kolhydrater, man undrar ju "hur är det möjligt?!, man frågar sig gång på gång.." :p

Mallan
2002-05-21, 11:53
Kvällen med tjejerna blev otroligt trivsam och lyckad. Med risk för att låta som en alkis av något slag måste jag däremot "slå ett slag" för det underbara vinet! :p
Risken är stor för att det upprepas ganska snart....
En morgonpromenad i strålande sol och kylig luft kändes helt ok, ja helt enkelt underbart. (detta på söndagen).
Ser fram emot en dag med massor av lösgodis och muffins i olika former och smaker...i solen, i stan....å så e jag ledig i morrn oxå!!! :D :D

[ 21 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-05-21, 15:14
Sådärja! Dagens andra Protec+ (choklad den här gången, mums)
och börjar ladda inför kvällens pass. :mad:

Kanske borde nämna att jag är tillbaka i Düsseldorf och det är SOMMAR och VARMT!!!
Morgonpromenaden blir av en helt annan dimension :cool: .
Hade det inte varit för ömmande benhinnor (verkar återkomma dagen efter en flygning :rolleyes: ) hade jag skuttat omkring som en tok på grönbete...
Hade inhandlat ett par "viktarmband" som jag bar omkring på armarna för att få ut mer...väntar på resultat. :rolleyes:

Åhh, vad ser jag där...Cola light...

Mallan
2002-05-22, 11:59
Yeahh, ökning i benträningen :D
Ok, då i alla utom en.. :rolleyes: (den liggande benpressen där jag gick upp till 95 förra veckan och den här max orkade 85 :mad: )

Squats, maskin (för uppvärmning) 3*60kg plus stång
Benspark 3*10*12an
"Finnen" 3*10*10kg platta (6kg förra veckan)
Benpress 1*10*75 2*10*85
Baksida lår (mage) 3*10*5an
Baksida lår (sittandes) 3*10*9an
Insida lår 3*10*15e
Utsida lår/rumpa 3*10*13e
"Buttblaster" 3*10*max
Utfall 3*12*10kg hantlar
Vader 3*10*100

Svettigt värre...

Idag började jag med att lägga till en proteindrink direkt efter träningen, VP2 choklad
:p mums fillibaba!!
Deffen har pågått i 12v (å nåra dar..) och även fast det ligger kvar lite på mage och rumpa så tänkte jag börja jobba lite på att öka(!!!) styrkemässigt...allt i samråd med tränaren förståss.
Å andra sidan borde väl inte 1ynka pynka portion "pulver" x-tra göra så mycket :rolleyes:

[ 22 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

supremo
2002-05-22, 12:04
Nej, det tror jag inte att den göra, märker du att du lägger på dig fett, så dra kalorier på någon annan måltid, proteindrinken, direkt efter träningen, är bland de viktigaste målen under dagen....GLÖM INTE SNABBA KOLHYDRATER OCKSÅ! ;)

Mallan
2002-05-22, 12:08
Hur är det med Kreapyr?! Innan proteindrinken slurpar jag även en mix av ALC, Kreapyr och Glutamin. :eek: (surare mix får man leta efter å andra sidan är pyruvate smaken borta :D ).

Mallan
2002-05-22, 15:29
UUHHHHhh!!!..jag har någonting jag måste erkänna...det blev ingen morgonprommis idag. Första "banget" på 12v.& 5dgr!!! :eek:
Men ok, jag har ju lagt upp ett nytt fokus som innebär ÖKA!! :D

..och när jag låg där i morse och klockan ringde gick jag upp och intog div.sedvanliga tabletter och vätska för att få ut det mesta av promenixen. Gick därefter tillbaka till sängen som jag brukar göra i 30min i väntan på att saker och ting ska börja värka...

Värka var rätta ordet..Jag är öm som en genomtrampad skosula :( varenda muskel ömmar.
..men det är skönt *småler* :rolleyes:

Axlarna och ryggen är "oskadda" och redo för ett pass. :D

Mallan
2002-05-23, 08:42
Dabadooo..på jobbet efter en frisk och härligt morgonprommis. Den blev av idag... :D

Så här blev passet igår;

Rodd 3*10*10an
Latsdrag 3*10*8an
Chins i maskin 3*10 m 5an
Ländrygg (extension) 2*10*15kg 1*10*20kg
Rodd i maskin 3*10*45an
Dito fast "kort" 3*10*80an (tungt)
Excentrisk Chins 3*10
:p
EZ-stång 3*10*20kg
EZ-stång, maskin 3*10*10
Skivstång 3*10*10kg (plus stång)
Hantlar,sittandes 3*10*9kg

Kändes jäkligt skönt, svetten lackade :D

Funderar på att lägga in mer fett i kosten. Ligger idag på en alltför låg dos tror jag.. :confused:

3g fiskolja samt 1tsk rapsolja per dag... :eek:
förutom det som finns i maten förståss, typ mackrill. Tja, börjar med att öka på rapsoljan/druvkärneoljan=2tsk
Hjälp! Vad tror Ni!!????
:confused:

[ 23 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

[ 06 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-05-23, 12:18
Tänk vad enkelt penkelt det vore om inte psyket gjorde sig påminnd med jämna mellanrum :rolleyes: :(

Innan helgen när jag gick med målet att DEFFA kändes träningen något ynklig och kraftlös
..nu när målet istället är BYGG & BLI STARK så får jag en helt annan kick och jobbar för kung och fosterland :D ....trots att jag bara har lagt till 1 (!) proteindrink i kostupplägget :confused: :eek:
...och lite mer fett :confused:

Tja, det är inte alltid det hjälper att vara blond....eller det kanske är därför??!! :confused: Öhhh!

Mallan
2002-05-24, 08:25
Asså fy fablars för dessa byggarbetare :mad: :mad:
Inte nog med att man sover dåligt som det är :( utan vid 05.30 så ska ALLA upp och hoppa :o . Vore väl ok om det var så att jag skulle upp och traska, men idag har jag planerat ett tungt cardiopass på kvällen ;)

Hur som helst. Körde musten ur axlarna igår. :D
Hantellyft åt sidan
2*10*7kg (ÖKNING :D )1*10*6

Hantellyft framåt 3*8*6kg körde vidare m 5kg efter att det tog stopp m.6kg för att komma upp till 10rep
90grader, vinkling framåt 3*10*7kg (Ökning :D )
..oj, forts följer...

Mallan
2002-05-24, 08:26
..

Hantellyft upp 3*10*9kg (öööökning
:D )
Baksida axlar i trissa (?) 1*10*5kg 2*10*7kg

Baksida axlar på bänk 3*10*6kg

Baksida axlar enskilt 3*10*1an
..dito fast ovansida axel 2*10*1an 1*10*2an

Axellyft m. skivstång 2*10*15kg 1*8*15kg körde vidare m. 10kg, 2rep

Hm, mkt axlar..en till :eek:
Maskin, axellyft snett uppåt/framåt 2*10*25,5..här dog jag...1*10*15, blev 10..

Till sist mage :p
Vanliga situps, raka, sneda och 2 maskiner. Finns inte så mkt att rapportera här. Tråkigt utbud på gymet så det gäller att utnyttja och kunna tekniken för att få ut det mesta ur det enkla :rolleyes: :p

I helgen får vi se om jag lyckas tränga in lite chins och dips övningar. Mest för att lära mig tekniken, då jag är riktigt KASS :rolleyes: :mad: idag=klarar 0 dips :eek:

Lella
2002-05-24, 08:36
ÄNTLIGEN! Har jag fått tag i Valios ost och idag blir det en liten sån omelett och en miniportion gröt till frulle.. ska bli spännande! :p

Kul att läsa din dagbok förresten! :)

Mallan
2002-05-24, 08:57
Ok, funderar lite över mitt kostupplägg..vet inte om jag borde ändra något. Trivs trots allt med "menyn" som den ser ut, frågan är om jag får ut maximalt av träningen :confused:
Bör nog nämna att jag INTE vill lägga på något trots uppbyggnad, men det borde jag kunna reglera med Cardioträning. :D
Ok, grabbar & babes, ge mig tips och förslag, här kommer den;

(Om jag tar en prommis börjar jag med typ"ECA"-stack..60-90min i snabb takt)
Glutamin, Kreapyr & ALC
Victell multivit/Mivitotal,järn,3g fiskolja
08.00 Frukost:100g kvarg/keso,~4-5äggvitor
10.00 Mellis:Protec+ m 1tsk olja & vatten el 100g keso m lite Protec+ & olja
12.00 Lunch:100-150g fisk/fågel/skaldjur m.grönsaker & ev keso
14.00 Mellis:CompleteII/VP2 m vatten el 100g keso m lite CompleteII/VP2
16.00 Mellis:Protec+ m 1/2tsk olja &vatten
18.00-20.00 Träning, 1tim styrka el. Cardio
Direkt efter:Glutamin,Kreapyr & ALC
VP2 m. vatten
21.00 Middag:NyTroPro,50g fullkornsbröd,grönsaker

From lör till sönd kväll har jag "fri tillgång"=godis,vin,muffins,favvo mat som avocadoröran etc...
Alltid fri tillgång till Cola-/Fun light & dietorelle :D :rolleyes:
Ska väl även nämna att en och annan påse Tonex använts under tidens gång.

Ok, alltså BYGGA & BLI STARKARE är målet!
PS.Är känslig för kolhydrater=läggs lätt på
Under deffen märkte jag ingen förlust av muskler(synliga i alla fall), hade tom "problem" m. viss ökning i vikt :confused: så proteinet ger mig mkt!

[ 24 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-05-24, 09:02
Lella!
Lycka till..ett litet tips...(osten kan nämligen fastna lite i pannan..den du steker i alltså :rolleyes: ). Lägg i allt ägg först, själv använder jag bara äggvitan :D
Låt den stekas färdigt till 97% så att det blir som en pannkaka ungefär :confused:
Lägg därefter på kesot som ett pålägg, låt ligga en stund=nå´n minut och rulla ihop.

Whhooolla!! :D :D

(lite räkor el skink/kalkonbitar/mackrill i rullen gör det hela ännu mumsigare, samt att du får en högre proteinhalt) ;)

..jag brukar köpa 6-8 burkar per tillfälle :eek:..JA, folk stirrar...men va fan. Så himla svårt att få tag på med jämna mellanrum!
:mad:

[ 24 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-05-24, 09:13
...en litet tillägg till kostupplägget;

I genomsnitt blir det totala intaget per dag

200-250g protein
70g kolhydrater
3g+ 1 1/2tsk (?g) fett
:p

JP
2002-05-24, 09:36
Det borde bli runt 12-1300 kcal per dag. Det är ruskigt lite om man vill träna hårt, må bra och inte helt tappa muskelmassan (utgår från att du "väger normalt")! Varför äter du så lite? :confused:

JJ
2002-05-24, 09:42
Mallan, du missade lite där va? Räkna med fettet i alla livsmedel, äter du bara 3 gram per dag så har du ett problem ;)

Mallan
2002-05-24, 10:14
Ok, vi börjar med storleken. 165cm, ca 58kg. Dagens vikt är ok, dock inga magrutor :mad: . Försöker komma underfund med om jag gjorde någonting fel under min deff på 12v (pågick fram till förra helgen då jag la om målet). Från början var det tänkt att jag skulle köra 16v deff (alltså 4v kvar) och därav min försiktiga ökning. Vill ha det bästa av två världar :rolleyes: ..magrutor och styrka.

Så sant. Fettmängden jag nämnde är endast det jag äter utöver det som finns i maten och det varierar ju från dag till dag.
Mackrill och lax försöker jag att prioritera med suger det i kycklingtarmen är det inte mkt att göra :p Men här tänker jag även lägga till CLA tillskott (ny leverans)för att kompensera.

Äter lite :confused: tja, vad skulle du vilja lägga till och när, hur mycket.

Ett tecken som jag möjligtvis kan koppla till det är träninsvärken som gör sig påminnd näst intill varje dag :( dock olika muskelgrupper. C-vitamin kanske hjälper :confused: :D

Fortsätt hjälpa, jag är fundersam och nyfiken ;)

JP
2002-05-24, 10:32
OK, då är jag med! Förstod att det var en gravad hund någonstans...
Hur mycket fett blir det totalt på en dag tror du? Det lär ju förändra bilden en aning. ;)

Mallan
2002-05-24, 11:08
Ehh, ok.

Proteinpulver: >0,5%
NyTroPro:>1%
Mjölk (2dl):0.3%
Keso:0,3%
Kvarg:0,2-0,4%

Lax:12g
Mackrill:16g
Tonfisk:>2g
Räkor:1g
Kyckling:>2g
Kalkon:>2g
Äggvita:0%
Avocado:15g
Fullkornsbröd:1g
Fiskoljekapslar:3g

Summa summarum. Det finns två situationer (bortsett från helgen)

Räknar med att 1 1/2tsk olja väger ca 7g :rolleyes:

1* ~28g (mackrill/lax)
2* ~14g (fågel/skaldjur/tonfisk)

2an ser jä***gt "mager" ut... :eek:

CLA kanske inte är helt fel :confused:

nanna
2002-05-24, 15:12
Jag har en fråga, hur märkte du att du var känslig för kolhydrater?? :confused:
Skulle vara kul att veta eftersom man vet ju aldirg om man själv är det..

Mallan
2002-05-24, 15:21
Hej Nanna,

En ruggigt bra fråga. Har i och för sig lite svårt att med säkerhet lova att det va så, men vikten ökade och mina horisontella "magrutor" ökade i massa, mjuk sådan.
Känns bara som att jag får lägga ner rätt mkt energi på cardioträning när jag ökar kolhydratsintaget. Känner att jag trivs bättre med mig själv idag än för 3mån sedan :D Kan vara psykiskt bra snarare än fysiskt bra... :confused:

Fast det är klart..vem gör inte det när man är "hårdare" :eek: i kroppen och minskat runt 8kg :D

Intelligensmässigt (med tanke på lågt kolhydratsintag) så är jag blond från början... :rolleyes:

Prova själv och se hur du mår. Ge det runt 3-4v då det tar ett tag för kroppen att anpassa sig.
;)

Mallan
2002-05-24, 15:35
Folk på kontoret kommer nog snart att börja undra varför jag springer på toa stup i kvarten :p , dricker som om jag inte sett vätska på år & dar :D
Fasen, blåsan är ju redo att sprängas redan när jag kommit tillbaka till datorn :D
....cola-light....funlight....

Mallan
2002-05-24, 15:36
Hm, e re ja som har för mycket att säga eller....här kommer fortsättningen av min förra logg...

Nu är det inte många 1/2 timmar kvar tills avgång. Får nog ta med mig lite egen musik till gymet
:cool: Vet ju aldrig vad som kan ha fastnat i CD spelaren i det här landet :D
Blir dock inga Gyllene Tider...
Eftersom det regnar i vanlig ordning, blir det nog en avslutning i solariumet :cool: :cool:

Än en gång...vore tacksam för lite ideér & tips ang. kostupplägget. Jag vet att det är en repetetativ :o önskan i forumet men det skulle verkligen uppskattas :)

Mallan
2002-05-27, 08:55
Åhh vilken underbar morgon!!! Solen skiner och helgen har varit minst sagt underbar!!!..hormonspel m. extas...

Mallan
2002-05-27, 08:59
Fredagsträningen var det já!
Cardio stod på schemat och så blev det. 50 min i stadigt tempo gjorde så att svettångorna stadigt steg mot taket. :D
På lördagen var det för fint väder så trots att det egentligen skulle vara en liten vilodag m. shopping kunde jag inte låta bli att ta en 60min kvällsprommis med viktarmbanden. :cool:
Musik i lurarna bidrog till en x-tra adrenalinkick

Igår blev det lite övning av chins & dips i maskinen, ok, i alla fall till att börja med sen tog nyfikenheten över :rolleyes:
Tekniken kändes bra och så vitt jag kunde se från min vinkel så såg det bra ut :) Avslutade med att göra chins och dips i de riktiga ställningarna...4 dips mot 0 första gånge :D :D och det kändes (obs, kändes)som jag hade mer att ge.
Det är inte ofta man går omkring på gymet med ett fånigt grin :D ...

Mallan
2002-05-27, 10:00
Sådärja! Inhandlade våg och linfröolja i helgen..här ska laddas FETT :p

Märkte att 20g är ganska mycket och inte att rekommendera som blandning i proteindrinken, speciellt inte ren linfröolja som ger en viss bismak :eek:

Nu ska jag se till att jag får i mig 25-30g fett varje dag..proteindrinken fick 10g "tunga" av "distelöl" varianten :D

Mallan
2002-05-28, 08:03
Åh vilken underbar mooooorgon, åh vilken uuunderbaar daaag!!!
Solen skiner, det är över 10grader varmt och adrenalinet från gårdagens träning ligger kvar och puttrar i ådrorna....

Bröst:
Bänkpress i maskin 3*10*20kg (uppvärmning)
Stående press 3*10*30kg (tysk specialitet?!)
Sittande press 2*10*25kg 1*10*30kg
Hantelpress, lutande 1*10*13kg 2*10*14,5kg
:D ökning!! (TACK Emmzan, du fick mig att våga...)
Hantelpress, liggande 3*10*11kg (kändes för lätt men hittade inga "mellanhantlar") :rolleyes:
Press i maskin 3*10*2an

Triceps:
Dips, ställning 4-3-3 (klar ökning från att inte klarat någon vid första försöket!!)
Dips, maskin 2*10*4an 1*10*5an
Pushdown 3*10*4an
"Rep över huvud" 3*10*3an (lätt!!)
Hantelpress,enhand 3*10*6kg (lätt!!)

Mest nöjd med mina framsteg i Dipsställningen..nu är det bara att öööökka!!!

[ 28 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-05-28, 10:34
Hade lite tråkigt på förmiddagen så jag bestämde mig för att lägga upp mitt nya kost-& träningsupplägg som gäller from fre 31/5:

Here goes:

4-5dgr styrketräning/vecka
4 "muskelgruppträning" & 1 rodd eller chins & dipsträning

min 3dgr Cardioträning, löpning/cardiomaskin/intervall
ev. morgonprommis vid behov

(Ev Cardioträning m ECA)
Kreapyr, glutamin, ALC
FRUKOST: Äggvita, keso, kvarg el. protein
Mellis: Protec+ el Complete m.10g olja
LUNCH: kalkon,räkor,lax,tonisk,mackrill el.keso
Mellis: Protec+ el.Complete m.10g olja
(Mellis: Protec+ el Complete)=om jag har 2tim kvar till träning
STYRKETRÄNING (ev Cardioträning m ECA)
Direkt efter: Glutamin, Kreapyr & ALC
Inom 30min: VP2
MIDDAG: NyTroPro m minimjölk & fibrer el.Protipasta
Innan läggdags: VP2

Tillägg:
Multivitaminer, x-tra järn&c-vit., ev.ALA

Proteindrinkarna blandas med vatten. Grönsaker till lunch & middag.
Olja= Tistel-, raps- eller linfröolja
"Superdagar": Från lörd.kväll tom sönd.kväll

Totalt dagligt intag= 25-30g Fett, 220-250g Protein, max 60g Kolhydrater

Mål: Öka muskeltillväxt & styrka/uthållighet med bibehållen B%

Ev.ändringar: Honung efter styrketräningen

Återkommer med vikt och förhoppningsvis en fettmätning.

HEEERREE WE GOOOOO!!!

Mallan
2002-05-29, 14:30
Trots lite ömhet i axelpartiet från gårdagens övningar bestämde jag mig för att köra axlar och mage...

Baksida axlar, drag 1*10*1an 1*10*2an (ökning)

Ovansidag axlar,drag 3*10*2an (ööökning)

Hantellyft åt sidorna 3*10*6kg

Baksida axlar, bänk 3*10*6kg

"Arnold vinkeln" 3*10*6kg (öhhh minskning)

Hantellyft framåt 3*10*6kg

Hantellyft upp 3*10*10kg

Axelpress maskin 1*10*25,5 2*10*15 (dog totalt!!!, knäckande!!)

Skivstång till axelhöjd 1*10*10kg 2*10*15kg

Crunch 3*30

Maskin crunch 3*10*9an

Maskin (?) 3*10*30kg

Höftlyft m. lutande bänk 3*30

Kände mig hyfsat nöjd trots att jag totaldog under en av axelövningarna.

Under dagen spenderade jag även lite tid med att surfa och kolla in lite kosttillskott. Tack Lasse för hjälpen!!! :D
Har skickat en beställning och tänker testa att inkludera ALA samt MCT i mitt dagliga kostupplägg. Plus att jag tänker ersätta Complete med Complete II. ;)

Men en sak är säker...tack & lov för liniment!!! ;)

Mallan
2002-05-29, 14:35
Jajamensann!! Nu är det bara att hålla tummarna för att paketet hinner fram i tid så jag kan hämta det på posten på fredag.. :eek:

Åker hem i morrn för att sedan dundra ner till Düsseldorf igen på lördagen :rolleyes:
Men först ska det laddas med pulver, piller och mer pulver..undrar vad tullen ska tro :rolleyes:

Ikväll blir det ett kraftfullt benpass. Förhoppningsvis har jag tid för lite cardio efteråt då jag känner av ett visst energiöverflöd :D :D

Fairing
2002-05-30, 06:59
Tjena Mallan!

Tullarna brukar inte gilla Kreapyr pga den kemiskt sura smaken (ha ha)

En fråga: Hur mycket pengar lägger du på Kosttillskott??? ;)

Härlig Journal förövrigt :)

/Lasse

Mallan
2002-05-31, 12:26
Soligt härligt Stockholm...och freeedag!!!

Det blev ett ordentligt benpass följt av 35min Cardio med skön techno/trance musik i öronen. Adrenalin på hög nivå.

Uppvärmning squats m.35kg+stång
Benpress, liggande m lutning 1*10*130kg 2*10*120kg
Lårcurl 3*10*14e
Egen övn."Finnen" 3*10*10kg platta
Benpress, liggande 1*10*95an 2*10*105 (tokökning!!! :D )
Baksida lår 3*10*5an
Baksida lår sittande 3*10*9an
"Buttblaster" 3*10*max
Insida lår 3*10*15e
Utsida lår/rumpa 3*10*12an
Utfall 3*12*20kg
Vader, tåhävning 3*10*117e

Kändes stabilt! :D
Klar minskning av mjölksyran, om det uppkom försvann det lika fort och 60s.pauserna räckte gott för återhämtning.

Kände ett starkt behov av lite tokrus efteråt så cardion var ett faktum. :rolleyes:

Mallan
2002-05-31, 12:38
Tack Lasse för hjälpen och uppmuntran. ;) Alltid uppskattat :D

Eftersom jag bara nöjer mig med det bästa...blir det en och annan krona som läggs på "maten". Med reservation för att jag kanske tar i lite kan jag nog påstå att jag för tillfället ligger på 5000:-/1,5mån. :rolleyes: Varierar ngt beroende på om jag testar nya "grejjer".

