Visa fullständig version : välling :D
Brattström
2005-04-03, 15:01
hört att välling ska va bra att ätta/dricka.....hälla i sig som en liten extra boost utöver den vanliga kosten när man bygger massa.....först var jag skeptisk till detta men sen när man funderar över det kanske låter det inte så ådumt rent av logiskt småbarn dricker ju det när dom är små och det är ju nästan eller större delen av energin dom får i sig och dom växer ju raskt :P vet att det säker har med nått biologiskt sak att görar men ändå?
är välling bra att ta?:)
om det stämmer kan man ju ta upp nästa fråga....... barnmatspure' :hbang: :thumbup:
Det verkar finnas ganska vettiga fullkornvällingar ute på marknaden. Gjort på t.ex. havre osv. Bra näringsvärden och fullvärdigt protein pga. mjölkprotein. Hur det smakar har jag ingen aning om, har inte vågat testa än :D
Om du vågar får du rapportera om det smakar bra.
om det stämmer kan man ju ta upp nästa fråga....... barnmatspure' :hbang: :thumbup:
Visst har du bara råd :D
En liten burk innehåller 200 g och ger dig kanske 150 - 250 kcal.
Det är utmärkta råvaror och nogrann kontoll så du får det bästa för pengarna.
Men det är lite tunnt för en som tränar :D
Vanesak att dricka välling.. =)
Tjejen jobbar inom vården så hon kommer i kontakt med äldre och på hennes förra yrke på äldreboende började hon dricka välling och tyckte det var bra som kvällsmål.. Sen köpte hon hem ett paket i början tyckte jag det var en jävligt skum känsla att dricka.. Smakar som inget annat och har en konsistens som inget annat men fullkornsvällingen är god =)
Vad har välling för näringsvärde, kan några klunkar välling om dagen kanske hjälpa en att gå upp i vikt?
Nu vill jag också veta, vilken välling har bästa näringsvärdena och vilken är godast? Har bestämt mig för att prova och vill ju inte köpa grisen i säcken.
King Grub
2005-04-25, 18:00
Välle. (http://www.semperfoods.com/foodservice/produkter/prodgrupp.asp?id=10)
Var kan man få tag på dessa lagom stora paket?
Hittade just syrrans välling i ett skåp och näringsvärdet på den är...
Per 100g pulver
Energi 440 kcal
Protein 16g
Kolhydrater 56g
Fett 17g
Är det bra grejer eller? :)
verkar vara rikligt med protte i det =)
Mm blir till att "låna" lite av den... :P
En stor förpackning är det också, nästan tre kilo!
Billigt är det också, 120 kr för en förpackning på tre kilo (mamma sa)! :)
En liter välling om dagen låter det bra (en halvliter till frukost och en halvliter innan man går och lägger sig)?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.