grenade
2005-03-29, 00:32
OK. Jag har tränat seriöst ett tag nu. Men har inte sköt kosten rätt. Börjar bli lite pluffsig runt magen och brösten. Så jag har bestämt mig för att sätta upp ett ordentligt kostprogram. Ska sägas att jag inte ska banta eller nått. Vill fortfarande gå upp i vikt. Fast inge fett, utan muskler.
Stats: Kille 17 år (18 i September) 186cm, 81kg.
Gymmar 3 ggr i veckan, och tränar kampsport 3 ggr i veckan
Såhär kör jag nu med mina begränsade kostkunskaper. Berätta gärna vad som fattas eller vad det finns för mycket av. TACK!
Frukost:
Två fullkorsnbröd med rökt skinka, ett ägg och en banan med Gainer Pro (22g Protein, 60g Kolhydrater, Fett 1,8g).
Vad jag vet så ska man bara ta en gainer i samband med träning. Men på förpackningen står det att man ska ta det 2-3ggr utspritt under dagen.
Lunch:
Skolmat plus två glas mjölk ( Alla som gått i skolan vet hur maten är)
Mellanmål:
Fyra fullkornsbröd med rökt skinka, en banan och ett äpple
Direkt efter träning:
Gainer Pro (22g Protein, 60g Kolhydrater, Fett 1,8g)
Middag:
Kyckling med Ris eller Biff med potatis
Tacksam för all hjälp!
Stats: Kille 17 år (18 i September) 186cm, 81kg.
Gymmar 3 ggr i veckan, och tränar kampsport 3 ggr i veckan
Såhär kör jag nu med mina begränsade kostkunskaper. Berätta gärna vad som fattas eller vad det finns för mycket av. TACK!
Frukost:
Två fullkorsnbröd med rökt skinka, ett ägg och en banan med Gainer Pro (22g Protein, 60g Kolhydrater, Fett 1,8g).
Vad jag vet så ska man bara ta en gainer i samband med träning. Men på förpackningen står det att man ska ta det 2-3ggr utspritt under dagen.
Lunch:
Skolmat plus två glas mjölk ( Alla som gått i skolan vet hur maten är)
Mellanmål:
Fyra fullkornsbröd med rökt skinka, en banan och ett äpple
Direkt efter träning:
Gainer Pro (22g Protein, 60g Kolhydrater, Fett 1,8g)
Middag:
Kyckling med Ris eller Biff med potatis
Tacksam för all hjälp!