Visa fullständig version : Vad i helvete är det vårt gym köpt in?
http://www.technogym.se/products/img/radiant/video/video_1.wmv - Döm själva.
Dom har ersatt alla maskiner med TechnoGyms grejer. Måste vara bland det värsta jag varit med om. Om dom som utvecklar Techno-skiten tränar själva skulle jag bli jävligt förvånad.
Nä. Nu får jag sälja mitt gymkort till nån dum jävel och börja på nåt annat i stan.
HAHAHA gillar killen som leker apa i början av filmen. Är det balett?
Finns en Technogym maskin på gymmet där jag tränar och den ser ju ut som om den nyss har landat ;)
Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt filmen. Du gör helt rätt som flyr. Tänk om det där smittar.
dom har en del technogym på iksu... provade en av deras maskiner igår. Tog några minuter innan jag fattade hur man skulle ställa in den ;)
Hahahaha På mitt gym så har dom just technogym.
Visste inte att man skulle leka apa mellan maskinerna..
Näe om man skulle dra dit nu o visa vart skåpet ska stå.
ooohha-aa-aa!! (imitera apljud) :naughty:
christian
2005-04-01, 11:01
vad fan? :laugh: :laugh:
Jag som trodde att träningsutrustning var till för träning? Dem där jönsarna verkar ju snarare sodomera utrustningen...
Samtidigt som det känns jävligt jobbigt att jag ganska nyligen betalade 3000 kr för ett gymkort på det stället så kan jag inte låta bli att skratta åt filmen.
2 min och 30 sek i filmen börjar dom dansa disco.
Denstillasittande
2005-04-01, 11:15
Hahahahahahha :laugh:
Liknar en reklam för mirakelprylarna på tv-shop..
Det där var nog bland det sjukaste jag sett i hela mitt liv!
BraTryck
2005-04-01, 11:43
Tror det är någon sekt som satsar på gymbranschen...
ärligt vad håller dem på med egentligen *screwy* *screwy*
Nä fy fan vad pinsamt! :laugh:
Snacka med gymägaren och fråga va fan dom håller på med. Sen skulle jag ärligt talat begära pengarna tillbaka.
Matte_Maiden
2005-04-01, 11:51
Hahahhaha! :D
Arne Persson
2005-04-01, 11:52
Säg till att han kontaktar mig! Hehe
Antar att Nordic har nån liknande promo-video, där Arne dansar runt i cablecrossen med cykelbyxor? :D
jag tror det är lite som med barnprogrammen, dom riktar sig till en annnan målgrupp. Blir komiskt på ett byggarforum men dom riktar sig väl till motionärer o rehab (hoppas jag)
Borde definitivt gå att få pengarna tillbaka om dom ändrar det du köpt så pass mycket. Fan technogym är ju intensivbajs!
hobbitar
2005-04-01, 12:02
Det där var ju lite mysko....
Om Coleman hade varit där hade han säkert rivit maskinerna och lyft upp fjollorna i luften samtidigt som han skrikigt "YYEEAHHH buddy!!Light weights!!!"
Antar att Nordic har nån liknande promo-video, där Arne dansar runt i cablecrossen med cykelbyxor? :D
Hahaha, den väntar vi på att få se! :D
Starring:
Arne och 20 PTs :D
Det var nog det dj**ligaste jag sett när det gäller träningsredskap. *screwy*
Håller med om att TG har väldigt fiskig utrustning.
gasoliner
2005-04-01, 12:06
Ahaa.. dagens första Aprilskämt eller??
Det där var bland det fjolligaste jag sett i hela mitt liv. :D
Håller med om att det vore kul att se Arne i en Nordic Demo.
gasoliner
2005-04-01, 12:08
jag tror det är lite som med barnprogrammen, dom riktar sig till en annnan målgrupp. Blir komiskt på ett vettigt forum men dom riktar sig väl till idioter o psykrehab (hoppas jag)
*rolleyes* :D
Arne Persson
2005-04-01, 12:13
Arrrrgh! Djävulen kommar att hemsöka dig mfl! :devil:
:) :)
Svedberg
2005-04-01, 12:16
va i helvete
Tror inte det går att få pengarna tillbaka. Dom har väl rätt att köpa in vilka maskiner dom vill? Jag får helt enkelt hoppas att nån vill köpa mitt gymkort. Igår försökte jag träna där men det går inte. Dom har bytt ut 1-13 kilos hantlarna mot silverhantlar och jag hatar silverhantlar :D Motivationen spricker totalt.
gasoliner
2005-04-01, 12:25
Klart att du kan kräva pengarna tillbaka, villkoren som du tecknade dig på förut har ju ändrats drastiskt till det negativa..Säg som det är, att du aldrig skulle tecknat ett kort om du visste om det där..