Eftersom mitt nya "nöje"/livstil bara pågått i knappt 6mån har jag inte så mkt att jämföra med...Försöker lära mig så mkt som möjligt och är nyfiken på det mesta :p

Just nu är jag peppad inför kvällens pass och morgondagens (förhoppningsvis)BF%mätning. Har hittat ett läge som känns ok. Vågen visade på 59,5kg i morse (ökning m.1,5kg på 2v...)

*småler* Tullen funderar nog en och annan gång när/om de scannar resväskan....chocken blir nog ännu större när de ser att den tillhör en blond tjej på 59,5kg TUNGA :cool:

Pecca
2002-05-31, 14:05
5000:- är det för all mat eller bara kosttillskotten? Tycker det låter rätt så mycket iaf. Tror inte jag kommer upp i det själv, fast då lever ju jag mest på potatis
;).
Fast det är rätt Endast det bästa ska man använda... :)

[ 31 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Mallan
2002-06-03, 08:16
Det har inte blivit speciellt mycket "vanlig" mat på senaste tiden. Blir lite svårt när man bor på hotell så pulver konsumtionen är HÖG :rolleyes:

Ok, fredag (lite efter men ändå). Dax för biceps & rygg.

Rodd 3*10*50kg
Chins i maskin 3*10*5an
Latsdrag 3*10*35kg
Rodd, maskin 3*10*7an
Rodd, maskin 3*10*14e (liten rörelse för partiet mellan skulderbladen)
Maskin, drag nedåt 1*10*60kg 1*8*60kg 1*10*55kg
Ytterliggare en maskin, tryck nedåt i 1/2båge 3*10*5an

Bicepscurl 1/2 stång 1*7*17,5 1*10*15kg 1*10*12,5kg
Bicepscurl stång 3*10*18,5kg
Bicepscurl maskin 3*10*2an
Enarmsbicepscurl, maskin 3*10*15kg
Hanltlar 3*?*8kg (körde tills jag inte fick upp armarna längre)

Kändes ok. Hade hoppats på lite bättre resultat i biceps. Fick lite för mkt "tryck" i underarmarna. Bättre resultat nästa vecka.. :mad:

Mallan
2002-06-03, 08:27
GGGAAAAHHHHH!!!!

Jag haaaatar fettmätningar!!! :mad:
Nu är jag helt lost.
Gick ner till gymet i morse (lördag) för att göra en fettmätning med en av instruktörerna. Han jag brukar göra det med var ledig.
Resultat:20BF%! :eek: Det är ju hur jädra mkt som helst!!! Kändes inte alls bra då jag hade 21BF% i februari och började min deff.
Trots allt så är det fel någonstans då jag vädge 64kg vid första och 59kg nu..5kg skillnad alltså, av vad?!

Mina ögon säger FETT och huvudet säger FETT, men ändå. Ok olika människor mäter på olika sätt, men jag blev i alla fall riktigt förbannad..nu är det dubbla hårdhandskar som gäller!! :mad:
Misstänker att jag tror att jag kört max fast jag fortfarande har lite mer att ge. Som sagt deffen är över och nu ska POWERn fram!
Ny, hårdare-hårdast. Ny, tuffare-tuffast. Ny, starkare-starkast...GO, GO, GOOOO!!

Gick in i gymet och körde mage;

Höftlyft i lutande bänk 1*30 1*25 1*20
Sidor i maskin 3*10*7an
Crunch 3*30
Maskin 3*10*6an
Maskin, crunch 3*10*35kg

Laddade med techno i öronen och satte mig i roddmaskinen i 20min, max motstånd och över 4000m. En sista "svettpressare" på löpbandet i 10min (8min 10km/tim, 2 13km/tim).

Tog även min första dos av MCT den här morgonen innan mitt pass. 1/2dl tillsammans med proteindrinken Complete II. Ja, Lasse..Fairing.
Frågan är...MCT, före eller efter passet??! 1/2dl kan det vara en vettig start??
Kände att kroppen var lite ovan vid det nya tillskottet då jag rapade (förlåt!) lite smått då och då efteråt.. :rolleyes:

[ 03 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-03, 08:46
Ok, nu är jag snart ikapp.
Åkte ner till Düsseldorf igen på lördagen efter mitt lilla pass.
Åhh, SOLEN är ju bara för underbar...värme!!!

Vaknade på söndagen med överskottsenergi och drog ut på joggingtur i mina nyinköpta shorts, viktarmand (1/2kg) och "trance" i öronen. Blev en runda på 6km, men om viktarmbanden gör någon nytta har jag svårt att svara på. Tungt var det i alla fall INTE.

Glutaminet är borttaget ur kosten. "Mivitotal" ersätter "Victell Fitness", x-tra järn borttaget. Keso/kvarg är flyttat till mellanmål=CompleteII ersätter frukosten.
Fiskolja, raps-/tistelolja & rapsolja=25g/dag, MCT=1/2dl~15g per dag vilket ger totalt 40g Fett/dag.
Brödet är ersatt av kruskakli~15g=5g kolhydrater.
Ska försöka trycka in äggvita, tonfisk, kalkonkött som 2a mellanmål, istället för pulver, på eftermiddagen. :p

Träningsinsiteten ska ökas. Nytt schema på gång. :D

Som vanligt är jag oerhört tacksam över kommentarer, men det hoppas jag ni vet vid det här laget. ;)

Nu blir det en massa smågodis och glutaminmuffins..sist men inte minst; "storfrossning" av solen och dess tillbehör.. :D :D

Mallan
2002-06-04, 08:02
Ok, jag lovade ju tidigare att jag skulle ta fram lite mått...bättre sent än aldrig. :p

Med reservation för viss felmätning, här kommer siffrorna:

Överarm: 29cm (33cm)
Underarm: 26cm (27cm)
Axelparti: 112cm
Byst: 95cm (nästa gång sätter jag på mig push-up bh:n) :rolleyes:
Midja: 70cm
Stuss: 89cm
Lår: 51cm (52cm)
Vad: 39cm

Igår blev det bröst, axlar och chinsträning.

Press i maskin 3*10*25kg
Stående press, vertikalt handtag: 3*10*35kg
Press i maskin, horisontellt handtag 3*10*30kg
Armhävningar 3*20
Hantelpress i lutande bänk 3*10*13,5kg
Hantelpress på bänk 3*12*10kg

Hantellyft åt sidorna 1*10*6gk 2*10*5kg
Hantellyft rakt fram 3*10*6kg
"Arnold böjen" 3*10*7kg
"Syraatack" 3*50*6kg (egen övning för att få fram mjölksyran i axlarna & totalt pumpa ur allt. Körs till det tar tokstopp)
Baksida axlar på lutande bänk 3*10*6kg

Latsdrag 3*30*6an
Impuls...lite dips 10 "halvstrikta"! :D
Chins 3*hjälp från 3an

Det var absolut inte meningen att köra dips, men jag blev så himla sugen när jag stod framför ställningen så jag hoppade upp och gjorde några på skoj :rolleyes:

Idag säger väderflickorna att det blir varmt och kvavt med hög luftfuktighet..ska bli kul att köra cardio på gymet när luftkonditioneringen fungerar sådär.. :eek:

Mallan
2002-06-04, 11:07
Efter lördagens mindre lyckade fettmätning bestämde jag mig för att ta nya tag (hårdare :mad: ) och har nu gjort upp nytt;
-träningsschema,
-dagens mått (storlek & vikt)
-kostupplägg
Detta SKA hållas under minst 1mån innan jag börjar fixa & dona igen.
Det enda som kan ändras är kosten om jag märker att orken tryter (mer fett).

Protein: 67.5E%
Fett: 24,5E%
Kolhydrater: 8E%
(Total Kcal: 1 444)

Träningsupplägget då..:

Måndag: Bröst, axlar & latsdrag
Tisdag: Biceps, rygg & 30min Cardio
Onsdag: Ben & mage
Torsdag: Triceps, axlar & 30min Cardio
Fredag: Chins & dips, 30 min Cardio
Lördag: Mage, latsdrag (ev. chins & dips)
Söndag: Vila (ev lättare cardio)

Vikt: ~59kg
Längd: 164,5cm
Kön: Tjej
Mått: Se förra inlägget..

Som sagt igår var första dagen och nu är det bara framåt, uppåt som gäller!!! :D :mad:

Platina
2002-06-04, 13:11
Imponerande att du orkar träna så mycket med bara 8E% kolhydrater på <1500 kcal. :)

Mallan
2002-06-04, 15:21
Hm, ja vi får väl se hur det går har ju precis börjat upplägget, men hittils känns det helt ok.
Skulle det börja gå tungt lägger jag in mer fett i form av tistel/linfröolja tillsammans med lite protein.

...måste vara allt godis jag trycker i mig på söndagarna :D :D

Mallan
2002-06-05, 07:51
Ahh, solen skiner från en klarblå himmel, arbetsdagen är över och man är på väg till gymet... :cool:

...vattenflaskan är tom och jag är svettig innan jag ens rört den första maskinen/vikten, puh!

Idag var det dags för biccarna och ryggen:

Sittande rodd 2*10*10an 1*10*11an
Latsdrag 3*10*9an
Rodd, horisontellt handtag 3*10*45
Rodd, vertikalt handtag 3*10*50
Ländrygg m. viktplatta 2*10*15kg 1*10*20kg
Excentrisk chins 3*10

Bicepscurl m.1/2 stång 2*10*4an (ökning :D )
Bicepscurl i maskin 1*10*12,5 2*10*10
Bicepscurl z-stång 2*10*15kg 1*10*10kg
Enarmscurl mot lutande bänk 3*10*8kg
Hantelcurl, fristående 3*10*9kg

Kändes ganska ojämnt då jag ökade i vissa övningar och totaldog i andra. Kan bero på att det var så otroligt varmt, men, men. Skam den som ger sig!! Det är ju ökningarna som räknas...eller??!!!
Fick även onödigt tryck i underarmarna under bicepspasset. Försökte lätta lite på greppet med händerna (om stången och hantlarna) då jag fått tips om att det kan vara orsaken...det blev bättre!

Musiken var kass på gymet idag :mad: Tur att man kunde avsluta med lite "egen musik" under konditionsträningen ;)

Alltså, sist men inte minst blev det 20 min på cardiomaskinen (intervall) samt 10min på löpbandet á 8min 10km/tim, 2min 12km/tim.

[ 05 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-06, 07:49
ÖHHHHHHH! Kroppen känns riktigt sunkig :( Men, men, ont ska med ont fördrivas :mad:

Mage och ben blev det tillslut. Fast efter 30min av intensiv magträning beslutade jag mig för att köra 1/2pass ben med relativt lätta vikter. :p

Höftlyft på lutande bänk 3*30
Crunch 3*30
Sneda 3*10 på vardera sida
Crunch, maskin 3*10*9an
Sittups m upplyft höft 3*30

Lårcurl 3*10*10an (oj vilken syra! :( )
Baksida lår 3*10*4an (brukar gå på 5an)
Benpress, liggande 3*10*75an (normalt minst 95an)
Insida lår 3*10*14e (normalt)
Utsida lår/rumpa 3*10*11an (normalt)

Kommer ev att köra lite ben i helgen. Nöjd med att jag trots smärre "smärtor" tog mig igenom passet. I morrn (torsdag) är det nya tag som gäller!!

Mallan
2002-06-06, 14:18
Har lite lugnt på jobbet så jag tänkte att jag skulle skriva ner hur dagsintaget ser ut enligt "det nya schemat". :rolleyes:

I vanlig ordning är tips & kommentarer mkt uppskattat :D

(vid morgonträning: Kreapyr, ALA, ALC, koffein)
08.00 Complete II

10.00 Keso/Protec+/tonfisk/kvarg/äggvita m 15g linfröolja

12.00 Tonfisk/kalkon/mackrill/keso/lax/räkor/äggvita m grönsaker

14.00 Protec+ m 15g tistel-/druvkärnolja

16.00 Tonfisk/Protec+/kalkon/keso/kvarg/äggvita

Innan träning Kreapyr, ALA, ALC

(vid styrka & cardio ev. MCT & VP2 mellan passen)

TRÄNING

Kreapyr, ALA, ALC
VP2 m 1/2dl MCT motsvarar ~4g fett

NyTroPro, 10g kruskakli, grönsaker

VP2

Tillskott: Mivitotal, C-vitamin, Omega-3, ALA, ALC, Kreapyr, MCT

Mallan
2002-06-07, 08:13
WWWWWOOOOOOOAAAAHHHHHH!!!

Det är FREEEEDAG idag!! (för dom som inte visste det..) Så himla underbart!!

Ok, till väsentligheterna..gårdagens träning. Blev axlar, triceps (se upp för ÖÖKKKNINGAR!! :D plus lite cardio)

Baksida axel i trissa 3*10*2an
Ovansida axel i trissa 3*10*2an
Hantellyft åt sidorna m raka armar 3*10*5kg
Axelpress i maskin 3*10*25
"Syraövning" märkte att syratoppen kunde "övervinnas" och jag kunde fortsätta vidare med några lyft till..

Dips 13, 9 1/2, 5 (Ökning!! :D ) ska be någon kolla tekniken i helgen då jag ökar lite väl mkt... :rolleyes:
Tricepspress 2*10*5an 1*8*5an 1*4*4an(Ökning!)
Tricepspress m rep 3*10*3an, kändes lätt
Hantelpress,stående 3*10*6kg, nästa vecka blir det 7kg hantel!!

Gav upp efter detta då det helt enkelt var för mkt folk som ockuperade "mina" övningar.. :mad:

Avslutningsvis blev det 20min på cardiomaskinen. Intensivt med hög puls.
Eftersom jag hade känt mig så seg och öm i kroppen dagen innan tyckte jag det var bäst att inte köra max på konditionsbiten. Plus att jag har kondition på schemat i morgon oxå (läs idag).

På "återseende"!!
PS. Gjorde en lite tjockare sörja av VP2 chokladen på kvällen=smakade som chokladsås som man har till glass, mmmmmmm!!

ToXY
2002-06-08, 13:40
Chokladsåsen låter gott!!!! :D Får köpa några burkar å testa ihöst!!! Pumpa på!!!

/Martin

Mallan
2002-06-10, 08:33
Eftersom jag "bara" körde 1/2 av mitt ordinarie benpass i onsdags (kändes dock som 1 1/2!! :( ) så blev det lite x-tra "pump" :p

Benpress, liggande 1*16*75an (uppvärmning)
2*12*85an 1*12*95an
Baksida lår, sittandes 3*12*9an (ööökning!)
Sittande "Finnen" 3*12*10kg platta
Utfall m 2st 10kg plattor 3*12
Vadpress 3*12*117e

Sen var det bara att ta sig upp på Cardiomaskinen för en svettdrypande avslutning :D

Mallan
2002-06-10, 08:43
Ok, det är lördag, solen skiner och det är dags för en liten magkörare och chins/dips.

Först var jag tvungen att "dra en runda" på stan för att inhandla lite ny musik och njuta av solen på ett utecafé :cool:

Började med chins
Latsdrag 1*30*5an, 2*30*6an (syra känslan kom vid 25st)
Dips, se upp nytt rekord! :D
14st 8st 6st
Chins i maskin m 4an som hjälp 3*10
Dips i maskin m 4an som hjälp 3*15
Latsdrag 3*30*5an
Dips i maskin 3*max*5an

Crunch 3*30
Sneda 3*30
Sneda magmusklerna på "platta" 3*80 snurr
Crunch, små 3*30
Crunch, maskin 3*12*20kg

Sen var det ut i solen igen..för att spana på "läckerheterna" ;) :cool:

ToXY
2002-06-10, 08:46
Härligt med nya PBS!!!!!!! Fortsätt så!!! ;) :D

/Martini

Mallan
2002-06-10, 08:49
Ok, det är vilodag idag, jag vet..men vad gör man när solen strålar, klockan är knappt 07.00 :eek: och man är vaken...
Normal person=somnar om,
jag=går upp intar vad jag behöver, sätter på mig "kläderna" och bra musik för att sedan 60min senare bege mig ut på en helt underbar promenad!! :D

Blev dock ingen riktigt fettbrännare. Är det vilodag så är det!
;)

9tim senare...varit ute hela da´n. Soligt, underbart, mkt muffins & godis. Ser ut som en enorm jättekräfta i ansiktet :eek:
Hoppas det är lite bättre i morrn. :( :)

Mallan
2002-06-10, 08:54
Jag är röd, det är måndag och jag kommer inte upp ur sängen :o
Tror jag tryckte på "buzzern" 5ggr innan jag gav upp och stängde av eländet helt..ZZzzzzzz
Vaknade 30min senare, tog mig upp ur sängen och väl framför spegeln insåg jag att fejset "lös" av solbrännan :eek:

Vart tog den gullenbruna solbrännan vägen!!?? :confused:

Nåja, tack och lov finns det spackel för dessa missöden...vi "ses" efter kvällens pass. Pumpa, pumpa!!! :D

Mallan
2002-06-10, 08:59
Ikväll förväntar jag mig oooootroliga öööökningar. Gårdagens "energiladdning" blev mer lyckad än vanligt :D

Ang. dips bad jag även en av killarna på gymet att kolla in tekniken då jag var rädd för att jag fuskade :rolleyes: .
Löjligast smajlet bar denna tjej då han godkände den :D ....men sa även att jag skulle öva med att försöka gå lite djupare/framåt (tar jä**igt mkt på framsida axel och bröst).
Ok rå´!!..

FRÅGA!!! Hur brukar ni göra när ni övar Dips!? Teknik, utförande?! :confused:

Fairing
2002-06-10, 19:42
Nu får du lov att kasta upp lite bilder så att vi på forumet får se vilken "shape" du är i. Bartoll tjatar efter bilder hela tiden.
Eller hur Jocke :D

Mallan
2002-06-11, 07:48
KOOOWWAABUUNNGGGA!!! Bröst/axel/mag-pass!!!
Yeeeahhhh!! :D

Bröstpress i Smith 1*16*10kg (uppvärmning) 2*12*30kg 1*8*30kg (hm, här fastnade jag på sista. Stången gled närmre och närmre...missade att haka på och sen var det bara en hake kvar..ehhh :rolleyes: .Tur att man är liten så jag kunde krypa "ut" därifrån..

Bröstpress, stående 1*12*30kg 1*10*40kg 1*8*40kg (öka...)
Bröstpress, maskin 2*12*30kg 1*8*35kg
Hantelpress, lutande bänk 2*10*15,5kg 1*9*15,5kg (hade laddat mot 14kg, men det kändes för lätt!! :o :D )

Axlar..hantellyft åt sidorna 3*10*6kg
"90gradersvinkeln" 3*12*6kg
Baksida axlar, lutande bänk 3*12*6kg
Skivstång m 15kg,press mot hakan 3*12*15kg (liten ökning :D )

Mage
Crunch övningar i olika former på matta, 3*30
Höftlyft och 2*60sek "håll" på armbågar & fötter. Den tar bra.

Passet kändes bra. Tog det lite lugnare=färre övningar (-2!!) per muskelgrupp.

Mallan
2002-06-11, 07:50
Bilder ja, hmmm. I dagsläget får nog mina mått och er fantasi göra jobbet....men vem vet. :rolleyes:
..en dag kanske de, "Huxiflux", har poppat upp.. :D

Mallan
2002-06-11, 12:55
Ok, jag vet. Sa att jag inte skulle röra mitt träninsschema på ett tag men....var nöjd till 70% :( så lite småjusteringar har gjorts.
Vad tycks om följande (började igår..) :confused:

Måndag: Bröst/axlar/mage
Tisdag: Rygg/biceps + cardio
Onsdag: Ben/mage + cardio
Torsdag: Bröst/triceps/axlar
Fredag: Rygg/biceps + cardio
Lördag: Chins/dips/mage
Söndag: Vila ev. lättare cardio

Funderar lite över onsdag och torsdag, men försöker och lägger tyngden på triceps då bröst & axlar fått sig en skjuts tidigare under veckan.

Om en vecka vet jag mer... ;) :D

Mallan
2002-06-12, 08:29
And the beat goes on...

Rygg och biceps

Sittande rodd 1*16*7an (uppvärmning) 2*12*11an (ökning) ok, viss gungning blev det på slutet...
Latsdrag m. V-handtag 2*12*7an 1*10*8an
Rodd, vertikalt handtag 3*12*50an
Rodd, horisontellt 3*12*70an
Latsdrag m. rak stång 1*12*8an 2*10*9an
Ländrygg m. 15kg platta 3*12

EZ-stång 1*8*20kg 1*6*20kg 1*12*15kg
Trissa m. 1/2 stång 2*10*4an 1*6*4an 1*10*3an
Liggandes på lutande bänk (exentrisk känsla) 3*12*6kg (Emmzans superövning, syrasprut!! Började m låg vikt för att öva in övningen. Nästa vecka blir det ööökning!)
Maskin 3*12*10an 1*8*15e
Bicepscurl 3*10*10kg 1*10kg max..därefter fortsatte jag m. 8kg hantlarna ett par stycken reps till

Avslutningsvis blev det en runda i parken utanför gymet, hopp i galopp. Var helt enkelt på tok för varmt och kvavt inne. Blev en runda på 40min m intervall och vanlig jogging.

Mellan styrkepasset och cardion tog jag 1/2 dosen av min MCT/VP2 drink för att ladda om lite.

Var nöjd efter dagens slut..ett antal ökningar!!!! :D ;)

[ 12 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Platina
2002-06-12, 08:58
Hej! Antagligen en jättedum fråga: Jag skulle vilja veta vad stående bröstpress är för spännande övning. Jag kan inte komma på hur den utförs själv. :)

Mallan
2002-06-12, 09:08
Hej Platina,

Jag har aldrig sett en liknande maskin i Sverige men å andra sidan har jag inte varit på så många gym...

Eh, ska försöka förklara hur den ser ut...

Du står rak med stöd för ryggen på en platta. Armarna håller du rakt fram, 90grader, där du greppar två "stavar". Vertikalt handtag. Dessa stavar är kopplade till viktplatter som ligger på en stång bakom dig och som kommer utgöra allt motstånd.

