Visa fullständig version : sommarplaner?
victor_n
2005-03-26, 22:36
Nå gott folk inte allt för långt kvar till sommaren å e bara lite nyfiken på vad folket ska göra sommar 05!
sj har man planer på att åka med min å brudens familj i 5veckor till "callifornia" å ha det nice=) ska nog isf besöka gold's gym *flex*
Tågluffa Europa runt i Juli, innan och efter dess blir det jobb.
mini_Arnold
2005-03-26, 22:40
Blir ingen lång semester för min del, knappt några semesterdagar kvar..
MEN tanken är att springa mer, cykla mer, äta mer, träna mer, växa mer, ****** mer och sova mer, varje dag
Hälsa arnold från en av hans många trotjänare
Jag funderar på att åka runt i Europa och besöka nöjesparker och åka bergodalbanor. Helst skulle jag göra det i USA men det blir ett annat år. Blir nog en vecka i NY med.
Det blir väl till att jobba hela sommaren.
Fråga: Får man semester samma år som man börjar på ett arbete?
Gå på Iron Maiden i Göteborg. Utöver det har jag inget inplanerat.
Bara det ger mig fjärilar i magen, fan vad skönt det ska bli med sommar! =)
Det blir väl till att jobba hela sommaren.
Fråga: Får man semester samma år som man börjar på ett arbete?
Du har rätt till semester men det är inte säkert att du har rätt till betald semester. Det beror på hur ert semesterår ser ut och vad du har avtalat i ditt kontrakt. Det är en sådan sak man bör ta upp vid förhandling om en anställning (tycker jag iaf). Står det ingenting om det på ditt lönebesked du får månadsvis?
kimonque
2005-03-26, 22:52
Gå på Iron Maiden i Göteborg. Utöver det har jag inget inplanerat.
Bara det ger mig fjärilar i magen, fan vad skönt det ska bli med sommar! =)
Allt stämmer in på mig me *yourock*
Du har rätt till semester men det är inte säkert att du har rätt till betald semester. Det beror på hur ert semesterår ser ut och vad du har avtalat i ditt kontrakt. Det är en sådan sak man bör ta upp vid förhandling om en anställning (tycker jag iaf). Står det ingenting om det på ditt lönebesked du får månadsvis?
Jag började för 2 veckor sedan, så jag har inte fått något lönebesked än, och jag inte fått "fast" anställning än. Utan jag skulle köra 2 veckor på timme först.
Hur som helst, tack för att du sa det. Nu vet jag att jag ska fråga om det :)
Cali is the shiat!
San Diego cirka en vecka in i augusti..
Stannar minst 4 år! Mmys
Antagligen gå en intensivkurs och försöka fixa körkort.
Om jag inte fixar något jobb så kommer jag försöka träna flera timmar om dagen, kolla på massa filmer, läsa massa böcker, ja göra det mesta jag tycker är roligt för att försöka undvika att bli uttråkad.
Fixar jag jobb så blir det väl att jobba och träna som gäller.
Letar för tillfället febrilt efter tunga argument för att åka hem tidigare från en femdagars konferens i Dublin för att kunna vara med på en kompis bröllop som naturligtvis råkar infalla mitt under nämnda konferens ... läget är inte optimalt, för att använda ett kärt ord, eftersom min chef är typen som lever för sitt jobb, och gärna ser att även resten av befolkningen gör det. Någon som har ett bra argument att bidra med ...?
mangemani
2005-03-27, 00:19
ska dra igång en deff hade jag tänkt och leva på gymmet,tjejen och folk man känner går ju där så man får väl lite andra saker att fokusera sej på istället för tränadet:).
men annars så lär det ju bli hultsfred och sweden rock och KANSKE om man har tur och pengar,wacken open air(om det är nått sånt i år).
sen så kommer ju imperial glory till PCn så det lär man väl spela när man får tid och sen kommer ju också dark and light(onlinespelet som äger allt)så då får man verkligen hålla motivationen uppe av att träna,annars lär man hamna i spel träsket igen.
det är mina planer såsom jag har tänkt dom nu.
AndersHermansson
2005-03-27, 01:19
Tänkte nog plugga hela sommaren!
Fultjack
2005-03-27, 01:27
drar till england 10-12 juni på dowlonad festivlan och kollar hådrock :hbang:
sen blir det bara att festa och vara ute så mkt som möjligt i solen :thumbup:
Båstad under tennisveckan är spikat och självklart!
Sedan Gotland under medeltidsveckan.
Sedan kanske någon utlandsresa.