Tycker det är värt ett försök iallafall. *grr27* :D
:laugh: :laugh: :laugh: :thumbup:
*edit*
Apan i början är ju skitkul, började asgarva på kontoret :em:
Så om man köper ett kort på ett gym där de bara har friavikter, och veckan efter bestämmer de sig för att sattsa på endast konditionscyklar så kan man kamma sig. Lite extremt exempel kanske.
Gymmet är ju inte alls som när du köpte ditt kort, och du hade inte köpt det så som det ser ut idag. Tycker helt klart du ska prata med dem och säga vad du tycker om dessa maskinerna.
Indian dansen mot slutet e ju brutal!! Blev peppad på ett sånt pass nu, ska nog trassla in mig i kabelkrossarn o studsa runt lite =P..
Dom har inte tagit bort fria vikterna utan ersatt alla maskiner med Technogym. Jag kan fortfarande träna med hantlar och skivstänger :( Jag ska nog försöka prata med dom tycker sånt här är så jävla jobbigt. Ägaren svansade runt bland maskinerna och verkade jätteglad, han vet nog inte vilket skit det är han köpt in.
Åh. Önskar att Arne kom hit och slängde ut all technoskit och slängde in en massa nordicgym-grejer. :'(
Kebab-Arne
2005-04-01, 12:42
Hoho, videon var så jävla skön. Tyvärr flög min träningslust helt åt helvete i samband med videon dock. En pilatusboll är ju ett måste. Och vad är det för jävla teknik han som kör latsdrag med ovänt grepp, krulla ihop ryggen i slutet på rörselsen. Ifs var det en hel del nya övningar med i videon så.
Jonny_88
2005-04-01, 12:44
Tragiskt. Hahahaha
Själv tränar man ju hemma, och då slipper man sådana där otrevliga överraskningar, och man kan bygga vilka saker man vill.
Slartibartfast
2005-04-01, 12:50
HA HA HA!!
*pust pust*
HA HA HA!
Är det ett aprilskämt?
Bara att beklaga i annat fall. :laugh:
Jag har länge undrat hur i helvete de kunnat designa vissa maskiner som de gjort, men nu fick man ju förklaringen. Hela jävla företaget är idioter..... Ärligt talat, vad otroligt pinsam marknadsföring. Aaaaaahhhhhh!!!
Tyvärr är det inget skämt. Ska sticka å träna om en timme. Får se om motivationen håller.
Tog några minuter innan jag fattade hur man skulle ställa in den ;)
Jopps o har man mot all förmodan lyckats ställa in maskinen efter konstens alla regler kan jag fortfarande inte med mina 165 cm få fram handtagen i pec decken genom att trycka ner fotstödet .... jag når nämligen inte ens fotstödet *grr27* :laugh:
Nää riktigt överdesignade skitmaskiner .... men videon va kul :D
den där videon måste vara den sjukaste wannabe-seriösa grejjan jag någonsin sett, koreograferad träning endast bestående av av personer vilka ser ut att ha 2minuters träningerfarenhet... *screwy*
jag hoppas för din skull Lallle att du kan byta gym smärtfritt..
ölobrännvin
2005-04-01, 13:33
Fyfan vad pinsamt och publiken verkade mest förvirrad men en del såg ju ut som att jovisst det är den nya moderna special träningen den vet jag minssan flera stycken som berättat om.. Jag tror inte dom säljer så mycket med den dumma reklamen, alla som vet nånting om träning ser ju att dom inte vet vad dom håller på med, varför i helvete skulle man nånsin hålla på sådär, jag menar till gymmet går väl de flasta för att BYGGA muskler inte dansa svandansen..