Själva övningen går ut på att släppa spärren, armarna trycks bakåt av vikterna=armarna böjs. Ditt jobb blir att pressa, trycka fram armarna till utgångsläget till de är nästintill raka.
Sen börjar du om igen.. :)

Hoppas det gjorde dig lite klokare.
Den jag sett i Sverige, där du använder samma muskler, är i sittande läge. ;)

[ 12 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-13, 08:36
EEEEKKKKK!!
Höll på att bli vansinnig igår på mitt krassa resultat..kände mig inte speciellt nöjd, men, men jag backade ju i alla fall inte i vikterna
...förutom antalet dips då förståss, men det var den "nya" ställningens fel :mad:

-Bröst, uppvärmning med press i smithmaskin
3*16*10kg plattor
-Bröstpress på bänk, horisontellt tag från kroppen sett 3*10,15,5 Ok den här gick bra :D
-Bröstpress på bänk, vertikalt...1*12*15,5kg
1*6*15,5kg 1*12*12,5kg

-Dips 2*8st 1*9st på den riktiga ställningen vilket innebar att jag var tvungen att vinkla armarna lite så det var ju nytt och jobbigare!! :( :mad:

Provade ny övning och hade lite problem med att bli bekväm med den. Nästa gång kör jag med "fri" stång.
-Tricepspress, smalt grepp i smithsmaskin 3*10*5kg (började lågt för att komma in i övningen...bättre kan det som sagt gå)
-Tricepspress på bänk med EZ-stång, liggandes 3*12*10kg
-Tricepspress i trissa, 1/2 stång 1*10*5an, 2*10*4an Tuuungt och lite fusk på de sista
-Tricepspress med hantel bakom huvudet,stående 3*10*8kg
-Tricepspress, rep bakom huvudet 3*12*3an

Kändes inte riktigt som om jag fick kontakt med mina "kära" triccar idag. :( Bättre lycka=framgång nästa gång

Crunches för magen i alla möjliga former och varianter. ca 15min totalt

Avslutade med 25min på cardiomaskinen, intervaller. :D

Svettigt??!! Tja, kläderna var dyngsura och jag flåsade som en hund som varit instängd i en sommarvarm bil. :p

The Dwag
2002-06-13, 08:56
Vilket jävla matschema du har ;) :D

Klart impad. Hoppas träningen går bra och lycka till !

Mallan
2002-06-13, 10:02
The Dwag,

Tack!!
Tycker det är så himla kul bara..satsar för fullt!! :D

Mallan
2002-06-13, 15:19
Blööö, vilken tråkig dag. Inget spännande händer på jobbet och regnet fullkomligt öser ner utanför fönstret :(

Ingen träning blir det idag heller då jag ska ta mig hem till soliga ( :confused: ) Stockholm över 1 1/2...igen..och planet går lite sent, landar ännu senare och senast är man i säng.

Dessto bättre resultat att vänta i morgon :D
Får helt enkelt fortsätta surfa och surpla proteindrinkar :p :)

Mallan
2002-06-14, 09:22
Morgonpromenix blev det, trots ösregn.
Såg inte riktigt klok ut när jag traskade in på kontoret med byxbenen måttligt neddränkta av sand & vatten från trottoarerna. Lika glad är jag för det :D
FREDAG!!!=ledig i morr´n och man kan gå till gymet i lugn och ro för ett ordentligt magpumparpass som avslutas med cardioträning i roddmaskinen.
Lika bra att passa på nu när man är hemma och kan njuta av lite mer moderna maskiner :rolleyes:

Men först kvällens pass. Vet inte riktigt vad det blir men biceps och rygg kan vara lämpliga kandidater.

Trevlig helg och träna flitigt!! ;) :D

Mallan
2002-06-17, 08:00
aaaaanndd I´m back!!!.....i Düsseldorf och solen skiner och det är superdupervarmt.

HUR i hela friden kommer det sig att SVERIGE FÖRLORAR och åker ut innan det ens har börjat bli spännande??!!!! Åhhh!!

I fredags blev det rygg och biceps:

Latsdrag 3*10*40kg
Rodd, horisontellt 3*10*8an (öökning!)
Rodd, vertikalt 3*10*14e
"maskin m. båge som man trycker ner m armarna, tar på ryggen och till viss del mage" 3*10*6an (ökning)
Ländrygg 3*10*8an (kändes lätt..)
Bicepscurl, cable 3*10*35kg
Bicepscurl m handtag, cable 3*10*15kg
Exentrisk biceps i ställning 3*10
Bicepscurl, maskin 3*10*3,5an

..och på lördagen blev det mage och 10min rodd då jag kände mig lite halvseg.

Höftlyft på lutande bänk 3*30
Sidor i maskin 3*10*7an
Crunches 3*30
Crunch i maskin 3*10*27,5kg

Sen var det bara hem och ladda om för flygresan och packa det sista.

[ 17 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

The Dwag
2002-06-17, 08:06
Låter som du har EuroBonus Gold ? :D

Mallan
2002-06-17, 08:12
Än så länge har man inte kunnat kämpa sig längre än till silver..blir inte så mkt poäng inom Europa....får satsa på andra typer av guld istället!!.. :D

The Dwag
2002-06-17, 08:22
Ursprungligen skickat av Mallan:
<STRONG>Än så länge har man inte kunnat kämpa sig längre än till silver..blir inte så mkt poäng inom Europa....får satsa på andra typer av guld istället!!.. :D</STRONG>

Beror väl på hur mycket man flyger ;)

Mmm finns olika sätt att kalla saker för Guld så det beror ju på helt vad man menar ! :D

[ 17 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Mallan
2002-06-17, 09:30
Mmm finns olika sätt att kalla saker för Guld så det beror ju på helt vad man menar !

You´ve got my point!! :D

Ok, kosten verkar funka för tillfället. Ökar i styrka och ligger stabilt i underhudsfettet (ser ut så i alla fall..) :confused:.

Denna vecka påbörjar jag burken med KCG då Kreapyret är slut och jag bestämt mig för att variera lite. Till det blir det ALA, Inositol och ALC.

Vissa dagar (går på känsla) kommer jag att äta dubbelt så mkt MCT dvs 1dl i vardera VP2 drink efter passet ~10g fett utöver fiskoljan/Omega-3, linfrö & tisteloljan.

Kommer även att börja lägga in lite mer kolhydrater (mjölk, kvarg & fiberbröd).

Träninsmässigt fortsätter jag som vanligt. :D

muskelbyggarn
2002-06-17, 09:53
Aloha Mallis :D

Är mycket intresserad av att se vad som händer med dig av MCT. Skall bli intressant att följa!

Kör hårt! Du får se till att SAS tar och öppnar ett gym på flygplanen så du inte missar värdefull tid på resorna :D

Mallan
2002-06-17, 10:12
Vem sa att jag inte slänger mig ner och drar 50rappa armhävningar i gången så fort "the seatbelt sign has turned off"??!! :D
..för att sedan fortsätta sprinta/hoppa mellan drick- och matvagnarna :eek:

Vill bara ge en kommentar ang. mitt byte från Kreapyr till KCG.
Jag är HELNÖJD med Kreapyret!!!..och får inte betalt för att säga detta... :rolleyes:

Är nu nyfiken på vad nästa kan ge mig...fettförbränningen är inte lika aktuell längre. Nu är det återhämtning/uppbyggnad som gäller!! :D ;)

The Dwag
2002-06-17, 10:22
<STRONG>Vem sa att jag inte slänger mig ner och drar 50rappa armhävningar i gången så fort "the seatbelt sign has turned off"??!! :D
..för att sedan fortsätta sprinta/hoppa mellan drick- och matvagnarna :eek:

Vill bara ge en kommentar ang. mitt byte från Kreapyr till KCG.
Jag är HELNÖJD med Kreapyret!!!..och får inte betalt för att säga detta... :rolleyes:

Är nu nyfiken på vad nästa kan ge mig...fettförbränningen är inte lika akutell längre. Nu är det återhämtning/uppbyggnad som gäller!! :D ;)</STRONG>

Uppbyggnad ? Så skall det låta vi förväntar oss en biffig liten tös snart alltså :D

Mallan
2002-06-18, 08:12
Värmerekord för i år...hela 34grader varmt :eek:
Ingenting som stoppar en "Mallan" när humöret är på topp och fokuseringen är PB, PB, PB!!! :D

Bröst
Bänkpress i Smith, 1*12rep*10kg (uppvärmning)
2*6*30kg när det tog stopp slängde jag snabbt av en 5kg vikt och fortsatte m. ytterligare 4 reps

Press, lutande bänk, vertikalt 1*8rep*17kg 2*6*17 Även här gick jag ner i vikt när det tog stopp, till 15,5kg och fortsatte 4reps på de två sista seten :D

Samma som ovan men horisontellt 3*8*14,5kg

(Hoppas ni fattar fast att jag inte vet vad det heter på "byggarspråk" :( :rolleyes: )

Press i maskin 2*10*25an 1*10*30an

Excentriska dips 10st

Sen var det axlar...
Hantellyft framåt 3*10*5kg
"90graders böj" 3*10*6kg
Baksida axlar på lutande bänk 3*10*6kg
Syraövning 3*?*9kg

Sist men inte minst blev det mage och crunches av olika slag..framåt, åt sidorna. 3 set á 30rep i summa summarum 15min.

Kanske borde nämna att vilotiden mellan varje set är ~60sek (inte mindre och max 90sek)

Ok, det blev inte ökningar i allt men 17kg hantlarna var jag nöjd med :D

Idag ska det bli ännu varmare....och dags för lite rygg, biceps och cardio :cool:

The Dwag
2002-06-18, 08:40
Många listiga namn i det där passet :D

Huvudsaken är att du själv vet vad det är för något... ;)

Snart Midsommar :D

Mallan
2002-06-18, 10:05
Finns det ingen "handbok" med övning och namn angivet :confused:
Gör ju saken lite lättare... :(

Har så in i helskotta dåligt minne...läser om ngn övning, vad den heter,gör den och så vips!
Hjärncellerna försvann väl med ut när jag pressade ur det sista för att få upp 1kg hanteln...
:( :eek:

[ 18 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Bicca
2002-06-18, 18:23
Här är en sida med övningar..

övningar (http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/ovningar_introduktion.asp)

Mallan
2002-06-19, 08:37
Tisdag och det var dags för Rygg & biceps..

Sittande rodd, v-handtag 3*10*11an (+)
Latsdrag, v-handtag 1*10*9an 2*8*9an (+)
Latsdrag, halvböjd stång 3*10*8an

Skulderblad, rodd, vertikalt handtag 3*10*75an Roddmaskin med raka armar som dras bakåt med hjälp av musklerna mellan/runt skulderbladen

Ländrygg, lyft med 15kg platta 3*10reps

Bicepscurl, cable 3*10*4an (+)
Biceps, liggande på lutande bänk 3*10*7kg (+)
Bicepscurl EZ-stång 3*10*15kg+stång
Hantelcurl m hantlar 3*10*10kg (+)
Biceps i cable m handtag 2*10*2an 1*10*3an

Passet avslutades med 30min på cardiomaskinen, intervall.

Mellan passen tog jag en dos BCAA tabletter som jag "hittade" på gymet. Det fanns amino oxå men i form av sirap/flytande.

Ok, en liten kostrapport. Åt följande under dagen;

Frukost: 4äggvitor, CompleteII m vatten, 2kapslar Omega-3, Mivitotal

Mellis: 15g linfröolja, 2sk Protec+, 1sk VP2 i vatten

Lunch: 100g kyckling, 2sk Protec+, broccoli & spenat, 2 kapslar Omega-3

Mellis: 150g tonfisk, 10g tistelolja

Mellis: 2sk Protec+, 1sk VP2,10g tistelolja i vatten

Innan träning: KCG, ALA, ALC, Inositol
Styrka & Cardio
Efter träning: KCG, ALA, ALC, Inositol
VP2 m 1dl MCT i vatten

30min senare VP2 me 1dl MCT i vatten

Middag: Nytropro, 2dl mjölk, 10g kruskakli, kålrabbi (grönsak..), 2kapslar Omega-3, Mivitotal

Tillägg: Glutamin & Vitamin-C

Av ngn anledning är jag "pluffsigare" i kroppen. Har svårt att säga vad det är/beror på.. :confused:
Vatten (har som sagt varit ruggigt varmt eller är det ngt tillskott?), fett eller hormoner (är lite oregelbundet just nu..).

Som sagt väldigt osäker just nu, känns skapligt kul :( men å andra sidan har jag blivit klart starkare och är inte helt slut efter passen.
Ger det veckan ut för att se hur det ligger till på fredag...eller är det ngn som har en idé om vad det kan bero på/upplevt samma sak ;) :confused:

Nåja, passet gick ju i alla fall bra!! :D

[ 19 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-19, 09:23
TACK BICCA!! :D

Munter
2002-06-19, 10:18
Det var det grymmaste vilken kost du håller. Tävling på gång ?

Mallan
2002-06-19, 10:28
Tävling!? Näe, inget planerat.

Vem vet. Jag satsar högt och om resultatet visar sig bli bra...
;) :D

Bicca
2002-06-19, 17:58
Det var så lite så...

The Dwag
2002-06-19, 19:39
Hur fungerar hjärnan på den där kosten ? Har du märkt något med tanke på att det ser ut att vara ganska lite kolisar....

Mallan
2002-06-20, 08:12
Hjärnan ja, hm. Med tanke på att jag är född blond..... :confused:

Skämt åsido. Första veckan/-orna fick man "ta i lite x-tra" för att inte göra bort sig totalt, men sen tror jag kroppen vänjer sig och hittar alternativa "näringskällor".

Har inte haft "problem" de sista 2 1/2 mån (med reservation för det första jag skrev.. ;) )

Prova och se själv ;) :D

Mallan
2002-06-20, 08:24
Benpass var det já...och ökningar :D

Uppvärmning med knäböj i Smithmaskin. Började på 10kg+stång och gick upp till 60kg+stång under 4set med 12reps.

Hack Squats, liggande 2*10*105an 1*10*115e (+)
Bensträck 3*10*15e (+)
"Finnen" m 10kg platta
Baksida lår 3*10*10an 3*10*9an Det var kö på andra maskinen för baksidan så jag körde dubbelt antal set
Insida lår 3*10*15e (+)
Utsida lår/rumpa 3*10*12an (+)
"Buttblaster" 3*10*17e=max
Utfall med 10kg platta i vardera hand 3*10

Sen blev det mage med höftlyft 3*30 och crunches på matta.

Dags för en liten micropaus och 1port VP2 m 1dl MCT innan jag avslutade träningspasset på Cardiomaskinen i 20min.

Min tidigare "tendens" till rutor på magen är i dagens läge helt borta!!! :( Helt jäkla otroligt..som sagt nå´t e "vajsing" :confused:

Eventuellt har jag turen att få träna med en "partner" ikväll. Ska bli kul!!
HARDCORE!! :D :D

Fairing
2002-06-20, 08:34
Tjena Mallan!

Har du räknat på hur många kalorier du ligger på nu jämfört med förut????.

Att cykla MCT inatget kan vara en fördel.
Kör 2-3v vila lika länge.

Vad har du gjort för ändringar i kosten/kosttillskotten?
Att byta Kreapyr mot KCG skall inte synas på magrutorna.
Fast kanske ändå om du är född blondin ;)

/Lasse

The Dwag
2002-06-20, 09:11
<STRONG>Hjärnan ja, hm. Med tanke på att jag är född blond..... :confused:

Skämt åsido. Första veckan/-orna fick man "ta i lite x-tra" för att inte göra bort sig totalt, men sen tror jag kroppen vänjer sig och hittar alternativa "näringskällor".

Har inte haft "problem" de sista 2 1/2 mån (med reservation för det första jag skrev.. ;) )

Prova och se själv ;) :D</STRONG>

Vi får väl se vad det blir efter sommaren

:D ;)

Mallan
2002-06-20, 09:15
Inte mkt som jag har ändrat på faktiskt.

-En x-tra dl MCT på kvällen=~4g fett, 27kcal
-2dl mjölk, 10g kolhydrater & 7g protein=70kcal
-Omelett på äggvita (4ägg-50g), ~5g protein=20kcal

Summa summarum: Max ökning på 150kcal (grov överslagsräkning!!) :eek:

Trodde inte att man behövde cykla MCT på det låga intaget :confused: :rolleyes:

Som sagt..hormoner och hårfärg kan spela mig ett spratt :D Bara det inte fortsätter att öka :mad:

KCGn har jag bara ätit i 3dgr, kan det verkligen ge effekt/skillnad så fort?!

Mallan
2002-06-20, 09:17
The Dwag,

Ska du "deffa" efter sommaren :confused: :cool:

The Dwag
2002-06-20, 09:32
Efter vecka 30
Så ser sommaren ut att bli normal....så då kanske jag tar tag i något sådant projekt !

[ 20 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Fairing
2002-06-20, 14:12
Mallan!
1dl MCT ger 194 kalorier.
Du behöver bara cykla intaget om du ligger på en ca 60-100g dag.

1dl MCT = 30g *0,72g/fett = 21,6 * 9kcal=194,4.

Du kanske har ett högre kaloriintag än vad du tänkt???

KCG binder ingen vätska tvärtom (oavsett hårfärg) ;)

Trevlig midsommar!

/Lasse

Mallan
2002-06-20, 15:19
Hej Lasse,

Du har helt rätt! Mina "MCT-siffror" var helt galna...

Har faktiskt inte fokuserat så mkt på kaloriintaget tidigare, snarare mängden kolhydrater, proteiner och fett.

Jag får väl helt enkelt lyfta tyngre vikter eller öka på cardion om jag känner att jag lägger på mig för mkt :mad: :D .

Ett dagsintag på max 50g fett verkar vara lagom för mig. (40g kolhydrater, 250g protein)
Har nog varit lite för "laddande" de sista dagarna med 2dl MCT istället för 1dl :rolleyes: .

Nåja, ingen skada skedd bara lite x-tra "frågetecken".

Ha en trevlig midsommar du mé!!

[ 20 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

The Dwag
2002-06-20, 15:43
Såg att du ligger på ca 1600kcal fröken !
Vad stor/liten är du ?

Jävla bokstäver som hamnar i fel ordning! ;)

Trevlig Midsommar !

[ 20 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Mallan
2002-06-21, 08:01
Hallå Dwagen,

Bara en liten kommentar till en av dina tidigare frågor....detta kan hända vid lågt kolhydratsintag, det är inte rätt, men det kan gå så...ang MCT, fettmängd etc :rolleyes: :D

Jag är en varelse född 1975 är 164,5cm, väger runt 58-60kg. Nya mått kommer in under helgen. ;) :D

Mallan
2002-06-21, 08:12
Igår blev det träning med "partner". Ett lite annorlunda upplägg, men med bra resultat.
Körde 6 set á 10rep per övning. Drabbade delar var bröst, axlar & triceps.

Lutande bänkpress m hantlar 2set*17kg, 4set*15,5kg. Det två sista orkade jag inte fullt ut med 15,5kg så jag bytte till 13kg på de sista 2-4repsen.

Hantel Flyes m hantlar 2set*11kg 6set*9kg
Ny övning så jag gick ner i vikt för att kunna hålla armarna nästan raka.

Stående hantellyft åt sidorna 6set*6kg. De två sista seten orkade jag inte alla 10reps och bytte till 5kg när jag tog slut.
Mellan seten körde vi en excentrisk övning där han pressar ner mina armar (raka) och jag håller emot, 10rep.

Stående kabeldrag, baksida axlar 3set*10kg, 3set*5kg

Pushdowns 4set*40kg 1set*50kg 1set*35kg

Dips med assistans (hjälp vid fötterna) 3set 5*5*9

Axlarna känns lite ömma idag...med skönt é ré!!

Ikväll blir det rygg, biceps och cardio, YEAHHH!! :D

Mallan
2002-06-24, 08:53
Fredagsträning blev det. Däremot kände jag mig inte allt för motiverad så jag körde dubbla set på vissa övningar.
Misstänker att telefonsamtalen med kompisarna, som firade midsommar, gjorde att jag tappade lite inspiration...

...sill, nubbe, midsommarstång...nåja, man kan inte få allt :( :D , jag fick gym :rolleyes:

Sittande rodd 3*10*11an
Latsdrag m. v-handtag 3*10*8an 3*10*9an
Latsdrag m rakstång 6*10*8an
Rygglyft (ländrygg/svank) 3*10*15kg platta

Bicepscurl, 1/2stång, cable 6*10*4an
Koncentrationscurl, cable 3*10*2an
Hantelcurl, sittande 3*10*10kg

Sist men inte minst 40min jogging i parken efter att jag slurkat i mig en dos KCG/Inositol/Glutamin som jag skölde ner med en klunk VP2/MCT.

Inga minskningar, alltså en ok dag trots allt. :D

[ 24 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-24, 09:01
Lördagens träning blev inte rikigt enligt schemat.
Hoppade över chins och dipsträningen då jag kände att överdelen på kroppen var lite väl mör och behövde vila.
Däremot blev det ett ordentligt magpass och på morgonen tog jag en 90min promenad i solskenet :cool:

Crunch i maskin 3*10*10an 3*10*11an
Crunches på matta 3*30
Maskin 2, 4*10*30kg 2*10*40kg
Hängade benlyft 3*10

Mallan
2002-06-24, 10:18
Lite mått vá det já..kan inte påstå att det var speciellt stor skillnad mot förra gången, men jag får väl ta det som en liten repetition.

Längd:165cm
Vikt:~58kg

Axlar:110cm
Bröst:95cm
Överarm: v 28cm(33cm) h 28cm(33,5cm)+0,5 "Tennsticksarm a´la Bartoll..!!?)
Underarm: v 26cm (27cm) h 26cm (27cm)
Midja:71cm +1
Höft/Stuss: 87-89cm (svårt att veta var jag bör mäta..)
Lår: v&h 54cm (56cm) Tog måttet rätt så långt upp. +3cm
Vad: v&h 39cm

Inga direkta skillnader :rolleyes: Nåja, styrkemässigt går det ju framåt :D

Pluffsighetskänslan från förra veckan är i alla fall borta.
Det var ingen vattenansamling från kosttilskotten i alla fall.
Möjlig orsak; Hormoner eller för högt dagsintag av fett -dagsintaget bör vara runt 40g-.

Måste dock erkänna att jag har haft lite svårt att känna mig bekväm med att "ladda & bygga".
Självklart så kommer detta att innebära att defenitionen minskar och man får ett mer "slätt" utseende. :p. Något jag inte känner mig till 100% bekväm med för tillfället :(
Men, skam den som ger sig. En långsam ökning av kosten för att hitta en balans borde göra susen.
Ökningarna SKA fortsätta och måste jag välja mellan;
*att gå upp 1-2kg för att "palla med"
eller
*stanna där jag är idag för att behålla "de svaga definitionerna"
så väljer jag tveklöst....det första alternativet!! :D ;) :D

The Dwag
2002-06-24, 22:18
Byggning är en livslångprocess så blir inte för allt för deppig då det tar emot eller blir lite tungt.... ökningar kommer alltid i lugn takt så det är bara att kämpa på om några månader till så skall du se att det blivit lite mera skillnader sen håller det på så där så länge du själv har viljan !

