Visa fullständig version : Den bäste bok....Lämnad kvar (tråden)!
ölobrännvin
2005-03-28, 08:51
Måste bara säga att jag just nu håller på att läsa en av de bästa böcker jag läst på väldigt länge,Lämnad kvar avTim Lahaye o Jerry b Jenkins, den handlar om jordens sista dagar. Jag tror det är en serie för boken är bara 360 sidor nånting och då hoppas jag att resten finns att få tag i annars blir jag skogstokig i korta drag så handlar boken om att pötlsligt försvinner miljontals människor från jorden och kaos råder, ont och gott, det visar sej att kanske har en viss hånad grupp av människor haft rätt hela tiden. Är det nån som läst den och vad tyckte ni om boken ?
King Grub
2005-03-28, 09:18
Du skämtar, eller? Religiös propaganda dold under ett lager av sensationellt undermåligt författarskap med tvådimensionella karaktärer och en handling som är som byggd av SF-pulpklichéer.
ölobrännvin
2005-03-28, 09:22
Ja men spännande jag ger fan i om det är propaganda eller inte, har du läst boken eller har du förutfattade meningar?
King Grub
2005-03-28, 09:23
Jag uttalar mig inte om böcker jag inte läst.
Även om man bortser från propagandan så kan "författarna" inte skriva SF. :)
Du kan ju glädjas åt att det finns mååånga fler delar serien i alla fall.
ölobrännvin
2005-03-28, 09:25
Förstör inte god propaganda för folk nu, vilka är författarna, är dom religösa fanatiker ? Jag anser inte att detta är riktig SF utan ett mellanting av sf och thriller.
ölobrännvin
2005-03-28, 09:26
Jag gillar iallafall att det är kaos och katastrof.
King Grub
2005-03-28, 09:29
Förstör inte god propaganda för folk nu, vilka är författarna, är dom religösa fanatiker ? Jag anser inte att detta är riktig SF utan ett mellanting av sf och thriller.
LaHaye är evangeliker och vill sprida sitt budskap, och det är Jenkins som sätter ner hans ord på papper.
King Grub
2005-03-28, 09:31
http://www.tylwythteg.com/enemies/lahaye.html
Av din beskrivning lät det som reklam för Jehovas Vittnen... *screwy*
King Grub
2005-03-28, 13:37
LaHaye hör till den kristna extremhöger. En farlig rackare.
ölobrännvin
2005-03-28, 15:56
Jo boken börjar beskedligt med våld och katastrofer som bara helvete, men ju mer man kommer mot slutet desto mer halleluja trams blir det och det får inte vara för mycket sånt för då eldar jag upp boken... Jag kanske borde läst ut boken innan jag uttalar mej, men lite intressant är det att tänka sej att dom hade rätt i sina jesus/rymden ideer och vad som skulle hända då. Man behöver inte tro på skiten. Snart har jag läst ut boken och då får jag väl se om jag köper nästa med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.