Doctor Snuggles
2005-04-01, 13:51
Haha... det där var fan det bästa jag sett. :laugh:
Jäkla vad effektiv träningen verkar vara, basövningar i kabelcrossen :p
Jag diggar den där stående bänkpressen :hbang:
Metal_boy_
2005-04-01, 14:04
fan håller dom på med!? kör yoga samtidigt dom fjollorna??
Ja det var det sjukaste jag sett. Fan va pinsamt, hur kan man ställa upp i en sån där film. jag tycker definitivt att du ska fråga vad fan gymägaren håller på med. han måste ju gå på droger eller nåt. *grr27*
Jopps o har man mot all förmodan lyckats ställa in maskinen efter konstens alla regler kan jag fortfarande inte med mina 165 cm få fram handtagen i pec decken genom att trycka ner fotstödet .... jag når nämligen inte ens fotstödet *grr27* :laugh:
Nää riktigt överdesignade skitmaskiner .... men videon va kul :D
Hmm, jag är 180 och jag är för lång för deras maskiner. Får aldrig något sträck utan att maskinen slår i botten. Tur att vi bara ha vettig utrustning på vårt gym.
Eller hur Arne? :D
//Jörgen
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/bestofbilder/disco1.JPG
Sheogorath
2005-04-01, 15:32
Det där var nog DET mest syrade jag sett på nätet, någonsin.
jag tror det är lite som med barnprogrammen, dom riktar sig till en annnan målgrupp. Blir komiskt på ett byggarforum men dom riktar sig väl till motionärer o rehab (hoppas jag)
jag tänkte samma sak men det var ju så himla komplicerade övningar. Inte direkt lätt att komma ihåg dom där konstiga kombinationerna. Jag förstår inte idén med det hela.
Jag skulle prata med gymägaren för det kan ju vara så att dom tycker det är bättre att du slutar än att du vantrivs och sprider galla över deras ställe om det nu är så att det är helt annorlunda än när du köpte kortet.
Jag får bara upp winamp och ingen film. Kan någon lägga ut filmen så man kan ladda ner den? :em: Vore hur schysst som helst!
Det finns någon konstig maskin på gymmet där ja tränar, inte säker på om d e technogym lr inte (lär va) men jag skulle säga att det ser ut som cockpiten (hur fan stavar man till d?) på en sån där "Mechwarrior" *screwy*
Jag får bara upp winamp och ingen film. Kan någon lägga ut filmen så man kan ladda ner den? :em: Vore hur schysst som helst!
Högerklicka, Copy link location. Öppna Media Player, File -> Open URL, Paste
In i inställningarna till winamp och kryssa ur rutan bredvid "wmv" - Windows Media Video
internethjälten
2005-04-01, 16:15
...är filmen seriös eller är det en prank-movie för att det är 1 april ?
...man kan ju bara konstatera att inga preparat i världen kan få en stor om man ska böga runt med kablar på det sättet !
...måste fan uppsöka en psykolog nu och gå i terapi efter att jag klickade på den länken, mycket har man sett men inget som man blev så rädd för som detta *skakar*
heh, nu kan ju alla använda maskinerna precis hur som helst utan att behöva skämmas iaf ;D
Och lösningen hittar vi här..
http://www.loppis.se/index_annons_visa.asp?annonsid=152510 :D
Hahahah!!! :laugh:
Hmm, jag är 180 och jag är för lång för deras maskiner. Får aldrig något sträck utan att maskinen slår i botten. Tur att vi bara ha vettig utrustning på vårt gym.
Eller hur Arne? :D
//Jörgen
Så för att kunna använda maskinen ska man alltså ha stumpar till armar men 200 cm i benlängd *screwy*
Å det här är bara för pec decken .... vill inte ens veta hur man bör se ut för de andra maskinerna :D
Haaaaaa ha ha ... vilken superbra idé :laugh:
Borde stå ett par bredvid alla handtag å stänger i gymmet som man kan snöra på sig innan man ska in i en av maskinerna :D
Vi ska ha muskellab på tisdag med träning och sånt... en massa techno blir det då (flera timmars discoträning :hbang: ) Ska bli kul att lära sig hur maskinerna fungerar för många ser helt obegripliga ut ;)
videon är för rolig !! .... men samtidigt blir man ju mörkrädd av vissa här (förmodligen dem som ger styrketränande personer ett rykte om 0 IQ) som inte vet hur man använder maskinerna... skämtade ni eftersom det var 1:e april eller menade ni allvar ?
jag förstår om många föredrar fria vikter istället för maskiner... men det är ju en fråga om smak och åsikt... att inte veta hur man använder technogyms maskiner låter som "bara muskler men ingen hjärna".