Klart du skall välja det alternativ som känns bäst... då det är för din egens skull du tränar och ingen annans !

Lycka till ! :D

Mallan
2002-06-25, 08:09
Gårdagens träning gick väl inte direkt så bra som jag hade hoppats.
Har dragit på mig någon form av sträckning i "revbensområdet" och vid vissa rörelser gör det skapligt ont. :(

Lyckades dock med ett litet personrekord.

Uppvärmning i Smithsmaskinen, bänkpress

Lutande bänkpress m hantlar 1*8*18,5kg :D
1*8*17kg 1*8*15,5kg Dog ordentligt på slutet.

Bänkpress m hantlar 3*10*15,5kg

Raka hantelflyes 3*10*9kg

Hantelpullover 3*10*15,5kg (ny övning)

Hantellyft åt sidorna 3*10*6kg (kändes lätt :eek: )

Stående skivstångspress 3*10*10kg (ny övning)

Stående hantellyft framifrån 3*10*6kg

Skivstångspress m drag upp till hakan 3*10*15kg

Arm i 90grader, lutas framåt och dras tillbaka uppåt m hantlar 3*10*7kg

Crunches i maskin1 3*10*11an
Crunches i maskin2 3*10*30kg
Crunches på matta ??

På kvällen blev det linimentbehandling och förhoppningsvis är smärtan borta ikväll så jag kan fortsätta träna som normalt :( :mad:

..och då ska det byggas rygg, pumpas biceps och köras cardio, yeahh!!

Mallan
2002-06-25, 08:13
Tjena Dwag,

Deppig är inte min melodi, tralalalalaaa.

Näe, när det inte riktigt går som det ska blir jag snarare otålig och lite arg. :mad: Otålig helt enkelt...

Visst går det upp & ner...det gör det mesta här i livet och om det aldrig går dåligt så kan det ju aldrig gå bra??! ;)

The Dwag
2002-06-25, 12:56
Helt rätt... ibland måste man bita i det sura äpplet med... Annars blir det lite svårt att se det positiva i livet ;)

Mallan
2002-06-26, 07:32
Har alltså dragit på mig en rätt så rejäl sträckning :(
Har klämt och tryckt på alla möjliga ställen och det enda jag ser/känner är en öm, kanske ngt varm och överansträngd muskel :mad: :(
Muppmuskel!!!

Nåja, bröst & ryggträningen får helt enkelt utebli ett tag.

Igår var det biceps :p

Cablecurls 3*10*40kg
Curls m EZ stång 3*10*10kg+stång Gjordes mkt långsamt och koncentrerat

Koncentrationscurl i cable 3*10*2an Utan vila
Liggande curl 1*10*8kg 2*10*9kg (ökning)
Enarmscurl m hantel 3*10*10kg

Fick ruggigt bra kontakt med biceps idag. Första gången jag fick "tryck" :D i biceps utan att underarmarna kom in och störde...

Efter en dos KCG & c/o var det dags för 30min på Cardiomaskinen.

Mallan
2002-06-27, 08:03
Varmt, varmt, puhh! Det kändes en aning tungt att köra ben en dag som denna..
Började med mage.

Höftlyft på lutande bänk 3*10
Crunch i maskin1 6*10*11an
Crunch i maskin2 6*10*15kg

Knäböj Smithsmaskin 3*10*60kg+stång

Hach squats, liggande 3*10*95an :( Gick riktigt trögt, kom inte en millimeter på vikten jag körde förra veckan :mad:

Bensträck 3*10*15e

Bakåtlut sittandes på matta m 10kg viktplatta 3*10

Utsida lår/rumpa 3*10*11an

Baksida lår, sittandes 3*10*9an

Vågade inte köra fler benövningar där jag la belastningen på axlarna, då jag kände av sträckningen på höger sida.

Sist men inte minst, 40min joggning i parken.

Här hände en lustig liten grej...när jag började springa kändes det ruggigt tungt i benen. Som två stockar ungefär. Fick använda rätt mkt kraft för att överhuvudtaget ta mig framåt.

15 min senare var allt som vanligt. :confused: Jag kunde springa mkt lättare och med bättre flyt. Benen kändes lätta igen :rolleyes:

Har ingen aning om varför?!

The Dwag
2002-06-27, 08:16
Att du ens orkar springa efter ett benpass är starkt gjort ! :D

Jag vill ha semester snart :(

JJ
2002-06-27, 08:35
Det tog väl ett tag att jogga bort mjölksyran. Själv skulle jag aldrig efter ett benpass eftersom jag vill ha större ben, men det kanske du inte vill?
Ha det!

Mallan
2002-06-27, 10:00
Ehh, mina ben har inte visat ngn tendens till att minska pga av att springa lite. Snarare tvärtom om jag ska tro på måttbanden :rolleyes:

Dwag, fick "draghjälp" av bra musik i CDn.. ;)
Dessutom laddade jag med en dos VP2/MCT

JJ
2002-06-27, 10:07
Lyckos!

Mallan
2002-06-27, 12:00
Kul att höra att man är "lycko" i nå´t *LOL* :D

ps..ibland kan det vara bra att ha lite x-tra celluliter när man jämför storlek ;) :D

[ 27 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

Mallan
2002-06-28, 07:50
Eftersom det i stort sett bara åts pulver under dagen så bestämde jag mig för att prova träningen med en portion VP2/MCT, efter att jag 30min tidigare hällt i mig KCG/ALA/ALC förståss. :D

Värmde upp musklerna i Smithsmaskinen, bänkpress utan vikter. Sen var det bara att tuta och köra.

Stående hantellyft åt sidorna 3*10*5kg Raka armar och mkt kontrollerat

Stånde hantellyft rakt fram 1*10*5kg 3*10*6kg Blev en "straff"omgång då jag började med 5kg vikterna och upptäckte att de var på tok för lätta.

90graders vinkel med lutning fram/tillbaka 3*10*6kg Märkte att det var bättre att stödja tummen mot ena "hantelkulan" för att stabilisera handleden. Slipper då råka ut för att "tappa" handen då det börjar gå tungt. ;)

Baksida axlar i cable 3*10*2an Gick inte att köra detta på bänken med hantlar då det kändes i "sträckningen".

Sittande axelpress 3*10*10kg

"Mjölksyrakör" m 10kg hantlar x-antal

Pushdowns 1*10*4an, 3*10*5an 1*8*5an därefter upp till 10reps på 4an 1*6*5an därefter upp till 10reps på 4an.

Hantelsträck bakom huvudet 1*10*9kg 2*10*8kg

Repsträck bakom huvudet 1*10*3an 2*6*4an därefter upp till 10 reps med 3an

Det var lite svårt att hitta tricepsövningar som inte påverkade "de ömma musklerna" så jag valde att sluta här. Var nöjd med passet. :D

Övningarna kändes mkt bra och vikterna kändes inte alls så tunga som de brukade och jag kunde koncentrera mig på att utföra övningen rätt/känna muskeln.
En proteindrink innan var nog inte så dumt.. ;) :D

Mallan
2002-06-28, 13:20
Glömde visst lite i morse..

Axelövning
Omvänd militärpress dvs drag upp till hakan fast jag använde mig av 2st 10kg hantlar, 3set, 10reps.

Ang. KCGn så upplever jag en stickande/kliande känsla i musklerna. Oftast efter att jag kommit till gymet då blodcirkulationen har kommit igång (promenad).
Detta är helt normalt, men en ganska lustig känsla.
Hur som helst, ikväll är det dags för lite biceps, ländrygg & cardio. Om det blir en joggingtur i naturen eller ett blött pass på cardiomaskinen återstår att se... :D

goa_killen
2002-06-28, 13:33
Ser att du har andvänt KCG...
Funderar på att inhandla detta tillskott jag med, fast jag e lite tveksam till om det ger kännsbar effekt..

vad säger du?
Är du nöjd?
Några ökningar?

Mallan
2002-06-28, 13:50
Hej Killen,

Tidigare använde jag Kreapyr och för snart 3v sedan bytte jag till KCG.

Resultat:
Ökar i styrka

Mjölksyran känner jag endast av då jag utför övningar med lättare vikter och otroligt många repetitioner=över 1min eller så.

Känner mig mer uthållig än tidigare då de sista repsen var riktigt jobbiga :p

Personligen är jag helnöjd och tycker att det fyller mitt syfte med tillskottet.
Kan definitivt rekommendera dig att prova det! ;)

Vad är ditt mål/syfte med tillskottet?
Har du använt kreatin tidigare, vad var resultatet?
Vad förväntar du dig?

Som jag nämnt tidigare så kan ditt kostupplägg vara avgörande, dvs hur mycket kolhydrater & c/o du äter.
Om du är osäker på om KCG passar dig kan du ju alltid kontakta Fairing ;)

LYCKA TILL!! :D

goa_killen
2002-06-28, 14:20
Har andvät Kreatin för ett par månader sedan..
Gick inte upp mer än 2-3kg, men ökade bra i nästan alla övningarna...

Jag funderar på att börja med KCG eftersom jag ska börja konditionsträna, med intervaller o backträning..
Kan bli en hjälp då att öka mjölksyrkänsligheten..

The Dwag
2002-06-30, 13:17
Måndag morgon snart så då tänkte jag pigga upp dig ;)

http://www.gifanimations.com/animation3/rabbits/rabbits_001.gif

Mallan
2002-07-01, 08:43
The Dwag,

Underbart söt, TACK!
..kan tillägga att regnet öser ner här så timingen var perfekt. :D ;)

Mallan
2002-07-01, 08:52
Liten rapport på träningen i helgen.

Hade återigen planerat att logga upp mig på hotellet för en färsk rapport, men icke sa nicke.
Enligt supporten verkar det som om modemet i datorn inte är installerat ordentligt :eek:
Man kan ju bli tokig :mad:

Hur som helst. Biceps och cardio blev det.

Curls i cable 6*10*4an
Curls m EZ stång 3*10*15kg

Hantelcurls 3*8*11kg Blev inte så himla bra då hantlarna blir lite för stora och klumpiga. Rörelsen flyter inte på lika bra.
Hantelcurl mot lutande bänk 3*10*7kg Testade en ny övning, men tycker inte att den fungerar för mig. Får på ngt sätt inte till vinkeln mellan mig, biceps, resten av armen.

Hantelcurl 3*10*10kg Låååångsamt & koncentrerat.

Märkte att vänsterarmen är lite svagare än höger. Vid hantelcurlen "dör" vänstern 2reps tidigare..

Sen var det 25min på cardiomaskinen i högt tempo.

Mallan
2002-07-01, 09:02
Lite mer intressanta noteringar ang. KCGn. På lördagen tog jag dosen av KCG/ALA/ALC på gymet.
Väntade i ca 10min innan jag tog en portion VP2/MCT och därefter stod jag och småpratade lite med killen i receptionen för att smälta "maten".

Efter 10-15min känner jag av stickningar/kliar i ansiktet, alltså dags att byta om. Samtidigt som jag kände samma reaktion i armarna, axlarna & benen.
KCGn "jobbar"!! :p :D

Ut i gymet och sen blev det lite chins & dips samt mage.

Dips 10*8*6
Chins & dips maskinen Körde 6set på varje med "hjälpplattan".

Crunch i maskin 3*10*11an
Crunch i maskin 6*10*35kg
Crunch på mattan 3*30

På söndagen blev det en superduper morgonpromenix vid 8-tiden. Solen sken från en klarblå himmel!!!

Mallan
2002-07-02, 07:57
Trots en i övrigt "mörk" dag så gick träningen bra.

Sträckningen har gett med sig, nästan helt, så det var bara att tuta och köra.

Värmde upp i Smithmaskinen med lite bröspress 1*16*endast stång 1*10*20kg +stång 2*8*35kg fortsatte med 20kg 2-3reps. Lyckades fastna med stången 3cm från bröstkorgen...missade haken igen :rolleyes: Ibland är det tur att man är liten...
På 35kg körde jag inte helt strikt -ända ner till bröstkorgen- då jag var osäker på om jag skulle orka trycka upp stången, så jag stannade ~6cm ovanför.

Lutande bänkpress m hantlar 1*9*18,5kg 1*10*17kg 1*10*15,5kg

Raka hantelflyes 3*10*9kg

Pullover 3*10*15,5kg

Baksida axlar på lutande bänk m hantlar 3*10*6kg

Stående hantellyft framifrån 3*10*6kg

Stående hantellyft åt sidorna 3*6*7kg fortsatte m 6kg, 4reps

Sittande axelpress 3*10*11kg

Mjölsyrelyft...

Crunches i maskin2 6*10*35kg

Crunches 3*30

Jag har även bestämt mig för att fortsätta med att ta en dos VP2/MCT innan passet istället för att ta två efter(1a direkt efter och den andra 30min senare).

Mallan
2002-07-04, 12:33
I tisdags blev det rygg och biceps. Fick lite väl mkt tryck i underarmarna på slutet :(

Bestämde mig för att inte köra fullt ut på ryggövningarna. Sträckningen är nästintill borta, men man vet aldrig..

Uppvärmning i cabelrodd 3*10*10an
Chins 1*10*9an 2*10*8an
Rygglyft (ländrygg) m 15kg platta 3*10

Rodd i maskin, vertikalt handtag 3*10*50an
Rodd i maskin, horisontellt h.. 3*10*50an

Liggande Bicepscurl 3*10*9kg
Bicepscurl i cable 3*10*3an (körde en arm i taget)
Bicepscurl EZ-stång 3*10*15kg+stång

Enarmscurl m hantlar 3*10*10kg

Och eftersom det var tisdag blev det även lite cardio..20min.

Mallan
2002-07-04, 12:35
På onsdagen fick musklerna vila. Nästan hela dagen spenderades på flygplatser mellan Düsseldorf och Stockholm.

På kvällen blev det lite promenerande mellan affärerna för att fylla upp kylskåpet, plus all proviant inför resan ner igen på fredag :D ;)

Mallan
2002-07-05, 13:20
Torsdagsträningen innehöll bröst & triceps. Fick assistans vilket var trevligt:D

Bänkpress 3*10*20kg
Bröstpress i maskin 3*10*9an

Flyes i maskin 3*10*100
Armhävningnar 3*16 på tårna..fortsatte på knäna +10st

Liggande tricepssträck m hantlar 3*10*7kg tungt!!:mad:
Tricepspress i maskin 3*10*2an
Samma som ovan fast excentrisk 3*10 ("partnern" trycker på medan jag håller emot..)

Dips 3*10st m hjälp..

Bröstträningen kändes riktigt bra. Har fortfarande inte riktigt hittat en 100% teknik på dipsen, men det går framåt:p ...

Tog en liten paus innan jag tog en promenix. Han slurpa i mig lite Whey Amino och VP2/MCT:eating:

Mallan
2002-07-05, 13:30
Idag blev det morgonträning eftersom jag tar flyget tillbaka till Düsseldorf i eftermiddag...:bpump:

Till skillnad mot gymet i Tyskland så har gymet här hemma öppet tidigt på morgonen

Lite mage och ben stog på schemat. Ett schema som inte riktigt sett ut som vanligt denna vecka pga resandet:nono:

Crunches 3*30
Maskin för "sidorna" 1*10*7an 2*10*8an (ökning)

Hack squats i maskin 3*10*50kg+stång
Legcurl 3*10*7an
Legpress 3*10*12an

Bensträck 3*10*9an
"Buttblaster" 3*10*10an

Tyvärr blev träningen lite stressig och kort pga dåligt med tid, men det kändes bra. Bättre än vad jag förväntat mig med tanke på hur mina morgonträningar kännts tidigare:o

Får väl se vad man kan hitta på för skoj i morr´n!!:kickass:

TREVLIG HELG!!

PS viktökning sen sist (2v sedan)...+3kg..kan det vara VP2´n??!.:D

Patte
2002-07-07, 09:23
Tjenare!
Måste säga att jag är riktigt imponerad av din träningsdagbok och det är jäkligt inspirerande att läsa:)

Har funderat på din lilla blandning av KCG/ALA/ALC och hade tänkt att testa den men hur mycket använder du av varje?

Mallan
2002-07-08, 10:06
Hej Patte,

Jag tar 1-2tsk KCG tillsammans med 2kryddmått ALC, 3 kryddmått Inositol och 2 kapslar ALA innan varje pass.
(enligt instruction ska man ta 1 kapsel ALA innan passet och 2 efter vilket också har hänt vissa gånger).
Har svårt att bedöma om du verkligen behöver allt det x-tra. Du kan ju alltid börja med att köra bara KCG och se om du märker ngn skillnad.

De dagar jag inte tränar tar jag inget KCG. Däremot tar jag den även vid konditions-/cardioträning.

Kul att du gillar den. Alltid kul om man kan inspirera andra samtidigt som man har roligt själv.

Berätta hur det går med KCGn och lycka till!
:bpump: :D

Mallan
2002-07-08, 10:27
Lördag och tebaks i Düsseldorf.

Hade en trevlig överraskning som väntade på hotellrummet..leverans från MB, tack Tobbe!

Bestämde mig för att köra rygg och biceps.

Uppvärmning sittande rodd 3*10*9an
Latsdrag 3*10*8an
Ländrygg, rygglyft 3*10*15kg platta
Rodd, maskin 3*10*50an

Bicepscurl i cable 1*10*3an 5*10*4an
Curl m EZ stång 3*10*15kg plus stång
Bicepscurl m hantlar 3*10*10kg

Kände mig rätt matt efter allt "farande" de sista dagarna så jag gav upp efter detta. Styrkan fanns där men jag var väl inte helt med på noterna psykiskt. :(

På söndagen blev det hellugnt. Mumsade på både det ena och det andra :eating:
samtidigt som jag bättrade på brännan lite..:D

Patte
2002-07-08, 11:13
Hallå igen!
Jag kör nu förtillfället på Fairings Kreapyr med MYCKET bra resultat faktiskt och funderade mest då på ALA och ALC. Tycker det verkar som två riktigt intressanta produkter och efter all läsning kring produkten så tror jag att det blir nog det första jag testar.

Meddelar hur det går med dem testarna någongång framöver:D

Mallan
2002-07-08, 11:38
Jag använde oxå Kreapyr innan...två burkar innan jag bytte till KCG´n och jag måste säga att den är snäppet värre än Kreapyret:hbang:

Patte
2002-07-08, 11:47
Man kanske borde tänka på att använda KCG istället för Kreapyren då... Ska ta och fundera på det och kolla upp lite information kring det. Försöker alltid att vara så informerad som möjligt kring ett tillskott innan jag börjar med det!:)

Kom precis hem från ett underbart axelpass och någonting säger mig att jag kommer ha sån go träningsvärk imorgon:D

Mallan
2002-07-09, 09:43
Tokvarmt!! Nya värmeböljor sköljer över Düsseldorf..:cool:

Inte toppläge för ett gympass kanske men man ska inte klaga

Bröst, axlar och mage stog på dagens schema. Kunde kännt mig mer motiverad. Det blev inte bättre av att KCGn stickningar av ngn anledning uteblev denna dag :mad:. Hm, nu börjar det sätta sig psykiskt..:rolleyes:

Bänkpress i smithsmaskin 1*12*10kg+stång 4*10*20kg+stång 1*10*30kg+stång

Bröstpress i maskin 6*10*35an Kändes hyfsat lätt så jag drog ner på tempot de sista två seten för att göra det hela lite jobbigare. Provade öven att öka vikten till 40an men då fick jag knappt upp den=risk för fusk.

Hantellyft åt sidorna m raka armar 3*10*6kg
Hantellyft, baksida axlar på bänk 3*10*6kg

Hantelpress ovanför huvudet 3*10*10kg (lätt men 11kg hantlarna var upptagna och jag orkade inte vänta..körde istället långsamt och koncentrerat)
Lyft m stång upp till hakan 3*10*20kg (ökning)

90graders vinklingen 3*10*6kg

Det blev ingen fokus på viktökning denna gång. Bröstmusklerna fick sig en hård vecka förra veckan så jag besämde mig för att inte pressa dem alltför hårt idag..värre blir det på torsdag
:thumbup:

Höftlyft på lutande bänk 3*20
mellan seten körde jag vanliga crunches på samma bänk fast omvänt håll, dvs benen upp...3*30
Crunches i maskin2 3*10*35kg

Hoppas på lite bättre progress i morr´n...psykiskt..:kickass:

Mallan
2002-07-09, 09:49
Lite kost och kosttillskottsinformation..:eating:

Från och med igår, måndag 8/7, tar jag bort tistel- & linfröoljan. Dessa kommer att ersättas med MCT.

Frukost: CompleteII/15g MCT
Innan träning: VP2/15g MCT
Efter träning:VP2/15g MCT

Detta ger 45g MCT/dag=32,4g fett (45x0,72)

Utöver detta äter jag även Omega-3 & CLA kapslar och landar efter dagens slut på ett totalt intag ~40g fett

Provar detta i två veckor framåt.

Annars ser det ut som vanligt. Lite mer vanlig mat som ägg/kalkon/keso och kvarg ersätter dock proteinpulvret undet dagen...oftast :em:

The Dwag
2002-07-09, 21:39
Vi får se vad det ger :thumbup:

Mallan
2002-07-10, 09:06
Var definitivt mer laddad idag!!
Fick dock ändra lite på upplägget. Alla maskiner var upptagna när jag skulle börja köra rygg och jag hade knappast lust att stå och rulla tummarna i 10min..alltså började jag med biccarna den här gången.

Bicepscurl i cable 1*10*3an 2*8*4an (ökning) körde en arm i taget. Fick hjälpa till lite på vänstra armen i de två sista repsen.

Hantelcurl 3*10*10kg (lätt) Körde långsamt, koncentrerat för att öka påfrestningen lite

Liggande hantelcurl på lutande bänk 3*10*10kg (ökning) ruggigt bra känsla här, klart en av favvo övningarna.

Stående curl m EZ-stång 1*10*20kg +stång 1*8*20kg+stång 1*6*20+stång Stoppade på 6reps i sista då det började blir risk för fusk..

Hammercurl (ny övning) 3*10*10kg Kan inte direkt säga vad det gjorde för nytta, men de sista repsen var tunga

Latsdrag 3*10*8an

Latsdrag, smalt grepp, omvänt handtag (ny övning) 3*10*8an Gillade den starkt! Kändes riktigt bra

Rygglyft, ländrygg 3*10*20kg platta (ökning)

Sittande rodd m V-handtag 3*10*8an

"mellanpassen dryck" och avlsut på cardiomaskinen i 20 min med intervaller.

Mallan
2002-07-12, 13:18
Sådärja, äntligen kan man fortsätta sin lilla "journal".

Onsdagen innehöll ben, mage och cardio. Innan tog jag och bytte ut KCGn mot Kreapyr för att dämpa den "pumpande" känslan lite grann.

