handdator

Visa fullständig version : Guns n Roses

n1tro
2005-03-31, 11:06
Hur många här fick uppleva albumet Appetite for Destructions magi när ni för första gången satte i skivan lr vad ni nu hade på den tiden, in i er cd spelare? :D alltså själva känslan att få höra welcome to the jungle, sweet child o mine eller rocket queen för första gången? tänkte ni då ärligt att dessa skulle bli riktigt stora låtar , eller att Guns skulle bli stora?

TheSQUAT
2005-03-31, 11:11
Hur många här fick uppleva albumet Appetite for Destructions magi när ni för första gången satte i skivan lr vad ni nu hade på den tiden, in i er cd spelare? :D alltså själva känslan att få höra welcome to the jungle, sweet child o mine eller rocket queen för första gången? tänkte ni då ärligt att dessa skulle bli riktigt stora låtar , eller att Guns skulle bli stora?

Helt ärligt så fick jag på den tiden direkt känslan att detta var något utöver det vanliga! :hbang:

Matte_Maiden
2005-03-31, 11:11
I'm too young.

Men många av deras låtar är grymt bra! Paradise City och deras version av Knocking on Heavens Door är grymma!

n1tro
2005-03-31, 11:13
Helt ärligt så fick jag på den tiden direkt känslan att detta var något utöver det vanliga! :hbang:

:] tänkte väl det :)

n1tro
2005-03-31, 11:13
I'm too young.

Men många av deras låtar är grymt bra! Paradise City och deras version av Knocking on Heavens Door är grymma!

jo jag är också för ung, är 17, men nu lyssnar man för fullt på dem :thumbup:

Matte_Maiden
2005-03-31, 11:28
jo jag är också för ung, är 17, men nu lyssnar man för fullt på dem :thumbup:

Same here.

Gitarrdelarna är helt underbara! Sweet Child O'Mine-introt är fan av en annan värld!

Rocco
2005-03-31, 11:30
Åh... Jag får fortfarande gåshud när jag lyssnar på den. Tänker tillbaka på den fantastiska konserten på Stadion -93. :hbang: :hbang: :hbang:

Officer
2005-03-31, 11:38
Tack vare GnR's Dont Cry och Metallicas Nothing Else Matters har man fått en del brudar o lipa när man stått på scen :D , samt hållit på och köra ihjäl sig när man lyssnat på Welcome To The Jungle i bilen på väg till gymet!

AngelLove
2005-03-31, 11:40
Är du så kass på scenen ?? *innocent*

Officer
2005-03-31, 11:44
Är du så kass på scenen ?? *innocent*

Bra där, jävla dansk!! :bow:

Fultjack
2005-03-31, 11:45
jag minns att jag köpte det albumet på kasset när man var liten kid, riktigt bra, syrran köpte use your illusion när dom kom ut, man var väl 8-9 år då och diggade dom ändå :thumbup:

n1tro
2005-03-31, 11:52
Coma är en favorit just nu , mkt bra! sista låten på use your illusion I albumet

ArnoldOnLehmä
2005-03-31, 12:50
jag hånglade för första gången till sweet child of mine. så man får ju inga dåliga nostalgitrippar varje gång man hör den :hbang: :naughty:

n1tro
2005-03-31, 14:09
jag hånglade för första gången till sweet child of mine. så man får ju inga dåliga nostalgitrippar varje gång man hör den :hbang: :naughty:

:D

hangatyr
2005-03-31, 14:12
gunsnroses i spandex och kastratröst var lite för gay för mig som lyssnade på ramones och motorhead....

muskelbyggarn
2005-03-31, 14:20
Kommer ihåg singeln Paradise City, herre jävlar. Dock var det precis då jag gått från "synth" till Rock/Hårdrock.

Kan säga att så fort man hör dessa låtar så får jag fan gåshud. De är ALLTID lika bra.

Det jag saknar här i livet är att inte varit med mer på -70 talet med AC/DC när de slog igenom och fått se mer av dem på scen. Men samma sak där, stoppa in vilken AC/DC platta som helst så kommer gåshuden, skillnaden mellan Guns and Roses och AC/DC är att AC/DC bara blir större och större och håller samma höga klass, var några år sedan en riktig "hit" men alla låtar håller fortfarande otroligt hög kvalité och för oss fanatiker så är varje låtjävel en hit :D

Vänl,,,
Tobbe

n1tro
2005-03-31, 14:30
=)

Metal_boy_
2005-03-31, 15:40
Älskar dom jävlarna, önskar att Matt, slash och duff kunde skippa sitt jävla Velvet revolver och gå ihop med Axl igen, fy fan jag skulle få glädjetårar.