På mitt gym har dem technogym och jag tycker det är helt ok ... inte bättre eller sämre än andra märken... att jag sen många gånger föredrar fria vikter är en annan sak !
vafan styr dom med?? är det där på allvar???
INSPIRATION!!!!1!!!!onE!!!!1!
men det är ju sådär man ska träna, förstår inte vad ni skrattar åt? *screwy*
det är ju sådär ronnie coleman tränar
Bump. Det verkar som videon har fösvunnit. Någon som sparat den eller liknande? Har sökt lite på liknande filmer men hittade inget i samma ypperliga klass.
Giljotinen
2009-07-04, 21:00
Bump. Det verkar som videon har fösvunnit. Någon som sparat den eller liknande? Har sökt lite på liknande filmer men hittade inget i samma ypperliga klass.
Undrar detsamma, detta lät minst sagt intressant.
http://www.youtube.com/watch?v=DbPJX5RmaHM&eurl=http%3A%2F%2Fwww.technogym.com%2Fse%2Fvideo.a sp%3Fv%3DDbPJX5RmaHM%26KeepThis%3Dtrue%26&feature=player_embedded
fan att min dator(windows) har cpat sig så jag inte kan kolla videos ;)
erikkarlsson
2009-07-04, 21:25
http://www.youtube.com/watch?v=DbPJX5RmaHM&eurl=http%3A%2F%2Fwww.technogym.com%2Fse%2Fvideo.a sp%3Fv%3DDbPJX5RmaHM%26KeepThis%3Dtrue%26&feature=player_embedded
Kan väl inte vara samma?
spoonchest
2009-07-04, 21:33
Kan väl inte vara samma?
lol anyways
:D
Inte samma, hittade den också men den håller långt ifrån samma klass som den gamla :( Verkar nästan som dom tagit bort den, vad nu det kan bero på?
paranoid666
2009-07-05, 09:39
lol mitt gym är det bara technogym grejor på xD
LillSkalman
2009-07-05, 09:48
ser ju hel verkligen stört-löjligt ut dem den där kabel/ribbstol-combon :D måste dock vara unik i sitt slag? Det är säkert deras slogan...
hahavaffan
2009-07-05, 11:36
Jag hatar också Technogym så sjukt mycket. Så jävla illa att Sats Halmstad har det :(
Nitrometan
2009-07-06, 17:42
Här är ytterligare en variant på "Kinesis Wall" från Technogym:
sV--FIZAekU
Nitrometan
2009-07-06, 17:45
En till...
Med spegel...
TOCwkX5S5D4
Finns det nåt SATS som inte har technogym? Jag tränar bara med fria vikter these days...
Har för mig att jag tycker technogym är bra. Minns jag fel?
Nitrometan
2010-12-14, 11:21
Ja.
Ja.
:laugh: Oh the fördomar! :D
Nitrometan
2010-12-14, 11:27
Fördomar är bra skit. Då slipper man tänka. :)
Technogym å andra sidan är inte bra skit.
Största felen jag märkt med Metro-gyms maskiner är att de känns rackiga och har underdimensionerade viktmagasin. Sen har jag även hört att ens besep krymper om någon ser en träna i maskinerna. Jag kan dock inte bekräfta det ryktet då jag alltid har burqa på mig när jag använder dem.
Fördomar är bra skit. Då slipper man tänka. :)
Ungefär om dina tankar kring narkotikapolitiken!? (om jag inte kommer ihåg fel, isåfall tar jag tillbaka det)
Insulinus
2010-12-14, 11:42
Technogym vann pris som Årets Leverantör under Healthy Business Awards 2010.
Framför t.ex Eleiko Halmstad som enligt mig gör betydligt mer kvalitativ utrustning. Eleiko är ju t.ex officiell redskapsleverantör till OS i London 2012.
http://healthybusiness.se/index.php?ID=58
Så även om deras utrustning är crap så är de tydligen bra som leverantörer!