Hack Squats 3*10*40kg+stång Ny övning, men den kändes riktigt bra. Hade lite problem med balansen de första repsen, men sen flöt det på bra.

Benpress 3*10*126kg

Benpress, helt liggande 6*10*115e Kändes riktigt bra. Orkade alla seten fullt ut.:D

Bensträck 3*10*15e

Utsida lår/rumpa 3*10*13e Ökning

Baksida lår 3*10*11an

Crunches på lutande bänk 3*10*10

20min på cardiomaskinen...

Faktiskt kändes det mkt bättre och lättare. Cardion blev inte alls lika tung och benen kändes inte så stumma.

Däremot kommer jag att fortsätta med KCGn de andra dagarna då jag behöver lite x-tra för att orka köra hela veckan och det är viktigt att musklerna hinner återhämta sig mellan passen :muscle:

Mallan
2002-07-12, 13:47
Brös, axlar och triceps. Dagen då en massa ökningar skulle ske..hrrmmm.

Nåja, passet var inte helt värdelöst, men lite mer "go" hade inte skadat.:(

Hur som helst. Värmde upp bröstet i Smithsmaskinen med lite oviktiga antal kilon.

Lutande bänkpress m hantlar 3*10*17kg Självklart så var "mina" 18,5kg hantlar upptagna och otåliga jag vill inte vänta.
Fortsatte sen ytterliggare 3 set á 10rep med 15,5kg där jag koncentrerade mig på att uföra övningen korrekt. Kändes ruggigt bra.

Hantellyft rakt fram 3*10*6kg
Baksida axlar 3*10*6kg

Dips 9, 7, 6 st UTAN assistans men uhh så segt!!:mad:

Pushdowns 6*10*4an+2,5kg platta
Hantelsträck bakom huvudet 1*10*8kg 2*10*7kg Kändes inte speciellt bra. Fick ingen kontakt alls med triccarna...
Rep bakom huvudet 3*6*4an fortsatte på 3an 4reps

Hem och vila..:sleep:

emmzan
2002-07-12, 19:50
Du e verkligen stark!!!http://www.westwoodi.net/~smilies/cwm/cwm/eek2.gif
18.5kg i hantelpressar...

Själv ska jag satsa på 16kg på söndag. Lite irriterande att det blir ett jättehopp från 13.5kg till 16kg. Liiite mycket!
Spelar ingen roll vilken vikt man ska använda - den man behöver är i regel ändå alltid upptagen..

Mallan
2002-07-13, 00:13
Jadu Emmzan, om jag inte minns helt fel så var det mina ord angående din träning för inte så länge sedan:))

Vi får helt enkelt fortsätta peppa varandra!!!
Lycka till med ökningen, det grejjar du galant!!

Ärligt talat måste jag dock erkänna att de inte är helt strikta, dvs jag går inte ner max med armarna som jag gör med de lättare varianterna...15,5kg..:rolleyes:

Lite "fusk" när man övar behövs för självförtroendet ibland:naughty:

Idag blev det rygg och biceps. Hoppade över cardioträningen och la mig i solariumet istället:sleep:

Latsdrag framför huvudet 3*10*8an
Latsdrag omvänt, smalt grepp 3*10*9an Min nya favvoövning. Får ruggigt skönt kontakt med ryggen och kan segdra de sista repsen när det blir som tyngst.

Rodd m. V-handtag 3*10*9an Gillar även denna övning starkt. Klart bättre att köra den i samma maskin som "latsen" istället för sittande rodd..fast man sitter ju i och för sig här oxå, hmmm.
Rygglyft, ländrygg 3*10*20kg viktplatta

Chins i maskin m hjälpvikt=4an, 3set, 6reps bytte sedan grepp där biceps och axlarna kommer in för ytterligare 4reps. Tuuunnngtt!! men med klart bättre teknik än tidigare. Nu orkar jag dra mig upp utan att svanka i ryggen alltför mkt.

Bicepscurl, enarms, i cable 3*10*4an
Bicepscurl på lutande bänk 6*10*10kg hantlar. Mkt bra kontakt med biceps i denna övning, en annan favorit

Sittande hantelcurl 3*10*10kg hantlar

Skön känsla i rygg och biceps efter dagens pass. Inget onödigt pump i underarmarna, yes!!

För en gångs skull lyckades jag koppla upp mig på nätet via hotellrummet. Inte illa!!!
Nog för att det krävdes lite adminrättigheter och en 1/2 på telefon med support, men det är smällar man får ta. Har ju trots allt kämpat med detta "fenomen" i snart 1 mån.

Nu kan man vara uppkopplad dygnet runt...:devil:

Mallan
2002-07-14, 13:11
Blev bara lite magövningar denna dag. Har lyckats dra på någon jädrans form av hosta :insane: ... drar ner konditionen en aning.

Med lite x-tra Glutamin ska det snart vara "ett minne blott".

Crunches i maskin2 6*10*35kg easy peasy, dags för viktökning nästa vecka:D
Sen blev vanliga crunches på lutande bänk 3*30

Hem och kurera...:smokin:

Idag söndag är det vilodag:sleep: . Hostan börjar släppa och morrn é já laddad för nästa bröst, axel & magpass:hbang:

Mallan
2002-07-16, 09:06
Idag hade jag tänkt prova en ny övning för axlarna som jag hittat på en av de många sidorna på nätet...men i all hast glömdes den liksom bort. Får prova den på torsdag istället.:rolleyes:

Bröstpress i Smithmaskin 1*10*10kg 1*10*20kg 1*10*30kg

Lutand bänkpress m hantlar 3*10*17kg Kändes riktigt bra. Fick in en bra rörelse och kunde göra max.

Rak hantelpress 1*10*17kg 2*10*15,5kg Ok, var lite trött efter föregående övning och fick sänka vikten 1,5kg, men sen var det inga problem

Raka hantelflyes 3*10*10kg Hade lite problem med att hitta en bekväm rörelse men det löste sig efter ett par reps

Hantel pullovers 3*10*17kg Gillar denna övning. Bra att köra innan man fortsätter med axlarna då den går in lite på axlarna (i alla fall på mig..hoppas jag inte gör ngt fel..)samtidigt som bröstet får sig en omgång.

Har lyckats hitta in i en passande ställning vid bänk- & hantelpressarna. Lite svank och uppskjutande bröst gör att jag får en bra kontakt och rörelse. Sen är det bara att köra.

Stående hantellyft åt sidorna 3*10*7kg Ökning, men efter 6-8 reps är jag tvungen att vinkla armarna ngt för att orka. Koncentrerar mig på att jobba med att lyfta axlarna och inte armbågarna då detta händer så visst känns det.

Stående hantellyft rakt fram 3*6*7kg Gick över till 6kg efter 6reps och fortsatte 4reps med 6kg

Sidoupplyft på lutande bänk 3*10*6kg Här skulle jag igentligen ha kört den nya övningen...:booty:

Sittande hantelpress 3*10*13kg Fick ändra lite på vinklingen av ryggstödet för att hitta en bekväm och givande rörelse.

Sist körde jag en syraövning för axlarna för att ge det lilla sista innan det var dags för magen.

Sista 6 seten körde jag båda maskinerna om vartannat utan vila med samma vikter. För ovanlighetens skull vara alla mag"maskiner" lediga idag :confused: så det var bara att "leka" bäst man ville:thumbup:

Trots tedrickande, hostmedicin & x-tra Glutamin har jag kvar hostan (låter som en whiskeydrickande gråhund). :insane:
Bara att fortsätta kurera!!

Mallan
2002-07-17, 16:04
Det är ju otroligt va mkt det fanns och göra idag då helt plötsligt. Hela dan har bara försvunnit och jag har inte ens hunnit surfa på nätet en endaste gång:cryout:

Nu så. Lite fakta från gårdagens rygg och bicepspass.

Latsdrag 3*10*8an
Latsdrag med omvänt grepp 3*10*10an Ööökning. Jag stormtrivs med den här övningen. Ökade från 8-9-10. Har fått in en bra rörelse och möjligheten att fuska här är minimal.

Rygglyft m 20kg viktplatta 3*10 Ska försöka mig på marklyft då det känns som jag har mer att ge här. En större/tyngre viktplatta börjar bli lite svår att hantera.

Sittande rodd, maskin, vertikalt grepp 3*10*55kg
Sittande rodd, maskin, horisont. grepp 3*10*50kg Blev lite trött här...

Chins i maskin 4ans hjälp 3*6reps Har börjat hitta en bra teknik där hela ryggen jobbar. Nu vore det ju själva sjutton om jag inte ska klara 1 utan hjälp. En liten ynka liten snuttig chins..

Fick bra kontakt med ryggen idag. Känns skönt då den släpade lite efter "sträckningen/skadan" jag hade tidigare. Kunde inte lasta på och köra max, men nu är det bättre=känner ingenting:thumbup:

Bicepscurl, cable 1*6*4an 1*10*3an 1*10*4an Otroligt märkligt..första setet gick det inte alls, var tokjobbigt. Sänkte vikte och då blev det för lätt. Ökade i sista och kunde köra alla 10reps med lite hjälp från andra armen (körde en arm i taget).

Bicepscurl m hantlar 3*10*10kg Kändes lättare än vanligt

Bicepscurl cable 3*10*4an Tuuungt!

Biccarna var inte riktigt med mig idag. Bestämde mig för att sluta efter 3 set för att istället komma tillbaka på fredag då förhoppningsvis förkylningen har gett med sig.

Idag, onsdag, har jag mot alla odds bestämt mig för en vilodag:cryout: Ok, jag har inget val helt enkelt. Förkylningen måste bli bättre innan jag fortsätter. Bara att hoppas på att det går FORT, FORT!!!
Vill TRÄNA!!:bpump: :bpump:

Mallan
2002-07-18, 08:58
Blev som sagt ingen träning igår.
Istället blev det en fika med kompisen och massa tjejfnitter och flams. Riktigt trevligt!:D

Innan det lyckades jag stoppa in vänstra pekfingret mellan bildörren och dörkarmen på hennes bil. Arrgghh!:cryout:
Inte världens skönaste känsla måste jag erkänna.

Vi hade precis parkerat och jag hoppade ut, stängde igen dörren, varpå hon låste från insidagn. Då märkte jag att fingret satt fast.

Tog inte många hundradelar för mig att med någorlunda kontrollerad röst tala om för henne att låsa upp min dörr, NU, GENAST!! Tur att hennes engelska är såpass bra för jag är tveksam om mitt tyska ordförråd hade fungerat här?!

Sen var det bara att ta fram fingret och kolla in skadan....inget farligt. Lite platt:rolleyes: och efter ett tag kom blodet så det var bara att leta fram lite papper (tur att man hade näsdukar:)).

Idag blir det definitivt träning! Yes!!
Känner mig mkt bättre. Blir nog en blandning av ben, triceps och mage.
Då kan jag köra bröst och axlar i morgon och rygg, biceps och mage på lördag.:thumbup:

Mallan
2002-07-19, 10:55
Laddad var jag...ända tills jag kom till benövning nr2 (?!!!), benpress. Där tog det totalt stopp och efter att jag sänkt vikten ner till 95an och fortfarande inte fick till det gav jag upp.
Förra veckan låg den på 115e och det gick hur bra som helst.

Fick helt enkelt inse att kroppen inte var helt ok. Istället blev det följande upplägg:

Hack Squats 3*10*40kg+stång Kändes bra och var dagens första övning
Baksida lår 3*10*10an 3*10*11an

Utsida lår/rumpa 3*10*13e
Utfall m 2x10kg hantlar 3*12steg per ben

Dips 13 (!!) 8*7 Fortsatte sen på maskinen med lite vikthjälp där jag körde max set
Pushdown 3*6*5an Fortsatte på 4an när jag inte orkade mer..upp till 10reps dvs ytterligare 4reps

Hantelsträck bakom huvudet 3*10*7kg hantlar
Liggande tricepssträck m hantlar 3*10*6kg Här använder jag hantlar istället för stång då jag känner att jag kan komma ner, närmare axlarna med dem.

Tricepssträck bakom huvudet m rep 2*8*4an 1*6*4an Gick ner till 3an på de sista 2-4 repsen

Avslutade med mage
Maskin1 2*10*11an 1*10*12an
Maskin2 3*10*35kg
Crunches på matta 3*30
Börjar få bra kontakt med magmusklerna när jag tränar vilket känns bra. Kanske man kan få se lite rutor snart oxå??!!!
:naughty:

Sådärja. Fick i alla fall lite gjort och tricepsen kändes helt ok. Fundrar på att lägga in lite mer prio på dem nu...tror jag håller på att tappa lite där.
Ska funder lite över helgen på hur jag kan lägga upp schemat. Någon som har lite tips??!!

Mallan
2002-07-21, 09:57
Sådärja, nu böjar det likna nå´t igen. Fredagspasset blev lyckat med ökningar i det mesta samt lite nya övningar.

Bröstpress på lutande bänk 3*10*18,5kg Yes, tillbaka på mitt PB och lyckades köra alla 10 repsen.

Bröstpress rak bänk 3*10*17kg Kändes bra att kunna fortsätta ytterligare 3 set med en relativt hög vikt

Bröstpress i maskin 3*10*35an Ökade 5 från förra passet.

Dips 13*8*7

Hantellyft åt sidorna 3*10*7kg forsatte sen direkt med nästa övning innan jag tog vila i 60sek
Hantellyft rakt fram 3*6*6kg Efter det här hade jag nådig syra i axlarna..uhhh.

Axelpress 3*10*14kg Ökning

Ny övning: Samma ställning som för baksida axlar (på mage på lutande bänk) Lyfter upp armarna åt sidan för att sedan föra dem i en 1/2måne formad rörelse rakt fram. Sen ner och om från början. Kändes rejält trots låg vikt. 3*10*4kg

Baksida axlar 3*10*6kg

:thumbup: Äntligen börjar det hända lite saker igen efter sjukdom och halvdana pass.

Mallan
2002-07-21, 10:08
Ahh, solen skiner från en klarblå himmel!!:cool: Underbart.

Idag var jag iväg med en kompis för att titta på hästtävlingar. En av mina tidigare satsningar innan jobb och resor kom in i mitt liv..Självklart tog vi även en sväng förbi hennes egna "små" älsklingar innan det var dags för träning.

Rygg, biceps & mage stod på schemat.

Sittande rodd m. V-handtag 3*10*9an
Latsdrag 3*10*9an
Latsdrag m ovänt grepp 3*10*10an
Rygglyft 3*10*20kg

Liggande bicepscurl 6*10*10kg
Bicepscurl m EZ-stång 3*8+*20kg+stång När det blev för tungt fortsatte jag bara halvvägs ned med stången, 90grader
Bicepscurl med hantlar 3*10*10kg

Crunches på lutande bänk 3*30
Crunches på matta 3*30

Hade väl önskat lite mer kontakt med biccarna men i övrigt kändes allt bra. Lite jobbigt/segt, men det kan ju ha att göra med värmen och lite kasst :eating:

Mallan
2002-07-23, 09:12
Ännu ett positivt pass med ökningar. Inte så mycket i just vikt, men i antal reps (höll fulla set). Känns skönt!

Eftersom jag var lite krasslig förra veckan så blev det inga cardiopass vilket verkar ha varit ett bra val. Därför har jag bestämt mig för att ta bort alla planlagda cardio"stunder" och istället koncentrera mig "bara" på styrkan.
Om jag skulle lida av överskottsenergi får jag väl helt enketl ta en tur på maskinen eller i skogen:kickass:

Ok, hur gick det igår då...

Uppvärmning i bänkpress, Smithsmaskin 1*10*10kg 1*10*20kg 1*10*30kg

Bröstpress i maskin 1*10*35an 2*10*40an:D

Pullover 2*10*18,5kg 1*8*18,5kg :D Var riktigt tungt den sista repsen..men rädslan för att få hanteln i fejjan gör att man tar i lite x-tra..

Flyes 3*10*10kg Ska nog ta och prova 11kg nästa måndag..

Nya övningen från förra fredagen. Magläge på lutande bänk för bak-/ovansida axlar 3*10*4kg Får ta det lite lugnt med viktökningen här innan övningen har "satt" sig.

Axelpress i maskin 2*10*25 1*10*27,5 Kankse inte världens bästa övning men helt ok för att pressa ur axeldelen ordentligt.

Uppdrag till hakan i smithsmaskin 3*10*5kg+stång I vanliga fall brukar jag använda skivstången här men var lite nyfiken på hur det skulle kännas i maskinen...tror att jag kommer att forsätta köra den i maskin, kändes bra, men uhhh så tungt.

Dips 10st

Pushdowns 3*10*5an :D Har inte grejjat 10reps a 3 set här tidigare...kändes mkt bra. Triccarna jobbade på bra

Liggande hantelsträck m hantlar 3*10*6kg Var ordentligt slut de sista repsen. Skakade i hela armarna och det var med lite fusk som den sista "gick igenom"

Tricepssträck m rep 3*6*4an Den här gången fortsatte jag inte med 3an utan har istället som mål att öka antal reps per set nästa gång!

Crunches på matta 3*30

ca 75min senare var jag rätt mör i överkroppen. Skön känsla! Fick bra kontakt i övningarna. Kanske lite många muskelgrupper på en och samma dag, men, men...

emmzan
2002-07-23, 10:33
"Omvänd militärpress i smithsmaskin"

Militärpress bakom nacken, eller????

Mallan
2002-07-23, 10:38
Hm, då var det det här med övningar och alla namn igen då..inte så jädrans bra på detta.

Vad jag försökte förklara var att jag står med "hängande armar" (håller i stången förståss) och drar sedan upp den till brösthöjd.

:smash: på mig..bakläxa!

Någon som vet vad det heter:em:

emmzan
2002-07-23, 10:50
"uppdrag till hakan" brukar jag säga...:)

Mallan
2002-07-23, 11:02
Ändrat i "träningsjournalen"..tack Emmzan!:cheers:

Mallan
2002-07-24, 08:54
Kände mig lite mör efter måndagens pass så förväntningarna på att öka var vä linte direkt skyhöga...men lite blev det i alla fall

Latsdrag 1*10*9an 2*10*10an Hade lite svårt att bestämma mig för avståndet/greppet med händerna. Tror dock att jag har hittat det nu..:D

Latsdrag m ovänt grepp 1*10*10an 2*10*11an:D Såååå himla skön övning. Bara att ta i för kung och fosterland!:D

Mer latsdrag med rak stång 3*10*8 Fortsatte och körde ett par lätta reps efteråt för att komma ner ordentligt m stången. Den sista biten är jobbigast och det kändes inte riktigt som jag kom åt den delen på de sista repsen.

Hypersträck m 20kg platta 3*10

Försökte mig på marklyft för att slippa den obekväma "plattan". Provade först utan vikter för att hitta tekniken=gick inte. Lade på 20kg för att få lite motstånd...fick fortfarande inte in en teknik som kändes ok.
Får helt enkelt vänta tills det finns någon som kan visa hur den ska göras :insane:

Någon som har bra tips på övningar för nedre delen av ryggen??!! "Good mornings" kanske??

13 dips

Liggande bicepscurl 3*10*10kg Riktigt bra övning det här..

Bicepscurl i maskin (cable) 2*10*12,5e 1*6*15e..fortsatte på 12,5 i ytterligare 4 reps. Ok, kanske inte den bästa maskinen att köra biceps på. Ganska lätta att få för mkt tryck i underarmarna...sitter väl inte så himla bra kanske..

Hantelcurl 3*10*10kg sen var jag tvungen att köra 2 set med 11kg hantlarna...10reps:D

Hammercurl 3*10*10kg Blev riktigt tungt de sista två repsen i varje set, men upp kom de!!:

Efter passet var jag tvungen att hjälpa till med båda händerna då jag skulle dricka ur vattenflaskan..pump!?!
Skönt va det!

På väg mot stora målet (stark, stark) har jag bestämt mig för att jag inte ska klara 10 reps/set...alltså om jag klarar 10 reps är det dags att höja vikten. Mellan 6-8 och jag kan stanna kvar på samma vikt annars är det bara ÖKA som gäller
..har inte riktigt varit konsekvent här, men det kommer

Mallan
2002-07-24, 10:32
Nu har man styrketränat i ca 7mån och gått igenom olika typer av kost.

-En laddningsfas (2 mån i början),
-En deff (13v, ngt misslyckat pga av dålig erfarenhet),
-En stabiliseringsfas (7v, hade problem med att få ett stabilt tillstånd mellan "plufs" och hårdhet)

I dagsläget är jag nöjd=är stabil i kroppen och ämnesomsättningen.
I och med att jag ska bygga upp styrka och uhållighet fram till jul (till att böjra med) är det dags för en nyladdningsfas.

Det bli ingen bulk utan skillnaden mot tidigare är ökad mängd protein & lite kolhydrater.

Här är mitt förslag:

Frukost; En knapp skopa VP2, 1msk Whey Amino & 1msk Whey Hydro, 5g tistelolja, 2 kapslar Omega-3 & CLA

Mellis 1; Äggviteomelett (~25g, 5ägg), 1msk Whey Hydro & lite VP2 (för att dämpa smaken på Hydron..), 5g linfröolja

Lunch; 150g kalkon, grönsaker, 2 kapslar Omega-3 & CLA

Mellis 2: 125g kvarg, 1msk Whey Hydro & lite VP2, 5g linfröolja

Mellis 3; 125g kvarg, 1msk Whey Hydro & lite VP2, 5g linfröolja

~30min innan träning; KCG el Kreapyr med ALA, ALC & Inositol

Precis innan träning; 1msk Whey Hydro, 1/2 msk Whey Amino & en knapp skopa VP2

TRÄNING

Efter träning; 1 msk Whey Hydro, 1msk Whey Amino & en knapp skopa VP2

Middag; 1 port NyTroPro, 2dl mjölk, kruskakli och grönsaker, 2 kapslar Omega-3 & CLA

X-tra tillskott; Balance, Glycosamin, Magnesium, C-vitamin & ev Glutamin

Summa summarum blir detta ca;

*325g protein (ger drygt 5g/kg kroppsvikt)
*40g fett
*45g kolhydrater
*1 800 Kcal

Om jag skulle bli hungrig utöver detta äter jag x-tra protein och ev byter jag ut NyTroPro mot Protipasta om jag känner för det.
Mellan lördag kväll och söndag kväll är det "fritt val" när det gäller "näring".

Fram till igår (22/7) använde jag MCT som fettkälla, dvs 45g MCT fördelat över dagen. Nu har jag tagit bort det helt och använder mig av oljor av olika slag.
Resultat: Stabil i formen, inget upp och ner när det gäller pluffsighet och så. Hårdare i kroppen ?!!?
Återhämtningen kanske kunde varit bättre, men där påverkar ju även resten av kostupplägget.
Ska bli intressant att se om det blir någon ändring nu när jag har uppehåll i två veckor (funderar på att inkludera MCT igen efter det).