Utöver det, träna/växa/öka som ett djur! :bow: *flex*
MVH TT
Arnesson
2005-03-27, 01:59
Bilsemester till Spanien är planerad i början av sommaren. Sen antagligen hultsfred. Sen blir det nog någon vecka på västkusten alt. gotland, om nu vädret är finafisken. Resten av tiden blir det jobb och latning.
aargh... årets värsta vecka när ni 08:or kommer ner till vår kära västkust för att fly er vardagstristess, o gör vår vardag till ett helvete..
tur att det bara är en vecka :D
:cool:
aargh... årets värsta vecka när ni 08:or kommer ner till vår kära västkust för att fly er vardagstristess, o gör vår vardag till ett helvete..
tur att det bara är en vecka :D
:cool:
Sen får dem vad dem tål också, och oftast lite mer :devil:
jag ska träna som bara den och sen blir det nog en del crosstävlingar också :hbang:
Det blir 3 veckor i Malaysia/Indonesien i Juni, resten av sommaren spenderas på jobbet eller gymmet *flex*
Det blir 3 veckor i Malaysia/Indonesien i Juni, resten av sommaren spenderas på jobbet eller gymmet *flex*
Hell yeah babyyyyyyyy! :hbang: Börjar sommaren med en 3 veckors dyksemester i indonesien! H0h0, fy fan så skönt!
Sedan har jag förhoppningsvis jobb under resten av sommaren, jobba och gymma resterande veckor dvs!:)
Jaa, det blir en sommar med jobb och träning för mig. Ska även skriva mycket och försöka publicera lite i olika tidningar. Eftersom sommaren är en tid med nyhetstorka ökar mina chanser något.
Avundsjuuuuuuk!
jobb, träna och om jag ids, läsa 10p sommar kurser
Sedan kanske någon utlandsresa.
MVH TT
Troppan kanske?
Vara hemma med ungarna, måla om kåken och bygga om balkongen.
Blir kanske lite träning också *kissass*
christian
2005-03-27, 12:11
jobba
bubbleman
2005-03-27, 14:04
Jag ska slappa, skita i jobb och allt sånt. Detta ska bli en SKÖN sommar där jag skall utomlands i Juni och sen dra runt med min husvagn och supa bort varje liten muskel i kroppen:=) Fan vad jag längtar....AHHHHH
Hultsfred. Sen ska jag och en polare bila och dricka öl (inte på samma gång) i Skottland.
Jobba hoppas jag också att jag ska göra.
fletchta
2005-03-27, 14:17
New york i Juni, jobba några veckor, SummerJam reggae-festival i tyskland, uppsala reggae-festival, samt vandring i norge tänkte jag hinna med.
mystic[-_-]
2005-03-27, 14:21
Jobba,träna,lira golf :naughty: samt bada och äta massa mat :hbang:
Förhoppningsvis jobba ... å så träna förståss *flex*
Sen det vanliga som sol & bad, sena utekvällar å äta massa glass :D
ska försöka dra ner mig till tvåsiffrig vikt till/under sommaren. vad gäller semester och sånt så verkar det som företaget jag jobbar på "tvingar" en att ta semester på sommaren så jag får väl försöka hitta på ngt, typ bila runt i europa lite.
svetsa. börja med mcbygge under mina 2 semesterveckor sen fortsätta med det
sen kan jag väl träna nån gång också
ölobrännvin
2005-03-27, 14:52
Ahh fiska fiska och grilla och öla och gå i skogen sova vindskydd och fixa uteplatsen, åka till dalarna med familjen och fiska med börje..
AFanatic
2005-03-27, 15:30
SummerJam reggae-festival i tyskland
När? Var? Hur? Länk?
Drar till nyc första juli stannar där 3 veckor, drar vidare till LA och reser runt lite i californien i 3 veckor, sen vidare till fiji 2veckor. Sen australien i 6månader.
Blir en kul sommar får man hoppas.
Drar till nyc första juli stannar där 3 veckor, drar vidare till LA och reser runt lite i californien i 3 veckor, sen vidare till fiji 2veckor. Sen australien i 6månader.
En lång sommar, om inte annat. Lite avundsjuk blir man allt.
Svårt att inte bli avundsjuk måste jag säga :cryout:
hobbitar
2005-03-27, 16:14
I sommar har jag inte planerat så mycket, ska mest slappa hade jag tänkt.
Men idag kändes det NÄSTAN som sommar, var nere vid havet och tog lite hardcore pics:
Ledigt 3 veckor från lumpen, så de blir en vecka o röjja loss på Ayia Napa *flex*
lumpen from. juni, samt uppsala reggaefestival (bondpermis om det blir tvunget) är det som gäller.. förhoppningsvis kan man träna lite (mycket) under tiden man ligger inne också :)
Vara ledig minst två månader och bara leva loppan.
En weekend i skärgården kring midsommar med goda vänner.
Kanske en resa till Dalarna med grabbarna.
Till sensommarens slut drar jag till Tobago för att stanna resten av hösten.
Det kommer bli helt jävla toppen! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.