Kom nu på att jag hatar Technogym.
http://www.technogym.com/media/immagini/324_chest_press_diago_big.jpg
UUUH!
Nitrometan
2010-12-14, 13:19
Ungefär om dina tankar kring narkotikapolitiken!? (om jag inte kommer ihåg fel, isåfall tar jag tillbaka det)
Har jag tankar kring narkotikapolitik?
Hmmm. Techno kanske sponsrar Healthy Business med mer pengar än Eleiko gör?
OK. Tittade på sidan. Technogym är huvudsponsor. Eleiko bidrar inte med pengar, mer än att de gör reklam på sidan "Gymbusiness" som är delsponsor till "Healthy Business 2010". ;)
ThisIsTheOne
2010-12-14, 13:28
Lånar tråden lite och undrar om det finns några SATS-gym i Sthlm (Odenplan och Sthlm Södra borträknat) som har Hammer Strength-maskiner?
Ignatius72
2010-12-15, 07:26
Provade en del technogrejer på Gerdahallen i Lund och tyckte dem var bra.
Kan inte riktigt se varför de skulle vara sämre än de andra maskinerna (undantaget nautilus skräp).
Tycker ganska bra om techno gym i det stora hela...
Pure Strength Linjen tycker jag riktigt bra om..
obesogen
2010-12-15, 08:25
Framför t.ex Eleiko Halmstad som enligt mig gör betydligt mer kvalitativ utrustning. Eleiko är ju t.ex officiell redskapsleverantör till OS i London 2012.
http://healthybusiness.se/index.php?ID=58
Har jag tankar kring narkotikapolitik?
Hmmm. Techno kanske sponsrar Healthy Business med mer pengar än Eleiko gör?
OK. Tittade på sidan. Technogym är huvudsponsor. Eleiko bidrar inte med pengar, mer än att de gör reklam på sidan "Gymbusiness" som är delsponsor till "Healthy Business 2010". ;)
Nu jobbar jag för Technogym så jag är väl delvis partisk, men jag tänkte kommentera lite i alla fall :)
De som röstade fram årets leverantör var i huvudsak gymägare runt om i Sverige som arrangörerna hade tillfrågat. Vi har alltså inget med omröstningen att göra. Dock har vi antagligen flest kunder så det kan ju definitivt påverka resultatet. Värt att nämna är dock att årets klubb Må Bättre (och andraplatsen Friskvågen Varberg) är våra kunder. Även årets mest lönsamma företag Womens Wellness är en av våra kunder, och båda tyckte de fått bra hjälp av oss, vilket de även nämde i tacktalen (vi har inte mutat dom :))
Vad gäller leverantör till OS i London så är det Eleiko som är leverantör till tyngdlyftningen, medans Technogym är officiell huvudleverantör till all övrig utrustning, precis som man varit sedan Sydney 2000.
Läs mer här:
http://www.technogym.com/gb/viewdoc.asp?co_id=4390&target=commercial
Sen kan jag definitivt hålla med om att Eleikos skivstänger, viktplattor osv som tillverkas i Halmstad definitivt är världsklass och där slår dom oss på fingrarna. De tillverkar dock inte sina styrkemaskiner eller sin konditionsutrustning, och där ligger vi idag långt före upplever jag. Inte så konstigt kanske, det är inte deras huvudområde.
De tio största kedjorna i Europa jobbar idag med Technogym på utrustningssidan, exempelvis Virgin Active (http://www.virginactive.co.uk/Content_Intro.aspx). En stor anledning till varför man valt Technogym är såklart att det är bra kvalité på utrustningen.
supercharge
2010-12-15, 08:25
Känns lite som träningsvärldens macbook. Nu skryter man om energisnåla löpband på hemsidan.
Nitrometan
2010-12-15, 08:56
Nu jobbar jag för Technogym så jag är väl delvis partisk, men jag tänkte kommentera lite i alla fall :)
...
En stor anledning till varför man valt Technogym är såklart att det är bra kvalité på utrustningen.
Tack för infon. :thumbup:
Kanske ska prova mig en Technogym-maskin nån gång igen.