Träningsmässigt fortsätter jag med att köra styrka 5-6ggr/vecka. Cardio kommer jag att köra de dagar jag känner för det.

Vore intressant och kul att höra vad ni tycker om detta. Borde jag ändra något..lägga till el ta bort. Tacksam för alla kommentarer!!

Mallan
2002-07-25, 08:56
Sådärja, nu har jag lyckats se till att jag inte pallar att köra 10reps på varje set...krävdes lite tyngre vikter, men till slut knäade jag...

Hack Squats 1*10*40kg+stång 5*10*50kg+stång:D Ok. här ökade jag bara 10kg då jag inte hade ngn som passade ifall jag skulle säcka ihop totalt.

Benpress 1*10*120kg 2*10*130kg Sista repsen tog jag i så trodde hjärncellerna skulle hoppa ut genom öronen..blålila i ansiktet.
Först provade jag min "traditionella" benpress, men som de sista två gångerna kunde jag inte rubba samma vikter som jag tog sist...har tom börjat leta efter om det finns ngn form av spärr för det här börjar ju bli löjligt:insane: Skiten rubbar sig inte en millimeter!! Nästa gång..då!!

Baksida lår 1*10*11an 2*8*12an

Bensträck 1*10*15e 2*8*16e Fick inte riktigt upp den sista repsen:D

Utsida lår/rumpa 3*10*14e:D

Buttblaster 1*10*15e 2*8*17e (fullt mag)

Provade en ny maskin för vaderna, riktigt bekväm faktiskt och man slipper ha en massa kilon på axlarna..känns oftast som man tryckts ihop ett par centimeter efteråt..3*10*55e

Utfall på stället m stång 3*10*15kg+stång Här körde jag slut på benen totalt...kom till sista två repsen på ena benet och skulle pressa lite x-tra, gå ner med knät och "snudda"...slutade med att jag knäade totalt och stod där. Kom varken upp eller. Som tur var har ställningen "skacklar" som går ut och kan kunde lägga ifrån mig stången där och krypa ut för att avsluta nästa ben.:notme:

Avslutade med enkal crunches för magen 3*30 Hade fortfarande lite träningsvärk sen i måndags så jag ville inte pressa för hårt. Kör mer på lördag istället.

emmzan
2002-07-25, 09:57
Tjeena!

Tycker nog att din mathållning är lite snålt tilltagen... 1800kcal är inte vidare mycket i mina ögon, snarare väldigt väldigt lite... Du lär få bra mycket bättre resultat om du äter mer.

Har lärt mig - mat är inte farligt.
ÄT OCH VÄX!!!

Hur lägger du upp träningen? Muskelgrupper? Vilodagar?

/emmzan

Mallan
2002-07-25, 11:02
Hallå Emmzan! Alltid kul med lite kommentarer och frågor...

Angående maten så visst, jag håller med, det låter kanske tunt med 1800Kcal och med tiden kommer det säkerligen att bli mer.

Från förra upplägget har jag ökat 400Kcal och under helgen äter jag lite smartare än tidigare=Laddar under hela dagen/dagarna. De dagar jag är lite mer hungrig (oftast måndagar och fredagar)lägger jag in x-tra mål i form av protein el. frukt/grönsaker.

Jag försöker öka intaget sakta men säkert.

Träningsupplägget jag har haft fram till för en vecka sedan innebar inte mkt till vila...endast söndagar.
Nu är upplägget inte lika hårt. Ska köra mån-fre med styrka:

Måndag: Bröst, axlar & triceps (mage)
Tisdag: Rygg & biceps
Onsdag: Ben, vader & mage
Torsdag: Bröst, axlar & triceps
Fredag: Rygg & biceps
Lördag: Mage

I och med att jag kör muskelgrupperna på överkroppen två gånger per vecka så har jag dragit ner på antal set/övningar per gång. Försöker hålla mig till 3 max 4 per "grupp".
Progressen på chins & dips måste ÖKA!! så vissa dagar koncentrerar jag mig på bara det...latsdrag, växlar mellan chins/dips maskinen och de utan "hjälpvikter".

Skulle jag känna att musklerna inte hunnit återhämta sig lägger jag in ett cardiopass eller vilodag istället.
Har inga schemalagda cardiopass.

Känner jag att upplägget innebär att jag inte hinner återhämta mig mellan passen får jag väl helt enkelt gå ner till 1pass/muskelgrupp/vecka.

emmzan
2002-07-25, 11:07
Tjenis igen!

Vilka övningar ska du köra?? är nyfiken!!!:D

Mallan
2002-07-25, 11:23
Hm, nu börjar det bli komplicerat..näe, skämt åsido. Oftast har jag inte "fasta" övningar utan kör det jag känner för..oxå beroende på vad som är ledigt.

Har dock vissa övningar som gärna återkommer:

Bröst: Lutande bänkpress m hantlar, hantelflyes, hantelpullovers

Rygg: Latsdrag m ovänt,smalt grepp, latsdrag, rodd, latsdrag

Triceps: Push downs, tricepssträck m rep, hantelsträck

Biceps: Liggande bicepscurl, EZ-stång, hantelcurl

Axlar: Hantellyft rakt fram & åt sidorna, hantellyft på bänk, axelpress

Ben: Hack squats, benpress, bensträck, baksida lår, buttblaster, utfall, vadpress

Mage: Crunches i maskin eller på lutande bänk

Mallan
2002-07-26, 11:43
Jaha, blev inte mycket till träning den här dagen:em: .
Var helt enkelt tvungen att gå på en lite arbetsintervju..i stallet..

Trodde att jag skulle hinna med ett litet cardiopass efteråt, men icke sa nicke.
Istället fick jag snällt sitta och vänta, tomdidomdidom, i ett par timmar innan hon äntligen dök upp. :insane:
Blev helt enkelt försent. Men visst..en vilodag skadar ju inte:angel:

Idag blir det dock en hel del :bpump: . SUPERLADDAD!!
Däremot har jag lite beslutsångest för vilka muskelgrupper jag ska köra; rygg/biceps eller bröst/axlar/triceps.

Nåja, den som lever får se.

ToXY
2002-07-26, 13:21
Hejsan!

Jaaa... shit asså vad bra det bli till slut! & bättre skall det bli!:D

Hur går det själv med träningen?? Inte fel med vilodagar ibland:sleep: Nej nu skall jag :eating: som é så underbart!!
fick precis reda på att gymmet è stängt under helgen så "bautapasset" kommer på måndag!!!!
Ha en trevlig helg fröken!

/Martin

Mallan
2002-07-26, 13:29
"Martin partin"

Vaddå?! Läser du inte min journal..ang träningen alltså ;)

Känner mig forfarande för lite grann ang. mängd, intensitet, osv. Men just nu känns det uppåt värre!!

Kosten & träningen kommer säkert att ändras med tiden då jag lär mig av mina misstag..

Ha en superhelg!!!

Själv ska jag :bpump: & :sleep: & :eating:

Mallan
2002-07-27, 19:46
Härligt med bröst/axel & tricepspass! Så ska en fredag avklaras. Hade inte speciellt höga förväntningar på passet då det var regnigt och lagom kvavt i luften..men ack så fel man kan ha!

Värmde upp med bänkpress 1*10*10kg 1*10*20kg 1*10*30kg

Lutande bänkpress m hantlar 1*10*18,5kg 1*8*19kg 1*7*19kg :D Så var det med det...inga fler set med 10reps hade jag ju intalat mig. Det vara bara att höja vikten..

Hantelflyes 1*10*10kg 2*8*11kg :D

Sittande Bröstpress i maskin 1*8*40an 2*9*35 Fick gå tillbaka i vikten den här gången...var nog lite slutkörd..

Dips

Stående hantellyft åt sidorna 3*10*7kg fortsatte direkt med stående hantellyft rakt fram 3*6*7kg

Baksida axlar i cable, stående 3*10*1an Tuuungt!

Baksida axlar på lutande bänk 3*8*6,5kg :D

Pushdowns 1*10*5an 1*6*6an fortsatte etta par reps på 5an 1*8*5an :D Var alltså tvungen att gå upp på 6an för att "döda" triceps lite innan jag kunde gå tillbaka till 5an. 6an för helt enkelt lite väl tung andra setet.

Liggande hantelsträck 3*7-8*7kg :D Var riktigt skakigt de sista repsen. Var med nöd och näppe som hantlarna kom upp

Sträck m rep bakom huvudet 3*6*4an

Armarna var rätt så nöjda efter passet. Däremot led jag av ngn form av spritt i benen så det blev en kort löprunda i parken på 10min för att springa av mig lite..superskönt!!

Mallan
2002-07-27, 20:00
Underbart!! Strålande sol och klarblå himmel. Kan inte bli mkt bättre än så här!!

Sen kan man ju diskutera om det är speciellt smart att ligga i solen flera timmar och svettas som ett jehu innan man ska in på gymet med förhoppning om att man ska kunna åstadkomma rekordresultat:smash:

Passet var i och för sig helt ok.

Latsdrag 1*10*9an 1*6*10an 1*8*9an :D

Rodd i maskin, lodrätt handtag 3*8*60kg :D

Rodd i maskin, vågrätt handtag 3*8*60kg :D

Good mornings 3*10*10kg+stång Körde en provomgång först utan några vikter. Inte helt lätt övning måste jag erkänna, det gäller att ha rätt vinkel, tyngd, hållning etc. Ville inte öka på vikten första gången utan kommer att känna mig fram lite

Rygglyft 3*10*20kg Mer tryck den här gången då jag redan jobbat lite med musklerna innan, känns klart bättre.

Bicepscurl m EZ-stång 2*8*20kg+stång 1*6*20kg+stång Klart starkare nu än förra gången. Kunde "lugnt" stå med rak rygg utan tendens till fusk.

Liggande bicepscurl m hantlar 3*10*10kg Ruggigt vad mjölksyra jag fick under de sista repsen..uhhh!!Var tog KCGn vägen :confused:

Sittande bicepscurl m hantlar 3*10*10kg Växlade lite med olika varianter

Sist avslutade jag med att köra lätt i cable bara för att släpp loss lite på syra attacken. 12reps

Nu ska jag hem och ladda inför nästa "pumpa" pass på måndag.
Återstår endast en vecka här i Düsseldorf innan det är dax att packa väskorna för att fara hem till Stockholm igen..

johan-cr
2002-07-27, 20:10
Originally posted by mallan
Värmde upp med bänkpress 1*10*10kg 1*10*20kg 1*10*30kg

Lutande bänkpress m hantlar 1*10*18,5kg 1*8*19kg 1*7*19kg :D Så var det med det...inga fler set med 10reps hade jag ju intalat mig. Det vara bara att höja vikten..

måste bara fråga... Borde inte du köra på bra mycket mer på bänkpressen om du ligger på 19kg vikter med hantlarna??

Jag personligen anser att det iaf är svårare och jobbigare med hantlar och lutande men du kör på tyngre där än vanlig bänkpress.

Mallan
2002-07-28, 14:18
Jaa, du Johan-CR.

En liten ursäkt kan väl vara att jag använder övningen som uppvärmning...10, 20 & 30kg är enbart vikterna, därtill väger stången ca 20kg. Har väl i och för sig kört 35kg ngn gång (ej uppvärmning) dvs 55kg, men det är max vad jag orkat.

Hur många kilo tycker du jag borde klara av??!
Kan ha det som mål inför nästa bröstpass!!:hbang:

johan-cr
2002-07-28, 14:32
Aha.. där hade vi förklaringen.. Tja med stången så var det nog lite mer "korrekt" :)

Men du kan väl ta 60kg nästa gång iaf så du har något att kämpa för :)

emmzan
2002-07-28, 16:26
"Lutande bänkpress m hantlar 1*10*18,5kg 1*8*19kg 1*7*19kg Så var det med det...inga fler set med 10reps hade jag ju intalat mig. Det vara bara att höja vikten.. "

Imponerad:thumbup:

Mallan
2002-07-29, 09:45
Johan-cr>

60kg "coming up".:kickass:
Måste kolla om det finns ngn lämplig kandidat som kan passa :rolleyes:

Frågan är vad det kan bli för träning idag. Avvaktar med beslutet till i eftermiddag.
Finns risk för att det blir ett benpass:hbang:

Fairing
2002-07-29, 14:11
Kör hårt Mallan!!!

Ät inte för mycket Bratwurst & Surkål nu när du är i Tyskland!

Hoppas att allt är bra med dig:)

/Lasse

Mallan
2002-07-30, 08:41
Tokvarmt!!
Kände mig som en tvättsvamp hela dagen..fuktigt/kladdigt/svettigt/varmt, varmt.

Kvällspasset blev kortare än planerat. Blev lite sen från jobbet..

Mage:
Maskin1 3*10*11an
Maskin2 6*10*35kg

Triceps:

Pushdowns 3*6*5an Fortsatte på 4an i sista setet...ytterligare 4reps

Dips 12-8-8 Fattar inte att det ska vara så himla tungt och svårt att komma upp i högre antal :insane: Det ska gå!! Över 20reps till jul, senast:devil:

Provade på en ny övning tricepssträck bakom huvudet m EZ stång. Började på 15kg, kändes för lätt. Fortsatte 1 set med 20kg men var inte riktigt nöjd med känslan/kontakten. Körde ett set med hantelsträck bakom huvudet m hantlar, 7kg.
Liggande hantelsträck m 7kg hantlar 2*6*7kg

Var inte riktigt nöjd med känslan efter denna övningsblandning. Avslutade med "dips" (vågrät ställning mellan två bänkar) och körde till failure i tre set. SKÖNT!!:hbang:

Ev. kommer ett litet foto upp senare idag...livet leker vidare:D

ToXY
2002-07-30, 09:12
U GO GIRL!!!!!!:bpump:

/Martin

Mallan
2002-07-30, 09:39
Ok, här är bilden..

ToXY
2002-07-30, 10:01
WoW!!!!!! Fin fysik har du mallan!!! fortsätt så!!:bpump:

/Martin:love: :em:

Patte
2002-07-30, 10:15
mallan> Det där har du lyckats jävligt bra med... oerhört snygg rygg :thumbup:

Lycka till i fortsättning och fortsätt köra lika hårt som du gjort tidigare :bpump:

The Dwag
2002-07-30, 10:38
Vad kan man säga :muscle:

Nice....Verry Nice :D :thumbup:

Mallan
2002-07-30, 14:27
Tack grabbar/killar för de vänliga orden.

:bpump: forsätter garanterat..detta är bara början och resultatet från lite mer än ett halvårs svettande i gymet:hbang:

Hann med ett litet pass mitt på dagen.
Blev rygg och biceps.

Latsdrag 1*10*6an (uppvärmning) 2*9*8
Latsdrag m omvänt & smalt grepp 3*8*11an:D
Rodd med V-handtag 2*8*9an 1*6*9an
Rygglyft 3*10*20kg

Bicepscurl i cable 3*10*4an
Liggande bicepscurl m hantlar 3*8*10kg Blev ruggigt jobbigt då jag ökade vinkeln ngt på ryggstödet, dvs satt ngt mer upprätt. Blev skönt bra tryck å andra sidan:naughty:
Hammercurl 3*8*10kg hantlar

Hade skönt tryck i ryggen och armarna efteråt. Har saknat pumpen i biceps senaste gångerna, men nu så..:thumbup:

emmzan
2002-07-30, 15:56
I like your back!!!:thumbup:

Munter
2002-07-30, 16:41
Härlig rygg, Mallan. Grymt bra foto ju, du råkar inte veta vilken kamera du/ni använde ? Är i köpetankar själv nämligen.

Mallan
2002-07-31, 08:06
Emmzan> tack! :D

Munter> Jo en riktigt avancerad en..

Kameran är av modell T68i "Communication Cam" alltså en väldigt enkel variant av digitalkamera, men visst den fungerar helt ok.

Kanske inte direkt ngt du bör investera i om du letar efter högre kvalitet..

:bpump:

Munter
2002-07-31, 09:41
Hehe en mobiltelefon med kamera alltså ? Funky. Avskyr mobiltelefoner så jag satsar nog på någon dedikerad kamera istället då....*kollar vidare*

Pudzianovski
2002-07-31, 12:32
det blev ju jäkligt bra bilder.

Jg har funderat på o köpa till kamera men de är lite dyra...så jag vet inte än..

du köpte antagligen bara till din för o ta massa hemliga posar bilder.

Mallan
2002-07-31, 15:05
Pudde>
You bet!! MASSOR och de kommer inte upp i träningsjournalen :D

Körde lite benträning på "lunchrasten" idag. Tokvarmt med regn i luften så svetten flödade.

Hack Squats 1*10*20kg+stång 2*10*30kg+stång
Blev lite skakis i de sista repsen, skönt. Funderar på att börja köra benböj men har lite beslutsångest då mina knän är lite känsliga efter tidigare aktiviteter i livet..nåja kan ju alltid prova med lättare vikter.

Benpress 1*10*110kg 2*10*135kg
Vågade inte gå ner riktigt hela vägen under de två sista repsen då risken fanns för att jag skulle fastna...igen...och det fanns ingen som kunde assistera :(

Bensträck 3*8*16e Uj, uj vad de sista repsen var tuunga gick segt, men skam den som ger sig!:insane:

Baksida lår 1*10*10 2*8*12an Var lite "vindögd" då jag kollade vikten..trodde den låg på 11an i första setet, oj så fel jag hade..blev direkt på 12an som straff

Rumpa 3*8*14e

Utfall m viktplattor 3*12 vardera ben*20kg Stången var upptagen så det var bara att greppa tag i plattorna och köra. Som tur var är gymet relativt tomt på dagarna så det fanns tillräckligt mkt plats för en storstegandes Mallan:hbang:

Vadpress 3*10*max, minns inte vikten

Sist men inte minst 3*30 crunches för magen på lutande bänk

Mallan
2002-08-01, 15:08
Ok, Johan-cr...60kg var det sagt och här kom det!!!

Dock bara en enstaka reps, ok påbörjade nr 2 men pallade inte hela vägen upp och assistans var inte att tänka på. Nu är det bara att öka antalet :D

Bänkpress i Smithsmaskin 1*10*10kg+stång (uppvärmning) 1*10*20kg+stång 1*1*40kg+stång=60kg:hbang: 2*8*30kg+stång Blev nog lite slut efter det. Vart skönt tungt på slutet.

Lutande bänkpress m hantlar 1*8*19kg 1*6*19kg 1*7,5*18,5kg Pallade inte riktigt hela vägen ut m 19kg hantlarna så det var bara att bita ihop och minska 0,5kg.

Kabeldrag m lågt fäste. Rörelsen kommer nedifrån 3*10*10kg

Bröstpress i maskin 1*10*15an 2*6*40an Bestämde mig för att pressa lite x-tra innan jag var klar. Fick in en skön rytm.

Stående kabeldrag åt sidan 3*10*2an

Baksida, ovansida axel på lutande bänk 3*10*4kg Ruggigt effektiv övning

Militärpress bakom huvudet, ny övning 1*10*10kg 1*10*15kg 1*6*20kg Prövade mig fram för vara säker på att utförandet var ok. Blev lite längre vilotid än 60sek då jag var tvungen att springa och leta efter viktplattor. Körde m EZ-stång då den kändes bekvämare att hålla. Bra övning. Kommer jag att fortsätta använda! :D

Avslutade m baksida axlar på lutande bänk 3*10*6,5kg

Vill träna mer, mer, nu, nu!!:bpump:

johan-cr
2002-08-01, 15:15
Härligt mallan :hbang:

Då tar du 3 reps till nästa gång då? :)

Mallan
2002-08-02, 07:30
..kanske tom 3,5 reps!!!

:D :muscle:

Mallan
2002-08-02, 12:29
Inte mycket till träning idag inte.

Onsdagens och torsdagens högintensiva :rolleyes: pass gör sig påminda i form av träningsvärk som jag för tillfället "kurerar" med liniment...stinker "Vicks Blå fabrik":D

Eventuellt blir det ngn lättare kardio...eller så lägger jag mig i solen och :sleep: lite för i morgon är det dags för ett stenhårt rygg, biceps & mage pass!!

:bpump:

Mallan
2002-08-04, 08:46
AHHH!!
Idag blir det definitivt en dag i parken med solkräm, musik och massa :eating:

Kan inte bli mycket bättre än såhär...klarblå himmel och sol...

Men först en lite rapport från gårdagens träning.

Blev inte mycket till triceps och ryggträning förutom lite dips (14, 8, 8) och chins (i maskin m lägsta hjälpvikten 10, 6, 6).

Började med lite crunches för magen i väntan på att KCGn skulle börja verka..."stickningarna"

Maskin2 6*10*35kg
Crunches på matta 3*30

Bicepscurl med EZ-stång 1*8*30kg 1*6*30kg 1*5,5*30kg Liten ökning i repsantal..känns skönt :D

Liggande bicepscurl 3*10*10kg Den här övningen går att variera lite (vinklingen på bänkryggen) då vikterna känns för lätta så jag misstänker att jag tänker stanna på 10kg vikterna ett tag till.

Bicepscurl i cable 1*10*4an, 30s vila
-II- m hantlar 1*10*10kg, 30s vila
-II- i cable 1*12*3an, 30s vila
-II- m hantlar 1*10*10kg, 30s vila
-II- i cable 1*12*3an, 30s vila
-II- m hantlar 1*10*10kg
Provade något nytt bara för att "lajja" till det hela lite. Tog ordentligt på de små biccarna...kanske dags att börja växa nu!!
:insane:

50min senare..kännde mig hyfsat nöjd med passet trots allt.

Eventuellt blir det lite :bpump: bilder tagna i eftermiddag...

Ha en skön söndag allihopa!!!!

Pudzianovski
2002-08-04, 10:36
"eventuellt" blir det lite bilder tagna...

det vet vi ju vad det betyder...

Mallan
2002-08-05, 12:01
Shit oxå!!

Trodde att jag hade ökat lite i reps-/set antalet på Bicepscurlen med EZ stången i lördags...kollad tidigare träningspass och vad stod det där!? jo, 2*8*30kg...2!! och i lördags klarade jag bara 1!!

:insane: :insane:

Nu jädrar ska det bli 3 set med min 8 reps nästa bicepspass :devil:

..men de är allt lite ömma idag så de fick lite att bita i trots allt...

Pudde>

..ska utvärdera resultatet så får vi se...:naughty:

:angel:

Mallan
2002-08-05, 15:30
Det var inte mycket till skillnad på kroppsformen vare sig styrke- eller utseendemässigt...trots ökat intag i form av kolhydrater och protein under förra veckan. :(

Hade förväntat mig lite snabbare återhämtning eller åtminstone bättre ork under passet.
Körde dessutom ingen kardio och vilade i 2dgr.