Lyssnar på Nightrain nu på hög volym, brukar spela till låtarna också, vilket alltid är lika kul :hbang:

http://gnr-cd.gudo.hu/pictures/matt/matt01.jpg

Metal_boy_
2005-03-31, 16:26

Om jag inte missminner mig så kom Appetite for Destructions ut -87. Jag va dock lite liten då, min första GNR-skiva var Use your illusion 2.

n1tro
2005-03-31, 16:29
Om jag inte missminner mig så kom Appetite for Destructions ut -87. Jag va dock lite liten då, min första GNR-skiva var Use your illusion 2.

hehe ok :thumbup: väl investerade pengar...

n1tro
2005-03-31, 16:30
Nightrain på Live era albumet äger :D

Metal_boy_
2005-03-31, 16:40
Nightrain på Live era albumet äger :D

Nightrain äger på DVD:n med Use your illusion-konserten ifrånj Tokyo, Alla låtar där äger mer än på Almbumen skulle jag vilja påstå. Pretty tied upp är det mycket mer fart på och likaså en del andra. Tunga riff innan Double Talkin´jive (Motherfucker) kommer igång m.m

Den ska du klart skaffa om du gillar GNR :thumbup:

n1tro
2005-03-31, 16:40
Nightrain äger på DVD:n med Use your illusion-konserten ifrånj Tokyo, Alla låtar där äger mer än på Almbumen skulle jag vilja påstå. Pretty tied upp är det mycket mer fart på och likaså en del andra. Tunga riff innan Double Talkin´jive (Motherfucker) kommer igång m.m

Den ska du klart skaffa om du gillar GNR :thumbup:

ska införskaffas :)

Davil
2005-03-31, 19:11
Jag diggar GnR asmycket :hbang:

Men...Vart tog de vägen? Jag vet inte så mkt om deras historia mer än att de festade och tog rätt mkt droger...Lever de, spelar de något ens på egna håll och varför la bandet GnR av ?

The Somberlain
2005-03-31, 21:42
Guns funkar om man har sömnsvårigheter.

Metal_boy_
2005-03-31, 21:48
Jag diggar GnR asmycket :hbang:

Men...Vart tog de vägen? Jag vet inte så mkt om deras historia mer än att de festade och tog rätt mkt droger...Lever de, spelar de något ens på egna håll och varför la bandet GnR av ?

Matt, Slash och Duff lirar i bandet: Velvet Revolver

Axl fortsatte väl med iaf namnet GNR me några jävla skitmedlemmar eftersom han har ensamrätten på namnet.

Jag hoppas att det blir Axl, Matt, Slash, Duff och Gilby nån dag igen, men risken är ju inte stor :(

här har du en bild på Velvet Revolver

http://www-scf.usc.edu/~tasnim/Home%20Pics/velvet%20revolver%20studio.jpg

Dipshit
2005-03-31, 21:51
been there! jag o brorsan hade mängder med skivor..
köpte tom singlarna utöver albumen, för att de va så tuffa ;)
som såna med spagetti på :D

Metal_boy_
2005-03-31, 21:54
been there! jag o brorsan hade mängder med skivor..
köpte tom singlarna utöver albumen, för att de va så tuffa ;)
som såna med spagetti på :D

hehe så det ska vara =) tyvärr så slår inte "spagettiskivan" nån av dom andra.

Dipshit
2005-03-31, 21:56
hehe så det ska vara =) tyvärr så slår inte "spagettiskivan" nån av dom andra.
nänä, men man måste ju den ;)

Metal_boy_
2005-03-31, 22:04
nänä, men man måste ju den ;)

Självklart, men det är synd att den sämsta ska vara minst nött hehe :)

Dipshit
2005-03-31, 22:16
Självklart, men det är synd att den sämsta ska vara minst nött hehe :)
Varför är det synd? Eller fattar jag fel nu?
Eller snackar du om nötter? ;)

jaja..
jag glömde bort att det var spagetti på omslaget till "the spaghetti incident?"... duh..

jag tänkte nog på insidan till "attitude"-singeln eller nåt..

minns inte så bra.. o har inga direkta referenser...
vet inte va alla skivor är.. det jag kan hitta är en repig "use your illusions II" och omslaget till "appetite for destruction"
:em: :(

Metal_boy_
2005-03-31, 22:29
Varför är det synd? Eller fattar jag fel nu?
Eller snackar du om nötter? ;)

jaja..
jag glömde bort att det var spagetti på omslaget till "the spaghetti incident?"... duh..

jag tänkte nog på insidan till "attitude"-singeln eller nåt..

minns inte så bra.. o har inga direkta referenser...
vet inte va alla skivor är.. det jag kan hitta är en repig "use your illusions II" och omslaget till "appetite for destruction"
:em: :(

Lite utslitna ska dom ju vara, dom är ju så billiga nu iaf :)

Metal_boy_
2005-03-31, 22:30
[QUOTE=Dipshit]
QUOTE]

Jepp

n1tro
2005-04-01, 00:12
Live era har ett helt okey omslag, men appetite for destr. har det skönaste :D

High1ander
2005-04-01, 05:50
Alltid skönt att vakna upp till lite November Rain, eller Estranged på morgonen på vägen till skolan :)

n1tro
2005-04-01, 10:26
it suuure is

Metal_boy_
2005-04-01, 14:59
it suuure is

Säg till när du skaffat dvd:n så kan vi snacka lite om den här i tråden :)