Det jag vände mig emot i mina gamla inlägg var ffa maskinernas design och utförande. TG:s businessanda och allmänt bra sätt att serva/supporta sina kunder tror jag är alldeles utmärkt.
De enda maskiner jag gillat hittills är Hammers, en del andra maskiner som man lastar med viktskivor och Eleikos FreeMotion-serie samt även Keiser Functional Trainer (också från Eleiko). Men det kan bero på gymmet, träningen och att jag hade riktigt kul då jag testade dem.
obesogen
2010-12-15, 10:20
Tack för infon. :thumbup:
Kanske ska prova mig en Technogym-maskin nån gång igen.
Det jag vände mig emot i mina gamla inlägg var ffa maskinernas design och utförande. TG:s businessanda och allmänt bra sätt att serva/supporta sina kunder tror jag är alldeles utmärkt.
De enda maskiner jag gillat hittills är Hammers, en del andra maskiner som man lastar med viktskivor och Eleikos FreeMotion-serie samt även Keiser Functional Trainer (också från Eleiko). Men det kan bero på gymmet, träningen och att jag hade riktigt kul då jag testade dem.
:thumbup:
Gillar du hammer tror jag du skulle gilla PureStrength-serien (http://www.technogym.com/se/viewdoc.asp?co_id=2624&target=commercial) som utformades för OS i Beijing (http://www.technogym.com/fr/viewdoc.asp?co_id=2178&target=home).
Kan tänka mig att du även skulle gilla Dual Adjustable Pulley (http://www.norskfitness.no/sv/Produkter/Professional/Styrketraning/Element-/Dual-Adjustable-pulley/) :)
De kör technogym på gymmet där jag tränar, och visst det är sjyssta grejer men det jag inte gillar är att alla handtag är i gummi... Vart har den gamla hederliga metallen tagit vägen? Som inte går sönder, som inte snurrar i händerna och som inte blir äcklig!
De kör technogym på gymmet där jag tränar, och visst det är sjyssta grejer men det jag inte gillar är att alla handtag är i gummi... Vart har den gamla hederliga metallen tagit vägen? Som inte går sönder, som inte snurrar i händerna och som inte blir äcklig!
+1 på gummihandtag. Fan vad värdelöst det är.
Rikard Jansson
2010-12-15, 10:44
+1 på gummihandtag. Fan vad värdelöst det är.
+2, blir ju för fan tvungen att använda remmar när jag kör maskinrodd haha
:thumbup:
Gillar du hammer tror jag du skulle gilla PureStrength-serien (http://www.technogym.com/se/viewdoc.asp?co_id=2624&target=commercial) som utformades för OS i Beijing (http://www.technogym.com/fr/viewdoc.asp?co_id=2178&target=home).
Kan tänka mig att du även skulle gilla Dual Adjustable Pulley (http://www.norskfitness.no/sv/Produkter/Professional/Styrketraning/Element-/Dual-Adjustable-pulley/) :)
Som ni har kopierat....
Nitrometan
2010-12-15, 10:49
Gillar du hammer tror jag du skulle gilla PureStrength-serien (http://www.technogym.com/se/viewdoc.asp?co_id=2624&target=commercial).
Nja... :( Varför stora gula plåtlådor som hävarmar istället för fyrkantrör eller nån annan balkvariant? Känns som att man bara vill skryta om att maskinerna är stora och tuffa. Vad är det för godstjocklek? Vad kan man lasta på maskinerna? Man blir nyfiken. Men framförallt måste man ju prova och känna på "belastningskurvorna".
Tja, en maskin som förkortas DAP (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=DAP&defid=1103203) ligger ju bra till. Ser ganska intressant ut.
Hmmm, är du säljare, obesogen? Isåfall kanske jag skulle kunna sätta dig i kontakt med nån som skulle kunna vara intresserad... ;)
Rikard Jansson
2010-12-15, 10:52
Jag skulle inte säga nej till hela purestrength serien. Skulle dock få bryta till handtagen i chest-pressen lite, gillade inte hur de satt
http://www.technogym.se/products/img/radiant/video/video_1.wmv - Döm själva.
Dom har ersatt alla maskiner med TechnoGyms grejer. Måste vara bland det värsta jag varit med om. Om dom som utvecklar Techno-skiten tränar själva skulle jag bli jävligt förvånad.
