Visa fullständig version : Lättkesellan slut hos ARLA!!!
Har varit runt hos tre affärer idag för att köpa lättkesella. På Vivo Daglivs på Kungsholmen fick jag nog och frågade personalen, och de sa att den är slut hos ARLA. Kommer inte in förrän på måndag igen!
Hur ska man klara eftermiddagsmellanmålet nu??? *cry*
Oh my god, whatta to do ? UNDERGÅNGEN ÄR NÄRA *cry*
Det är ju därför man handlar upp ett lager, så man kan överleva de tillfälliga problemen som uppstår hos arla mfl.
Det förklarar varför det inte har funnits någon lättkesella på ica i alunda på ett tag. Jag som trodde jag hade ätit upp deras lager eftersom jag började äta mycket kesella nyligen *rolleyes*
Metal_boy_
2005-03-31, 21:22
Varför inte käka lite makrill som omväxling? Proteinrikt och bra fett. :thumbup:
Har inte Lidle då? Dom har ju snorbillig kesella. Tror det var 7kr för 500g.
Oh my god, whatta to do ? UNDERGÅNGEN ÄR NÄRA *cry*
Ja, den är ju det! :hbang:
Varför inte käka lite makrill som omväxling? Proteinrikt och bra fett. :thumbup:
Det har jag gjort, men då kom folk in på rummet och frågade vad jag höll på med. "Det luktar fisk i hela korridoren" gnällde de, så makrillen får vänta tills kvällen!
formula4shape
2005-03-31, 21:43
Har varit runt hos tre affärer idag för att köpa lättkesella. På Vivo Daglivs på Kungsholmen fick jag nog och frågade personalen, och de sa att den är slut hos ARLA. Kommer inte in förrän på måndag igen!
Hur ska man klara eftermiddagsmellanmålet nu??? *cry*
1 kycklingfilée hit o dit funkar alltid
:D
skeletron
2005-03-31, 21:45
Kan jag bara få fråga varför alla är så otroligt kåta i kesella? Är det något alldeles extra? Väldigt gott/nyttigt? Båda? Förklara för mig ;p
Kan jag bara få fråga varför alla är så otroligt kåta i kesella? Är det något alldeles extra? Väldigt gott/nyttigt? Båda? Förklara för mig ;p
Det är ett perfekt kvällsmål, mycket utav långsamt protein, lite kolisar och knappt något fett alls. Sen är det fruktansvärt gott att blanda t ex med Fun Light. :eating:
I lättkesellan är det ca 13g protein, 3,5g kolhydrat, 1g fett per 100g om jag inte missminner mig. Det är alltså mycket protein (kasein, långsamt) som är bra att äta tex innan sänggåendet.
Om det är gott är nog en smakfråga, jag tycker att det är gott, speciellt om man tar något sött på som döljer den sura smaken lite. Funlight saft är väl ganska populärt att använda tillsammans med kesellan.
edit: jag är för seg på att skriva
skeletron
2005-03-31, 21:57
Men innehåller inte fun light aspartam?
Det är ett perfekt kvällsmål, mycket utav långsamt protein, lite kolisar och knappt något fett alls. Sen är det fruktansvärt gott att blanda t ex med Fun Light. :eating:
Har inte Lidle då? Dom har ju snorbillig kesella. Tror det var 7kr för 500g.
Jag handlar bara kvarg på lidl nu för tiden.
6:80 för 500 gram, det är helt klart bättre än arlas överpriser! :thumbup:
Milbona! :bow:
Jag handlar alltid minst 10 burkar. Brukar ofta vara väldigt slut där jag handlar. Favoritblandningen just nu är fun light wildberries, frysta hallon och blåbär :eating:
Men innehåller inte fun light aspartam?
Jo... ?
Varför inte köra på Keso istället?
skeletron
2005-04-01, 06:04
Aspartam = Dåligt?
Jo... ?
King Grub
2005-04-01, 06:08
Inte i normala mängder, men det finns inget nyttigt med det heller.
Jag tycker Keso är godare än Kesella om man inte är rädd för ett par extra gram fett, eller varför inte Valios Cottage Cheese som innehåller 18 g protein per 100 gram. Eller Västan 5% om man vill ha billigt och gott kaseinprotein utan att ta till pulver.
Jag tycker Keso är godare än Kesella om man inte är rädd för ett par extra gram fett, eller varför inte Valios Cottage Cheese som innehåller 18 g protein per 100 gram. Eller Västan 5% om man vill ha billigt och gott kaseinprotein utan att ta till pulver.
Valios Cottage Cheese :hbang:
Valios Cottage Cheese :hbang:
Hittade Valios Cottage Cheese så det blir till att prova nåt nytt idag. Vem vet... kanske övergår till det till slut! :eating:
slowpoke
2005-04-01, 10:18
Västan ska inhandlas idag, ska testa den trots att jag inte gillar ost så mycket, verkar vettig, men Valio Cottage Cheese går inte att jämföra med Keso, inte ens på samma dag! Valio's variant är bland det vidrigaste som går att köpa för pengar medan Keso är en njutning!
Metal_boy_
2005-04-01, 16:10
Det har jag gjort, men då kom folk in på rummet och frågade vad jag höll på med. "Det luktar fisk i hela korridoren" gnällde de, så makrillen får vänta tills kvällen!
skit i vad andra tycker.
Det är inte bara så att ni kollar efter den gamla förpackningen?
SJälv köpte jag 2 burkar idag! ;)
mini_Arnold
2005-04-01, 17:06
Varför inte köra på Keso istället?
Så ska det låta!
21 250grams förpackningar räcker en vecka o min frys är så liten såjag kan inte frysa ner... anteckna detta grappar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.