Visa fullständig version : ABCDE: Börja med deff
Hade tänkt att prova ABCDE-dieten. Tror ni att det är helt åt skogen om man börjar med deff-perioden och inte bulkperioden? Känner mig inte så sugen på mat just nu. :)
Hade tänkt att prova ABCDE-dieten. Tror ni att det är helt åt skogen om man börjar med deff-perioden och inte bulkperioden? Känner mig inte så sugen på mat just nu. :)
Jag vet ingen som fått bra resultat av det upplägget.
Är det någon har på kolo som fått det så skriv här
och berätta, vore intressant att höra exakt hur
ni gjorde isåfall.
Ja, man skall ju börja med deffdelen om man har ätit innan, o tvärtom. Någon kille här hade väl gjort en egen studie på det och i det fallet fungerade det ju skapligt.
Annars har jag väl läst det som att folk blev feta av det hela. Var någon sida som gjorde ett eget liknande upplägg med inte lika extrem ökning av kaloriintaget och en större minskning så man hamnade +1250kcal/vecka eller vad det var, gav väl 1-2kg ökningar i månaden utan att man fläskade på sig en massa. De var dock även lite mer realistiska och skrev att man kunde köra det i om det nu var 2 eller 3 månader, men sedan är det väl inte lika bra längre.
Just nu så äter jag lika mycket som jag förbränner, och ska ju som sagt börja med abcde-dieten, men känner att jag hellre vill börja med att deffa än att bulka.
Jag föreslår att du glömmer upplägget. Inte ens personer som är riktigt vassa brukar ge sig på något liknande.
Jag föreslår att du glömmer upplägget. Inte ens personer som är riktigt vassa brukar ge sig på något liknande.
Vad menar du med riktigt vassa? *flex* Personer som har tjockt pannben eller? Det har jag så att det räcker å blir över *flex*
Vad menar du med riktigt vassa? *flex* Personer som har tjockt pannben eller? Det har jag så att det räcker å blir över *flex*
Det betvivlar jag inte. Med "vassa" personer avsåg jag rutinerade byggare med gynnsamma anlag, dvs. som har lätt för att lägga på sig muskler såväl som för att tappa fett, samt vilka genom många års erfarenhet både har stor teoretisk kunskap och mycket god kännedom om den egna kroppen. Eftersom målet med ABCDE-upplägget måste vara tilltalande för många byggare, kan man fråga sig varför så få använder sig utav det. Visserligen är det uppenbart att det inte finns något skäl för tävlande byggare att använda liknande metoder, men för en stor grupp seriöst tränande borde upplägget, såvitt det leverade, vara idealiskt. Jag har aldrig hört någon som har provat rekommendera metoden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.