Nä. Nu får jag sälja mitt gymkort till nån dum jävel och börja på nåt annat i stan.
Videon funkar inte.
bengdoktor
2010-12-15, 11:05
Videon funkar inte.
Märkte också det men det har säkert att göra med när den postades,
2005-04-01 ;)
MasterChief
2010-12-15, 11:43
Överlag tycker jag Technogym inte är speciellt sköna och framförallt deras äldre serier har väldigt mycket friktion. Nautilus gamla "Low Fricition" serie från 80-90-talet är en favorit (sedan gick det nedåt). De bästa jag provat är MedX. Brutala maskiner helt enkelt. Sen testade jag nyligen en X-Force maskin med tiltande viktstack. Den var överjävligt tung och grymt skön. Maskinen lägger viktstacken i vinkel under den koncetriska fasen och direkt man vänder rörelsen till den eccentriska fasen ställer sig viktstacken upp så att belastningen ökar med 40%. Om det ger något vet jag inte; men trött blir man. Kul att de är utvecklade av svenskar.
hxkexz0cnv8
Bara jag som inte ser någon film? Kommer till första sidan
Edit: Nu förstår jag varför..
obesogen
2010-12-15, 13:33
Nja... :( Varför stora gula plåtlådor som hävarmar istället för fyrkantrör eller nån annan balkvariant? Känns som att man bara vill skryta om att maskinerna är stora och tuffa. Vad är det för godstjocklek? Vad kan man lasta på maskinerna? Man blir nyfiken. Men framförallt måste man ju prova och känna på "belastningskurvorna".
Tja, en maskin som förkortas DAP (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=DAP&defid=1103203) ligger ju bra till. Ser ganska intressant ut.
Hmmm, är du säljare, obesogen? Isåfall kanske jag skulle kunna sätta dig i kontakt med nån som skulle kunna vara intresserad... ;)
Haha bra länk, den ska jag vidarebefodra :D
Japp jag är säljare.
Godsstorlek har jag ingen aning om, lastningskapacitet varierar mellan maskinerna. Chest press har tex 200 kg, leg press 480 kg.
obesogen
2010-12-15, 13:48
Överlag tycker jag Technogym inte är speciellt sköna och framförallt deras äldre serier har väldigt mycket friktion. Nautilus gamla "Low Fricition" serie från 80-90-talet är en favorit (sedan gick det nedåt). De bästa jag provat är MedX. Brutala maskiner helt enkelt. Sen testade jag nyligen en X-Force maskin med tiltande viktstack. Den var överjävligt tung och grymt skön. Maskinen lägger viktstacken i vinkel under den koncetriska fasen och direkt man vänder rörelsen till den eccentriska fasen ställer sig viktstacken upp så att belastningen ökar med 40%. Om det ger något vet jag inte; men trött blir man. Kul att de är utvecklade av svenskar.
hxkexz0cnv8
MedX back extension är ruskigt skön, provade den på FIBO förra året. Synd bara att den kostar så mycket, annars hade jag gärna haft en. Minns att det den låg på ca 350.000:- ex moms.
X-force är ett spännande projekt, jag jobbade själv för X-force innan jag började på Techno:
http://traningslara.se/fibo-2009/
Kanske träffades vi där?
Att du gillar X-force maskinerna förstår jag, du jobbade ju tio år inom Nautiluskedjan (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3921897&postcount=46) :)
MasterChief
2010-12-15, 14:42
MedX back extension är ruskigt skön, provade den på FIBO förra året. Synd bara att den kostar så mycket, annars hade jag gärna haft en. Minns att det den låg på ca 350.000:- ex moms.
X-force är ett spännande projekt, jag jobbade själv för X-force innan jag började på Techno:
http://traningslara.se/fibo-2009/
Kanske träffades vi där?
Att du gillar X-force maskinerna förstår jag, du jobbade ju tio år inom Nautiluskedjan (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3921897&postcount=46) :)
Jo, jag är en aning färgad. Kul att Thulin&Alber å grabbarna är produktiva. Det pratas ju en hel del om maskinen på DrDarden ocskå. De verkar ha fått in en del tunga orders från USA.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.