handdator

Visa fullständig version : matschema? snälla kommentera....

nallen
2005-04-03, 07:42
såhär ser mitt ut oftast!

frukost: 1,5 dl havregrynsgröt, en kopp minimjölk, en halv banan och en näve hasselnötter.
mellis: en fullkorsmacka med messmör (natur-osötad) och ett glas minimjölk
lunch: 1,5 dl fullkornspasta+tonfisk, kyckling, kalkon m.m. och en halv avokado, en tomat, ett glas vatten
mellis: en macka med makrill i tomatsås (100 g)
midda: samma som lunch fast utan avokado och tar en tsk rapsolja över pastan, riset osv.
kvällsmål: en proteindricka och någon frukt

min fråga är äter ja för mycket fett lr e d lagom?? ja vill bygga muskler, tränar styrka 4 ggr i veckan + 20 min cykling efter varje pass.
ja går juh i skolan så d e 2 ggr idrott där.....men ja e ändå ganska mycket sittande så att säga..... men snälla svara föh ja behöver vet hur mycket fett ja ska äta??

tack föh svar!

Sverker
2005-04-03, 08:33
Varför cykla i 20 minuter när du vill bygga muskler ?
Utnyttja gympan och ge järnet där för att träna kondition. Lägg istället in någon konditionsträning på någon annan dag när du inte tränar på gymmet.

Fyller du på med en proteindrink efter träningen ? Gör det annars.

Fettet ser bra ut.

Lizzie
2005-04-04, 12:41
Varför bara en halv banan till frukost? Vad gör du med resten? Ta hela vettja! Lägg till ett ägg på frullen - bra proteinkälla!

Jag tycker oxå ditt fettintag ser bra ut.

Som sagt vill du inte gå ner i fettvikt bör du inte träna kondition efter ett styrkepass.

MyungChul
2005-04-04, 12:45
personligen så skulle jag lägga hasselnötterna till kvällsmålet, och vad menar du med "proteindricka" vassle, kasein.. vad?

nallen
2005-04-04, 17:05
asså ja vill bygga muskler men ja vill minska fettet spec. på magen!! e d inte bra då....men d känns som om ja får i mig för mycket fett...hur kan ja se hur mycket ja äter, hur kan man räkna ut???
ja tar en vassledricka så att säga.....