Ok, den psykiska stress som jag haft under de senaste månaderna (?!?!),
som bla bidragit med för lite :sleep: har säkert med saken att göra, men det är förhoppningsvis löst inom en snar framtid..

Hur som helst..lägger till;

Ett x-tra morgonmål bestående av äggviteröra m. flerkorngryn. Detta ger=
08.00 proteindrink VP2/Whey Hydro, 10g tistelolja,
09.00 Äggröra,
10.00 Kvarg & Whey Hydro, 10g linfröolja
..innan lunchen kl.12.00

250-500g kvarg x-tra under dagen...ger totalt mellan 500-1000g/dag

Samt byter ut kvällens MPR mot något mer matnyttigt:confused: . Vet inte riktigt vad än så länge då det är lite svårt när man bor på hotell..ev proteindrink från Optimum, havregryn & kvarg..

Den totala Kcal ligger väl runt strax under 2 500/dag vid det här laget.

Här ska laddas!!

The Dwag
2002-08-05, 20:27
Köp Keso, Bananer eller annan frukt då du bor på Hotell som kvällsmat det brukar jag göra ibland... eller så var inte så jävla snål och spara på Traktamentet...man får ju det för att köpa käk för dvs Pommes och Kött :thumbup: ;)

Mallan
2002-08-06, 08:47
Tar mig till gymet och känner mig sådär lagom motiverad. Jag kan ju alltid prova att köra lite och känns det värdelöst får jag väl köra mage och sen gå hem...

Kommer fram, sveper en proteindrink och går upp och kör gärnet!! Har ingen aning om vad som hände, men skönt var det. Nästan så att man kan bli gråtfärdig.

Bröstpress i Smiths 1*10*30kg 1*2*60kg :D
Gick inte ner och touchade bröstet så de var väl inte 100%strikta. Dog på 1/2 tredje repsen och fick återigen krypa ut. Tur att man inte är storbystad för då hade jag suttit fast mellan bänken och stången=lagom pinsamt.
1*7*55kg, 1*5*55kg

Sittande bröstpress i maskin 1*12*40an 1*7*45an :D 1*8*40an

Var tvungen att köra en rep m 19kg hantlarna på bänken..6reps

Lutande hantelflyes 1*12*10kg 1*10*11kg 1*8*12kg Bara att köra med 13kg nästa gång då..eller köra på rak bänk..

Pushdowns 2*8*5an 1*6*5an :D

Liggande tricepssträck m hantlar 2*8*7kg 1*6*7kg Blev ganska skakig i armarna. Körde excentriskt ett par reps efteråt för att pressa triceps lite x-tra

Tricepssträck m rep bakom huvudet 2*8*4an 1*6*4an :D

Sittande dips 3xfailure Körde djupt och koncentrerat

Crunches i maskin2 6*10*40kg Kändes inte som jag fick lika bra kontakt som med 35kg så jag sänker nog vikten till nästa gång. Tog nog lite i "ljumsken"=inte bra

Crunches på matta 3*30

Under passet fick jag en kommentar ang mitt försök till PB på 60kg i Smithsmaskinen..
-Du måste ju gå ner och toucha bröstet och om du kör den så strikt så klara du inte ens 1 rep..

Ok, :insane: Om det är så det ska vara så får jag väl helt enkelt göra om det då!
Gick tillbaka och lassade på maskinen, hämtade killen och bad honom passa.
Körde 2 nya reps på 60kg, touchade bröstet och med lite hjälp.

emmzan
2002-08-06, 08:58
:kickass:

Mallan
2002-08-06, 09:28
Stor eloge till Fairing och deras "nya" Whey Hydro :thumbup:

Blandade 2 skopor i lite vatten, rörde om med sked och resultatet?!!?

En ngt mer tjockflytande och mkt lättblandad dryck som är långtifrån lika besk som den förra. Går lätt att äta "ren" och med sked :D

Så Lasse;
-När kan man börja beställa!?

:hbang:

Fairing
2002-08-06, 13:42
Tjena Mallan!

Du kan börja beställa om 2-3v.

Tyvärr så har Fransoserna missat min beställning som jag gjorde i Juni.

Tyvärr så är Whey -Hydro nu restad:(

Kör på!

:hbang: /Lasse

Mallan
2002-08-07, 09:06
Tumdidum....klart mer peppad tar jag tåget till gymet efter en ganska seg dag på jobbet. Regnet har öst ner i stort sett hela dagen fast nu tittar försiktigt solen fram bakom några grådaskiga moln.

Väl framme på gymet småpratar jag lite med tjejen bakom disken samtidigt som jag :eating: min "protte" drink.

Latsdrag m böjd stång 1*?*6an Uppvärmning 1*8*9an, 1*6*10an, 1*6*10an
Latsdrag m rak stång 1*6*10an Var noga med att stången kom ner till brösthöjd

Latsdrag m smalt grepp, handflatorna mot mig 1*6*12an...och här kommer nästa ökning 2*4*13e :D Nu börjar vikten på maskinen bli tyngre än mig...fick hänga i stången ett tag innan jag sakta men säkert sjönk ner och kunde sätta mig..härligt läge!!

Tror det börjar bli nödvändigt med en träningspartner...

Chins i maskin 1*10 m hjälpvikt
Excentriska chins 3*10 Blev ruggigt svårt att köra de sista i 3e setet då jag fick kämpa för att överhuvudtaget behålla greppet. Fick lite mycket tryck i underarmarna som följd. Handskar kanske!?

Good mornings 3*10*40kg Övningen känns ok. Prövar mig försiktigt fram för att vara säker på att den tar på rätt sätt. Kör övningen väldigt långsamt och koncentrerat. Så fort det finns ngn som kan visa mig hur marklyften går till kommer jag att byta till det..

Rodd m V-handtag 3*6*10an

Rodd, maskin, horisontellt grepp 1*10*60kg, 1*6*65kg 1*5*65kg :D

Bicepscurl m EZ-stång 3*8*30kg Yeahh! I´m back. Lyckades hitta en riktigt bekväm och givande position där risken för att jag ska luta tillbaka överkroppen är minimal.

Excentrisk bicepscurl m EZ-stång 3*4*30kg Urrrk, vad det var jobbbigt...

Liggande bicepscurl m hantlar 3*10*10kg

Bicepscurl m rak stång 3*10*20kg Avslutade lätt med långsamma och koncentrerade curls.

Nice, nice...

Mallan
2002-08-08, 09:33
Träningsvärken var ett faktum denna soliga och underbara dag...kändes som min överkropp blivit utpressad ur en Bratwurstmaskinv:booty:
Var föga motiverad att ta mig till gymet för att köra ett massivt benpass på 60min...

Istället traskade jag "hem", bytte om och "käkade" lite Glutamin följt av Kreapyr/ALC/inositol innan jag la mig på soffan och :sleep: in lite försiktigt...

60 min senare knackade det på dörren och en måttligt mosig Mallan "gick" upp, öppnade dörren och insåg med glädje att jogginpartnern hade anlänt :hbang:

Blev alltså 35min löpning i superbt väder..ljummet, lite sol, frisk vind...längs med "die Rhein".
En riktig energihöjare!!

Mallan
2002-08-09, 09:07
Sådärja, nu var det dags för ännu ett benpass.
Bestämde mig för att testa benböjen. Började med att öva in tekniken lite utan vikter (20kg). Kändes finfint och det var dax att börja lassa på...

1*12*30kg
1*10*50kg
1*8*60kg
1*6*70kg
1*6*70kg

De sist seten blev det inte lika djupa och fina som de upp till 60kg. Ska fortsätta känna lite på övningen för att hitta tekniken till 100%. Annars gillade jag den starkt och inga problem med knäna, "ta i trä", än så länge...

Liggande benpress 3*10*85an Ok, den här maskinen har verkligen satt grillor i huvudet på mig. Vissa dagar har jag varit uppe på betydligt högre vikter medan andra orkar jag knappt upp med hälften :confused:
Igår kom jag på varför..
Med risk för att jag verkligen ska förnedra mig själv-ni kommer inse hur jobbigt det är att vara blond, hjärndöd med jämna mellanrum-
Ja, även denna maskin består av en spärr/reglerare för att ändra avståndet mellan plattan och axelstöden. Har letat efter detta tidigare men inte sett den..
Självklart är det lättare att trycka upp vikten när man har en vinkel över 90 grader på benen. Igår kom jag knappt i maskinen och fick vika benen tredubbelt. Känns lite bättre psykiskt nu, puh.

Hur som helst, kände mig lagom mosig i benen vid det här laget. Gick vidare med bensträck
1*8*16e De sista repsen blir ruggigt långa och sega, men upp ska de:insane:

Baksida lår, liggandes 1*10*4an 2*8*5an
Baksida lår, sittandes 1*10*11an 2*8*12an

Stillastående utfall m stång 3*10 på vardera ben*30kg Gick ner så att knät snuddade marken. Märkte att jag slarvat med stretchen...

Vader 3*10*fullt mag

Kommer att öka på kolhydratsintaget ytterligare.
Blev ruggigt trött under passet och var tvungen att börja smaska på "efter passet proteindrinken" redan under själva passet.
Kanske ska dela upp benpasset på fram- & baksida ben?!?! Vad tror ni om det!??!

Stretchade ut baksidan ganska ordentligt efteråt.

Mallan
2002-08-12, 08:50
Ännu ett bröst, axel tricepspass gick till historien. Fredagspasset bjöd på lite mysiga ökningar här och var.

Bänkpress i Smith 1*10*20kg 2*8*40kg Uppvärmning 1*5*50kg 1*4*50kg 1*6*50kg

Pullover 3*8*18,5kg Kändes tungt men bra

Dips 10*8*12 Fick hjälp på sista...

Stående hantellyft åt sidorna 3*6*8kg :D Kör med en vinkel mellan 30-45grader på armarna. Tycker att det känns bättre än med raka som jag fick rådet att göra i början.

Militärpress, stående bakom nacken m EZ-stång 3*6*30kg :D Den sista repsen var på "håret" fick knappt upp den över huvudet och sen fick jag trycka upp den ovanför huvudet, fast framifrån.

Drag till hakan i Smithsmaskin 3*6*25kg Kändes inte speciellt bra under övningen då jag trodde att jag "lekte" med 15kg och hade ruggiga problem att få stången upp ovanför bröstet. Fick at i för kung och fosterland!!
På vägen hem kom jag däremot på att själva stången väger 20kg i maskinen..inte 10kg..

90 graders vinklade armar som lutas framåt och sedan "dras" upp igen till utgångsläget, sittande 3*10*7kg Vet inte vad denna övning heter och har använt ett antal olika uttryck för den tidigare

Pushdowns m vinklat handtag 3*6*5an 3*7*5an Ny teknink. Fick mkt bättre kontakt med det här handtaget än med rak stång. Kommer att fortsätta köra den här i stället. Ska även prova med omvänt grepp.

Pushdowns m rep i cable 3*8*4an Ny övning. Även denna kändes riktigt bra och jag fick bra kontakt med de små tricepsen.

Det var allt under fredagen..på lördagen körde jag endast tung träning för magen. Rygg och biceps körde jag bara med lättare vikter för att få igång cirkulationen lite. Kände inte att de hade repat sig ordentligt sen sista passet och valde att ta det lite lugnare.

Crunches i maskin1 1*10*11an
Crunches på matta 3*30

Latsdrag framför 3*10*7an
Latsdrag m omvänt, smalt ,grepp 3*10*8an
Sittande rodd, maskin 3*10*35kg

Skivstångscurl 3*10*20kg

Mallan
2002-08-12, 20:37
Whooaa!!
Ett bröst och axelpass med en blandning av passiva och lite mer aktiva :D resultat.

Bröstpress på lutande bänk 14kg*10 för uppvärmning sen var det dags för lite tyngre grejjer...1*19,5*10 för lätt!!
Tog tag i 20,5kg hantlarna och körde 6 reps:D
Sist setet fick jag aldrig upp hantlarna ordentligt..fattar inte varför det ska vara så svårt första repsen...så tillbaka till 19,5kg och 6reps

Sittande bröstpress i maskin 1*8*40an 2*6*35an Kände mig nådigt slut i musklerna så här blev det ett litet steg bakåt..

Flyes på lutande bänk 1*10*11kg 1*8*12kg 1*6*14,5kg :D Det var bara att öka vikten...

Hantellyft rakt fram 3*6*7kg :D Kändes bra och jag fick in en bra rörelse i axeln.

Lateral raises, cable 2*8*2an 1*6*2an

Baksida axlar på lutande bänk 3*8*7kg Fick mkt bra kontakt med baksidan..kändes bättre än förra gången.

Hantelpress, sittandes 3*6*14kg Mmmmysigt :D

Hade inte förväntat mig något vidare resultat idag då sömnen inte var den bästa mellan söndag-måndag..att skallen dessutom var proppad med "bekymmer" gjorde inte saken bättre. Men, men så fel man kan ha...och man lär sig aldrig...

Mallan
2002-08-14, 09:10
Rygg resningar 3*10*20kg viktplatta

Good mornings 3*10*40kg Nu började det kännas lite i ryggen..blev riktigt bra tryck

Latsdrag med omvänt smalt grepp 1*8*13e Jaha, då var det dags för lite viktökning då
1*2*14e Fick ta sats och kämpa för att överhuvudtaget få ner "skiten"..Träningspartner var är du!??!
1*4*13e

Latsdrag ner till bröstet 1*10*9an 2*6*10an Nu börjar det likna nå´t

Latsdrag bakom huvudet 3*6*9an Ny övning så jag körde först ett "provset" som kändes bra så det var till att höja vikten och köra på. Kändes bra, skön övning.

Bicepscurl m EZ-stång 1*2*35kg Jag var ju tvungen att prova i alla fall :D
2*8*30kg Sist setet kom en trevlig herre fram och assisterade mig med ytterligare 2 reps=pressade ut det allra sista. Det tackar man för :hbang:

1/2 liggande bicepscurl 1*10*10kg Jaha, och varför ligger jag här och segar på futtiga 10kg och 10 reps!?!? Mellan 4-6 skulle det ju vara...Fick snällt gå och hämta mig ett par tyngre hantlar
1*10*11kg Wow, mycket bättre känsla/tryck i biceps, men vaddå 10 reps igen..
13kg!?! *ha, ha* där tog det stopp.:smash:
Så lätt ska det inte gå. Fick byta till 12kg 1*6*12kg 1*4*12kg :D

Bicepscurl med stång 1*6*25kg Ajj det gjorde ont i högra underarmen och handleden:cryout: Fick helt enkelt ta EZ-stången igen och köra de sista där. 2*4+2 excentriska 30kg

Det blev ett riktigt trevligt litet pass. Var riktigt kul att träna ryggen idag

Munter
2002-08-14, 14:11
Hugha vad många övningar du kör per pass...jaja, orkar man så varför spara på krafterna egentligen. 35kg curlen var inte alls dåligt, mer sådan taktik förväntas i fortsättningen :)

Mallan
2002-08-15, 09:04
Så var det dags för lite ben igen då.

Känns som jag har hittat en lite bättre balans i träningen och kosten då jag höll ut hela passet utan problem.
Tidigare har jag tappat gnistan efter halva passet :rolleyes:

Benböj 1*12*20kg 4*8*60kg 1*10*40kg 1*10*30kg
Övningen känns fortfarande lite "grön" & vinglig så jag bestämde mig för att inte öka allt för mkt och istället satsa på att hitta tekniken, gå ner djupt och bibehålla stabiliteten.

Benpress 1*10*95an 2*10*105an Under de sista repsen på 105an kopplades hjärnan bort och det var bara rent "djävlaranamma" som gällde..:devil:
Den här gånge använde jag intställningarna. Hade ngt under 90grader som utgångsläge

Bensträck 2*7*17e 1*6*17e :D Fick lite kramp i 2a setet, men det försvann illa kvickt när jag ställde mig på golvet.

Baksida lår, liggandes 1*5*8an, 2*6*6an Är inte helt bekväm med den här övningen (trots ökning). Tycker inte att jag får ngn bra kontakt med baksidan och ländryggen kommer lätt "in i bilden"

Baksida lår, sittandes 3*8*12an Helt klart bättre övning med bra kontakt

Utsida lår/rumpa 3*6*15e :D Orkade inte ändra viktinställningen utan körde på

Vadpress 3*10*full mag

Sen bar det iväg. Tog en lite springrunda i parken för att släppa loss benen lite. 15 min i underbart väder.:smokin:

3*30 crunches fick avsluta passet.

Mallan
2002-08-15, 12:01
Tiden här i Düsseldorf börjar nu ta slut och till helgen är det dags att ta sig hem till Stockholm igen.

Det som känns lite motigt ät att återuppta "discoträningen" på SATS anläggningar.
Känns liksom inte lika uppmuntrande längre :booty:

Under min tid här har jag fått leva med "fria vikter" och endast ett fåtal maskiner. Något som jag uppskattar enormt.

Stämningen är ju av en lite annan klass också. Entusiasmen över träning och resultat samt "tuunga vikter".
Nu ska jag tillbaka till maskiner, maskiner och killar/tjejer som bekymrar sig mer om hårfrisyren och om kläderna sitter bra än om de gör några framsteg i träningen :rolleyes:

Sorry alla SATS medlemmar, :notme: jag är också en, men just nu känns det lite tungt. Funderar starkt på att byta till något annat gym.

:thumbup: eller :smash: . Har ju några dagar på mig att fundera...

Kristian
2002-08-15, 12:06
Tränar själv på SATS men där jag tränar finns både maskiner och fria vikter, ca 60/40 är nog fördelningen tror jag.:D

/Kristian

ToXY
2002-08-15, 12:10
BYT GYM!!!:bpump: :bpump: :bpump:

/Martin:thumbup:

Fairing
2002-08-15, 12:53
Mallan!

Ett tips: Nästa vecka (v.34) är det gratis träning på Fairing`s Gym hela veckan. Då har du/alla chans att prova helt gratis.

Får Conny på Gymleco " tummen ur häcken" så lär det även stå lite nya maskiner här i morgon:hbang:

/Lasse

Mallan
2002-08-15, 13:05

Då blir det :bpump: på Fairing gym i nästa vecka alltså...

:hbang:

Tack för tipset :thumbup:

Behöver även lite :eating: så jag hoppas det finns ordentligt med "Hydro" på hyllorna..

Mallan
2002-08-16, 08:52
Det blev en dag utan styrketräning. Istället laddade jag CD spelaren och drog ut på en 60min promenad längs "der Rhein".

Solen sken och fåglarna kvittrade. Det var helt enkelt så skönt som bara en sensommar kväll kan vara.

Senare träffade jag en tjejkompis för att snacka lite skit och avnjuta en iskaffe a´la "Woytons" på en gräsplätt vid floden.

På vägen till tåget strosade vi genom Altstadt där gamla som unga satt och :eating: & :cheers: allt från Schnitzel till Pizza Hut, Altbier till Coca Cola.
:smokin:

Själv tog jag tåget hem för att :sleep: och ladda om inför nästa dag.

Idag är det :bpump: som gäller!!

Mallan
2002-08-16, 20:23
Varmt, varmt..kanondag för sol & bad!!!

Inte lika "kuligt" & uppiggande för ett pass på gymet

Hur som helst. Gym blev det. Bröst, axlar och triceps

Började med sittande bröstpress där jag körde två uppvärmningsset på 20an & 30an. Därefter blev det 3 set på 45an*6reps.
Nu började kroppen ställa in sig på lite styrketräning & energin kom sakta smygandes.

Pullovers 1*10*18,5kg, 2*6*20,5kg :D

Hantelflyes på lutande bänk 3*8*13kg Såg att jag tog tyngre vikter här förr, förra passet, hm...Borde nog ha lite bättre koll..

Hantellyft åt sidorna 1*8*8kg 2*6*9kg :D

Lyft rakt fram med viktplattor 1*10*10kg, 2*6*15kg Provade med viktplattor istället för hantlar. Trivdes bättre med den här varianten. Kändes mer stabilt och jämnare. :D

Lateral Raises, cable 1*8*2an, 1*6*3an, 1*4*3an+2reps med hjälp på uppvägen :D Koncentrerade mig på att hålla kvar armen i "toppläget" någon sekund innan jag sakta sänkte den igen.

Militärpress bakom nacken i Smithsmaskin 1*10*20kg, 3*6-7*30kg Provade att köra övningen i maskin istället för med EZ-stång. Var helt ok. Kommer nog att variera.

Pushdowns m vinklat handtag 3*6-7*5an

Pushdowns m vinklat handtag, omvänt grepp 2*8*4an, 1*3,5*5an Ny övning som kändes riktigt bra...efter ett par provomgångar (lite x-tra reps på lättare vikt)

Tricepssträck m rep i cable 3*6*4an

Sådärja, då var man klar.
Börjar känna mig lite sentimental med tanke på att det var näst sista gången jag tränar här... :cryout:
..eller vem vet?!!?!!? Man kanske ska chocka omgivningen totalt och återvända....

emmzan
2002-08-16, 21:33
Din brevlåda är fullproppad!!! Behöver tömmas bums!

Mallan
2002-08-16, 21:39

Behöver nog lite hjälp här...den är nämligen väldans tom för tillfället..innehåller max 2 mail...

-"Moderators"!!:cryout:

emmzan
2002-08-16, 21:41
gå in på "sent mail".... där är alla du skickat...ligger kvar liksom och tar plats.

Mallan
2002-08-16, 21:43
..skoja bara...:em: :smash:

Ok. nu så.

Mallan
2002-08-22, 13:58
Är tillbaka i Stockholm sen i söndags kväll. Har hunnit med en vilodag (måndag) och två träningspass på Fairings Gym i Veddesta.
Riktigt trevligt gym med massor av trevliga människor & djur. Atmosfären då?!?!
Svar: :hbang:

Har även fått ett nytt träningsupplägg som jag började med den här veckan.
Innehåller högrep träning med 3-4 set á 20 rep.

Riktigt mjölsyreframkallande har jag fått erfara, huhh!

Kommer att lägga ut mer detaljer snart.
Äter vidare som vanligt=mängder av protein, 40g fett & ~100g kolhydrater per dag.

Tisdag blev det bröst & axlar. Hade tänkt köra triceps också, men det blev helt enkelt för mkt snack med Lasse...klockan blev sent och gymet stängde.

Bröstpress, maskin 3*20*25kg
Bänkpress, Smith 3*20*25kg
Flyes 3*20*8kg

Lateral raises 3*20*2 1/2-5kg
Rear Lateral raises 3*20*5-7kg
Axelpress framåt m viktplatta 3*20*5kg

Fick otroligt mkt mjölksyra under det här passet. :cryout:
Är väl ovan vid det höga repsantalet.

