Visa fullständig version : dricka vatten..
GrayHaven
2005-04-02, 20:44
Hej jag håller på o försöker förbränna lite fett :em:
och jag har läst på massa ställen att man ska dricka mycket vatten för det ökar förbränningen på nåt sätt. Min fråga är nu följande.
Är det viktigt att det är "rent vatten" eller är det samma effekt om man spär ut med tex funlight ? Eller ser kroppen det som "saft" och inte som "vatten" då fast det är 1:8 eller nåt i fördelning..
jag försöker dricka runt 4-6 l om dagen är det bra ? är 182cm 74 kg 20 år om det nu hjälper..BF skulle jag tippa på en 30% kanske :laugh:
King Grub
2005-04-02, 20:52
Fun Light påverkar varken hit eller dit. Det är färgat vatten med kemikalier i.
Runt 2 liter vatten förutom det du dricker i samband med träning är en vettig mängd. För mycket belastar bara blåsan. ;)
Dricker du 4-6 liter om dagen?? Jag gissar att ditt kiss är helt genomskinligt?? Som Grub skrev brukar 2 liter per dag vara lagom. Tänk på att massa nyttiga vitaminer och mineraler åker med urinet ut.
Jag tycker inte du ska hålla på att häva i dig massa Funlight. Massa kemikalier, färgämnen och sötningsmedel kan inte vara bra, ialla fall inte i den mängden. Det sägs ju oxå att en söt smak kan höja blodsockret med insulinpåslag som följd - alltså inte bra i viktminskningssynpynkt. Drick hellre friskt & fräscht vatten med lite pressad citron i.
GrayHaven
2005-04-04, 13:26
näh alla dom 4 literna består ju inte av funlight..kanske 1 lite funlight per dag..men ska börja dricka bara rent vatten istället det är ju nästan godare det :)
MyungChul
2005-04-04, 15:02
sötningsmedlet, aspartam har ju som bevisat ingen effekt på insulin eller blodsockerhalten.
sötningsmedlet, aspartam har ju som bevisat ingen effekt på insulin eller blodsockerhalten.
Det påverkar inte insulinutsöndringen, men viss forskning har visat på en liten men dock signifikant sänkning utav blodsockret. Kan leta upp referens ifall du vill veta mer.
Det påverkar inte insulinutsöndringen, men viss forskning har visat på en liten men dock signifikant sänkning utav blodsockret. Kan leta upp referens ifall du vill veta mer.
:confused:
Blodsockersänkning utan insulin ?
King Grub
2005-04-04, 17:56
"Six subjects consumed an encapsulated preload consisting of either 400 mg aspartame...
gastric emptying rates, plasma CCK, GIP, insulin, and glucose concentrations were unaffected"
Physiol Behav. 2003 Apr;78(4-5):557-62.
King Grub
2005-04-04, 18:16
:confused:
Blodsockersänkning utan insulin ?
40 % av personer som äter/dricker aspartam (inga kalorier) får blodsockersänkning utan insulinfrisättning, faktiskt.
Br J Nutr. 1999 Dec;82(6):437-46.
Det är givetvis inga signifikanta effekter det handlar om, men mätbara är dom.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.