Dagen efter blev det rygg, biceps och triceps
Blev lite olika vikter vid de olika seten. Orkade inte köra max alla tre seten..men det kommer...

Chins 3*20*40-50kg
Chins m smalt, omvänt grepp 3*10*40-45kg
Sittande rodd 3*20*25kg Här underskattade jag min egen styrka och fick köra 3 set innan jag hittade max.
Good Mornings 3*20*20-35kg

Bicepscurl m EZ-stång 3*20*18kg
Enarmsbicepscurl i cable 3*20*7 1/2-10kg

Pushdowns m V-stång 3*20*40kg
Pushdowns m V-stång, omvänt grepp 3*20*25kg
Nu började mjölksyran dyka upp igen..
Tricepssträck/pushdowns m rep 3*20*20kg Fick vila 1-2 sekunder under de sista repsen då mjölksyran blev lite väl stark, men sen fortsatte jag att kämpa vidare. 20reps=1 set och så ska det vara
:kickass:

Som sagt. Har haft väldigt trevligt under dessa två dagar. Musklerna har fått vad de förtjänar. Idag är det konditionsträning på schemat och på fredag är det dags för lite ben!!

Mallan
2002-08-23, 11:31
Minimum 40 min löpning i spåret bakom Karlbergs Slott. Riktigt trevlig terrängbana faktiskt och inte alltför många öppna områden med stekande solsken.

Pulsen låg runt 150, enligt träningsschemat.

Snacka om att man har tappat mycket kondition under de veckor jag skippat konditionsträningen totalt. :smash:

Så i framtiden blir det 1-2 konditionspass per vecka.

Mallan
2002-08-23, 12:04
Här kommer lite mer detaljerad information angående det nya träningsupplägget.

Mån: Dag1
Tis: Dag2
Ons: Cardio
Torsd: Dag3
Fre: Cardio/Dag4
Lör: Cardio/Vila
Sön: Vila

Mån: Dag2
Tis: Dag3 osv.

Kommer att känna efter lite från vecka till vecka om jag kör igenom kroppen på 3 eller 4 styrkepass per vecka.
Dvs 3 muskelgrupper på två av dagarna eller 2 på 3 dagar.

Cardio: 40 min med en puls på 150

Dag1: Bröst, Axlar, Triceps*

Benchpress, 3 set
Incline benchpress, 3 set
Flyes, 3 set

Shoulder press, 3 set
Lateral raise, 4 set
Rear lateral raise, 3 set

*Pushdowns, 3 set
*Pushdowns omvänt grepp, 2 set
*Pushdowns, rep, 3 set

*Flyttas ev till Dag4

Dag2: Rygg, Biceps, Mage*

Chins, 4set
Chins, smalt-omvänt grepp, 4set
Rowing, 4set

Bicepscurl m EZ-stång, 3 set
Hammercurl, 3 set
Enarmscurl i cable/hantel, 3 set

*Stomach, 3 set
*Stomach, Machine 3 set

*Flyttas ev till Dag4

Dag3: Ben, Vader

Legpress, 4 set
Hack Sqauts/Benböj, 4 set
Front, 3 set
Back, 3 set
Utfall, rumpa, 4 set
Vader, 3 set

Så ser det ut i 4-6 veckor framåt.:kickass:

Varje set består av 20 repetitioner. 60 sekunders vila mellan seten. Eventuellt kommer jag att köra lite andra övningar för att variera lite.

Annars är det full fart framåt som gäller:hbang:

Mallan
2002-08-26, 12:30
På fredagen blev det benträning.

Benböj 4*20*30-50kg Tog ett par set innan jag hittade en lämplig vikt för 20rep. Underskattade nog mig själv lite..
Bensträck 3*20*6an Fick en ruggig mjölksyra i 3e setet, 15e repetitionen. Var tvungen att vila 2 sek innan jag körde klart.
Baksida lår 3*20*25kg Lyckades undvika att koppla in ländryggen.

Insida lår 3*20*60kg
Hack Squats i Smiths, fötterna långt fram 4*20*40kg Tog bra på rumpan och baksida lår. Kändes bra.
Vader, sittandes 3*20*40kg

Kommer att lägga in en övning för utsida lår. Annars kändes det bra.

Mallan
2002-08-26, 12:59
På lördag blev det mage. Sista muskelgruppen denna vecka.

Provade en ny maskin som var ruggigt effektiv. Fick bra kontakt med magen utan att höftböjen blev inkopplad. Inte ens när det blev riktigt tungt under de sista repsen :hbang:

Crunches i maskin 3*20*40kg
Sidorna 3*20*40kg Kördes i samma maskin. Bara att vrida sätet.

Crunches på matta för att komma åt nedre delen av magen lite x-tra 3*20

Sllutligen en liten summering av veckan som gått.

Känner mig nöjd med det nya träningsupplägget. Högrepetitions träningen har kännts av (mjölksyra) och är nog bra att ha som grund. Om 4-5 veckor får jag ett nytt schema. Detaljer återkommer jag med då.

:eating: kommer att ses över tillsammans med en person som tidigare har stöttat och hjälpt mig med mängder av frågor och funderingar kring kosttillskott och näring

...allas vår vän Lasse!! :loveyou:

Har även pratat med "Fitnessgruppen" och bestämt mig för att satsa . :kickass:

Mallan
2002-08-27, 14:55
Nu börjar äntligen saker och ting lösa sig inför framtiden.
Har haft långa funderare om hur jag ska göra. Nu pratar jag inte bara träning utan även privatliv, jobb, boende osv.

Som jag nämt tidigare spenderade jag ett antal månader i Düsseldorf där jag jobbade för ett Svenskt telekommunikationsföretag. För en vecka sedan tog projektet slut och det var dags att återvända till "headquarters" för att forsätta utveckla produkten samt invänta nästa uppdrag.

Det var då det...Nu har läget ändrats lite. De senaste 2 månaderna har jag ägnat dag som natt till att fundera över hur jag ska gå vidare med mitt liv.
:love: är EN av orsakerna...
Nu har jag i alla fall bestämt mig och i torsdags sa jag upp mig på företaget efter 7års trogen tjänst.

Mina sparade semsterdagar kom lämpligt, 80dgr.

Första helgen i september åker jag tillbaka till Düsseldorf. Studerar tyska, tränar, kollar in kosttilskottsmarknaden för att ev starta ÅF, tränar...

Om det blir för evigt återstår att se. Antingen emmigrerar jag i slutet av året eller så kommer jag tillbaka. :naughty:

Nu till något helt annat. Gårdagens träningspass.
Fortsätter även denna vecka att träna på Fairings Gym. Trivs..

Latsdrag 2*20*50kg 2*20*45kg
Latsdrag bakom nacken 3*20*40kg

Sittande rodd, maskin 1*20*30kg 2*20*25kg
Rygglyft 1*20*10kg platta 2*20*5kg platta

Bicepscurl m EZ stång 1*20*15kg toklätt!!! 2*20*18kg
Bicepscurl, liggande 2*20*8kg 1*20*5kg
Bicepscurl, cable 1*20*10kg 1*20*7,5kg 1*12*10kg fortsatte 8reps på 7,5kg

Passet var väl ok. Fick lite mycket syra i ländryggen men annars flöt det på utan större besvär. Måste erkänna att det är betydligt roligare att köra tungt med få reps:em:

Mallan
2002-08-28, 08:56
Ny dag med nytt träningspass.

Bänkpress 1*20*20kg 1*20*30kg 1*20*35kg 1*10*35kg fortsatte 10 reps -5kg 1*10*30kg fortsatte 10reps -10kg
Första gången jag köra bänkpressen helt själv. Kändes bra och inte så vingligt som jag hade trott. I tredje setet var det däremot med nöd och näppe som jag lyckades få upp den sista repsen på 35kg :D

Bröstpress i maskin 3*20*30kg

Hantelflyes på lutande bänk 3*20*8kg

Sittande rodd, maskin 1*20*30kg 2*20*25kg

Pushdowns, v-handtag 3*20*35kg
Pushdowns, v-handtag, omvänt 3*20*30kg
Pushdowns, rep 3*20*25kg Nu började mjölksyran dyka upp..

Övade lite på tekniken i dipsställningen. Tror att jag blockerar mig själv lite, tänker för mycket och känner efter istället för att bara köra på. Ska prova lite olika övningar (dips mellan bänkar, med vikt...) för att "koppla bort" huvudet lite.
Tack för tipsen Markus...jag lyssnar och lär.:thumbup:

Mallan
2002-08-29, 08:31
Tänkte att jag skulle variera mitt konditionspass med lite cykling istället för löpning.
Glad i hågen och peppad till max, gled jag ner för trapporna ner till cykelförrådet där jag lämnade min "älskling" för knappt 3 månader sedan.

Men..istället för en cykel hänger det INGENTING på "kroken". Den är borta, "lost", försvunnen:cryout:

Står ganska snopet med sadeln i handen. Suck och stön!! Bara att gå upp igen, ringa polisen och försäkringsbolaget.:insane:

Blir så fööörrrrbannad!!

Lite kondition blev det i alla fall. 40min, 150-160 i puls. Kändes skönt att få springa av sig lite av aggressionen.

Idag ska det tränas axlar och mage.

Grahn
2002-08-29, 08:36
Ack!
Stulen i förrådet tom! :(

Väldigt tråkigt att höra.

Mallan
2002-09-02, 09:59
Ligger lite efter i journalen...blev lite mycket att fixa med i slutet av förra veckan.

Nåja, på torsdagen blev det axlar och mage, fredag ben och lördag chins och dips.

Crunches i maskin 6*20*40kg
"Sidorna" i maskin 3*20*40kg
Crunches på matta 3*20

Lateral raises, 20reps, 5kg, 2,5kg, 2,5kg
Rear lateral raises 3*20*2,5kg
Shoulder press, 20 reps, 3, 5, 5, 5drop
Hantellyft rakt fram, 20reps, 7,5kg

Benböj 3*20*50kg
Benpress 3*20*140kg
Bensträck 2*10*7an 1*20*6an 1*20*7an-drop
Baksida lår, liggandes 2*20*20an
Baksida lår, sittandes 2*20*25kg
Baksida lår/rumpa i Smith 3*20*50kg

På lördagen blev det lite chins och dips träning. Fick hjälp av Lasse med "pass" plus att han gav mig lite fler tips ang tekniken.
Öva, öva, öva och så en massa "jävlaranamma" så ska det nog gå vägen.:kickass:

Vi hann även med en liten introduktion av marklyft, stående rodd, bröstmaskiner och självklart en massa skitsnack. :D

Mallan
2002-09-03, 15:48
..kom jag in på forumet. Har varit lite struligt under dagen. Serverproblem!?!?

Hur som helst. Gårdagens pass såg ut enligt följande:

Latsdrag, rak stång 20 reps-45kg, 50kg, 50kg, 50kg
Provade även att köra med dragremmar för första gången :hbang:

Latsdrag, omvänt-smalt grepp, 20reps, 4x50kg
De två sista seten klarade jag 15 reps på 50kg sen var jag tvungen att sänka till 45kg där jag körde ytterligare 5reps.

T-bar rowing, 20reps, 4x35kg 3x20kg
Ny övning. Gillande den starkt. Riktigt jobbig med möjlighet att träna olika delar av ryggen beroende på vinkeln/lutningen av ryggen. Började med att köra de första 4 seten med en ganska upprät ställning och avslutade med en mer nedsängt rygg med koncentration på utförandet.

Bicepscurl m EZ-stång, 20 reps, 3x20kg :D
I sista setet orkade jag inte alla 20..stannade på 10 reps, bytte ner mig till 15kg och körde 15 reps till...lååångsamma

Liggande bicepscurl m hantlar, 20 reps, 3x8kg
Förra veckan klarade jag bara 2 set m 8kg

Hammercurl 1*20*8kg 1*20*5kg 1*10*8kg fortsatte m 10 reps på 5kg

Känns skönt att kunna öka från vecka till vecka även på högrepträningen. Inte riktigt vad jag skulle göra, men jag kan inte låta bli :em:
Enligt "tränaren" skulle jag hitta min maxvikt första veckan i alla övningarna.
Vecka 2 skulle jag gå tillbaka och bara köra 70% av maxvikten för att sedan öka på lite varje vecka.
Nu köra jag ökningar från maxvikten istället :notme:

Mallan
2002-09-04, 09:32
Har precis kommit in på kontoret.
Drog iväg på veckans löprunda i morse...börjar få lite ont om tid på kvällarna.
Riktigt "nice" faktiskt. Strålande sol och lite kyligt i luften, utmärkt springväder.
40min, 150-160 i puls.

Nu till gårdagens pass.

Axelpress, maskin 20*3an, 6an, 6an & 5an, 6an med "drop" dvs jag sänkte vikten allt eftersom orken försvann..

Lateral raises 20*5kg, 5kg, 5kg

Rear lateral raises, cable 20*5kg, 10kg & 7 1/2kg, 7 1/2kg
Orkade inte hålla 10kg fullt ut (20reps). Tekniken började "balla ur".

Pushdowns m vinklad stång 20*45kg, 45 & 40kg, 40-35kg
Återigen fick jag minska vikterna under de två sista seten då jag inte orkade alla 20 repsen.

Militärpress i Smith 20*20kg 15*20kg Fortsatt m EZ-stång de sista 5 repsen 14*20kg...EZ-stång 15kg

Triceps, cable 20*5kg, 7 1/2kg, 7 1/2kg
En riktigt trevlig övning där jag kan komma åt triceps fullt ut.

Avslutade med dips mellan två bänkar. Körde långsamt och djupt.

Passet var väl helt ok....rätt bra....bättre än förra veckan.

Ikväll hoppas jag på nya stordåd. Då är det dags för Bröst och mage :muscle:

Mallan
2002-09-05, 10:03
Nu är det inte många dagar kvar innan det äntligen är dax att ta flyget tillbaka till Düsseldorf.
Har spenderat åtskilliga timmar till att packa, sälja lägenheten, packa, bära, pratat i telefon med div myndigheter.....

I morgon är sista arbetsdagen här på Ericsson.
Då ska alla grejjer lämnas tillbaka. Simkort, dator, verktyg..

Sen blir det lite avskeds"fester" med vänner och bekanta innan flyget lyfter.

Nu blir det träning, studier, träning som gäller i 4 månader framöver :D.
Det ska verkligen bli jättekul. Nya utmaningar och vänner.

Igår var det bröst och mage som fick sig en omgång. På fredag är det dax för ben, men ni får vänta på resultatet tills jag har fixat en dator i det nya landet.

Bänkpress 1*20*20kg, 1*20*35kg, 1*15*35kg fortsatte ytterligare 5 reps på 33kg, 1*20*33kg
Fick lite hjälp/pass av "Mackan" :thumbup:
Men innan det kom jag bara halvvägs på en av repsen och fick "snällt" rulla ner stången över bröst och mage :insane:

Lutande hantelpress 2*20*11kg 1*20*8kg Orkade inte riktigt i sista setet och när tekniken började bli lidande fanns det inte så mycket att välja på.

Bröstpress i cable, nedre trissan 1*20*5kg 2*20*7 1/2kg
Inte mycket att kommentera, ska bli tyngre vikter nästa vecka :kickass:

Crunches i maskin 2*20*45kg 2*20*50kg

Sidorna i maskin 3*20*40kg vardera

Som sagt på fredag blir det ben och på lördag fortsätter jag att öva på chins och dips.
Har jag tid lägger jag in ett konditionspass, men det återstår att se.

Ha det så bra allihopa, så "ses" vi snart igen !!

:loveyou:

The Dwag
2002-09-05, 10:24
Lycka till tjejen och hoppas allt går bra för dig i Tyskland nu ! :thumbup:

Fairing
2002-09-05, 11:05
Jag tror att alla på Fairings Gym kommer att sakna den "Bitiga blondinen" som du vart kallad här.

Att ha kommit så långt på mindre än 1 års träning är fantastiskt.
Det är väldigt kul och inspirerande att se någon brinna så för träning & kost så som du verkligen gör.

Lycka till med allt i Tyskland (jag vet att det kommer att gå bra)

Mvh/Lasse:cryout:

ToXY
2002-09-05, 11:19
YO GO GIRL!! Visa bratwurstarna där nere nu vad du går för!!:thumbup:

/Martin

Mallan
2002-09-05, 13:16
<Dwag;
Det blev varken en fika eller träningspass den här gången, men "det går nog fler tåg"

<Lasse;
Tack för all hjälp med kosten & träningen!!
Alltid kul att bolla tankar och ideér med någon som har något vettigt att komma med :thumbup:
Det var de första, men absolut inte de sista träningspassen som ägt rum i Fairings Gym. Speciellt inte med tanke på planerna inför framtiden...

<ToXY;
Jag får väl helt enkelt krossa dem totalt!!
:angel:

Mallan
2002-09-10, 15:13
..inte i Sverige, men med träningsresultat.

Kom ner i söndags eftermiddag vilket innebär att det saknas *benpass(i fredags pa Fairing)
*mage/chins/dips pass (sista passet pa Faringings gym för denna gang)
*axlar/biceps (mandags)
*dagens bröst/mage pass

Benböj 4*20*50kg Gick ovanligt lätt i alla fyra seten sa nästa vecka blir det viktökning

Benpress 4*20*140kg Även här gick det lätt och smidigt..mer vikt!!

Bensträck 2*20*7an 2*15*7an Efter 15reps gick det inte att röra benen pa denna vikt sa det var bara att sänka till 6an och köra klart..alltsa 5 reps till

Baksida lar, sittande 4*20*30e Ökning sedan förra veckan

Hack Squats i Smiths med fotfäste langt fram, baksida och rumpa 4*20*50kg Easy peasy

Använde bältet vid benböjen och Hack Squatsen vilket kändes riktigt bra. Skönt stöd och bättre utförande.

Pa lördagen övade jag pa chins och lite dips (mellan tva bänkar, djupa och "fina").

Sist blev det crunches i maskin för magen 2*20*50kg 2*20*45kg

Provade även pa marklyft för andra gangen. Fast denna gang hade inte Lasse :bow: tid att vara med (...viktare saker för sig ;-)
Resultat..inte sa tokigt. Började med 80kg vilket gick lätt bade "upp" & "ner", ökade pa med 20kg=100kg..nu var det lite värre pa "nervägen" sa jag far helt enkelt nöja mig med att säga 80kg denna gang. Ska öva in tekniken och öka med matta..naja försöka ta det lungt :D

Första passet tillbaka i Düsseldorf och Olymp...biceps & axlar

Bicepscurl i cable 3*20*2an Gick lätt och fick representera uppvärmningen

Liggande bicepscurl 3*20*9kg Ökning fran förra veckan och mycket bättre känsla/teknik

Hammercurl 1*20*8kg, 2*10*8kg Fortsatte pa 7kg de sista 10repsen

Lateral raises 4*20*1an Fick otrolig mjölksyra i sista setet, smärta é skönt...

Baksida axlar pa lutande bänk 1*20*5kg 3*10*5kg och de sista 10repsen pa 4kg

Lyft med viktplatta rakt fram 4*20*7 1/2kg Trevlig övning som känns ordentligt i axelpartiet

Idag blev det bröst och mage (hade lite ont om tid därav magträningen..)

Bänkpress 1*20*20kg (uppvärmning) 1*20*35kg 2*15*35kg De sista 5repsen blev pa 30kg, alltsa ökning fran förra veckan

Bröstpress i maskin 4*20*20an

Incline benchpress 4*20*9kg Ökning fran förra veckan, var dock inte helt nöjd med kanslan. Tyckte inte att jag fick in tekniken till 100%.

Crunches i maskin 4*20*9an

Crunches pa matta 4*20

Sa kära vänner, det var allt för denna gang.
Har även fatt ihop cykeln nu sa i ikväll eller senast i morgon ska den "invigas" pa Tysk mark!!

Oj, höll pa att glömma en sak...
Har fatt hjälp med att se över mitt kostschema. Lasse har varit framme igen :bow: ..
Fran och med i mandags kör jag med ~200g x-tra kolhydrater vilket innebär lite mer havregryn pa morgonen samt en "efter träningsdryck" som innehaller: Whey Hydro, MCT samt Slow Carbs.

Ha re sa bra sa länge.

Mallan
2002-09-10, 15:17
-Lave, Jarod & c/o:

TACK!!

:love:

Fairing
2002-09-10, 17:07
Tjena Mallan!

100 pannor i marklyft!!! det innebär att du är starkare än Bartoll;)

Här rullar allt på som vanligt, Petri (han med montern) vann i helgen (som vanligt).

Du glömde bort att baka:eek: men ett stort grattis i efterskott:D
till "tant" Malena.

Ha det bra , kör hårt

/Lasse::bpump:

Danne
2002-09-11, 06:24
Nice "efter-träningsdryck" !
Har själv börjat med nåt liknande Hydro,MCT och Multivitaminvitamin dryck (GLutamin och kreatin precis innan)
en intressant smakupplevelse :cheers:

Mallan
2002-09-11, 21:39
Far väl börja med att säga GRATTIS till Petri. Hörde även om hjärnskakningen, hoppas du mar bättre nu.

Sa till dagens "skitpass". Kändes och gick ruggigt daligt, men jag antar att jag far skylla mig själv. Har slarvat med :eating: under förmiddagen, dvs inte ätit de x-tra 100g kolhydraterna som jag skulle:stick:

Hur som helst, rygg och triceps försökte jag mig pa...

Latsdrag 1*20*6an (uppvärmning) 1*20*8an A jädrans va tungt det var... 2*20*7an

Latsdrag bakom huvudet 3*20*7an I sista setet var jag tvungen att ga ner pa 6an de sista 5 repsen

Rygglyft/ländrygg 3*20*5kg

Försökte mig pa T-bar rodd, men hittade ingen bekväm position sa jag gick över till sittande rodd istället. Dagens bästa teknik & känsla dock ej sa tungt...4*20*30kg

Pushdowns 3*20*4an..suck!

Tricepssträck m rep 3*20*2an...jag ger upp!!!

I med "Fairing special dryck" och hoppas pa bättre "drag" nästa pass.
I morgon är det dax för kondition..cykel eller löpning.

Lessons learned:
*100g kolhydrater pa förmiddagen, innan träning MASTE ätas!
*Tva dagar styrketräning och därefter kondition eller vila..blir inte sa himla bra annars. Tre dagar med träning för överkroppen är inte sa lyckat för min del.

Nu är det :sleep: som gäller efter att jag tryckt i mig en dos Anti Catabolic Acid...och kvarg.

Fairing
2002-09-12, 13:24
Slarvar du med kolisarna 1ggr till så flyger jag till tyskland och:stick: eller:smash: så sköt kosten nu;)